huny Odesláno 28. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 28. prosinec 2017 Zdravím, včera mi přestal jet můj starý peugeot (přelom 1991-1992). Je to ještě karburátor, cívka jednobodová (4pinová), mechanický rozdělovač. V něm předpokládám je regulace a indukční snímač, ten jsem pípákem proměřil, při otočení rozdělovače pípne, takže by měl být ok, dále vede na součástku magneti marreli MTR 02, tu jsem měl náhradní a zkusil jsem vyměnit - nepomohlo. Nevím co má z této součástky lézt, má 3 piny. Napadá mě už jen cívka, ale ta má 4 piny a hlavní vysokonapětový výstup, která pak vede do víka rozdělovače a palcem je rozváděn na jednotlivé válce. Nevíte co na pinech naměrit? Napětí při kláču, odpor, kostru? Víko rozdělovače vypadá dost zle, ale nemyslím si, že by mohlo zapříčinit úplný výpadek?! Prosím o radu, jak postupovat. Ještě doplňuji, že na karburátoru je jakási součástka, na kterou vede jeden kablík, a když jsem ho kdysi odpojil, auto nejelo, nevíte oč se jedná? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 28. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 28. prosinec 2017 Není na rozdělovači taková destička na dva šrouby s konektorem? To by měl být zapalovací modul, se kterým bývají problémy.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
huny Odesláno 28. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 28. prosinec 2017 (upraveno) Ano, to je ten MTR 02, který jsem zkusil vyměnit, ale nepomohlo to. Ale, na této součástce tedy musím naměřit kostru, +12v po klíčku. Z pinu 1 jde pak - impuls do cívky, kde ji tím pádem ukostří a vznikne na ní magnetické pole, a jak zanikne vznika jiskra (takže snímač - pól utne) je tak? . Cívka má 4 piny, z toho dva jsou +, takže cívka je také napájena po klíčku že. Schema určitě není 106 ale pro pochopení jsem to zkusil. Upraveno 28. prosinec 2017 uživatelem huny Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 28. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 28. prosinec 2017 Před hodinou, huny napsal: Je to ještě karburátor Hmm, dej foto motoru.... a jsi si jistý, že problém je v zapalování? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
huny Odesláno 28. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 28. prosinec 2017 před 5 minutami, Hafity napsal: Hmm, dej foto motoru.... a jsi si jistý, že problém je v zapalování? Nedává jiskru, zkoušel jsem nechat se i dokopat, ale nic se nestalo. A to jsem zkusil připojit zapalovací svíčku přímo na kabel cívky s vynecháním rozdělovače. Takže si myslím, že v rozdělovači to není, i když je palec i víko dosti opotřebované. Foto bohužel ted nemám, ale z videa je to tento model. 1991 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 28. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 28. prosinec 2017 Ptal jsem se proto, že spousta lidí říká karburátor jednobodovému vstřiku. To, co je ve videu za motorem, je opravdu karburátor.... Z hlavy si hodnoty na cívce nevybavím, zkus použít hledání, předpokládám, že se to tu někde válí.... Akorát si matně vybavuju, že cívky od Bosche se hodnotama lišily od MM.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
huny Odesláno 28. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 28. prosinec 2017 Díky, chápu. Ale ujišťuje mně už jen to, že mám manuální sytič na kelly jsem našel u prodávané cívky tyto hodnoty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 29. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 29. prosinec 2017 Primární odpor obou cívek je 0,8 Ohm (jedna cívka mezi piny 1 - 4, druhá cívka mezi piny 2 - 4). Sekundární odpor obou cívek je 14,6 Ohm pro Bosch, nebo 8,6 pro Valeo (jedna cívka mezi vysokonapěťovými vývody 1 - 4, druhá cívka mezi vysokonapěťovými vývody 2 - 3). Vše by mělo být na cívce očíslované. No a teď na to koukám, že v náporu vášní tady mastím hodnoty pro čtyřvývodové cívky pro jednobod No ale už to tak nechám, třeba se to bude hodit někomu jinému, až použije hledání.... no to jsem moc nepomohl, ale třeba by se z toho dalo něco vydedukovat, ty hodnoty se nebudou nějak dramaticky lišit.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 30. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2017 rok 91 nemá nějaký imobilizér? Klávesnici? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
huny Odesláno 2. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2018 (upraveno) Zdravím. Takže mám posun. Vše jsem proměřil, kostry, vodiče, plusy, snímač. Vše ok. Tak už si říkám, to není možné, to snad vačka netočí s rozdělovačem. A světe div se, opravdu netočí. Tak jsem tedy otačel rozdělovač rukou a hle, krásné jiskry. Každopádně měření dle schematu se dá použít, takže snad bude někomu ku prospěchu. A teď na problém, netočí se vačka? To jako že ruply rozvody nebo jak je poháněn ten rozdělovač? Mimochodem mám i dojem, že mi nefunguje AC pumpa, takže nesouvisí to s tím? Mrknu na to, ale nějaké tipy by se hodily. PS: neví někdo prosím, co je to za součástku na karburátoru, jež jsem označil? Má jeden vodič. Upraveno 2. leden 2018 uživatelem huny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 3. leden 2018 Sdílet Odesláno 3. leden 2018 Demontuj horní kryt rozvodů (2 šrouby) a budeš vědět, jestli se točí vačková hřídel.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
huny Odesláno 3. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 3. leden 2018 (upraveno) Takže dnešní výsledek je takový. Co na to říci. Mohu se modlit aby nebyl potkany nejake pist s ventily. Když auto přestalo jet, neslyšel jsem ale žádnou ránu. Motor se točí bez znamek poškození. Koupím tedy novou sadu a snad to bude v pořádku. Akorát nemohu najít nikde na netu značky pro časování. Nemáte někdo prosím foto, nebo info? Upraveno 3. leden 2018 uživatelem huny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 4. leden 2018 Sdílet Odesláno 4. leden 2018 Tenhle typ motoru jsem ještě nezažil beze škod.... většinou jsou ohnuté 3 ventily, dva sací a jeden výfukový.... ale zkusit to můžeš, vačka se aretuje trnem dírou v kole do hlavy, klika trnem dírou do setrváku.... pohledej, je tady toho o tom dost.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
huny Odesláno 4. leden 2018 Autor Sdílet Odesláno 4. leden 2018 Dekuji za odpovedi a pomoc. Auto mam pripravene na montaz rozvodu vcetne pumpy. Vacka zajistena v dire, setrvak take v dire. Tedy, chapu li dobre, motor je pripraven na montaz rozvodove sady, tak? Na foru jsem pohledal, i procetl servisni navod. Pro jistotu se ale zeptam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 5. leden 2018 Sdílet Odesláno 5. leden 2018 Ano. Namontovat sadu, napnout napínací kladku, klikou dvakrát dokola a zkusit znovu trny do děr + napnutí řemene.... Ono to asi i chytne, ale s největší pravděpodobností to poběží na 3 hrnky.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
huny Odesláno 6. únor 2018 Autor Sdílet Odesláno 6. únor 2018 Motor bezi, jak je zima, tak blbe startuje, ale to delalo i predtim, holt karbec. Jinak to jede rekl bych ze stejne. Vypada, ze se nezmenilo nic. Dekuji za pomoc a rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.