Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

trable s 807


Petridas

Recommended Posts

Chtěl bych Vám popsat mé trable s807 které mne potkávají cely tento rok a proc uvazuji o prodeji . 

Vozidlo vyuzívam na prevoz motorky , která se vleze dovnitr a taky jako loznici . Najeto mam podle tachometru 400 tis. , ale při koupi vozu před cca tremi roky mi bylo receno ze tam je motor vymeneny a ze ten ma 160tis. (mam to i ve smlouve )

ted teda teoreticky najeto cca 200tis.

Vse zaclo v květnu  když při ceste do Horic mi praskla hadice od vody která jde od vymeniku . (cena 700 primo v Peugeotu , nahrada není )

Motor jsem neprehral neboť hadice mi praskla při dojezdu na místo.

Další tyden jsem jel k bratum slovakum a jak napotvoru mi zaclo něco triskat v kole . Na první ani druhy pohled jsem na nic neprisel a tak jsem zajel primo do servisu Peugeotu. Technik do toho sednul a po zkusebni jizde řekl ze to je praskla poloosa. Takze jsem si řekl ze na místo dojedu (cca 5 km) . A tam kolega pro mne prijede odtahovkou. Na místo uz jsem nedojel  upadlo mi kolo , ne poloosou , ale tim ze mi někdo na parkovisti chtěl ukrást kolo .

Další tyden jsem znovu jel na slovensko , Vse bylo ok az do okamziku kdy jsme se chystali na cestu zpet. Po ujeti cca 50 km mi praskla znovu ta stejna hadice. Zastavil jsem na dalnici a cekal az mne někdo odtáhne . Jeden ridic se nabidnul a odtáhnul mne cca 2km na benzinku. Dojel kolega a spolecne jsme hadici vymenili , bohužel se s tim nedalo jet neboť to tlakovalo do expanzky. Takze doslo na odtahovku . Prasklo tesneni pod hlavou. .Takze komplet GO motoru. + vodni komoru+ vstrikovace. Cena opravy 40tis.

Po ujeti cca 1000km. mi odesla baterie.

Po ujeti dalších cca 500km alternator.

Po ujeti dalších cca 200km praskla olejova vana.

Co mne ještě ceka? Sli by jste do opravy motoru , a nebo by jste to resili jinym motorem , nebo vrakovistem?

Jinak při koupi vozu jsem vymenil  spojku, cepy , ramena , vetraky, pruziny,stabilizacni tycky, klinak ,

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Shoda náhod.

Uvolněné kolo - na vině není 807, ale zloděj a neschopný servisák, který to nepoznal.

Baterka, altík = spotřební materiál, altík měnit pravidelně po 250 t. km je jednodušší, než odtah (pokud se jezdí dálky)

Prasklá hadice něco napovídala, mohli jste věnovat pozornost tomu, že tlakuje.

Prasklá vana - sama od sebe? Nebo jsi najel na kámen?

Řešení: máš auto s najetými 400 t. a chceš aby jezdilo dálky spolehlivě. To nejde, to je rozpor. Buďto se smiř s ježděním starým autem (velké auto v hodnotě do 50 t. !), anebo si kup zánovní. Tuto otázku si polož a pak se rozhodni, zda oživovat toto, anebo jít do novějšího, asi tak v hodnotě 150 t.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj motor 2.2hdi

Jasne ze baterka a altik je spotrebni matros, ja jen vypsal co se v posledním čtvrtroce všechno udalo.

No ta hadice predtou první anabazi netlakovala. Řekl bych ze auto bylo ok. předtím jsem byl dvakrát v Holandsku a jednou v Lucembursku. Vse ok.

Co se tyka vany tak praskla sama o sobe. Servisak co mi delal ten motor řekl ze auto je prakticky skládačka a ze jsou ulomene drzaky na klimakompresoru a na tom je prisroubovana ta vana. A téma vibracemi praskla ta vana.

