Přejít na obsah
Espero

Esperovo Renault R11 certifikovaný veterán

Recommended Posts

Když jsem na jaře letos koupil 33 let starou Renaultku R11 1,7i GLX, je to přesně ta, kterou rozměnil James Bond v Paříži na čtvrtiny, nejprve jsem jsem jí nechal udělat veteránský atest. Důvod byl, že povinné ručení mi tím okamžikem spadlo z nějakých 3 700,- Kč na aktuálních 871 Kč,-.  A pak také jsem se chtěl v budoucnu zúčastňovat veteránských parád.

To auto má najeto 156 tisíc, po mechanické stránce je velmi dobré, ovšem karoserie potřebovala zásadně opravit.

DSC01056.JPG

DSC01059.JPG

Upraveno uživatelem Espero

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

A tak jsem se pustil do opravy. Bohužel se ukázalo, že vůz byl po nárazu čelně zepředu, nijak silném, ale bývalý majitel se snažil zamaskovat co se dalo a opravit neopravitelné. Přední kapota, i když to nebylo vidět, jen při určítém úhlu světla,  byla zvlněná až k torpédu pod předním oknem, torpédo mírně promáčklé a co horšího, byl asi 3 cm zaražený přední nosník směřující dopředu a pokřivené přední čelo. Výsledkem bylo, že přední světla "šmajdala". Také byly mírně vepředu o cca 0,5 cm sražené přední blatníky na přední hraně.  Nezbylo tedy než se pustit do rozsáhlé opravy na úrovni generálky karoserie. Přední čelo (naštěstí nebylo rezavé) bylo vyříznuto z vozu, protože nové se nepodařilo sehnat, bylo komletně vytvarováno do původní podoby a navařeno zpátky, byl natažen přední nosník, také bez koroze, vyklepáno torpédo, a zakoupena nová kapota a oba přední blatníky. To byl jen začátek opravy. Byla totiž zjištěna rozsáhlá koroze na celém skeletu, kterou bylo nutno odstranit a vůz vyvařit.

23.10.2017_3.jpg

DSC00308.JPG

Upraveno uživatelem Espero

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Servis který to dělá je ve Voticích (Autocentrum Votice), a je to po dlouhá léta moje "dvorní" karosárna, je na veterány zavedený, i když je nedělá moc "rád". Souběžně s mým tam byl Ford z 20. let minulého století. Karosářské zásahy byla rozsáhlé, ale přitom velmi profesionálně a citlivě udělané. Například na levém podběhu byly ještě z výroby původní nálepky, servis pracoval tak, že je při vaření v těsné blízkosti chladil, aby je zachoval, obdobně budou zakryté při lakování aby zůstaly i po novém laku jakoby byla pořád z výroby. Byly vyvařeny všechny 4 podběhy, podlahy v kabině i kufru,  oba prahy, levý byl dán celý nový, pravý se nepodařilo sehnat, tak byl kompletně vytvořen do původního tvaru nový autoklempířem. Například byla obnovena spára mezi zadní příčkou a pravou bočnicí jako z výroby, po nějakém drobném nárazu zapatlaná kitem a přelakovaná, u zadních podběhů musely být podle původního tvaru vytvořeny znovu misky, kterými prohází tlumiče a jsou nad nimi přichyceny, jeví se, že veškeré sváry byly pocínovány, v každém případě byly vařeny pod CO2. Byly také nově vytvořeny ploché příruby na předních bočnicích sloužící k přišroubování blatníků, nové již na celém světě nelze sehnat. Zatímco se vařilo a klempířilo, jsem stáhl domů plasty na nechal je esteticky a místně i funkčně repasovat u velmi specializované firmy (umí vařit i tvrdé plasty jako přední mřížky) a zajistil jsem i opravu palivové trubky od hrdla do nádrže, která byla děravá. Nyní je vůz na lakovně, probíhá příprava do nového celolaku v původní barvě.

DSC00311.JPG

23.10.2017_9.jpg

23.10.2017_13.jpg

DSC00309.JPG

DSC00310.JPG

23.10.2017_1.jpg

23.10.2017_4.jpg

23.10.2017_12.jpg

23.10.2017_7.jpg

DSC00314.JPG

Upraveno uživatelem Espero

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No a co se týká palivové trubky, to byl porod sám o sobě. Novou sehnat na celém světě nelze, plech, který byl ve styku s benzinem se podle platných norem nesmí vařit plamenem. Pomohli mi kolegové z VW Transporterclubu, a zajistili mi zavaření laserem. To je prakticky za studena, původní dírka byla cca 0,5 cm 2. Jenže plech byl kolem tak vyrezlý, že museli vyříznout otvor 7,5 x 3,5 cm, do něj vložit nový plech a ten zavařit kompozitním drátkem pro laserové vaření, svár vypadá, jako by ta díra byla zalátaná nití. Povedlo se, trubka je repasovaná, teď mě ještě závar zbývá natáhnout epoxidem pro naprosté zajištění nepropustnosti a pak už natřít 4 vrstvami laku, 2x základovka, email a na konec nějaký gumoasfalt.

