Jump to content
kavol

desulfátor

Recommended Posts

zdravíčko, pořídil jsem si od číňana novou hračku - desulfátor, a zajímalo by mě, jestli ho můžu použít i v autě, bez odpojení baterky?

podle popisu může být trvale zapojen, ale známe číňana, tomu nelze věřit ani nos mezi očima :-/

bohužel nemám výbavičku na to, abych změřil, co z toho leze, normální voltmetr mi neukáže nic ... je nenulový riziko, že mi ty pulzy oddělaj nějakou elektroniku v autě, nebo se nemusím bát?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Péťa napsal:

14$ :o Já nevím, ale důvěru to ve mě nebudí.

je to úplně to samý, co se tady prodává za litr

mimochodem, za 14 $ mi to přijde ještě docela drahý, vzhledem k tomu, že na tom nic není (viz další odkaz), třeba oproti takovýmu měřáku ZT-102, kterej jsem koupil ještě levnějš

před 50 minutami, Radek Hurvajz napsal:

díky, ten projekt na mypower znám (jeden čas jsem dokonce zvažoval zbastlit si to podle toho sám, či dle jiného návodu na netu), ale neřeší se tam použití v autě, kde je nominál napětí 14,4-14,7 V a dle JPP zdrojů některé komponenty nemají moc rády toto překračovat (vypálené ŘJ po připojení neregulované nabíječky a dosažení plynovacího napětí 16,6 V apod.)

no, je toho 'jenom' 20 stránek, zkusím si to před spaním přečíst znova, jestli mi něco neuniklo

před 42 minutami, Milan+ napsal:

Více jak dvacet let tohle dělá německá firma Novitec

https://www.novitec.de/

to je v nějaké strašné řeči, které nerozumím ... ani translátor moc nepomáhá, nevidím instrukce, jak se to používá - nicméně na videu se zdá, že to montujou přímo do auta?

před 42 minutami, Milan+ napsal:

Pokud je auto stále v provozu,tak je to zbytečné. U nějakých vojenských uloženek atd.,tam to dává trošku smysl.

není provoz jako provoz ... každopádně ať už k tomu došlo jakkoli, baterka v Phedře silně jeví znaky sulfatace, tak jsem si říkal, že bych to na ní připojil, když už to mám (pořídil jsem si to tedy původně na "offline" oživení jiného akumulátoru, za $14 lepší než kupovat nový)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oki, tož to asi zítra risknu zapojit, ď.

nabíječka CTEK má několik chybiček:

a) je to ukrutně drahý, zejména s přihlédnutím k tomu, že další nabíječku fakt nepotřebuju, mám tři

b) je to nabíječka ... řeším to, že si chci ušetřit tahání baterky z auta domů (nemám garáž a elektriku v ní)

c) do mrtě vytřískanou baterku s ní do druhýho dne nenabiju, má to malej proud, resp. silnější model je drahej přeukrutně

baterku mám tři nebo čtyři roky, kupoval jsem dvě a teď nevím, která je která ... to sice není úplně málo, ale přeci jen bych čekal víc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám tu Ctek taky jako třetí doma a nic jiného už nepoužívám,drahé,jak se to vezme,bud jsou levné krámy a nebo kloudná věc.

Co to máš za baterky,výrobce?

Jináč místo tý ZT 102 jsi si měl pořídit UNI-T  UT 107,mám a perfekt

Edited by Milan+

Share this post


Link to post
Share on other sites

co je "kloudná věc" je relativní, já třeba nabíječku používám jako zdroj ke kompresoru, když si doma dofukuju Favorita, což by ty slabší Cteky nedaly, a nevim, jestli se silnějším dá vysvětlit, že mají jenom dodávat proud a neřešit, co mají připojenýho ...

chceš to přesně? - 577 400 078 :-)

jenže ZT102 jsem koupil za $12.85 (ale koukám, že podražili) a UT107 stojí >$30, přičemž měření otáček nevyužiju ... a na další hraní mám teď na cestě UT61E ...  jinak na "takové to domácí žvýkání" bohatě stačí DT830D za ~$3