Nejhorsi na tom vsem je to ze takove auto jiz nepotrebuju . Mam k dispozici i dve dodavky takze uz ho prakticky vyuzivam jen na cestu do práce a z práce a to jen v zime , jinak jezdim na moto. Jenze vozidlo je prakticky neprodejne a na vrakac se mi s nim ted nechce. Jen jsem zvedav co mne ještě potka za problem :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se auto nepotřebuje, tak to je opravdu problém, protože chybí motivace k řešení problémů. Někomu ho dej, za symbolickou cenu. Minule jsem tak nabízel 406 za 5000, nikdo nechtěl, tak jsem prodal servisákovi za 500. Pokud nemáš komu nabídnout, dej vědět, nabídnu místnímu servisákovi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak je tu už psáno. Několik málo variant. Nepotřebuješ-li auto, prodej jej s tím, že je toto v háji. Nějaký peníz za něj dostaneš. Nech doma, rozeber a nabídni díly. Taky řešení a nebo zvrakuj za 2.000,-kč a máš klid. 400tis km je pěkný nájezd a hold někdy vydrží věci dýl někdy méně..A oprava motoru? Už máš krom těch spotřebních věcí vše opravené tak proč kupovat dalšího zajíce...To se mi zdá jako hloupost. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasne , dalšího zajíce nepotrebuju a urcite by to dopadlo taky tak nejak podobne.  Jde o to ze nejhorsi je ted spotřeba , když bych koupil nejake male auto tak mam spotřebu cca 5-6 litru tady mam 10. Ale zase to pohodli (teda když to funguje) :-) Takze zustane doma pac pod 40 bych ho nedal a takove prachy nikdo za neho neda.  Takze autobus zustane doma :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neprodáš to za 30. Ani teď, ani příště, kdy do toho zbytečně nasypeš další prachy a ztráta bude ještě o to větší. 

 

EDIT: sorry za upřímnost, píšu to asi dost tvrdě, ale viděl jsem za svoji praxi opravdu hodně zbytečných investic tohoto charakteru. Zoufalé pokusy o resuscitaci něčeho, co už bylo za zenitem, jen proto, že měl dotyčný "pocit", nebo nějakou citovou vazbu, ale ve skutečnosti to auto stejně nepotřeboval a jen na tom finančně vykrvácel nebo "jen" naházel prachy do kanálu. Odhadnout ten okamžik, kdy už to nemá cenu a vyplatí se auto prostě fakt sešrotovat je strašně těžké ve zdejších podmínkách, kde jsou lidi zvyklí opravovat do bezvědomí. Kdysi ke mně jezdili lidi pro díly do horších aut, než jsem já na ty díly rozebral... Dneska je to vzhledem k cenám práce ještě horší. Zní to strašně pateticky, ale fakt si zvykněte na to, že doježděná auta, co dřív byla "bourák", se fakt i vyhazují, protože oprava už nemá smysl.

Upraveno uživatelem oddie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@oddie teorie hezká ...

praxe je taková, že za opravy (ne spotřebák jako gumy) jsem do toho krámu vrazil letos asi 40 kKč[*], vloni 30 kKč, předloni 30 kKč ... tak to už jsme na té stovce, za kterou bych teoreticky pořídil něco lepšího, co by vydrželo 3-5 let jezdit, než by se to dostalo do stejného stavu "házení peněz do kanálu"

jenže volně disponibilních 100 kKč jen tak na ruce nemám, na auto si odkládám 3500 měsíčně, z toho něco spolkne byrokracie (ručení, dálniční známka, co dva roky STK), takže na opravy a spotřebák mi zbejvá tak 3 kKč čili ~36 kKč za rok

vzhledem k výše uvedeným číslům je zjevné, že se to tak akorát spotřebuje, takže na výměnu za lepší jen tak mít nebudu - a přestat to do těch oprav sypat, abych na to lepší našetřil, by znamenalo brzo přestat jezdit, a jezdit potřebujeme (no, "potřebujeme")

jo, až doplatím hypo, do toho sypu 12 kKč, tak si tu stovku navíc můžu teoreticky dospořit za třičtvrtě roku, ale teď je teď, a teď na to auto prostě víc nemám, pokud nechci žrát jen suchej chleba, pokud si chci dát po večerech aspoň lahváče když už ne hospodu, posílat děcka na kroužky atd.

takže reálně, jakou máš radu, pokud nemám[**] házet prachy do kanálu a zároveň nemám tři roky chodit pěšky?

mimochodem, vzpomněl jsem si, jak se kdysi hrozil borec, když jsem si u něj nechal opravovat na feldě hlavně plechy, se kterejma už byl trošku problém na STK, a nechal jsem mu tam ~ 25 kKč, což tehdá byla trošku větší pálka než dneska, a taky mi říkal, jak se na tom starým šrotu taková oprava nevyplatí ... tak jsem se ho ptal, oukej, taky by mi to nevadilo vyměnit, ale mám teď na auto 40 kKč, takhle z toho dám 25 za opravu a 15 mi zbude, kdybych tohle prodal jako vrak za 5-10 kKč, seženete mi za 45-50 kKč něco, co bude v lepším stavu, než ta felda po opravě? - zkonstatoval, že nikoliv, a vzal to do opravy ...

