Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

vzduchový / plynový tlumič


kemox

Recommended Posts

Zdravím, 

jelikoz řeším jako “asi” každý problém klepání zadního tlumiče.. a dnes mi v peugeot bylo řečeno že to klidně po roce muže projít znovu.. že už se to stalo :/ tak mi známy nadhodil myšlenku plynového tlumiče bez kompresoru pouze nafoukat na požadovanou tuhost a mýt s sebou kompresor kdyby utekl :) což se mi líbí jak z funkční tak komfortní stránky :) otázek je par.. 1. názor má / nemá to smysl proč ?

2. nějaký tip na co si dat pozor 

3. značku - idelane odkaz nebo značku a model + rozměr (myslím si že pro 5008 bude problém najít ) 

diky moc všem :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že tomu rozumím asi jako ty, tedy málo:myslim

Pružina (kovová) slouží k tomu, aby držela auto v nějaké výšce

Tlumič slouží k tomu, by se po zhupu nehoupalo dlouho, ale jen jednou.

To, co píšeš, tedy "tlumič nafouknutý" je nějaká divná kombinace uvedených - vznikají otázky, zda bys odstranil kovovou pružinu, a co by tlumilo to houpání?

Krom toho - v běžné plynové vzpěře, např. u dveří kufru, jsou desítky atmosfér, to by kompresor nedal.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je otázka, jestli to něco řeší, jestli to není problém konstrukce nebo uchycení.

Stavitelné (regulace průtoku plynu/kapalinu) plyno-kapalinové tlumiče se běžně používají, každopádně ta auta jsou na to v základu přizpůsobena, umožňují podobně jako hydractive měnit chování podvozku i za jízdy. Pevné plyno-kapalinové tlumiče jsou taky běžné. čistě plynový tlumič na auto je asi nesmysl. To je tak na kolo, možná motorku. Auto je příliš těžké, tlaky by byly extrémní a únik plynu by měl fatální následky. To, že si někde zastavíš a "dofoukneš" tlumič (který tě drží na silnici) je tedy hodně šílený úlet. Když ti uteče za jízdy (a žádná elektronika to nezjistí), zabiješ se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Pacho69 napsal:

Je otázka, jestli to něco řeší, jestli to není problém konstrukce nebo uchycení.

Stavitelné (regulace průtoku plynu/kapalinu) plyno-kapalinové tlumiče se běžně používají, každopádně ta auta jsou na to v základu přizpůsobena, umožňují podobně jako hydractive měnit chování podvozku i za jízdy. Pevné plyno-kapalinové tlumiče jsou taky běžné. čistě plynový tlumič na auto je asi nesmysl. To je tak na kolo, možná motorku. Auto je příliš těžké, tlaky by byly extrémní a únik plynu by měl fatální následky. To, že si někde zastavíš a "dofoukneš" tlumič (který tě drží na silnici) je tedy hodně šílený úlet. Když ti uteče za jízdy (a žádná elektronika to nezjistí), zabiješ se.

rozumím co říkáš na citroenech to bylo běžné :) dneska si to někdo dodělává primárně teda na tuning.. ale s tím že má i kompresor já to chci pouze z důvodu co píšu.. a vůbec se mi nelíbí představa že vyměním tlumiče a po nějaké době docela krátké to začne znovu.. někdo psal v jinem topicu že nějaký mechanik v autorizaku to prý vyřešil "stažením" pružiny což jsem si říkal že bych do toho klidně i šel jen vědět kde.. a čím přesně to udělal.. jinak myšlenka začala s tím že on sám to měl na motorce ale viděl to u bratra na Opel Omega hooodně dávno že to bylo udělané jak říkám prostě tlumič který měl ventilek a přífoukl ho a v případě že se vyfoukl tak měl v sobě pružinu která to podržela každopádně jsem z toho marný :( a cpát peníze někde v servisu kde mi řeknou "ale pane to je všechno rozbité musíte to celé vyměnit.." tak podobné situace obcházím obloukem :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klepání - nikdo nezaručí, že ať to změníš jakkoli, tak něco může klepat i v novém řešení. Ony ty původní tlumiče taky neměly klepat (a po výměně neklepou!). Beru to tak, že kdybych si byl koupil např. auto nějaké drahé značky, tak rovnou zaplatím o několik set tisíc více - takto to mám jen za několik tisíc.

Pokud bys nutně chtěl předělávat, tak existují Citroen 4 GP s pneumatickým pérováním vzadu, to by mohlo být i rozměrově podobné, takže by asi pasovalo. Jestli máš přebytečných 10 až 20 tisíc.

Obecně řešení z Citroenů pracuje trochu jinak:

- pružným elementem je dusík (50 atmosfér) uzavřený v zelené kouli a oddělený gumovou membránou. Plní se v dílně z tlakové nádoby.

- tlak se vyvozuje čerpadlem (nikoli kompresorem) do kapaliny a ta tlakem působí na písty, které nesou auto v dané výšce - je tam i regulátor výšky

- tlumení kmitání je realizováno tak, že kapalina prochází tryskou a tím se vyvozuje odpor proti pohybu - trysky bývají kombinované, tzn. v každém směru jiný hydraulický odpor (jednosměrné ventily), případně přepínání různých trysek pro různé režimy.

Zkušenost z mládí: klidně si auto vylepšuj, ale bereš tím na sebe i zodpovědnost za spolehlivost auta. A jakmile tě jednou vlastnoruční úprava vyšplouchne někde v noci v polích, s manželkou a dětmi, tak tě chuť na veškeré úpravy navždy opustí.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za objasnění vím že se děla C4 GP na hydraulice ale pravé za tu cenu se mi to dělat nechce a nebude to tak jednoduché jak se zda.. nejde mi ani tak o úpravy jako spis o vyřešení funkčnosti a pohodlí kelpani ničemu nevadí ale je to otravne.. když už teda nechám všechno jak má být nějaké doporučení značky tlumičů poměr cena/výkon ? “origo” se mi brát nechce když mi v Peugeotu řekli že origo to nikdy není a pokaždé je to od jiné značky.. 

 

jinak k úpravám za svůj krátký řidičský život mě (nás) už par úprav pěkně vyškolilo stačí chip tuning bez výměny dílu za silnější a praskla hadice o víkendu ve Španělsku když každý má své “maňána” a upadla poloosa jelikož to nevydržela naštěstí to bylo v koloně cca 15km/h být to o chvíli predtim nechci radši uvažovat.. 

 

Já Ti ty citace pořád mazat nebudu! Prosím, zkus to příště bez nich.

Upraveno uživatelem Péťa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎09‎.‎01‎.‎2018 at 16:46, kemox napsal:

tlumič který měl ventilek a přífoukl ho a v případě že se vyfoukl tak měl v sobě pružinu která to podržela

To se mi zdá podivné, pružina není tlumič, pružina tam přeci je. V tlumiči by mohla maximálně plnit funkci dorazu, ale stejně mi to přijde divný. To si můžeš dát na kole. Ale na autě, kde máš na nápravě tunu, něco zkusmo "dofoukávat pumpičkou"? To teda fakt nevím. Leda pneu a u nich je tlak přesně dán, aby se zajistilo správné chování vozu na silnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...