Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Problém s riadením


Tomas Petrigalla

Recommended Posts

Páni, potreboval by som počuť váš názor.

Na jar 2017 som kúpil Ulysse, už pri kúpe mi predávajúci povedal, že je zlý čap riadenia na strane spolujazdca a prejavuje sa to tým, že pri teplotách blížiacich sa nule ide ťažšie otočiť volantom doprava. To sa aj potvrdilo, čap to mal za sebou, nechal som teda vymeniť oba čapy riadenia, tyčky stabilizátora, skontrolovali sa ramená, ktoré boli v dobrom stave, urobila sa geometria a všetko fungovalo skvele. Bohužiaľ možno prvých 2 tis. km a potom zrazu z ničoho nič rovnaký problém.

Prejavuje sa to tak, že pri nízkych rýchlostiach (vychádzanie z parkoviska, z ulice) ide všetko v poriadku, ale akonáhle idem rýchlejšie (viac ako 50?) a potrebujem zatočiť doprava, tak ako keby bolo riadenie "zaseknuté" a musím vynaložiť poriadnu silu aby som odpor prekonal a potom to zrazu zatočí a zatáča už ľahko. Robí to iba pri zátačke doprava, po pár kilometroch ako keby sa to "rozhýbalo" a funguje už normálne. A stane sa, že pár dní je všetko v poriadku a potom zrazu je problém späť.

Stretol sa niekto s niečím podobným? Mechanik vôle nevidí, čapy sa mu zdajú v poriadku. V druhom servise mi samozrejme chceli hneď meniť celé riadenie a pre istotu aj so servo čerpadlom... Podľa tých príznakov sa mi ale nezdá, že by to mal byť problém čerpadla, alebo samotného hrebeňového riadenia. Nič neklepe, nebúcha, nepuká...

Napadá vás v čom by mohol byť problém? Lebo meniť súčiastku po súčiastke a zakaždým robiť geometriu, to by som mohol obličku predať aby som to zaplatil... Ak vylúčim, že by náhle nový čap riadenia zo dňa na deň skolaboval a nepripadá mi to ani na poruchu riadenia, myslíte, že by to mohlo robiť axiálne tiahlo? Napadlo mi v zúfalstve, či by to nemohlo robiť zatuhnuté horné uloženie tlmiča, ale to sa mi zas nezdá, že by sa to neprejavovalo aj nejakým búchaním?

Za každú radu budem rád. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díval jsi se kolik máš kapaliny v nádobce serva? Dál ložisko tlumiče nebo samotné servo s řízením...Když nic neklepe a nebouchá to neznamená, že je servo nebo řízení OK.  Mě se zdá hlavně blbost, že by takovéto zatuhnutí dělal čep řízení. Ten bouchá má vůli ale neviděl jsem že by se zasekával....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvapalina je ok. Mne sa to na servo nezda ked to proste robi len v jednom jedinom bode, to som mozno nenapisal presne, to zablokovanie prichadza presne v jednom bode, preto si myslim ze cerpadlo by to robilo vo viacerych polohach. Preto som mal najskor podozrenie na riadenie, myslel som ze je problem v hrebeni, ze to dostalo nejaku ranu, alebo ze skratka v jednom mieste je hreben poskodeny, ale ked to chvilu robi a chvilu nerobi, tak to na nejake poskodenie priamo riadenia nevyzera podla mna. Mne to zatial najviac pripada ako to lozisko na ulozeni tlmica, ale tam by som cakal, ze sa bude ozyvat aj pri prejazde neovnosti, ale je ticho.... 

Zatial som rozhodnuty dat vymenit obe horne ulozenia, axialne tiahla a opat capy riadenia.... Ak to nepomoze, tak asi naozaj len ist do noveho riadenia, len pri tych cenach... :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u horního uložení žádné klepání být nemusí...U mého to jen jako šustilo a to bylo tři měsíce nové...na obou tlumičích, tak že zainvestuj do pořádných. Hliníkové nic moc...to byly Monroe. Pokud děláš už takto nápravu doporučuji všem vršek vyměnit taky..z vlastních zkušeností.  Hlavně u mého jsem dělal čepy, klouby, tlumiče a vykašlal jsem se na ložiska a geometrie OK, ale auto pořád sjíždělo venek pne tak do 2cm. po výměně ložisek vše OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krtek: ano, volant rovno, vracia sa normalne

