Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

trable s 807


Petridas

Recommended Posts

V ‎6‎. ‎12‎. ‎2017 at 16:38, filoyof012000 napsal:

Hele chlapi nevím, ale za 30k se dá koupit pěkný menší MPV jako Scenic I, Xsara Piccasso a podobně, jen to chce trochu hledat. Já na jednu stranu tý argumentaci rozumím, mám tři děti, hypotéku, ženu na mateřský a bydlím v místě, kde nejbližší MHD je 2,5 km daleko, což je na děti na prvním stupni přece jen trochu moc aby chodily pěšky... tak provozuju 807 a Scenica. 807 jsem kupoval za 70, Scenica za 30... na servisu to něco stálo pravda ale pořizovací cenu vozidel to nepřekročilo... jestli jste takový střelci, že nedáte dokupy ani těch 30, tak pánbůh s vámi... 

 

Pravda, před třema lety jsem měl trochu trabl... nejdřív se mi rozpadla Xantia a oprava byla neekonomická, tak jsem koupil Saxo jako postrk a 14 dní na to žena nabourala Kangoo ak, že šlo na vrakáč, tka jsem kupoval tu 807... a to bylo neplánovaně trochu nepříjemný... ale kdybych teď o jedno auto přišel, tak ekonomicky to teda dám... asi mám kliku.. 

 

Honza

Nečetl jsem diskuzi celou, jen mne trochu zaujala hláška "rozpadla se mi Xantia". Oprava byla "neekonomická"  - co ? převodovka, motor , pár tisíc ?? Co jiného se fatálně najednou rozpadne ?? Že dlouhá léta sleduji počínající korozi a nic pro to nedělám ? Pokud se rozpadla už celá, stav si dovedu představit, ale nechápu když někdo nechá auto dojít do tohoto stavu a pak se najednou diví a je překvapen - ROZPADLA ... Konkrétně Xantii HDi 2000 mám stále, má v kožichu 350 a zatím se nerozpadá. Možná to bude tím, že dostane na běžné údržbě vše, co je třeba. Dcera měla Xantii ještě o rok starší, se stejnými km a opět se nerozpadala a sloužila stejně spolehlivě. Bohužel se ve své praxi potkávám s "rozpadajícími se"  auty, která jezdí dokud to jezdí, jednu STK jim někdo udělá a pak to přijede na další a vše, počínaje brzdami, díly náprav, ložisky, výfukem, svítícími kontrolkami motoru  = rozpadlými katy, nefunkčními lamdami, o dalších věcech ani nemluvím -  a majitel by chtěl za pár korun rozpadající se auto "nějak" zprovoznit. Na druhé straně jsou majitelé, kteří přesto, že mají letité auto, mu dopřejí pravidelnou péči a údržbu (ono to ani tak moc finančně nebolí, když každý rok něco na autě vyměním a investuji) a ty auta podle toho vypadají.  Podle mne není problém starší auto udržet v provozu bez nějakých obrovských investic (samozřejmě pominu-li nějaké fatální závady, kdy oprava už může být opravdu neekonomická) . Takže se omlouvám všem majitelům "ROZPADAJICÍCH" se aut, prostě já to vidím trochu jinak ....

PS: Máme u nás na vsi takovou Citroen Avenue -  C3+Picasso sousedů, moje Xantia+C5 break, dcery Xantia Break + nová C5 X7 Break. Jen "lvíček" , aby to nekazil je zavřený v garáži :-)

P1030248.JPG

P1030240.JPG

P1030243.JPG

Upraveno uživatelem Peetan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peetan ano je to tak jak píšeš. Ale bohužel dnešní doba je taková. Auto, motorka ale i jiné věci spousta lidí považuje za spotřební zboží a tak k tomu chovají. Ne že bych bejvalej režim nějak vychvaloval to chraňbůh ale auto, motorka, televize to bylo všechno zboží  které se nakupovalo plánovitě a podle toho taky vypadal vztah lidí k těmto věcem. Já si pamatuju když naši koupili škodovku stodvácu pro tatíka to bylo druhý auto který si pořídil v nějakých 40 letech a moc dobře věděl že to bude na hodně dlouho taky poslední auto který si pořídil a podle toho taky vypadala péče o to auto.  Mě ještě 40 nebylo a rukama mi prošlo sedm nebo osm auťáků. Přiznám se že žádné moje auto když bylo ve službě u mě nepoznalo značkový servis vždy se vše dělalo u kamaráda nebo svépomocí ale auta dostávali tu maximální možnou péči kterou jsem si v daný okamžik mohl dovolit. A je pravda že jedno auto šlo ode mě do šrotu po nehodě ale ostatní jsem prodal a byli provozovaný dál a myslím si že majitelé těžili z toho že auta měli péči takovou jakou ji měli. Taky jsem měl období kdy jsem měl na krku hypotéku přítulku na mateřský a dvě auta v provozu to bylo takové období trochu horší péče ale spíš v tom smyslu že jsem dělal až " hořící "věci a když to šlo tak jsem používal levnější ND. Ale nikdy nebyl problém na STK stran brzd případně stavu náprav atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aaaa... páni chytráci. No, pravda je, že auto beru jako věc, která mě má vozit a ne, s kterou se chodím mazlit. Co se týče tý Xantie... byla to 1.9 TurboD Break 1999 tuším... já to auto měl v zásadě rád, pohodlnej a velkej kočár. Kupoval jsem ji v r. 2008, když se nám narodila první dcera a žena přesedlala do Kangoo. Na tacho měla 205 tkm a byla zcela určitě smotaná. Měl jsem ji šest let, za tu dobu najela 120 kKm, částečně po dálnici mezi Libercem a Prahou, ke konci už ale hlavně koem komína. Když končila měla na tacho přes 320 tKm, realita byla IMHO minimalne o 100 víc. 

