Borecekio Odesláno 14. leden 2018 Sdílet Odesláno 14. leden 2018 (upraveno) Zdar tak další co píše o topení.... fakt už jsem toho pročetl mraky a stejně bez úspěchu takže auto je P306 1,6 break s klimatizací plynule regulovatelné otáčky popis závady: sednu do auta nastartuju a zapnu topení ventilátor fučí na max. ale po cca 5 minutách někdy i míň se prostě ventilátor zpomalí cca na půlku sám od sebe počítejme cca po zahřátí... a takhle jede celou dubu po vychladnutí zase vše OK co už jsem kontroloval: relátko v přístrojové desce OK, pojistky OK, regulace otáček nejeví známky chyby zkoušení čištění konektoru nepomohli a pár ran do středového panelu taky ne :D, konektor k ventilátoru byl mírně opálený tak jsem ho preventivně vyměnil, ale chyba přetrvává. Takže měření konektoru (3 kabely) 1. + 14,4V (z pojistkovky) 2. + 0,5V - 5,1V jde z ovládání pro topení na středovém panelu na maximum se nechá naměřit 1k3ohm, 3. - kostra nevím odkud je tažená ale změřena proti kostře propípnutím a 1. a 2. kabel měřeny proti kostře na kabelu 3.. Vyndání ventilátoru čištění konektoru bez úspěchu, kontrola uhlíku OK, ložiska mno mají něco za sebou, ale ventilátorkem jde volně otáčet takže nepřikládám jim vinu chyby, tak a dostáváme se ke kusu hliníku ze spodu je konektor ventilátoru a ted měření kabelů do motorku ventilátoru, proběhlo dvojí měření. Měření č.1- stav funkční svorka + na max 14,4V na min 10,5V svorma - proti kostře propípnuto měření č.2 bylo provedeno při zpomalení větráku tudíž v chybě svorka + 14,V proti kostře automobilu svorka - proti svorce + 10,6V tak jsem vzal káblík a svorku mínus jsem přípíchnul na kostru automobilu a vše začlo fungovat jak má závěr: předpokládám že chyba bude v tom kusu hliníku který dle mého bude nějaký elektrický regulátor otáček jde nějak odzkoušet otestovat? ještě je tam vysí taková destička cca 2,5cm x 6cm s konektorem a malou cívečkou vůbec a nějaký odpory - nevím na co to je ani co to je všem děkuji za rady a nápady Upraveno 14. leden 2018 uživatelem Borecekio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 15. leden 2018 Sdílet Odesláno 15. leden 2018 Takze ked sa ti ventilator spomali a ty privedies na "-" svorku pomocnym vodicom samostatnu kostru tak sa to rozbehne? Potom by to mohol byt problem s kostrou. Ide vtedy regulovat otacky? Novsi typ ventilatora ma elektronicku regulaciu otacok motora, u starsich sa otacky znizovali predradnym odporom. Aby si mal vacsiu istotu ci ti blbne ten modul, mozes odpojit (vybrat) obvod regulacie a priviest 12V priamo na svorky motora. Ak sa motor bude rozbiehat a tocit pravidelne, chyba bude v tom elekronickom ovladani. Ak sa potvrdi chyba v module, tak podla webu v nom odchadzaju hlavne tie darlingtony, no ked je to u teba zavisle od teploty/casu, mozes tam mat aj iny problem - nejaky studak. Tvoje obrazky regulatora aj tej tebe neznamej krabicky by pomohli. Ten modul na ventilatore vyzera nejako takto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Borecekio Odesláno 15. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 15. leden 2018 takže odpovědi: 1. otázka ANO když na - svorku motorku přivedu kabílkem kostru tak začne fungovat 2. otázka nejde regulovat ale zjistil jsem že 14,4V je neměnných a mění se napětí na kostře (reguluje otáčky pomocí kostry) nemám regulaci pomocí odporů mám elektronickou ten přídavný modul který nevím na co je patří také k okruhu ventilace... zjistil jsem že do něj jdou dva kabely od nějakého čidla. Dlouhá tyčka někde v hadici se vzduchem, potom standartní napajení + a - a dva vodiče který vedou do regulátoru na středovém panelu. po prozkoumání jsem na desce našel dva studenáky na cívce ty jsem proletoval. proměřil jsem že tam kde byl studeňák je přivedena kostra (-) ale závada přetrvává přikládám foto svého modulu který je 3 pinový a nejde nic měřit protože elektronika je zalitá v gumě potom přikládám fotku té věci co nevím na co je a přikládám fotku předřadníku který jsem sehnal ale je 4 vodičoví a nevím jak zapojit kromě svorky + a - ta zůstává neměnná co jsem našel podle konektoru co byl přidaný k ní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Borecekio Odesláno 15. