Maverick Odesláno 6. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 6. prosinec 2017 Véno, nevím, jak máte nastavený pravidla u vás na garáži, ale mi na metru to máme tak, že se cca každý rok dělá rozřazení do turnusů a o zařazení rozhoduje datum zákonité zkoušky (prostě datmu, kdy jsme udělali řidičák na metro). Není šance, že bysme se nedostali tam, na co máme nárok. Ale jinak s přesčasama to u nás funguje podobně, pěkně pod dozorem v kanclu podepsat... (nakonec to podepíše tak 95-99%). A pak následují neustále telefonáty personálních, že by potřeboval obsadit tu a tu směnu atd. A pokud se ti stane, že jsi jeden z nejnovějších, tak letmo (znáš šichty max tři dny dopředu) to je to pravý peklo. Zažil jsem to cca v době, kdy se otevřelo prodloužení na Motol. To pak nebyl problém chytat kombinace, žes byl 6 dní v práci a pauzy mezi šichtala nezbytný minimum, takže 9hodin (a to je paráda, když ti z toho na spánek zbejvá tak cca 6h), jednou za čas 24h a znova, ranní odpolední, noční, šejdry. To už jsem byl ve finále tak v prdeli, že jsem nevěděl co je za den, jestli je den/noc a měl jsem problém vůbec dojí k mašině... Nemusím asi říkat, že to funguje něco za něco, ty jsi nevzal šichtu, mi ti nedáve volno v termínu, kdy potřebuješ. I u nás už je situace taková, že dost chlapů je nasranejch a přemýšlí o odchodu. A ty fixnutý platy do roku 2020 to jen podporují. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 6. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 6. prosinec 2017 Maverick : u nás jsou diagramy jasně dané a za normálních okolností Tě z diagramu nepřeřadí pokud si o to sám nepožádáš. Mění se šichty v diagramu někdy i 4x do měsíce ale kostra je daná na furt. Já jsem v tom samém diagramu téměř od samého začátku co jsem nastoupil sice jsem několikrát v rámci tohoto diagramu měnil řádek ( když jsem měnil parťáka). Asi dvakrát nebo třikrát jsem byl operativně přeřazený do speciálního diagramu který byl vytvořený pro obsazení NAD za ČD ale to bylo vždy max. v řádu týdnů a po skončení jsem se vrátil zase zpět. O tom že u Vás ( metráků) to začínáte mít napnuté s lidma a obsazováním šichet se proslýchá i u nás. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 6. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 6. prosinec 2017 Co je s těma fix platama @Maverick ? Že vám do roku 2020 nepřidají ani fenik ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 7. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 7. prosinec 2017 (upraveno) To Ti můžu odpovědět i já. tuším že v r. 2015 se vyjednávala Kolektivní smlouva . V té době došlo ke vzácné shodě všech Odborových organizací a prosadili v té době nevídanou věc trvání KS do r. 2020 protože v té době se proslýchalo že město ( 100% akcionář a majitel ) chce DP naporcovat na jednotlivé trakce ( bus, tram, metro, a jejich podpůrné služby) a jednotlivé trakce rozprodat různým subjektům přičemž se OO obávali o mzdy a sociální vymoženosti pro zaměstnance kteří by byli samozřejmě v rámci těchto prodejů převedeni k novým majitelům tak prosadili takto dlouhé trvání KS protože nový majitel by se musel smluvně zavázat k dodržení této KS po dobu jejího trvání. Dalším aspektem pro toto bylo že v r. 2019 je poslední rok kdy můžou být linky MHD provozovány na základě dřívějších smluv ( globální smlouva na linky tram, bus, metro) a v r. 2019 se bude konat otevřená soutěž na provoz podle evropských předpisů a to už se bude soutěžit o provoz na jednotlivých linkách tzv. každé číslo zvlášť. A panovala oprávněná obava že v této soutěži DP bude mít velké problémy obstát v konkurenci ostatních dopravců zejména linky bus + tram. Mimochodem tato obava trvá dále. A proto se vyjednala ta KS aby v okamžiku kdy by došlo k propouštění tak aby propuštění dostali " lepší " odchodné než je nutné podle platné legislativy. V té KS je samozřejmě sjednaná i mzdová položka a v té jsou sjednány mechanismy podle kterých se bude každý rok přidávat ale každý rok trvání KS je to cca. 1-2,5% nad vyhlášenou inflaci což je převedeno na srozumitelné čísla v řádu jednotek korun na hodinu. Což letos dělalo u mě do 5 Kč/ hod. A to je také jeden z důvodů proč nejsou lidi, odbory se to snažili napravit bohužel ve vedení města a i firmy sedí lidé kteří uvažují trochu jinak než ti kteří tam byli v době kdy se KS sjednala a ty řekli že pokud se