Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kontrolka dobíjení


sheepak

Recommended Posts

Tak mě zase ten muj pekáč vypověděl službu.Dva dny zlobila kontrolka dobíjení a hláška dobíjení,sporadicky po nastartování.Teď již svítí trvale.To mě až tak divný není a není problém dát altík na repasi.Jenže stím přestal fungovat i ventilátor.Kdysi jsem kuli ventilátoru opravoval spínačku a před měsícem regulátor(pouze studený spoj na plošňáku).A je mi divný jestli to tak má být,nebo může být chyba ještě jinde?Nerad bych dával altík na repasi a byla chyba jinde v elektrice.Dá se to nějak zjistit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Noo a našel jsem tohle http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/electric/charging/charging1.htm   a tam se zdá že alternátor je v pohodě a je v kytkách právě to relátko.

A pokud odejde alternátor,tak ventilátor je komfortní věc?Zamlžený okna taky komfort.

Byl jsem od baráku 5 km takže jsem to dnes dojel po tmě bez problému,ale bez ventilátoru.Zajímavý je že rádio hrálo jako o život.To zřejmě není komfortní věc dle soudruhu frantíků.

Takže chceš spíše říci že alternátor je pryč a proto rele vypíná zbytečné věci aby to nepapalo zbytečně elektriku?

A co když je to jenom to rele.Nemůžu ho najít ve schéma pod jakým je číslem. Dalo by se překlemovat pro vyzkoušení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To relé je na 99% súčasť BSI.

Píšeš podráždene nepodstatné veci namiesto toho,aby si zverejnil to najdôležitejšie....VIN....alebo aspoň typ motora a rok výroby.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

francuzi to maju proste tak.....

nedobijas nejdu ti spotrebice s vadsou prudovou zatazou....

inac pomenovane ako konfort.....no nie doslovne...../radio vela nebere /

ale ventilator , ohrev okien uz ano...

v starom modeli by mohlo byt nad spojkovom pedali... treba vin a kus casu...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat
před 6 hodinami, ferinko2 napsal:

To relé je na 99% súčasť BSI.

Píšeš podráždene nepodstatné veci namiesto toho,aby si zverejnil to najdôležitejšie....VIN....alebo aspoň typ motora a rok výroby.

 

Nepíšu podrážděně vůči lidem tady,ale kuli francouzům. Jestli si koukal na odkaz který jse dal  http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/electric/charging/charging1.htm  se píše že relé je umístěné v motorovém prostoru.

Ano mohl jsem dát podrobnosti,ale připadalo mě že je zcela jedno jestli je to benzin,nebo diesel, princip dobíjení bude  u všech 406 stejný.Ale dobrá pokud to pomůže tak r.v.2000 Hdi,motor RHZ.

Změřeno,nedobíjí,relé propojeno natvrdo kusem drátu a bez výsledku,pokud tvrdíš že je relé na BSI na co je to relé v motorovém prostoru u relátek?Jsou dvě přímo na desce pojistek a jedno na stojáka v držáku a to by mohlo dělat paseku dle odkazu který jsem našel.Pokud ne kčemu slouží,ať jsem chytřejší?

Prostě alternátor pujde ven a na kontrolu,chtěl jsem ověřit jen jestli je v pytli,nebo něco s elektrikou,nebo elektronikou abych ho nenechával vyndavat zbytečně.Chtěl jsem zkontrolovat ještě zda jde do něho budící napětí.Je nutné vodič buzení odpojovat od alternátoru na zkoušení?Bylo mě divné že připojený vodič oproti - nevykazoval nic, ovšem proti + to co je na baterce to je jako kdyby tam šla záporná složka.Nevim asi bude nutné vodič odpojit a měřit.

Potom připojit natvrdo na budící kontakt + musí začít dobíjet,pokud ne je alternátor KO.

Nebo se dá ještě vyzkoušet jiná metoda ověření než půjde ven?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam kde máš to relé běhu motoru sú aj poistky - k tomu relé je to poistka F4 30A.

A s nabudením alternátora na priamo opatrne,čo keď sa "chytí" a vybehne ti príliš vysoké napätie...aby sa dačo neodpálilo.

Áno máš pravdu , princíp dobíjania je rovnaký,ale systém riadenia dobíjania môže byť rôzny.

Nič v zlom,chcel som ti len dobre,aby si podal info o motore.

Držím palce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano alternátor jde ven na 99p je v hajzlíku.S buzením na přímo nevidím problém,buzení napřímo bylo myšleno přivedení plus přímo na alternátor.To je zlouška zda přichází budící proud z auta.Nevidím vtom nic co by se mělo odpálit,součástí alternátoru je regulace a ta si určuje zda se bude dobíjet nebo ne.V principu pokud přivedu 10V bude se dobíjet,pokud 14v nebude.Regulátory se zkouší na stole přes stabilizovaný regulovatelný zdroj,kdy otvírá a kdy zavírá.

A taky nic ve zlém ale alternátor funguje všude stejně na každém autě.Stator,rotor,budící proud přes uhlíky a regulátor.Nic víc.Zda je regulátor součástí alternátoru,nebo ne je věc jiná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, sheepak napsal:

A taky nic ve zlém ale alternátor funguje všude stejně na každém autě.Stator,rotor,budící proud přes uhlíky a regulátor.Nic víc.Zda je regulátor součástí alternátoru,nebo ne je věc jiná.

to mas pravdu , no platilo to par rokov do zadu....dnes uz nie....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...

Zdravím, nechci zakládat nové téma tak zkusím zde. Sice to není Peugeot ale Citroen, tak snad mi poradíte.

Jedná se o Xsaru II 1.4 a svítí kontrolka dobíjení, ale altík dobijí na 14.2V.

Dá se nějak zjistit kde je chyba ? Zda v samotném altíku nebo na cestě mezi ním a budíky ? 

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Nikdo nic neporadí ? Kontrolka svítí stále 🤔

Sem tam zhasne, ale pak se rozsvítí zase.

Aktuálně je v autě nový alternátor (ten starý přestal dobíjet). Po namontovaní nového kontrolka nesvítila a altík dobijí na 14.4V, ale po zhasnutí motoru a opětovném nastartování už zase svítí. Po připojení žárovky přímo na konektor a přívod na alternátoru, žárovka svítí a po nastartovaní zhasne, tak by to asi mělo být. Tudíž je asi chyba někde po trase k budíkům, ale kde? Nevíte někdo ? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...