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 15. leden 2018 tak teď jsem našel na netu že to co nevím co je je relé topení: http://www.iautodily.cz/rele-topeni-peugeot-306-nd100134755.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Borecekio Odesláno 15. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 15. leden 2018 jinak nevím kde jsi vzal tu fotku toho modulu ale jestli máš ten 4 pinový mohl by jsi poradit jak to zapojit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 18. leden 2018 Sdílet Odesláno 18. leden 2018 Najkor k tomu rele. Podla mojich vlastnych skusenosti, to rele "ELEDASA" nie je v priamej suvislosti s ventilatorom, ale s klimou. Tam by som problem isto nehladal. Obrazok regulatora mam z webu, uz neviem z akej stranky. Mozno aj z tohto fora. Podla toho co pises, mas podozrenie, ze je problem s kostrou. No zas ked privedies samostatnu kostru k motoru, regulacia nefunguje, takze to asi nebude celkom len kostrou. Vodic kostry z toho trojpinoveho konektora na ventilatore by mal koncit pod palubovkou, kdesi nad pedalom spojky. Skus skontrolovat, ci tam nemas nahodou nieco zoxidovane. No neviem, ci by nedokonala kostra mala taketo nasledky. Skus na piny 4 a 2 konektora pre blok ventilatora zapojit nejaku stredne velku ziarovku (naprikald 21W) a nechaj to zapnute na dlhsie nez na ten inkliminovany cas a kontroluj, ci sa jas ziarovky bude menit alebo nie. Ak bude ziarovka svietit stale rovnako, +12v je OK, kostra je OK, chyba bude zrejeme v ovladani, skusim ti potom poradit dalej. . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 21. leden 2018 Sdílet Odesláno 21. leden 2018 Pravdepodobne odchádzajú tie výkonové tranzistory, tie dve kruhové veci s uskami na kraji. Stoja 2€ kus. Menil som v 605 asi 3x. Mal som označenie, ale náhrada je Bdx66 tuším. Je to podľa výkonu 120W a do 50V, aby bola rezerva. Odpajkovat, odvrtat nity, vymeniť, zapajkovat. Mali by pasovať len do jedného smeru, nedajú sa otočiť. Je lepšie kúpiť viac kusov,uz sa mi stalo že som vymenil a nešli, vymenil som za druhé a išlo ok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 25. leden 2018 Sdílet Odesláno 25. leden 2018 Tiez som si spociatku myslel, ze by to mohli byt tie darlingtony, no vtedy by privedenie samostanej kostry na svorkovnicu ventilatora nepomohlo. Skor si myslim, ze bude problem v kabelazi. Preto ma zaujima vysledok testy so ziarovkou. Az sa dozviem vysledek, myslim, ze ho budem vediet presnejsie nasmerovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dani3o6 Odesláno 17. únor 2020 Sdílet Odesláno 17. únor 2020 Dotaz, odkud jsi vytahl to rele topeni? Mi jaksi netopi auto, ventilator jede, za jizdy to hreje, na neutral nikoli... Udelane tesneni pod hlavou a beze zmeny, odmitam se smirit s tim, ze to je radiator... Nechci menit palubovku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 18. únor 2020 Sdílet Odesláno 18. únor 2020 - Teplota chladiacej kvapaliny je rovnaka aj za jazdy aj pri zastaveni? - Otacky ventilatora kurenia su rovnake pri jazde aj zastaveni? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OndraM Odesláno 8. leden 2021 Sdílet Odesláno 8. leden 2021 Ahoj, koukám že řešíte dost podobné věci - neměl by někdo radu i pro mě ? Problém řeším tady - Moc děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 3. únor 2021 Sdílet Odesláno 3. únor 2021 Asi slabo hladas... aj ked to uz bude skoro 10 rokov, co som sa snazil pre vsetkych popisat ako funguju ventilatory pred chaldicm na P306-kach. Noze kukni tu ci ti to nepomoze : https://www.peugeot-club.com/topic/64396-p306-princip-chladenia-chladiacej-kvapaliny/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.