otevře KS tak kompletně a bude se jednat úplně jiná a tam panuje obava že sice by došlo k nárůstu hodinové mzdy ale za cenu ztráty vydobytých sociálních výhod u kterých by OO byli ochotni jednat ale ne o úplném škrtnutí a z toho důvodu jsou platy v podstatě zafixované do r. 2020. Je my jasné že řeknete však je to něco za něco. Ano samozřejmě OO šli do jednání s celkem rozumným požadavkem na cca 8 - 12 Kč/ hod pro řidiče bus, tram a cca. 4 - 8 Kč /hod u dělnických profesí a něco i pro strojvedoucí metra ale vedení a majitelé nechtěli jednat ani o těchto částkách a jednání podmiňovali zrušením KS což by v delším horizontu napáchalo pro obyčejné zaměstnance daleko větší škody než to že by letos nedostali příklad 10 Kč/hod přidáno což v celku je cca. 1700 - 2000 Kč ve výplatě za rok je to cca. 26 000 Kč ale v té KS je odchodné počítané podle let u firmy a tam by škody byli citelnější u většiny lidí kteří jsou u firmy 5 a více let. Takže shrnuto rozumní lidé tohle dokázali pochopit a víceméně sice se žbrbláním ale tento fakt přijali s tím že by se ale firma měla vůči lidem alespoň chovat lépe a v rámci možností tedy investovat do jiných oblastí a tím zlepšovat pracovní podmínky ale majitelé nechtějí ani to. A nátlak na podepsání přesčasů je také důsledkem těchto všech popsaných věcí protože někdy k 1.12 chybělo jen v trakci bus cca 220 řidičů ke konci roku je předpoklad že dalších cca 60-75 lidí skončí odchodem do důchodu a v běhu je něco kolem 60 výpovědí sumasumárum do r. 2018 by na startu mohlo chybět přes 350 řidičů jen u autobusů což je skoro 30% lidí kteří jsou potřeba k vypravení a tento stav trvá někdy od dubna letošního roku. A úspěšnost výše zmiňované kampaně a celkově personálního oddělení je taková že z 10 lidí kteří přijdou vydrží v průměru první měsíc 6 a do konce zkušební doby vydrží 3 po zkušebce 2 a déle než rok vydrží 0,5 - 1 . Upraveno 7. prosinec 2017 uživatelem Vena garážmistr doplnění Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 7. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2017 Jo, takhle, jak je to napsáno lze chápat obě strany... Podmínkám ze strany města, že když otevřít jednání, tak celkově, se popravdě vůbec nedivím. Teď je to spíš bojem o nervy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 7. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 7. prosinec 2017 Je to boj o nervy. A možná že i díky tomu že se tehdy KS uzavřela na tak dlouho tak nedošlo k tomu porcování a MHD zatím v Praze funguje na vcelku solidní úrovni. Otázkou je za jak dlouho se cestující veřejnost dočká omezování dopravy z důvodů personálních výpadků a jak moc bude potom cestující veřejnost tlačit na své volené zástupce na radnicích- magistrátu aby s tím něco udělal a další otázkou je jak dlouho ti volení zástupci dokážou tlaku veřejnosti odolávat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 7. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2017 Magistrát podle mě dokáže odolávat těch několik let. Pokud se to vyloženě nesesype. Blbý je, že teď je konjunktura, nejsou lidi a všude hledaj, ale ono to dlouho nevydrží, zcela zákonitě přijde korekce, a s trochou smůly se trefí zrovna do té doby, kdy vám bude končit ta KS. Takže odbory vám na jednu stranu pojistily relativní klídek se zbytečným stropem na dobu, kdy to není potřeba, nebo je to spíš kontraproduktivní, ale na dobu, kdy bude nějaká ochrana potřeba to zrovna skončí... Když o tom tak přemýšlím, stran odborů bych asi to kompletní přepracování KS přeci jen zkusil, když maj dneska slušnou pozici, ale chápu, že se do toho nikomu z nich nechce. Charlie 1 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 7. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 7. prosinec 2017 Šoféri sú nedostatkový tovar, čiže ak nezaplatí jeden, zaplatí druhý. Jasne že každému vyhovuje niečo iné. Byt každý večer doma, blízko do roboty, a tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Odesláno 8. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2017 Což o to, na autobusech je ještě výhoda, že kdo přijde s ŘP D, je relativně v klidu a může s tím kdykoli seknout, kdežto nás na metru si podnik pojistil tím, že nám zaplatil kurz, ale je tam podmínka, že musíme setrvat minimálně tři roky, jinak se paltí smluvní pokuta ve výši cca 150tis Kč respektive poníženo o adekvátní část, kterou jsme vydrželi. Takže to funguje tak, že joo jsi po kurzu, na turnus prakticky nemáš šanci dosáhnout, podepsals přesčasy, tak tě využijeme na max, jak to jen jde. Spousta z nás měla chuť s tim po prvních měsících seknout a zdrhat, jenže zbytečných 150 litrů jsme nikdo v kase neměli Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 8. