Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Výkon topení benzín 2.2 116kw


kléma

Recommended Posts

Ahoj lidi.

Jak vám topí benzíny. Já mám 2.2 116kw a není to žádný zázrak. Dojíždím cca 12km a v autě nemám při -3 venku tak 10-12 stupňů po dojezdu do práce. Teplota dle budíku jde normálně postupně na 90st(cca po 5km) a drží, ale s ventilace jde jen vlažný vzduch. Kabinový filtr je nový.

Jak jste na tom Vy? popřípadě rada. Díky Kléma

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a po ujetí více kilometrů to topí lépe? stejně tak mi topí 1.6HDi v tomto počasí--po 5 KM teploměr na cca 60, ale z topení jde teplý (horký vzduch), jako by teplota vody byla vyšší, než ukazuje teploměr :myslim, po ujetí 11 KM mám na teploměru 90, ale to už vystupuju...;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎16‎.‎1‎.‎2018 at 20:56, ozzy56 napsal:

a po ujetí více kilometrů to topí lépe? stejně tak mi topí 1.6HDi v tomto počasí--po 5 KM teploměr na cca 60, ale z topení jde teplý (horký vzduch), jako by teplota vody byla vyšší, než ukazuje teploměr :myslim, po ujetí 11 KM mám na teploměru 90, ale to už vystupuju...;)

Dnes jsem jel cca 40km v kuse , venku -3C v autě po cca 20km teplota 20C - na klimě nastaveno 22C. Víc už jsem to nedostal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, kléma napsal:

... teplota 20C - na klimě nastaveno 22C. Víc už jsem to nedostal.

tomu nerozumím - tak snad když se pokouším auto co nejvíc vytopit, tak na klimě nastavím maximum, a to určitě není 22 °C

rozdíl 22-20 = 2 stupně je normálně chyba měření, jednak teplota určitě není všude stejná, a jednak v autě není laboratorní výbavička přesná na setinu, naopak, stupeň sem, stupeň tam, žádná míra

každopádně jak píše Hafity - když má někde docházet k přenosu tepla, je potřeba to čas od času vyčistit (třeba majitelé herních počítačů o zaprášených chladičích vědí své, a to je principiálně to samý jako pokud se něco usazuje ve vodním okruhu)

jinak pro zajímavost, k benzínu se nemůžu vyjadřovat, ale můj nafťák s příhřevem v rozmezí teplot od mínus nevimkolik u nás nejmíň bylo až po nějakejch plus 6-8 začne topit vždycky ve stejným místě po třech kilometrech, teďkon z teplot okolo nuly se na čtyřech kilometrech dostanu tak na 10-12 °C, po šesti jsem v pohodě na dvaceti - ale teda po městě (byť relativně plynule, plusmínus dva semafory)

nicméně dosažení teploty dle ovládání klimy a vyhřátý auto jsou dvě různý věci, aby tam bylo fakt příjemně a nutilo mě to odkládat si, to chce aspoň patnáct-dvacet minut ... na druhou stranu, na to, jaká je to bublina, je to ještě docela dobrý, když kolem nuly vlezu do ochcáfky ftédéíčku s manuálním ovládáním, který vytočím naplno a dám druhej nebo i třetí stupeň foukání, tak sice do čtyř kilometrů z toho taky jde celkem teplej vzduch, resp. led na okně měkne do pěti minut vrčení na místě, ale nevyhřeje se to, svetr odkládám a ovládání stahuju až tak po 30-50 kilometrech, tedy minimálně půl hodiny