[*] ovšem dost nasírací je to, že z těch letošních 40 kKč byla půlka za to, co se mělo vyřešit tou loňskou opravou; stejně tak předloni přes půlku za druhou spojku, první byla měněná hned po koupi, myslel jsem, že to mám už "na furt" a zvládla odejít za dva roky :-(

[**] nevím, jak to má kolega Petridas, kterému jsi to původně psal, tedy píšu raději za sebe, ale předpokládám, že v obdobné situaci nejsem sám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolega Petridas celkem jasně píše, že ten krám nepotřebuje, protože má mj. k dispozici dvě dodávky. Za téhle situace sypat do toho krámu je nesmysl.

Co se "nutně potřebuju jezdit" situace týče, ad a) jsem ještě neviděl nikoho, kde by to bylo opravdu tak nutně, vždy to bylo jen z pohodlnosti a zvyku, ale dejme tomu někdo takový fakt existuje, v tom případě ad b) si na to pořídím spolehlivější a provozně nenáročnější krám než tenhle průser na kolech, i kdyby to měla být i za zmiňovaná Felicie.

Jinak samozřejmě každý svého štěstí strůjcem, kdo nechápe a ani nechce chápat, z tohoto nesmyslného kolečka holt nevystoupí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, oddie napsal:

b) si na to pořídím spolehlivější a provozně nenáročnější krám než tenhle průser na kolech, i kdyby to měla být i za zmiňovaná Felicie.

tady ovšem zůstává otázka za co? - výše padlo, že se 807 neodprodá ani za 30 k, ale i kdyby, tak když se podívám třeba na sauto, co je tam za 30 k, proklikal jsem pět stránek, a kromě pár Focusů je to samá fóbie a podobný

a do toho se nevejdeme, což ostatně byl důvod výměny Feldy (měli jsme kombíka) - "i kdyby to měla být i za zmiňovaná Felicie" je tudíž prakticky v rozporu se "zároveň nemám tři roky chodit pěšky"

Focusa měl kolega, jeho storky o servisování si nezadaly s mojima o Phedře, a průměrné stáří nabídek ještě o dva roky víc než ta moje Phedra mě taky neláká; ještě jsem si to cvičně vyfiltroval na Sharany, jsou tam čtyři, automat vylučuju rovnou, dva jsou plnoletý a jednomu je dvacet, bezva, takhle starý auto bude určitě spolehlivější a po koupi se obejde bez oprav ...

Před hodinou, oddie napsal:

Jinak samozřejmě každý svého štěstí strůjcem, kdo nechápe a ani nechce chápat, z tohoto nesmyslného kolečka holt nevystoupí. 

myslímže chápu, že by bylo děsně fajn mít auto, se kterým nemusím co chvíli do servisu

co nevím, a na co se ptám, je, jak to v dané situaci mám udělat (a dodávám k tomu ještě jednu věc, co jsem nezmínil, že si na to rozhodně nehodlám brát půjčku - pokud by mi ji aktuálně vůbec někdo dal, krom lichvářů)

rada "spolehlivější a provozně nenáročnější krám" je na můj vkus příliš obecná a řekl bych až nereálná, viz výše o zběžném průzkumu nabídky - samozřejmě rád se nechám vyvést z omylu nějakým konkrétním příkladem

pak je samozřejmě taky možnost navýšit rozpočet ... děkuji, nechci, jedno zaměstnání mi stačí, taky chci mít čas na děcka a na nějaký blbosti pro sebe; aktuálně teda spíš chodim z kanclu tak psychicky vyřízenej, že horkotěžko stíhám, co je potřeba, natož co bych chtěl :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele chlapi nevím, ale za 30k se dá koupit pěkný menší MPV jako Scenic I, Xsara Piccasso a podobně, jen to chce trochu hledat. Já na jednu stranu tý argumentaci rozumím, mám tři děti, hypotéku, ženu na mateřský a bydlím v místě, kde nejbližší MHD je 2,5 km daleko, což je na děti na prvním stupni přece jen trochu moc aby chodily pěšky... tak provozuju 807 a Scenica. 807 jsem kupoval za 70, Scenica za 30... na servisu to něco stálo pravda ale pořizovací cenu vozidel to nepřekročilo... jestli jste takový střelci, že nedáte dokupy ani těch 30, tak pánbůh s vámi... 

 

Pravda, před třema lety jsem měl trochu trabl... nejdřív se mi rozpadla Xantia a oprava byla neekonomická, tak jsem koupil Saxo jako postrk a 14 dní na to žena nabourala Kangoo ak, že šlo na vrakáč, tka jsem kupoval tu 807... a to bylo neplánovaně trochu nepříjemný... ale kdybych teď o jedno auto přišel, tak ekonomicky to teda dám... asi mám kliku.. 

 

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...