black7 Odesláno 2. leden 2018 Sdílet Odesláno 2. leden 2018 Zdravim, pred par dnami mi vybehla kontrolka FAP filtra a tiez " Risk of particle filter clogging: See handbook( Peugeot 407, 1,6Hdi, 2006, 186tis.km). Ako prvé mi napadlo, ze je filter upchaty tak som sa ho snazil drzat v otackach a prebehnut no nepomohlo. Dnes som bol na diagnostike a ukazalo to chybu P1445 - prilis vysoke mnozstvo aditiva ( alebo nieco take, nepamatam presne) a tak v zlozke pri aditivach písalo - minimalna hladina aditiva - nezmerane, alebo minimalna ( cital to technik tak neviem uz presne). Takze mi povedal ze je tam malo aditiva-mocoviny. Auto som kupoval pred rokom a mam par papierov zo servisu a jeden blok obsahuje polozku - aditivum do DPF - 89eur. takze to asi bolo plnene (datum 02/2017). Teraz sa pytam, tak rychlo sa to aditivum minie alebo ? V com moze byt chyba? Mechanik chce postupovat nasledovne: poriet fyzicky sacok na aditivum ci nieje deravy, ak nie je doplnit, aj je tak vymena celeho sacka ( tvrdil ze okolo 140eur a predava to len peugeot), ak len doplnenie tak okolo 90eur. Pomoze to vobec ? Auto zatial ide bez problemov, len neviem dokedy, co sa moze/nemoze stat ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Judes Odesláno 2. leden 2018 Sdílet Odesláno 2. leden 2018 Je tam nádržka na aditívum (Eloys alebo Infineum) v žiadnom prípade tam nedávaj močovinu (Ad Blue). Fizicky skontrolovať hladinu v nádržke, ak je prázdna doplniť a ak je v nej aditívum tak cez diagnostiku zresetovat počítadlo dávkovania. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
black7 Odesláno 2. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2018 takze tam nieje ziaden sacok alebo nieco take podobne ako spominal mechanik ano ? a je to vidiet po zdvihnuti auta ci tam v nadrzke nieco je alebo nieje ? cize ziadna mocovina, a kde zistim ci mam eloys alebo infineum ? len je cudne ze to uz nemam ked to bolo doplnane udajne pred rokom za 90eur. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
straki007 Odesláno 2. leden 2018 Sdílet Odesláno 2. leden 2018 (upraveno) Co znamena slovo clogging ? Hlaska se ti rozsvitila predpokladam , pri ustalene rychlosti (mozna vetsi ,treba 140 a vic) ? Upraveno 2. leden 2018 uživatelem straki007 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
black7 Odesláno 2. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2018 1 minute ago, straki007 said: Co znamena slovo clogging ? upchatie, zaplnenie, zanesenie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
black7 Odesláno 2. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2018 3 minutes ago, straki007 said: Co znamena slovo clogging ? Hlaska se ti rozsvitila predpokladam , pri ustalene rychlosti (mozna vetsi ,treba 140 a vic) ? Hlaska sa mi rozsvietila o pol 12 vecer ked ma zastavili policajti siel som okolo 50-60 v obci a tak som zastavil, podal som doklady a kontrolka zasvietila. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
straki007 Odesláno 2. leden 2018 Sdílet Odesláno 2. leden 2018 Tak ten FAP uz mas teda pekne v haji...... U tebe pouze vymena FAP a tak mozna kontrola naplne EOLYS. Na doplneni to byt mohlo ale zapsat to nemuseli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Judes Odesláno 2. leden 2018 Sdílet Odesláno 2. leden 2018 Jedno z tých dvoch aditív sa už nevyrába a nádržku na aditívum nájdeš na nádrži pred ľavým zadným kolesom. Inak ako straki007 ti už naznačil, tá hláška čo si písal by mala znamenať že hrozí upchatie filtra pevných častíc (FAP). Skôr si myslím že pri tých km už bude aj poriadne zanesený, aj to by mala diagnostika ukázať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