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 8. prosinec 2017 Hele a jak myslíš že to dělají na autobusech firma nováčkům zaplatí rozšíření ŘP + profesní způsobilost což si DP cení na cca 80 tis Kč ale to jen za ten kurz. Stejně tak jako u Vás ( metro) jsou celou dobu trvání ( cca 3 měsíce) kurzu placeni dostanou hadry a za to podepíšou závazek na 2 roky. A stejně s tím víc než 80% těch lidí sekne a utečou a podnik aby z nich dostal aspoň něco tak jim to dá na splátky 500 Kč/ měs. . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 8. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2017 U řidiče tramvaje to je na 3 roky jinak 140 000 takže tak nějak stejně... Jediná klička jak z toho ven je se domluvit a nechat se jakoby propustit pak člověk nic neplatí.. mluvím z vlastní zkušenosti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 8. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 8. prosinec 2017 Však já myslel že to není tak dávno co jsi na tram začínal? A už jsi pryč? Pe.Tr ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 8. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2017 Jj už jsem skončil... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 8. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 8. prosinec 2017 A dodělal jsi aspoň papíry? Nebo jsi to vzdal ještě před zkouškama ? Co si pamatuju od bejvalky tak ty zkoušky jsou vcelku masakr. Ale zase většina říká že z papírama z Prahy můžeš tramvajovat po zaškolení kdekoliv v republice kdežto v Praze to jde jen s pražskýma papírama. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 8. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2017 No je to děsný... proto jsem to ani nedokončil... přesně jak píšeš.. s ridicakem na tramvaj ž prahy můžeš jezdit po celý Čr ale v praze jen s ridicakem od Dpp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 9. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2017 To je pekná konina, to ako keby si spravil VP na D v Brne, ale mimo brna s ním nesmies jazdiť. Tákto chcú pomôcť mladým "šoférom" , aby išli jazdiť. Kedysi to stalo 300Kcs, ale dnes je z toho byznis ako svina. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vena garážmistr Odesláno 9. prosinec 2017 Autor Sdílet Odesláno 9. prosinec 2017 Poslední příspěvky byli o " papírech " na tramvaj. A Praha má prý nějaká specifika v tramvajové síti která se na jiných nevyskytují proto můžeš s pražskými jezdit všude ale z jiného města v Praze ne. Asi by to dokázal vysvětlit Adraj ale ten sem poslední dobou moc nechodí to je dlouholetý tramvaják. A když píšeš o " D " tak jeden čas to měl DP ošetřené tak že pokud jsi si dělal ŘP " D " tak jsi ho měl omezený na území Prahy a vozy s AUT. převodovkou a po odježdění toho závazku to omezení automaticky končilo. A vezmi to tak že pokud si mladý tak aby jsi mohl jezdit " D " tak musíš čekat do 24 let nebo můžeš od 21 ale musíš mít tzv. plné školení profesní způsobilosti v rozsahu tuším necelých 400 hodin . A to teprve raketa za ten profesák. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brixtr Odesláno 9. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2017 tohle pojištění proti tomu aby jim člověk neutekl je teď snad všude.. na dráze to máme taky. u DPP nám říkali že minimálně první tři měsíce bude jezdit "šejdry" což jsou půlený směny od pondělí do pátku.. takže žádný noční žádný svátky ale že se nemusíme bát že výplaty budeme mít i tak hezký protože nám dají podepsat přesčasy a těch bude víc než dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 9. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2017 Vena , veď to mi je jasné. Mladý po škole nedá 150 000 na vodičák, alé radšej 25 000 na Iphone.a ešte na splátky. Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 9. prosinec 2017 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2017 No jistěže na splátky, když je to jenom za 600 měsíčně. Za 25000 je to moc drahý, to by dal jenom blázen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.