Slayer Odesláno 31. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2017 Ahoj. Tak se na mě asi usmálo štěstí :-( Při rutinní kontrole jsem našel na měrce oleje bílou emulzi oleje s vodou, to samé v přívodu k vzduchové klapce, na víčku na motoru je čisto....takže je asi jasno - prasklé těsnění hlavy? A nebo je ještě jiná možnost.....? Otázka 2 - kolik si mám připravit zlaťáků, vůbec se neorientuji (můj servisman je mimo republiku)....hrubý odhad Otázka 3 - když to budu kontrolovat, ať mi nestoupá hladina oleje, můžu s tím jezdit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 31. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2017 nemusí to být hned těsnění, hlava atd., ale třeba výměníkem tepla pod olej. filtrem motoru jezdit s tím můžeš podle toho, kolik vody jde do oleje..., sleduj expanzku i měrku oleje a nenech hladinu oleje jít nad. MAX. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slayer Odesláno 31. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 31. prosinec 2017 No, další věc je, že mi utíká někde olej - přišel jsem na to cca 14 dní zpátky - motor zespod zaolejovaný, dolil jsem asi litr, proto ty častější kontroly, ale to netuším jestli to může spolu souviset. Není vidět konkrétní místo, odkud to sákne (samozřejmě, že pod minimální hladinu jsem se nedostal....) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slayer Odesláno 31. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 31. prosinec 2017 před 5 hodinami, ozzy56 napsal: nemusí to být hned těsnění, hlava atd., ale třeba výměníkem tepla pod olej. filtrem motoru ... No a teď co je jednodušší varianta (levnější) a hlavně jak to zjistit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 31. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2017 nejprve bych sundal ten výměník--je to jednodušší než sundávat hlavu ten únik oleje bych taky řešil, sundat spodní dekl (pokud je) a umýt zespoda wapkou, pak hledat kde to teče pro upřesnění--když je vadný výměník, teče zpravidla olej do vody (olej má vyšší tlak), ale může se dostávat přes něj i voda do oleje (když se motor vypne, tlak oleje zmizne a vyšší tlak má voda--do vychladnutí) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slayer Odesláno 31. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 31. prosinec 2017 Díky, takže nic, co bych zvládl bez zvedáku..... Bude to muset tedy počkat. Vodu jsem musel dnes dolít, tak se bojím, že to bude asi hlava ☹ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dýzl Odesláno 31. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2017 jjen tak mimo spoutěž-na 106-1,1i mně těsnění pod hlavu stálo necelých 5000kč-těsnění pod hlavu svody výfuku,sání pod víko hlavy,gufírka ventilů,nové šrouby hlavy,včetně nových rozvodů (Kladka VP,řemen)jo a v sevisu jen přebroušení a otlakování hlavy+ výměna gufírek-toto asi 2000 ,zbytek (materiál )3000kč práce ssamo domo. 2,0i16 V je karapet větší a cenpvě tto bude asi o kousek výš ale alůespoň nějaký nástin ceny! Jinak jaké jezdíš trasy?nejezdííš jen krátké se studeným motorem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slayer Odesláno 31. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 31. prosinec 2017 čau. Ještě jsem neobvolal servisy, ale rád bych se vešel do 10k, pokud by šlo. Ad trasy... Vesměs do práce, a to je 20 tam a pak zpět, tak myslím ze to nejsou vyloženě krátké cesty. Možná ještě LPG jestli tomu nepomohlo, ale to si nemyslím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 1. leden 2018 Sdílet Odesláno 1. leden 2018 Pro jistotu ještě omrkni "drátěnku" v odvětrání vany.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slayer Odesláno 1. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 1. leden 2018 Tak to vůbec netuším co to je Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dýzl Odesláno 1. leden 2018 Sdílet Odesláno 1. leden 2018 (upraveno) No na délku cest jsem se ptal,pže u krátkých tras se u některých motorů zimě,kdy se důkladně nezahřeje celý motor,se páry v odvětrání motoru sráží a dělá to šlem podobná jako když jde voda do oleje, pak se může stát ,že to i zamrzne a olejovou měrkou pak vycáká olej z motoru ven!!takže zkus pročistit odvětrání z motoru a pak nějaký čas sleduj,včetně ubývání kapaliny a případné přibývání oleje. (drátěnku jak píše Hafity) Do deseti tisíc pokud si to uděláš sám nebo dobrý kamarad (zadarmo za děkuji) pak se vejdeš určitě, v servisu asi spíš těžko. Upraveno 1. leden 2018 uživatelem dýzl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slayer Odesláno 1. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 1. leden 2018 Tak jsem na to koukl.... Hadička odvětrání je prasklá. Pod ní na motoru kaluž oleje.... Takže asi tudy, a pak to stéká po stěně až na vanu. V hadici spousta emulze oleje s vodou. Teď otázka, co udělat, ať se tam ten olej netlačí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 1. leden 2018 Sdílet Odesláno 1. leden 2018 dej tam jinou hadici...pokud to zaslepíš,vyhází ti to podle mě olej měrkou oleje....když plyny nebudou odcházet odvětráním... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slayer Odesláno 1. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 1. leden 2018 Hadici jsem nechal, opravil provizorně páskou...ale asi by v ní tolik oleje být nemělo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 1. leden 2018 Sdílet Odesláno 1. leden 2018 u motoru EW se tam tvoří ten šlem ten EGR ventil tam je pro zlost,já ty hadice před zimou vždy oddělám a naliju do nich technicky benzín a vypláchnu....nikdy jsem zatím neměl problém,ani u auta manželky ,kterým se jezdí krátká trasy 5km do práce a 5km z práce.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 1. leden 2018 Sdílet Odesláno 1. leden 2018 (upraveno) Zkus najít tu drátěnku, jestli není nadměrně zašlemovaná a tím pádem neprůchodná. Potom se to projevuje, mimo jiné tak, jak popisuje dýzl (že ty máš benzín v tomto případě nehraje roli....).... Ta drátěnka má fungovat jako "zhášeč plamene", který by mohl prošlehnout ze sacího potrubí (nikdy jsem se s tím nesetkal, snad u nejstarších systémů LPG) do prostoru olejové vany a způsobit něco, na čem se pasou jeleni.... Upraveno 1. leden 2018 uživatelem Hafity Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slayer Odesláno 1. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 1. leden 2018 Chlapi fakt děkuju za rady, ale ani za boha netuším co, nebo kde "drátěnka" ☹ do SB se nedostanu, nemám zrovna přístup k PC... Nemůžete mě někdo nasměrovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 1. leden 2018 Sdílet Odesláno 1. leden 2018 Kde je přesně u tvé motorizace netuším, bude ale někde mezi sacím potrubím a skříní klikové hřídele.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dýzl Odesláno 1. leden 2018 Sdílet Odesláno 1. leden 2018 Snad pomůže obr z SB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slayer Odesláno 2. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2018 díky za obrázek. Já k odlučovači našel pod svým VIN jen tohle... Nejsem z toho moc chytrý. Někdo se stejným motorem jako mám já, kdo by tušil kde mám hledat? Předem díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.