Jump to content
Sign in to follow this  
black7

Kontrolka FAP + P1445

Recommended Posts

Zdravim,

pred par dnami mi vybehla kontrolka FAP filtra a tiez " Risk of particle filter clogging: See handbook( Peugeot 407, 1,6Hdi, 2006, 186tis.km). Ako prvé mi napadlo, ze je filter upchaty tak som sa ho snazil drzat v otackach a prebehnut no nepomohlo. Dnes som bol na diagnostike a ukazalo to chybu P1445 - prilis vysoke mnozstvo aditiva ( alebo nieco take, nepamatam presne) a tak v zlozke pri aditivach písalo - minimalna hladina aditiva - nezmerane, alebo minimalna ( cital to technik tak neviem uz presne). Takze mi povedal ze je tam malo aditiva-mocoviny. Auto som kupoval pred rokom a mam par papierov zo servisu a jeden blok obsahuje polozku - aditivum do DPF - 89eur. takze to asi bolo plnene (datum 02/2017). Teraz sa pytam, tak rychlo sa to aditivum minie alebo ? V com moze byt chyba? Mechanik chce postupovat nasledovne: poriet fyzicky sacok na aditivum ci nieje deravy, ak nie je doplnit, aj je tak vymena celeho sacka ( tvrdil ze okolo 140eur a predava to len peugeot), ak len doplnenie tak okolo 90eur. Pomoze to vobec ? Auto zatial ide bez problemov, len neviem dokedy, co sa moze/nemoze stat ?

IMG_9548.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tam nádržka na aditívum (Eloys alebo Infineum) v žiadnom prípade tam nedávaj močovinu (Ad Blue). Fizicky skontrolovať hladinu v nádržke, ak je prázdna doplniť a ak je v nej aditívum tak cez diagnostiku zresetovat počítadlo dávkovania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

takze tam nieje ziaden sacok alebo nieco take podobne ako spominal mechanik ano ? a je to vidiet po zdvihnuti auta ci tam v nadrzke nieco je alebo nieje ? cize ziadna mocovina, a kde zistim ci mam eloys alebo infineum ? len je cudne ze to uz nemam ked to bolo doplnane udajne pred rokom za 90eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co znamena slovo clogging ?

Hlaska se ti rozsvitila predpokladam , pri ustalene rychlosti  (mozna vetsi ,treba 140 a vic) ?

Edited by straki007

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, straki007 said:

Co znamena slovo clogging ?

Hlaska se ti rozsvitila predpokladam , pri ustalene rychlosti  (mozna vetsi ,treba 140 a vic) ?

Hlaska sa mi rozsvietila o pol 12 vecer ked ma zastavili policajti :D siel som okolo 50-60 v obci a tak som zastavil, podal som doklady a kontrolka zasvietila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno z tých dvoch aditív sa už nevyrába a nádržku na aditívum nájdeš na nádrži pred ľavým zadným kolesom. 

Inak ako straki007 ti už  naznačil, tá hláška čo si písal by mala znamenať že hrozí upchatie filtra pevných častíc (FAP). Skôr si myslím že pri tých km už bude aj poriadne zanesený, aj to by mala diagnostika ukázať. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, straki007 said:

Tak ten FAP uz mas teda pekne v haji......

U tebe pouze vymena FAP a tak mozna kontrola naplne EOLYS.

Na doplneni to byt mohlo ale zapsat to nemuseli.

Pred pol rokom som bol na dia a tam mi ukazovalo ze mam FAP zaplneny na 28% myslim. tak asi az tolko vela to nebolo. Co sa tyka aditiva, tak neviem ci ho zapisali alebo nezapisali, no nevyskocila by kontrolka ovela skor kedze je uz skoro rok po tom ? ja som to nedoplnal, auto mam od marca 2017 a blok zo servisu je 02/2017 - doplnenie aditiva DPF. no ci je alebo nieje to pravda resp. ci to bolo fakt doplnane to neviem. a zapisane uz ani tolko

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak problem dufam aspon na cas vyrieseny, chybalo aditivum, doplnilo sa, kontrolka zhasla. Nasledne sa spravila nutena regeneracia FAP, zevraj je zaplneny teraz na 19%. Tolko som sa dozvedel od mechanika. Auto jazdi bez problemov. Asi ho budem musiet častejsie prehnat ako doteraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaplneni FAP u 1,6 HDi se vstrikovanim se vypocitava a ne cte zaplneni.

Takze pred pul rokem byl zaplneny na 28% a dnes po regeneraci na 19%

Vzdyt kdyz se zamyslis tak ti to nemuze sedet.

Ale jak pises.

Na chvili mas klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pise Straki. Ty resis doplneni aditiva, ale problem mas se zaplenenim FAP filtru aditivem (resp. jeho zbytky, ktere neni mozne spalit a postupne se ukladaji ve FAPu). Pocitana zivotnost pro tvuj motor je 180.000km +-. Takze tvuj FAP filtr je nejspis toho nespaleneho aditiva plny a jak pise opet Straki, ceka te vymena nebo repase filtru.

Samozrejme stav aditiva v nadrzce je take dobre zkontrolovat. Ale ten FAP filtr resit musis a ten te nemine. Pokud to budes ignorovat, cekaji te nejspise dalsi problemy.

 

A co se tyce toho zaplneni, jsou tam 2 hodnoty a hodne lidi to povazuje za to same. Jedna hodnota udava zaneseni filtru sazema mezi jednotlivyma regeneracema a druha zaneseni filtru zbytky aditiva - tj. celkove zaneseni filtru, ktere udava jeho zivotnost. Ta prvni hodnota kolisa mezi 0 - 100% a vzdy po regeneraci jde dolu, ta druha merena hodnota od vymeny filtru a resetu v RJ jen roste az do pristiho resetu pres diagnostiku, ktery se ma provadet po vymene filtru.

Edited by HonzaC2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...