Pak ještě zbude nastříkat zašedlé a zaflekatělé plasty a všechno to namontovat zpátky na vůz. No a počítám, že tak do března 2018, tedy po 10 měsících trvání opravy vyjedu s veteránem jako novým.

Až to bude úplně hotové, přidám fotky zprovozněného auta. Radši se ani neptejte, kolik to bude stát, například jen ta dírka na palivové trubce zalátat stála 1 800,- Kč. Někdy se z toho budím v noci.

Pal_trubka_2.jpg

Pal_trubka_3.jpg

WP_20171201_09_55_06_Pro.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nádherná práce. Co se týče těch servisů je jejich opravdu pomálu kteří jsou schopni " plodit " takovouhle práci. Sice většinou při předávání majiteli tvrdí že dalšího veterána dejte konkurenci ve skutečnosti jsou pyšný na to že zvládnou k životu vrátit podobný skvost. A do dalšího se vrhnou s větší vervou a většinou je to ještě lepší práce než ten minulí. Je jasný že za takovou specificky odváděnou práci si nechají zaplatit ale zase doma by to člověk tak nějak poflikoval aby to fongovalo ale na nějaké velké " vytahování se " s tím před fajnšmekry by to moc nebylo.  Klobouk dolů jak před fachmany ze servisu tak i před Tebou že jsi se nebál jít do toho a investovat jistě nemalí peníz do zprovoznění takového krasavce.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tohle byl důvod proč jsem se svého veterána "zbavil" (r.v.77). Kompletně by se musel vyvařit, něco udělat na motoru a výsledek by byl ten, že bych měl na krku hypotéku skoro jak na barák :D Navíc za ty peníze by se dalo pořídit jiné auto v origo stavu a v daleko lepším stavu. Jsem zvědavý na to tvoje až bude komplet :super

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Moc pěkný rencek, držím palce při renovaci.. :super

Jinak tu tvou karosárnu asi někdy využiji pro své veterány.. :D s hledáním schopného karosare je vážně boj.. :(

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Těsně před vánoci jsem byl zkontrolovat opravu a předat většinu dosehnaných nebo mnou zajišťovaných repasovaných dílů. Vůz už je v laku, ale zatím pořád rozložený na díly, dveře i kapota byly lakovány zvlášť demontované z karoserie. Lak dopadl perfektně, ale nemám fotky, zapomněl jsem foťák. Teď se budou lakovat sloupky, torpédo a prahy, jakož i plasty na černou polomatnou. Pak už přijde na řadu kompletace karoserie a dosehnání drobných dílů, které zatím ještě chybí. Co přesně se definitivně stanoví až po montáži, neboť řadu dílů z dlouhého seznamu jsem už sehnal. Mám neději, že nejen uslyšíte mé marné volání po nich, ale i že na jaře po roce, co jsem to na rekonstrukci dal snad i konečně vyjedu.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Obdivuji lidi, co do tohoto jdou. 

Jenom takový dotaz: To je ten Renault R11 něčím zvláštní (ceněný), že jsi se do toho pustil? 

Moje 106 Cabrio z roku 92 si na veteránský status počká ještě dlouho, ale tam koroze nikde není ... pokud by tam byla auto nedržím dlouho doma, protože investice by převýšily hodnotu auta (ač letos jsem do něj dost zahučel - celolak a střecha). 

Ať se daří a brzy složíš a seženeš všechny díly. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ani ne, zatím, jenže jich nebylo vyrobeno až tak moc, asi 980 tisíc v Evropě a Jižní Americe dohromady, méně než například Škodovek 100. A úplně zmizely ze silnic, takže bych řekl, že jejich doba možná přichází. Uvidíme. Letos jsem projel v létě Evropu až do Portugalska a po cestě jsem nepotkal jediný a od té doby také ne. Je to trošku sázka do loterie, ale konec konců o nic moc nejde, já ho nemám na kšeft a jestli bude někdy na prodej zatím nevím.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

V pořádku, nadšenec. :) 

Já kdybych se do něčeho takového pustil, muselo by být něčím zvláštní. Třeba motorem a výbavou a nebo karosářskou variantou. Ale taky by se mi líbilo mít doma tuctovou 205 1.8D. :) 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

pro 205 1.8D je myslím nejvyšší čas :), ani by to nemuselo být tak drahé, myslím dát ji do kupy na vyloženě letní jízdy, zatím se toho dá dost koupit, nebo sehnat po vrakovištích atd. za slušný peníz