black7 Odesláno 2. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2018 1 minute ago, straki007 said: Tak ten FAP uz mas teda pekne v haji...... U tebe pouze vymena FAP a tak mozna kontrola naplne EOLYS. Na doplneni to byt mohlo ale zapsat to nemuseli. Pred pol rokom som bol na dia a tam mi ukazovalo ze mam FAP zaplneny na 28% myslim. tak asi az tolko vela to nebolo. Co sa tyka aditiva, tak neviem ci ho zapisali alebo nezapisali, no nevyskocila by kontrolka ovela skor kedze je uz skoro rok po tom ? ja som to nedoplnal, auto mam od marca 2017 a blok zo servisu je 02/2017 - doplnenie aditiva DPF. no ci je alebo nieje to pravda resp. ci to bolo fakt doplnane to neviem. a zapisane uz ani tolko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
black7 Odesláno 2. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2018 nepomoze napr. nutena regeneracia pomocou diagnostiky ? a samozrejme doplnenie aditiv ak tam nebude Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
black7 Odesláno 4. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 4. leden 2018 tak problem dufam aspon na cas vyrieseny, chybalo aditivum, doplnilo sa, kontrolka zhasla. Nasledne sa spravila nutena regeneracia FAP, zevraj je zaplneny teraz na 19%. Tolko som sa dozvedel od mechanika. Auto jazdi bez problemov. Asi ho budem musiet častejsie prehnat ako doteraz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
straki007 Odesláno 5. leden 2018 Sdílet Odesláno 5. leden 2018 Zaplneni FAP u 1,6 HDi se vstrikovanim se vypocitava a ne cte zaplneni. Takze pred pul rokem byl zaplneny na 28% a dnes po regeneraci na 19% Vzdyt kdyz se zamyslis tak ti to nemuze sedet. Ale jak pises. Na chvili mas klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 5. leden 2018 Sdílet Odesláno 5. leden 2018 (upraveno) Jak pise Straki. Ty resis doplneni aditiva, ale problem mas se zaplenenim FAP filtru aditivem (resp. jeho zbytky, ktere neni mozne spalit a postupne se ukladaji ve FAPu). Pocitana zivotnost pro tvuj motor je 180.000km +-. Takze tvuj FAP filtr je nejspis toho nespaleneho aditiva plny a jak pise opet Straki, ceka te vymena nebo repase filtru. Samozrejme stav aditiva v nadrzce je take dobre zkontrolovat. Ale ten FAP filtr resit musis a ten te nemine. Pokud to budes ignorovat, cekaji te nejspise dalsi problemy. A co se tyce toho zaplneni, jsou tam 2 hodnoty a hodne lidi to povazuje za to same. Jedna hodnota udava zaneseni filtru sazema mezi jednotlivyma regeneracema a druha zaneseni filtru zbytky aditiva - tj. celkove zaneseni filtru, ktere udava jeho zivotnost. Ta prvni hodnota kolisa mezi 0 - 100% a vzdy po regeneraci jde dolu, ta druha merena hodnota od vymeny filtru a resetu v RJ jen roste az do pristiho resetu pres diagnostiku, ktery se ma provadet po vymene filtru. Upraveno 5. leden 2018 uživatelem HonzaC2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Rudo08 Odesláno 4. leden 2022 Sdílet Odesláno 4. leden 2022 (upraveno) Mám taký dotaz pokiaľ je zaplnenie filtra pevných častíc aditivami 81g je čas na výmenu? Upraveno 4. leden 2022 uživatelem Rudo08 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tmiko Odesláno 19. leden 2022 Sdílet Odesláno 19. leden 2022 V 2. 1. 2018 at 16:35, straki007 napsal: Tak ten FAP uz mas teda pekne v haji...... U tebe pouze vymena FAP a tak mozna kontrola naplne EOLYS. Na doplneni to byt mohlo ale zapsat to nemuseli. Nemaš pravdu Zase si sa Pomýlil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.