jirikbla Odesláno 13. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2017 Zdravím uživatele fóra, potřeboval bych pomoci s určením možných příčin problémů s mojí 1.6kou 16V - 80kW. Auto jsem koupil už takto, s tím že si ho po odpolednech poopravuju, zatím nemám technickou (dokud toto nevyřeším, ani mít nebudu), takže nemůžu auto nějak víc projet - jel jsem s ním jednou u prodejce, s cizíma značkama asi 12km, teď ho budu moct v rámci zkoušení projet leda tak po polňačce Momentálně mám ale sundanou hlavu, takže teď nemůžu zkoušet vůbec nic Vypozoroval jsem několik projevů: 1) Stačí pět minut stání na volnoběh se studeným motorem a výfukové svody jsou doruda rozpálené 2) Po ohřátí oleje motor začne "vynechávat" - běží na vysoký volnoběh (cca 1200RPM) a každých pár sekund jakoby zdechne a když padnou otáčky někam na normální mez (cca 600), znovu naskočí a vyleze zpátky na vysoký volnoběh. Dělá to zcela pravidelně po cca 3 sekundách, ale pouze teplý. Při jízdě se chová normálně, táhne normálně, nevynechává, po zastavení okamžitě dělá toto s volnoběhem. Co se týče startování, chytá fantasticky na brnk studený i teplý (a to s rok starým benzínem - mohl by mít na něco vliv? předpokládám že je v něm vysrážená voda) 3) Při běhu motoru vyskakuje Antipollution system faulty, což může znamenat téměř cokoliv. Na diagnostice jsem vytáhl chybu P3014, což jsem za boha nenašel jedinou smysluplnou informaci co ta chyba značí - ví někdo? Jinak ke stavu motoru co jsem zatím zpozoroval: najeto má mít 107k km, poctivě servisovanej, někdo se o něho pěkně staral, všude možně nálepky ze servisů, baterka ok, olej vypadá že pravidelně měněný, rozvody už taky měněný, hlavu ještě nikdo neměl dole - origo položený silikon strojem. Jinak stav výfuku příšerný, zadní tlumič děravý, zrezlý, budu měnit (může to mít nějakou souvislost s problémem?) Pročítal jsem všechno co jsem na internetu našel, spojil to s vlastními domněnkami a myslím si že by to mohlo způsobovat buďto: přeskočené rozvody - rozvody už mám shozený a přeskočený na 100% nebyly, všechny značky seděly podpálený/netěsnící ventily - včera jsem sundal konečně hlavu a ventily vizuálně vypadají dobře, zkoušel jsem těsnost podle videí z youtube - spalovací prostor vzhůru nohama zalitý vodou a zkoušet foukat stlačený vzduch do kanálů. Nepustily ani bublinku, zítra chci zkusit jak dlouho ventily udrží benzín než proteče, což je druhá metoda - dám vědět jak to dopadne špatné zapalování, respektive v nesprávný okamžik - mohlo by být? pokud ano, problém hledat ve snímači polohy klikové hřídele? pak by to ale asi takto pěkně nestartovalo a netáhlo.. špatná směs, chudá či bohatá - první co mě napadlo když jsem viděl ty rudý svody, ale špatná směs by musela být poznat na svíčkách (že ano?), které mají ovšem všechny pěkně cihlovou barvu, rozhodně nejsou opálený a bílý od chudý směsi ani zakarbonovaný od bohatý (jen malinko u prvního závitu). Mohla by být špatná lambda? Na diagnostice měla pěknou sinusoidu, přesný hodnoty nevím, ale prý by to takto mělo být ok - můžou se zkusit prohodit s lambdou za katem a zkusit co to bude dělat? Zkoušel jsem čistit škrtící klapku a zkontroloval filtr, bez výsledku. Budu rád za každý nápad, protože jsem celkem sázel na podpálené ventily - prý to tento motor hojně trápí - ale začínám se bát že budou ventily dobrý a já budu muset hledat chybu jinde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Hurvajz Odesláno 13. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2017 Mam stejný motor, výfuk origo co tam byl 10 let byl na trubce za katem rozpálený do červena, nejspíš byl přicpaný, po výměně komplet výfuku je to už ok, jinak auto jelo normálně, nic nebylo znát. Takže možná je to výfukem nebo ucpaným katem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PSA Odesláno 14. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 14. prosinec 2017 Vysoké otáčky na volnoběh a kolísání otáček by spíše mohla způsobovat el klapka v sání, dále vadná zapalovací lišta pro svíčky , rudé svody jsem ještě u benzíně bez truba nepotkal, takže nevím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirikbla Odesláno 18. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 18. prosinec 2017 Děkuju za reakce, ten výfuk mi přijde jako hodně pravděpodobný, taky jsem nad tím uvažoval, ale nebyl si jistý Zadní tlumič to má 100% za sebou, ale asi kdyby byl ucpaný tak by se nerozpálily zrovna svody.. Střední a zadní díl mám stejně koupený, tak je vyměním a uvidí se jestli to pomůže (až složím zase dokupy motor ), popřípadě nějaký nápady jak vyzkoušet jestli je první díl s katalyzátorem ucpaný? Abych nekupoval naslepo katalyzátor za 6K a ono to bylo něco jiného Po pokusech s výfukem půjdu po zapalování, uvidím co se zlepší a změní Kdyby měl někdo ještě nápady a zkušenosti, všechno uvítám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.