Upraveno uživatelem kavol
překlep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, kavol napsal:

tomu nerozumím - tak snad když se pokouším auto co nejvíc vytopit, tak na klimě nastavím maximum, a to určitě není 22 °C

rozdíl 22-20 = 2 stupně je normálně chyba měření, jednak teplota určitě není všude stejná, a jednak v autě není laboratorní výbavička přesná na setinu, naopak, stupeň sem, stupeň tam, žádná míra

každopádně jak píše Hafity - když má někde docházet k přenosu tepla, je potřeba to čas od času vyčistit (třeba majitelé herních počítačů o zaprášených chladičích vědí své, a to je principiálně to samý jako pokud se něco usazuje ve vodním okruhu)

jinak pro zajímavost, k benzínu se nemůžu vyjadřovat, ale můj nafťák s příhřevem v rozmezí teplot od mínus nevimkolik u nás nejmíň bylo až po nějakejch plus 6-8 začne topit vždycky ve stejným místě po třech kilometrech, teďkon z teplot okolo nuly se na čtyřech kilometrech dostanu tak na 10-12 °C, po šesti jsem v pohodě na dvaceti - ale teda po městě (byť relativně plynule, plusmínus dva semafory)

nicméně dosažení teploty dle ovládání klimy a vyhřátý auto jsou dvě různý věci, aby tam bylo fakt příjemně a nutilo mě to odkládat si, to chce aspoň patnáct-dvacet minut ... na druhou stranu, na to, jaká je to bublina, je to ještě docela dobrý, když kolem nuly vlezu do ochcáfky ftédéíčku s manuálním ovládáním, který vytočím naplno a dám druhej nebo i třetí stupeň foukání, tak sice do čtyř kilometrů z toho taky jde celkem teplej vzduch, resp. led na okně měkne do pěti minut vrčení na místě, ale nevyhřeje se to, svetr odkládám a ovládání stahuju až tak po 30-50 kilometrech, tedy minimálně půl hodiny

V autě byla laboratorní výbavička :) (teploměr na více místech) a  špatně vyjádřeno - na klimě nastaveno i 28C, ale bez efektu. Docílil jsem v autě max 20C. Každopádně zkusím čištění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, kavol napsal:

tomu nerozumím - tak snad když se pokouším auto co nejvíc vytopit, tak na klimě nastavím maximum, a to určitě není 22 °C

rozdíl 22-20 = 2 stupně je normálně chyba měření, jednak teplota určitě není všude stejná, a jednak v autě není laboratorní výbavička přesná na setinu, naopak, stupeň sem, stupeň tam, žádná míra

každopádně jak píše Hafity - když má někde docházet k přenosu tepla, je potřeba to čas od času vyčistit (třeba majitelé herních počítačů o zaprášených chladičích vědí své, a to je principiálně to samý jako pokud se něco usazuje ve vodním okruhu)

jinak pro zajímavost, k benzínu se nemůžu vyjadřovat, ale můj nafťák s příhřevem v rozmezí teplot od mínus nevimkolik u nás nejmíň bylo až po nějakejch plus 6-8 začne topit vždycky ve stejným místě po třech kilometrech, teďkon z teplot okolo nuly se na čtyřech kilometrech dostanu tak na 10-12 °C, po šesti jsem v pohodě na dvaceti - ale teda po městě (byť relativně plynule, plusmínus dva semafory)

nicméně dosažení teploty dle ovládání klimy a vyhřátý auto jsou dvě různý věci, aby tam bylo fakt příjemně a nutilo mě to odkládat si, to chce aspoň patnáct-dvacet minut ... na druhou stranu, na to, jaká je to bublina, je to ještě docela dobrý, když kolem nuly vlezu do ochcáfky ftédéíčku s manuálním ovládáním, který vytočím naplno a dám druhej nebo i třetí stupeň foukání, tak sice do čtyř kilometrů z toho taky jde celkem teplej vzduch, resp. led na okně měkne do pěti minut vrčení na místě, ale nevyhřeje se to, svetr odkládám a ovládání stahuju až tak po 30-50 kilometrech, tedy minimálně půl hodiny

 Tak asi tři třeba  termostat? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.2i topí výborně,mám už druhé auto,obě stejně.Jak tady už píšou,může to být výměník,taky ale klidně kabinové čidlo teploty,řídicí jednotka si myslí že je teplo,tak fouká studený.Termostat se pozná snadno-po nastartování je tlustá hadice k chladiči dlouho studená,v tomhle počasí při menším zatížení i 10 minut.Musí být opravdu studená,jak je vlažná tak termostat propouští.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
V ‎16‎.‎1‎.‎2018 at 21:07, Hafity napsal:

Zkus projít sekci 806.... taky jsem to řešil, našel jsem proplach výměníku, nevěřil jsem, leč provedl a divil se.... začalo to topit.... :papa

Ahoj. Děkuji za radu. Dnes proveden výplach -sundal jsem kabin. filtr- odpojil hadice od topení a na levou trubku napojil hadici z domovního řádu. Tekla opravdu hnědá voda a kousky něčeho (cca 3 minuty)- a auto topí - hurá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě moje 807 s příhřevem fouká na okno cca po 1km a z foukání na okno na foukání do interiéru se dá přepnout tak po 10 minutách ale už druhou zimu jezdím na automatické topení a max. když je omrzlé okno tak dávám maximální foukání tlačítkem. Pravdou je že téměř nikdy nevyjíždím ihned po startu většinou k autu přijdu nastartuju očistím okna otevřu vrata vystrčím auto na ulici zavřu vrata a schválně jezdím dokola ulicí kde můžu jet cca 600 m na 1°/2°převodový stupeň hezky v klidu na malé točky aby se auto probralo což mě naučilo ježdění s busem. Jinak  já jsem v tomto směru poněkud exot možná. Ale v AŠ nás učil že při řízení se musíme cítit v pohodě čehož v bundě natož v péřové nejsem schopen. Takže já mám na aut klimě nastaveno 22° a jen pokud je velký mráz víc jak -6°C tak si do auta sedám v bundě jinak většinou nosím triko přes něj slabou úpletovou vestu a v tom řídím i když je v autě " zima" pravda jsem trochu háklivý na "studenou hlavu" takže nosím kulicha ala policajti tzn. srolovanýho nad ušima. Zrovna tak je to s botama jediné trochu zimní boty byly na vojně kanady a ty co jsem si donesl z vojny už mě po těch dvaceti letech dávno opustili takže řídím v keckách vzadu v kufru mám daný gumový kobereček a na něm kotníkové zimní boty které si přezuju když je potřeba.  Nechápu lidi který si sednou za volant v péřové bundě pod ní mají huňatý svetr a na hlavě silného kulicha naraženého až na nos a na rukou palčáky a na nohách sněhule a takto oděni vyrazí vstříc provozu. Nejen že díky tomu kulichu pořádně neslyší ale díky těm palčákům jim klouže volant a přes tu bundu nedopnou pás a když ho dopnou tak je jim k prdu protože přes tu vrstvu oblečení je nepodrží tak jak má. ( Já pásy používám zřídka ale to je moje věc). A díky těm sněhulím jen těžko cítí pod botou pedály natož aby dokázali s těmi pedály citlivě pracovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlas, po městě v zimních botách ani nechodím, pohorky do kufru a přezout až na místě, když v nich někdy potřebuju sednout za volant, tak je to katastrofa ... na druhou stranu, jízda v lodičkách s jehlama by možná vysvětlovala některé výkony našich "krasojezdkyň" :-)

jinak rukavice moc nenosím, když je nejhůř, tak v kapsách je tepla dost, a studenej volant v pohodě řeší plyšovej návlek za dolar od číňana, což funguje i v létě, že se o to člověk na sluníčku nespálí, saje to pot a dá se vyprat; nejsem extra citlivka, ale koženka s léta zažraným bordelem z rukou je blé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, kléma napsal:

Děkuji za radu.

Není zač.... Akorát jsem asi měl napsat, že poprvé jsem propláchnul jen ten výměník a po docela krátkém čase se situace zase začala zhoršovat.... Nedlouho potom jsem měnil chladič a propláchnul jsem to ještě jednou a navíc komplet zbytek chladící soustavy, všechno raději obousměrně.... Valil se z toho docela kentus.... Od té doby nastala "tepelná pohoda".... :D

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...