Semir: jj, ja ked na autach menim tlmic vpredu tak obvykle aj s ulozenim, monroe som sa už pred rokmi sklamal pri dieloch podvozku, že cena vysoká, kvalita prinajlepšom priemerná. Aj keď v dnešnej dobe, je problém vybrať kvalitu, kedysi dávno som dával na Mareu kosti nejaké neznačkové najlacnejšie, lebo som ich dostal zdarma a zvládli asi 50 tis. km, potom som skúšal podľa rád Moog a Monroe že súkvalitné a oboje išli do koša po možno 15 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mal som podobny problem a to prehnitu hornu misku tlmica tamkde sa toci to lozisko miska sa vyosila 

a v urcitych pripadoch drela o karoseriu ked zadrela volant  sa kusol  a musel som ho premoct silou 

ale  volant bol vychyleny dolava a musel som mu pomoct do roviny ked som vychadal z lavej zakruty 

to lozisko by to kludne moho byt 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ty čepy bych to taky neviděl, poškozené mají spíš vůli než by se sekaly. Horní uložení tlumičů se mi taky nezdá, ale šlo by to vyzkoušet tak, že jeden točí volantem a druhý pozoruje jestli je chod horního uložení plynulý a nepřeskakuje. V prvé chvíli mne napadl taky ten hřeben. Nevím, jestli není účinek posilovače řízení závislý na rychlosti automobilu což by ukazovalo na projevení ve vyšší rychlosti. Že to udělá pouze na začátku by mohlo způsobovat zahřátí motoru, které díl prohřeje a potom to už jde dobře. Nešlo to náhodou v létě lépe než nyní v zimě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten čap mal poškodenú gumovú prachovku a dostal sa doň bordel a preto zatuhol...

Ale inak máš pravdu Leo, že viac v zime sa to prejavuje ako v lete, alebo presnejšie, pri nízkej teplote je to častejšie. Zároveň to určite súvisí s tým, že čím rýchlejšie ide auto, tým je účinok posilovača menší a začnem to cítiť.

Jednoducho ako prvé mi napadlo samotné riadenie, to zasekávanie v jednom bode tomu krásne zodpovedá, ale na druhej strane neviem si predstaviť čo by v ňom mohol byť za problém, že občas sa to zasekne a občas nie, keď som nad tým premýšľal, tak riadenie by sa stále prejavovalo nie že týždeň to blbne a potom týždeň nič.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On ten čep se zase tak moc neotáčí a jsou tam docela velké páky, takže se mi to zdá nepravděpodobné (to by spíš byl pravděpodobnější čep v rameni, ale ani na ten bych nevsázel). V nejhorším případě se dá ten čep vytáhnout aniž by se musel povolovat na ose řízení a vyzkoušet naprázdno (geometrie se nezmění).

Ještě bych zkusil točit volantem bez posilovače (s vypnutým motorem) jednak s koly na zemi (bylo by dobré pod ně dát něco na čem by se dobře otáčely jako mají v servisech a nebo na ledu) a potom s koly ve vzduchu (čepy i tlumiče jsou v jiné poloze, ale hřeben je stejný a tak se to může a nebo nemusí projevit). Bez posilovače by to mohlo jít lépe poznat a pokud se to projeví, tak by mohlo jít zjistit i místo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je dobrý nápad. Určite to skúsim tak a je aj celkom možné, že keď bude vypnutý motor, možno bude aj počuť niečo, lebo čisto vizuálne či sa niečo nedotýka sa už kontrolovalo keď auto stálo na zemi, to bola jedna z prvých vecí, lebo mi napadlo, že na niektorých autách sa vedel posunúť do boku stabilizátor keď mal vymlátené čapy a dotýkal sa potom niečoho, ale tu bolo na pohľad všetko ok. Ale s vypnutym motorom som neskúšal, takže uvidíme na čo a či na niečo prídem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych asi skoro vsadil na to horní uložení.  O tom je tady popsáno mraky jak to dopadá když se problém s horním uložením podcení. A co se týče těch tyček stabilizátoru z osobní zkušenosti na Berlingu Nejvíc vydrželi ty co tam byli z fabriky pak už to bylo jen o pravidelné výměně v intervalu cca 15 - 17 000 km a bylo úplně jedno kterou značku jsem montoval dokonce bych se přikláněl k tomu že čím levnější tím drželi déle ale v okamžiku kdy začali klepat tak se stav horšil den ze dne kdežto u těch dražších se klepání začalo projevovat při menším nájezdu km ale stav se zhoršoval velmi pozvolna takže od začátku klepání se dalo najet třeba 2000- 2500 km kdežto u těch levnějších začali klepat a do pár set km se museli měnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Zdravím, chci se zeptat, zda se problém nějakým způsobem vyřešil. Na mém P807 je naprosto stejná závada, zatím řešeno pouze proplachem kapaliny a odvzdušněním, nicméně s podzimem to začlo dělat znova. Potřebuju se něčeho chytit. S delší jízdou se závada vytrácí...(takové jsou nejlepší 🙄).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...