K tomu stavu... údržba se dělala, nelitoval jsem na údržbu hydrauliky jezdit do Brna k PaMovi třeba.. ale.. ten motor už byl hot vylítanej, čerpadlo vyběhaný, takže to třeba za studena startovalo an brnk a jak se to ohřálo, tak to nechtělo chytit a točil člověk jak trubka... Podvozek víceméně držel, ale pravda hnil levý zadní lem (by opravovaný po menší havárii jak se zjistilo) a už dost hnily prahy..... to auto mělo odslouženo.

 

Co se rozpadnutí týče, tak za jízdy mi vypadl kulak z těhlice... Netloukl, nevaroval, prostě an křižovatce ve městě, jel jsem pomalu najednou cvak, buch a byl venku. Zpětně si myslím, že ho při nějaké předchozí výměně špatně zajistili... vyvrácený kolo, poškozená těhlice, rameno, poloosa z diferaku venku a zřejmě poškozená.  Technická ještě půl roku. Pokud by to mělo další technickou projít a mít do perspektivu dalšího delšího provozu, muselo by se tohle opravit, pořešit klempířinu a ošvindlovat emise, ten motor rozumně pořešit nešel... a to nedávalo smysl. 

Já počítal s tím, že to auto je doježděné a půjde do šrotu, jen to přišlo o půl roku dříve (BTW, před předchozí technickou jsem nechal udělat rozvody... ). Každý auto, který se intenzivněji používá jako dailyna prostě časem dojde do stavu, kdy další údržba nedává smysl... Pravda, to že z 14 dní skončilo na vrakáči i druhý auto už nepříjemný překvápko bylo.. ale to byl následek nehody.

 

Honza 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@filoyof012000 nikoho jsem nejmenoval a svůj příspěvek jsem myslel všeobecně. Neznám Tě a nevím jak se o auta staráš a z toho důvodu bych si nedovolil Tě nařknout ze špatné údržby. Ale netvrď že neznáš nikoho kdo údržbu aut zanedbává nebo minimálně šidí.

@ozzy56 100% s Tebou souhlasím. Když jsem začínal po vojně měl jsem kolegu už tehdy to byl pán v letech a ten tvrdil " z auta máš jen dvě radosti první když ho pořídíš a druhou ještě větší když se ho dobře zbavíš"  já se s  tím to úplně nedokážu ztotožnit ale za tu dobu co tenhle výrok znám musím říct že něco na tom je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj  názor na věc je obdobný. Slyšel jsem jak to či ono auto stojí za houby, motor nevydrží, to či ono odejde. Zatím to dost platilo u Renaultů Dci a pod, ale za roky zkušeností a co jsem viděl se přikláním k tomu, že dá-li člověk autu co má, stará se o něj a nemusí se s ním zrovna mazlit, dá na zdravý rozum a ne longlife (nebo výměna za 25tis a celoživotní náplně převodovek. Dělá údržbu a výměny rozvodů a pod. jezdí ne brzda plyn plný knedlík a chcípnout s turbem a podobně, tak auto vydrží o mnoho déle a s menším nákladem investic. Ale není to pravidlem...prostě některá auta jsou vyrobená ve středu, pátek a pondělí a hold to tak je.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...
  • O 5 měsíců později...

Tak auto stále nefunkční , proto ho prodávám . Já už na to nemám nervy. Nikomu se stím nechce mrdat takze auto pořád stojí.

Kdyby náhodou někdo chtěl vůz po GO motoru , kde bylo měněno spoustu věcí za balík peněz a opravil by si to tak inzerát je v bazaru tady na foru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...