Jump to content
jirikbla

Rudé svody a vynechávání - 1.6 16V Peugeot 307 CC

Recommended Posts

Zdravím uživatele fóra,
potřeboval bych pomoci s určením možných příčin problémů s mojí 1.6kou 16V - 80kW. Auto jsem koupil už takto, s tím že si ho po odpolednech poopravuju, zatím nemám technickou (dokud toto nevyřeším, ani mít nebudu), takže nemůžu auto nějak víc projet - jel jsem s ním jednou u prodejce, s cizíma značkama asi 12km, teď ho budu moct v rámci zkoušení projet leda tak po polňačce :super Momentálně mám ale sundanou hlavu, takže teď nemůžu zkoušet vůbec nic

Vypozoroval jsem několik projevů:

1) Stačí pět minut stání na volnoběh se studeným motorem a výfukové svody jsou doruda rozpálené

2) Po ohřátí oleje motor začne "vynechávat" - běží na vysoký volnoběh (cca 1200RPM) a každých pár sekund jakoby zdechne a když padnou otáčky někam na normální mez (cca 600), znovu naskočí a vyleze zpátky na vysoký volnoběh. Dělá to zcela pravidelně po cca 3 sekundách, ale pouze teplý. Při jízdě se chová normálně, táhne normálně, nevynechává, po zastavení okamžitě dělá toto s volnoběhem. Co se týče startování, chytá fantasticky na brnk studený i teplý (a to s rok starým benzínem - mohl by mít na něco vliv? předpokládám že je v něm vysrážená voda)

3) Při běhu motoru vyskakuje Antipollution system faulty, což může znamenat téměř cokoliv. Na diagnostice jsem vytáhl chybu P3014, což jsem za boha nenašel jedinou smysluplnou informaci co ta chyba značí - ví někdo?

Jinak ke stavu motoru co jsem zatím zpozoroval: najeto má mít 107k km, poctivě servisovanej, někdo se o něho pěkně staral, všude možně nálepky ze servisů, baterka ok, olej vypadá že pravidelně měněný, rozvody už taky měněný, hlavu ještě nikdo neměl dole - origo položený silikon strojem. Jinak stav výfuku příšerný, zadní tlumič děravý, zrezlý, budu měnit (může to mít nějakou souvislost s problémem?)

 

Pročítal jsem všechno co jsem na internetu našel, spojil to s vlastními domněnkami a myslím si že by to mohlo způsobovat buďto:

přeskočené rozvody - rozvody už mám shozený a přeskočený na 100% nebyly, všechny značky seděly

podpálený/netěsnící ventily - včera jsem sundal konečně hlavu a ventily vizuálně vypadají dobře, zkoušel jsem těsnost podle videí z youtube - spalovací prostor vzhůru nohama zalitý vodou a zkoušet foukat stlačený vzduch do kanálů. Nepustily ani bublinku, zítra chci zkusit jak dlouho ventily udrží benzín než proteče, což je druhá metoda - dám vědět jak to dopadne

špatné zapalování, respektive v nesprávný okamžik - mohlo by být? pokud ano, problém hledat ve snímači polohy klikové hřídele? pak by to ale asi takto pěkně nestartovalo a netáhlo..

špatná směs, chudá či bohatá - první co mě napadlo když jsem viděl ty rudý svody, ale špatná směs by musela být poznat na svíčkách (že ano?), které mají ovšem všechny pěkně cihlovou barvu, rozhodně nejsou opálený a bílý  od chudý směsi ani zakarbonovaný od bohatý (jen malinko u prvního závitu). Mohla by být špatná lambda? Na diagnostice měla pěknou sinusoidu, přesný hodnoty nevím, ale prý by to takto mělo být ok - můžou se zkusit prohodit s lambdou za katem a zkusit co to bude dělat? Zkoušel jsem čistit škrtící klapku a zkontroloval filtr, bez výsledku. 

 

Budu rád za každý nápad, protože jsem celkem sázel na podpálené ventily - prý to tento motor hojně trápí - ale začínám se bát že budou ventily dobrý a já budu muset hledat chybu jinde :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam stejný motor, výfuk origo co tam byl 10 let byl na trubce za katem rozpálený do červena, nejspíš byl přicpaný, po výměně komplet výfuku je to už ok, jinak auto jelo normálně, nic nebylo znát. Takže možná je to výfukem nebo ucpaným katem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vysoké otáčky na volnoběh a kolísání  otáček  by spíše mohla způsobovat  el klapka v sání, dále   vadná  zapalovací lišta pro svíčky , rudé svody jsem ještě u benzíně bez truba  nepotkal, takže nevím

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuju za reakce, ten výfuk mi přijde jako hodně pravděpodobný, taky jsem nad tím uvažoval, ale nebyl si jistý :super  Zadní tlumič to má 100% za sebou, ale asi kdyby byl ucpaný tak by se nerozpálily zrovna svody.. Střední a zadní díl mám stejně koupený, tak je vyměním a uvidí se jestli to pomůže (až složím zase dokupy motor :D), popřípadě nějaký nápady jak vyzkoušet jestli je první díl s katalyzátorem ucpaný? Abych nekupoval naslepo katalyzátor za 6K a ono to bylo něco jiného :D  Po pokusech s výfukem půjdu po zapalování, uvidím co se zlepší a změní :) Kdyby měl někdo ještě nápady a zkušenosti, všechno uvítám :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...