Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Skupina PSA přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem


Radek Hurvajz

Recommended Posts

Skupina PSA přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

 

 

 

·         Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů;

·         Tento projekt městské mobility získal podporu Evropské komise (6,7 mil. €) v rámci výzkumného a inovačního programu „Horizont 2020 GV5“;

·         Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce, umožňuje cesty po městě i v jeho okolí v režimu nulových emisí;

·         Postup skupiny PSA je součástí strategického plánu Push to Pass, který nabízí nová řešení mobility.

 

 

 

30. listopadu 2017 představilo evropské konsorcium EU-LIVE nové řešení elektromobility – kategorii lehkých vozidel L5e[1], která se pohybuje mezi segmenty dvoukolových a čtyřkolových vozidel. Vůz je vybaven hybridním hnacím ústrojím PHEV, dvěma elektricky poháněnými motory a benzínovým spalovacím motorem. Skupina PSA tak rozšířila během fáze výzkumu a výroby tohoto předváděcího vozu své působení týkající se designu a návrhů nových produktů mimo oblast automobilů.

Díky svému tvaru a hybridní technologii nabízí tento nový produkt řešení elektromobility EU-LIVE, který lze použít na všech silnicích, řidiči řadu výhod:

·         lze ho použít bez omezení na silnicích i dálnicích, použití vozu je podmíněno vlastnictvím řidičského průkazu;

·         jeho naklápěcí mechanismus nabízí vynikající ovladatelnost, řízení je stejně snadné jako u tříkolového skútru. Více než polovina z 13 přihlášených patentů skupiny PSA se týkala právě tohoto mechanismu a řešení příčného kymácení. Systém využívá zejména hydraulické komponenty a hydropneumatické zavěšení.

·         Vůz dokáže jet v režimu s nulovými emisemi rychlostí až 70 km/hod díky dvěma elektromotorům v zadních kolech (In Wheel Motors). Vyvinuli je dva partneři konsorcia Elaphe a Brembo. Elektrická baterie 48 V – navržená společností Samsung SDI – se může dobíjet pomocí rekuperace energie při brzdění. Při jízdě mimo město rychlostí mezi 70 a 130 km/hod přebírá pohon jednoválcový benzínový motor Peugeot Scooter 31 kW. Celkový dojezd lehkého vozu je 300 kilometrů maximální rychlostí 130 km/hod.

·         Malé rozměry (240 cm × 85 cm) a otočné dveře usnadňují kolmé parkování a vůz nezabírá mnoho prostoru na silnici. Kabina je uzavřená a vyhřívaná a díky bezpečnostním pásům a airbagu řidič nepotřebuje helmu, rukavice, nepromokavou bundu a jiné prvky individuální ochrany.

Jedním z hlavních cílů evropského konsorcia EU-LIVE je vyvinout společná hnací ústrojí použitelná pro různé produkty kategorie L, a dosáhnout tak úspor z rozsahu.

 

 

 

„Skupina PSA se zavázala podporovat individuální svobodu pohybu. EU-LIVE je toho příkladem. Tento nový lehký elektromobil umožňuje individuální, bezpečnou a odpovědnou mobilitu díky režimu s nulovými emisemi. Jsme hrdí na to, že jsme se se všemi partnery zapojili do tohoto evropského projektu,“ prohlásila Carla Gohinová, ředitelka pro výzkum a pokročilé inženýrství.

 

Více informací: http://eu-live.eu


[1] Označení L5e odpovídá tříkolovým vozidlům s rychlostí vyšší než 50 km/h a použitelné na všech typech silnic.

 

EU_LIVE_01.jpg

MEDIA EULIVE1.jpg

MEDIA EULIVE3.jpg

EU_LIVE_02.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebyl a toho dvojsmyslu jsem si vědom. Přečti si vlákno o elektromobilite, dojde Ti, že nejde o urážku, ale o pojmenování psychické kondice.

Btw až budu hlásit pindy o elektromobilite, hrát si na poloboha a jak "ukazuju lidem cestu", odpůrce (rozuměj pragmaticky a hlavně dobově smýšlející) nazývat spalovacími dementy můžeš mne Pepito urazit též ;)

 

Upraveno uživatelem StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tome,já lidi neurážím. Každý má právo se vyjádřit,od toho je jakékoliv fórum. Znám "jeho" názor na elektromobilitu. Každý máme něco,pro co jsme zapáleni,ale není třeba svůj názor takto ventilovat. :myslim

To že s někým nesouhlasíš,je Tvoje právo,ale zkus to příště,prosím,kultivovaně. Mám Tě za rozumného člověka. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎21‎. ‎12‎. ‎2017 at 9:54, Laďa napsal:

Podle mne je horší urážka nazvat někoho spalovacím dementem než zeleným mozkem. 

Dement je urážka ale co je urážlivého na zeleným mozku. :myslim

 

 

Děkuji Laďo :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...