Jump to content
Sign in to follow this  
PeterGeso

Neznáma závada Peogeot Jumper 2,2 HDI 74KW r.v.2004

Recommended Posts

Dobry den,

mam problem so startovanim. Zavada sa prejavila az ked sa vonkajsia teplota znizila pod 10 stupnov a to tak, ze auto prestalo startovat. Baterka aj starter su v poriadku, auto toci, ale nanaskoci. Kontrolka zhavenia sa vypla vzdy po cca 10tich sekundach a to za kazdej teploty. Zistili sme, ze su vadne zhavice, tak sme ich vymenili, ale stale nestartovalo, dokonca nestartovalo ani ked bol motor uz zohriaty. (vzdy sa podari nastartovat az po nejakej dobe, po zapojeni baterie na nabijacku). Auto islo znova na diagnostiku a ukazalo chybu teploty motora. Takze sme vymenili snimac teploty vody - zavada stale pretrvava, zmenilo sa len to, ze kontrolka zhavenia vypne po cca 3 sekundach a ak je motor uz zohriaty, tak startuje ok. Za studena stale nestartuje. Diagnostika nic zle neukazala. Docital som sa niekde na fore, ze by to teoreticky mohol byt regulator tlaku paliva - ma tento regulator vplyv na startovanie, pripadne, ma vplyv na to, ze auto ked je zohriate nastartuje a za studena len toci a toci? Viete mi prosim niekto poradit, co dalsie mam vyskusat? Dakujem velmi pekne za rady.

Edited by PeterGeso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vítej na fóru , chtělo by to diagnostikou zkontrolovat tlak paliva při startu  , jestli pomalu narůstá , tak může být příčina kdekoli v palivovém okruhu - podávací čerpadlo , naftový filtr , vysokotlaké čerpadlo (regulátor tlaku) nebo vadné vstřiky (pouští tlak do přepadu) . Ještě bych zkusil vyndat snímač otáček (je nahoře na setrváku) , jestli není poškozený nebo na něm nejsou nalepené piliny ze spojky , taky může způsobit špatný studený start .

Zatím mě nic jinýho nenapadá , ale on se někdo ozve a doplní mě nebo opraví

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, jarokare said:

Vítej na fóru , chtělo by to diagnostikou zkontrolovat tlak paliva při startu  , jestli pomalu narůstá , tak může být příčina kdekoli v palivovém okruhu - podávací čerpadlo , naftový filtr , vysokotlaké čerpadlo (regulátor tlaku) nebo vadné vstřiky (pouští tlak do přepadu) . Ještě bych zkusil vyndat snímač otáček (je nahoře na setrváku) , jestli není poškozený nebo na něm nejsou nalepené piliny ze spojky , taky může způsobit špatný studený start .

Zatím mě nic jinýho nenapadá , ale on se někdo ozve a doplní mě nebo opraví

Dakujem, dnes som toto forum nasiel, no skoda, ze zrovna pri takejto prilezitosti :) ...ono pokial funguje zhavenie tak ako ma, tak musi byt chyba jedine v tej palivovej casti, aspon tak mi to vychadza. Absolutne sa do toho nevyznam, mozno to znie divne, ale ma nieco z toho palivoveho okruhu ine vlastnosti cez zimu ako v lete? V lete bez problemov startovalo aj ked boli zhavice zle, lenze tomu rozumiem, ze zhavice nezhavia cez leto. Divne mi je to, ze predtym nestartovalo ani studene, ani ked bol zohriaty motor a po vymene snimaca teploty vody studene stale nestartuje, ale zohriate uz nastartuje. Cize podla vsetkeho snimac teploty nevyriesil problem startovanie za studena, ale len ked je zohriaty motor. Cize musime hladat nieco z toho palivoveho okruhu co sa sprava inak za studena ako za tepleho motora. Mam rad serial dr. House a teraz si tak aj pripadam :) kazdopadne dakujem za rady, buduci tyzden ide na diagnostiku a skusime skontrolovat tlak paliva pri starte ako pises...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dá se říct že celý palivový systém se chová nějak v létě a jinak v zimě.  A to především změnou teploty když je teplo tak to může všude těsnit sice jentaktak ale když trubičky(hadičky) a všechno příslušenství ztuhne vlivem nízké teploty tak někde může tou roztažností materiálu vzniknout mikroskopická netěsnost a tím se ztrácí tlak nebo přisává vzduch a čerpadlo to nedokáže dotlakovat na tlak potřebný ke startu. 

Co se týče žhavení tak Hdi žhaví jen krátce resp. jen krátce je to zaznamenatelné na přístrojovce. Někde jsem viděl tabulku kde to bylo přehledně zobrazené čas žhavení v závislosti na venkovní teplotě a taky časy dožhavování.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte, 

kedze zijem mimo SVK, tak az teraz sa mi podarilo s autom dostat domov. Pozerali na to mechanici v Norsku, neskor v Dansku, ked som nenastartoval na trajekte a museli ma vytlacit a nasledne odtiahnut do danskeho servisu. Nikto si s tym autom nevedel dat rady, pocitac ziadne chyby neukazoval, startovat som musel so sprejom, co tiez uz islo tazsie a tazsie. Doma som to dal mechanikovi do garaze a po pol hodine mi dava kluce. Povedal mi, ze bol zly regulator tlaku paliva na vstrekovacom cerpadle, vymenil to za nejake starsie a auto na brnk startuje. V Norsku su tieto veci velmi drahe, takze aj keby sa im podarilo zistit zavadu, isiel by som s tym tak ci tak domov...Kazdopadne dakujem kazdemu, co ste mi tu radili, ze co vyskusat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...