Jump to content
zavovi

Podivné chování elektroniky

Recommended Posts

Zdravím,

prosím o radu, co se svým autem. Mám Peugeot 307 rv. 2001, benzín 1.6 16V. V poslední době mi nějak blbne elektronika. Začalo to tím, že mi poblikávají světla, hlavně za jízdy. Baterka je v pořádku a nabíjení taky. Pak začne padat otáčkoměr - otáčky motoru v pohodě, auto ani neškube, ale otáčkoměr jako by chtěl do mínusu. Pak se zase vzpamatuje a za chvilku zase letí dolů. K tomu se někdy přidá kontrolka airbagu. Naposledy se mi dokonce stalo, že mi zhaslo rádio a zase se zaplo. To vše se někdy děje i několikrát během jízdy. Jindy se to třeba za 300 km neobjeví ani jednou. Naposledy se mi to dělo dokonce hrozně často během asi 70 km. Tak jsem odpojil baterku a znovu připojil, pak to na chvilku přestalo, ale už to dělá zase. 

Nejdřív jsem si myslel, že někde zateče voda a pak se z toho zblázní nějaký senzor nebo tak něco, ale teď mě tak napadá, co řídící jednotka? Ukládá si nějaké hodnoty, podle kterých pak vypočítává nějaké výsledky? Jak často se ta jednotka třeba kalibruje? Před každým startem nebo používá uložené hodnoty z minulých jízd?

Najde se tady někdo z Brna nebo okolí, kdo by věděl, co s tím a byl by ochoten se mi na to podívat? Samozřejmě zaplatím, jen to nechci dávat do servisu, kde budou měnit všechno jako splašení... Byl jsem s tím na diagnostice v Peugeotu a nic nenašli. 

Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám pocit, že právě, od podzimu, když je vlhko hlavně. Ani nemusí být po dešti, jen stačí, když je ráno auto mokré a pak se to stává. Za sucha si nejsem jistý, jestli se to někdy stalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle všeho to dělají výpadky napájení řídící jednotky BSI. Co můžeš udělat sám, tak zkontrolovat ukostření baterie, motoru a jednotky BSI, kostra je vlevo v prostoru pro nohy. Taky zkusit prostříknout konektory. Pokud to nepomůže, tak asi jedině vyměnit za fungující někde na vrakovišti, ovšem přepíše to Km pokud budou vyšší než u původní.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo to by mě zajímalo, kolik to tak stojí. Hledal jsem to na netu, ale nenašel jsem nikde novou BSI jednotku. Všude jen staré nebo repasované. Nerad kupuju do auta něco starého, aby se mi po 500 km nestalo znova to stejné :-( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak v serviceboxu se to momentálně nedá zjistit, nemají to na skladě, musí se to nechat objednat. Ale viděl bych to na zhruba 8 000 kč podle výbavy vozu. Takže s prací asi kolem deseti tisíc. Možná bys sehnal levněji na alegru nebo nějakou čínu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já měl z části podobné problémy.

Problikávání světel a padání ručiček budíku klidně i za jízdy je oboje způsobeno buď to vadnou/zborcenou deskou v autobaterii nebo je "načnutý" alternátor.

Kontrolka airbagu je vlastně čidlo, kde stačí malilinkatý pokles napětí a vyhodí dočasnou/přechodnou chybu, po několika nastartování a jízdách zhasne sama.

307 hodně trpí - na zatékání na BSI jednotku přes špatné/zpuchřelé těsnění kolem čelního skla, prvním indikátorem jsou nacucané koberce pod čelním sklem a pokud tam opravdu zatíká, tak to může primárně vytvářet zaoxidování a při každé další vlhkosti/dešti to začne zlobit ještě více a projeví se to problikavajícími světly či padajícími budíky.

 

Nezbývá než vzít měřák, změřit baterku - pořádným zátěžákem, několikrát po sobě - musí to vydržet, změřit dobíjení - o tom tady né jedno velké vlákno už je (třeba moje zkušenost), hledat zda není někde u BSI či přímo v ní, vlhkost. 

 

 

 

 

Edited by Tony Stark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, všem ještě jednou děkuji za informace a přínáším výsledek. 

Auto jsem dal do servisu 1stop.cz v Brně i s odkazem na toto forum. Přišli na to, že mi přebíjí alternátor a nechali ho opravit. Zatím jsem neměl žádnou delší cestu, ale vypadá to funkční.

Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 10 minutami, Tony Stark napsal:

Že by dával méně jsem slyšel ale že by dával více, to slyším prvně. Hlavní je, že je to vyřešeno. Btw kolik stál PAL test na stolici?

Jo taky mě to dost překvapilo. A test na stolici netuším, kolik stál, ale říkali, že na stolici to bylo. Jinak 1500 mě stálo čistě oprava alternátoru, plus práce servisu na vyndání a namontování zpátky. Dělal jsem kromě toho ještě ABS senzor a ložisko, tak nevím přesně. Ale na faktuře bylo k alternátoru 1500 Kč bez DPH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale áno, môže aj prebíjať ten alternátor, a nie je to iba záležitosť starších áut a už vôbec nie iba škodoviek. Mne to pred pár rokmi 307čka spravila tiež, samozrejme počítače sa išli zblázniť (cca 18V) ale ja som si vtedy okamžite všimol, že žiarovky v interiéri svietia omnoho jasnejšie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...