Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 106 (1991) zapalování


huny

Recommended Posts

Zdravím,

včera mi přestal jet můj starý peugeot (přelom 1991-1992). Je to ještě karburátor, cívka jednobodová (4pinová), mechanický rozdělovač. V něm předpokládám je regulace a indukční snímač, ten jsem pípákem proměřil, při otočení rozdělovače pípne, takže by měl být ok, dále vede na součástku magneti marreli MTR 02, tu jsem měl náhradní a zkusil jsem vyměnit - nepomohlo. Nevím co má z této součástky lézt, má 3 piny. Napadá mě už jen cívka, ale ta má 4 piny a hlavní vysokonapětový výstup, která pak vede do víka rozdělovače a palcem je rozváděn na jednotlivé válce.  Nevíte co na pinech naměrit? Napětí při kláču, odpor, kostru? Víko rozdělovače vypadá dost zle, ale nemyslím si, že by mohlo zapříčinit úplný výpadek?! Prosím o radu, jak postupovat. Ještě doplňuji, že na karburátoru je jakási součástka, na kterou vede jeden kablík, a když jsem ho kdysi odpojil, auto nejelo, nevíte oč se jedná? Díky

Ignition-Coil-for-Citroen-AX-ZX-Peugeot.png_350x350.png

01590459303.JPG

thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to je ten MTR 02, který jsem zkusil vyměnit, ale nepomohlo to. Ale, na této součástce tedy musím naměřit kostru, +12v po klíčku. Z pinu 1 jde pak - impuls do cívky, kde ji tím pádem ukostří a vznikne na ní magnetické pole, a jak zanikne vznika jiskra (takže snímač - pól utne) je tak? . Cívka má 4 piny, z toho dva jsou +, takže cívka je také napájena po klíčku že. Schema určitě není 106 ale pro pochopení jsem to zkusil.

MTR02_1.JPG

20pafc5.png

Upraveno uživatelem huny
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Hafity napsal:

Hmm, dej foto motoru.... a jsi si jistý, že problém je v zapalování?

Nedává jiskru, zkoušel jsem nechat se i dokopat, ale nic se nestalo. A to jsem zkusil připojit zapalovací svíčku přímo na kabel cívky s vynecháním rozdělovače. Takže si myslím, že v rozdělovači to není, i když je palec i víko dosti opotřebované. Foto bohužel ted nemám, ale z videa je to tento model. 1991

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptal jsem se proto, že spousta lidí říká karburátor jednobodovému vstřiku. To, co je ve videu za motorem, je opravdu karburátor.... Z hlavy si hodnoty na cívce nevybavím, zkus použít hledání, předpokládám, že se to tu někde válí.... Akorát si matně vybavuju, že cívky od Bosche se hodnotama lišily od MM....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Primární odpor obou cívek je 0,8 Ohm (jedna cívka mezi piny 1 - 4, druhá cívka mezi piny 2 - 4).

Sekundární odpor obou cívek je 14,6 Ohm pro Bosch, nebo 8,6 pro Valeo (jedna cívka mezi vysokonapěťovými vývody 1 - 4, druhá cívka mezi vysokonapěťovými vývody 2 - 3).

Vše by mělo být na cívce očíslované.

No a teď na to koukám, že v náporu vášní tady mastím hodnoty pro čtyřvývodové cívky pro jednobod :aut No ale už to tak nechám, třeba se to bude hodit někomu jinému, až použije hledání.... no to jsem moc nepomohl, ale třeba by se z toho dalo něco vydedukovat, ty hodnoty se nebudou nějak dramaticky lišit....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Takže mám posun. Vše jsem proměřil, kostry, vodiče, plusy, snímač. Vše ok. Tak už si říkám, to není možné, to snad vačka netočí s rozdělovačem. A světe div se, opravdu netočí. Tak jsem tedy otačel rozdělovač rukou a hle, krásné jiskry. Každopádně měření dle schematu se dá použít, takže snad bude někomu ku prospěchu. A teď na problém, netočí se vačka? To jako že ruply rozvody nebo jak je poháněn ten rozdělovač? Mimochodem mám i dojem, že mi nefunguje AC pumpa, takže nesouvisí to s tím? Mrknu na to, ale nějaké tipy by se hodily. 

PS: neví někdo prosím, co je to za součástku na karburátoru, jež jsem označil? Má jeden vodič. 

 

IMG_20180102_155427.jpg

Upraveno uživatelem huny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnešní výsledek je takový. Co na to říci. Mohu se modlit aby nebyl potkany nejake pist s ventily. Když auto přestalo jet, neslyšel jsem ale žádnou ránu. Motor se točí bez znamek poškození. Koupím tedy novou sadu a snad to bude v pořádku. Akorát nemohu najít nikde na netu značky pro časování. Nemáte někdo prosím foto, nebo info?

 

IMG_20180103_183816.jpg

Upraveno uživatelem huny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle typ motoru jsem ještě nezažil beze škod.... většinou jsou ohnuté 3 ventily, dva sací a jeden výfukový.... ale zkusit to můžeš, vačka se aretuje trnem dírou v kole do hlavy, klika trnem dírou do setrváku.... pohledej, je tady toho o tom dost....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji za odpovedi a pomoc. Auto mam pripravene na montaz rozvodu vcetne pumpy. Vacka zajistena v dire, setrvak take v dire. Tedy, chapu li dobre, motor je pripraven na montaz rozvodove sady, tak? Na foru jsem pohledal, i procetl servisni navod. Pro jistotu se ale zeptam ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano. Namontovat sadu, napnout napínací kladku, klikou dvakrát dokola a zkusit znovu trny do děr + napnutí řemene.... Ono to asi i chytne, ale s největší pravděpodobností to poběží na 3 hrnky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...