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ozzy: Nejvyšší čas ... už pomalu nejsou a pokud jsou, koroze skoro všude. Zárukou není ani první majitel a 80 000 km (takové auto jsem viděl  a bylo na něm dost práce). Já nepřenesu přes srdce shnilé auto (jakmile jednou je, už se jí nezbavíš) ... vím, že to lze opravit ... letos jsem viděl krásnou 306 Cabrio, technicky super, ale celá levá strana měněná (asi svodidla), to by nevadilo, ale LZ bok převařený a ve sváru u prahu to rezlo - zevnitř. :(  Umím to opravit a každý rok opakovat ... nebo navařit nový kus a 10 let to vydrží. Ale ne, tohle mě nebaví. :( 

Espero: Pokud byl vyrobený omezený počet kusů, pak je to zajímavý kousek. :) Já se v Renaultech nevyznám. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

MilanF1

měl jsem takovou ideu, že si 205 D pořídím do důchodu, abych se zabavil,sundám nápravy a agregát a pomalu v klidu vyvařím, povyměňuju co bude třeba a budu ho mít na léto (vyjedu jen v plus 30 stupňů) :D, ale na chatě to dělat nechci a tady ve městě to už nepude, protože jsem musel prodat garáž, takže nic :(

205 proto, že je to srdcovka a myslím, že i levná

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No technicky tuším, že to asi dopadne, s penězi to bude horší, protože mi to koliduje s nákupem nového Peugeota, i když už jsem asi tak 2/3 té rekonstrukce zaplatil formou zálohy.  Napřed bude finanční napnelismus a potom hned po nějakou dobu cukatůra, ale všechno se to časem usadí. Ten nový vůz je už vzhledem k věku poslední nový v mém životě. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
V ‎8‎.‎12‎.‎2017 at 0:15, Espero napsal:

No a počítám, že tak do března 2018....

A je to tady.... Ukaž pokroky....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Žádné nejsou, firma mě zatím nevolala, akorát jsem sé pustil do lakování nádrže, ale nějak se mi ty barvy spojily, hlavně stará se prosákla do nové a nedopadlo to. Tak se te´d zabývám odstraněním laku úpně celého, jenže ukazuje se že tixotropní odstrańovač moc nefunguje, tak jsem koupil něco jiného. hnusná práce, je to velký díl a plocha, samé záhyby, obvykle jsem zadělaný až za ušima. jenže to udělat msím, na několika místach byl povrchový rez, jen na malých polškách,  ale musím ho odstranit a natřít to od základu nově. Kdybych tohle nechal dělat servis, nedoplatil bych se.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem se byl podívat na postup opravy mého veteránka R11 a současně jsem tam dovezl palivovou nádrž po repasi, kterou jsem dělal doma svépomocí, abych aspoň trochu opravu zlevnil, (odstranění původního nátěru, zbavení koroze některých napadených míst, 2x základový nátěr a vrchní černý email). Odvezl jsem si domů  k oživení a opravě zadní nápis Renault 11, kde je původní stříbrný nátěr písmen téměř setřený.
Vůz je po GO karoserie téměř hotov, v současnosti jsou na lakovně všechny vnější plasty (oba nárazníky a boční plasty). Vůz je již téměř zpět zkompletovaný a smontovaný. Trošku jsem se prohřešil proti originálu, protože jsem rozhodl černý lak nově nastříkat polomatnou černou barvou v původním odstínu, ale ne matnou a důvodem je špatná udržovatelnost té matné barvy. Mám problémy se spoilerem zadních dveří , který se nepodařilo opravit a není ve stavu schopném zpětné montáže, budu dál shánět jiný, ale pokud se to nepovede, bude ten starý v mezích možností zbaven rzi a připevněn přilepením k zadnímu víku. Také negativně působí, že se mi nepodařilo sehnat nová zadní světla. Budu shánět dál a měnit později, pokud se zadaří.
Stav karoserie i kvalitu provedení laku lze posoudit z fotek, bohužel vůz je poněkud zaprášený, byl lakován již někdy před 4,5 měsíci, ale i tak je dobře patrné, jak se oprava celkově povedla. Z fotek je zřejmé, že po přivezení vozu domů práce neskončí, budu muset repasovat kola, obnovit nátěr na tažném zařízení a celý spodek vozu natřít protikorozním nátěrem, nejspíše Tlumexem.
Ovšem nepodařilo se mi dohodnout termín dokončení, takž nevím, jestli alespoň do dovolené s vozem vyjedu.

DSC00004.JPG

DSC00005.JPG

DSC00006.JPG

DSC00007.JPG

Upraveno uživatelem Espero

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×