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, kavol napsal:

ten projekt na mypower znám ... no, je toho 'jenom' 20 stránek, zkusím si to před spaním přečíst znova, jestli mi něco neuniklo

já su blbej, píše se tam hned na první stránce, že to mám odrušit feritem

skleróza je hrozná věc (hlavně když si člověk pamatuje aspoň něco, tj. že to četl, a pak z toho vyvozuje, že to, co si nepamatuje, tam není) :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem se dočetl na stránku 16 a dovolím si ocitovat:

Citovat

Re: Desulfátor aneb zařízení pro obnovení kapacity Pb bateri
od luky » pát bře 04, 2016 12:01 pm

Občas tady v práci děláme nějaké věci pro "automotive". Maximální provozní napětí (MOV) je podle nějaké normy 40V. Maximální napětí (AMR) je o kousek výš, ale za tím už je jistá smrt. Takže zařízení co dělá špičky >50V bych k autu ani nepřibližoval.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tož bych se po čase podělil o zkušenosti ...

oživovanou baterku jsem na tom měl připojenou asi měsíc; bohužel nezměřil jsem jí na začátku, takže to není moc vypovídající, nicméně tedy na konci jsem z ní vytáhnul 8 Ah, přičemž nominální kapacitu má 11 Ah ... tak to by teoreticky mohla ještě sezónu sloužit; problém je hlavně vyšší samovybíjení, po týdnu kleslo napětí z 12,32 na 12,18 V ... no, na to, že byla velmi hluboce vybitá a nějakou dobu cyklovala s nedostatkem elektrolytu je zázrak, že se vůbec ještě chová jako baterka :-)

nakonec jsem si troufnul vrazit tu krabičku i do auta ... zatím mi to nic neodpálilo, ale tak nějak nevím, jak za provozu zjišťovat, jestli to má nějaký reálný efekt ... mám akorát dvě pozorování:

a) na podzim mi to při záporných teplotách dvakrát padlo na blikačky, což se mi včera (konečně trochu zima -8 °C) ani dnes (-5 °C) nestalo - jenže tohle můžu připsat spíše na konto řádného nabití nežli zlepšení schopnosti dodávat proud při nízkých teplotách

b) před použitím desulfátoru jsem měl napětí na zásuvce okamžitě po startu 14,4-14,5 V; při používání desulfátoru se to pohybuje spíše 14,1-14,3 V, teprv po delším provozu začne poskakovat mezi 14,3 a 14,4 V

obdobně s nabíječkou, při prvním připojení mi šlo napětí prakticky hned na 15 V, tak jsem to musel srazit odporem ... bohužel výkonový jsem měl po ruce jen 7,5 Ω, což je moc, chtělo by to poloviční ... po prvním dni tohoto udržovacího (ne)nabíjení se to dostalo na 13,9 V; včera, přes týden s desulfátorem a čtvrtý den tohoto dobíjení, mi to vylezlo jenom na 13,2 V

to by svědčilo o větší ochotě baterky přijímat proud ... teoreticky ... prakticky z toho pozorování třeba vyvozuju úplné nesmysly, ale za $14 jsem rád i za placebo efekt než abych se rozhodl měnit baterku za 2 kKč :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem to přechválil, včera mi to do blikaček spadlo a dneska taky

zjistil jsem, že ten desulfátor vypíná při poměrně nízkém napětí, po poklesu někde mezi 12,3-12,4 V, tedy je schopen baterku mírně vyšťavit

tak jsem ho po včerejším udržovacím cyklu odpojil; dobíjení se vyšplhalo na 14,5 V, start, krátká cesta (<10 minut) ... ráno bylo na baterce (resp. na zásuvce v sedadle řidiče) krásných 12,6 V, samozřejmě než jsem odemknul a spustily se všechny ty elektrické srandy ... vnitřní teploměry říkaly okolo mínus 9, palubní počítač hlásil -12 °C ... připojil jsem si měřák a nechal jsem ho ukazovat naměřené minimum ... po otočení klíčku padlo na 10,9 V, při startování skoro rovných 8 V - to je poněkud málo, auto se rozblikalo správně

každopádně tedy poznatek je, že ten čínský krám není vhodné nechávat připojený trvale, páč neví, kdy má přestat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...