erv Odesláno 28. listopad 2017 Sdílet Odesláno 28. listopad 2017 Pánové prosím o radu. O víkendu jsem měřil nemrzku do kolika je stupňů a zjistil jsem, že mi na vrchu plave olej. Popravdě nevím, jestli tam byl i při koupi, do expanzky jsem se díval ale nesvítil si tam, takže to nebylo vidět. Voda do oleje se nezdá že by šla, šlem pod víčkem není, na měrce je olej čistej. Olej se zdá že neubývá, ale budu sledovat. Je otázka jestli tam nějakej jantar olej necvrknul omylem, už jsem se setkal s ledasčím. Oleje je slaboučká vrstva na hladině, co nejvíc jsem to z toho odsál/nabalil na hadr. A teď to budu kontrolovat. Nicméně k dotazu - odkud se tam olej může brát? Je mi jasný, že může být špatné těsnění pod hlavou, nějaká prasklinka v hlavě/bloku. Nicméně motor netlakuje, topí/chladí normálně (aspoň podle budíku), před 14ti dny za sebou mám víceméně v tahu 400 km s 50 km po dálnici a vše bylo bez problému. Jsou ještě jiné možnosti vnikání oleje do vody? Dík za tipy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 28. listopad 2017 Sdílet Odesláno 28. listopad 2017 dál bych neřešil, jen sledoval a kontroloval olej v motoru , expanzku atd. dýzl ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Namor74 Odesláno 28. listopad 2017 Sdílet Odesláno 28. listopad 2017 Ahoj. Já u svého P106 1.0 CDY (TU9M) jsem řešil olej ve vodě asi před dvěma lety. Bylo to prasklé těsnení pod hlavou v oblasti mazacího kanálku, kde je trochu konstrukční fail a těsnění je tam tenčí než by bylo potřeba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
erv Odesláno 28. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 28. listopad 2017 Těsnění pod hlavou mě napadlo jako první. Ale uvidim, zatím to budu sledovat a kdyžtak se udělá s rozvodama. Mě spíš napadlo, jestli někde není nějaký další kurvítko, který by to mohlo způsobovat a na co se při případné opravě zaměřit - nějaký těsnění, zátka apod. A propos - nemá někdo tip jak to co nejlépe odstranit ten olej z hladiny? Vybíraní je na pytel, pořádně se tam nedá dostat, a odsávat to hustoměrem je naprd, dětskou odsávačku hlenů do vysavače taky navíc nemám ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 28. listopad 2017 Sdílet Odesláno 28. listopad 2017 dolit trochu vic chladici kapaliny, nechat otevreny vicko a zahrat motor, az sepne sahara, voda se vyvali z chladice ven a vezme s sebou vrstvu oleje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dýzl Odesláno 28. listopad 2017 Sdílet Odesláno 28. listopad 2017 (upraveno) Na synově motoru HDY jsem to dělal podobně jak píše Ferry ,ale stále tam byl oil,tak nakonec jsem to stejně rozhodil .taky byla oblitá olejem i levá strana motoru zepředu na straně rozvodů.Jinak přesně jak tu píší další sleduj chladicí kapalinu a taky ubývání oleje. Při rozborce jsem zjistil že bylo prasklé těsnění jak píše Namor.cena opravy byla někde kole 5000kč,nejdražší bylo otlakování a srovnání hlavy spojené s výměnou gufírek ventilů.Materiál až na těsnění pod svody výf nebo sání? již nwn ,byl od V.Reinz ,to co nwn bylo Corteco včetně nových šroubů hlavy. Upraveno 28. listopad 2017 uživatelem dýzl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JimBeem Odesláno 16. únor 2018 Sdílet Odesláno 16. únor 2018 A tu 106tku máš jako jedinej majitel? Je dost možné, že někdo před tebou už dělal těsnění pod hlavou a tak se jenom vyplavuje zbytek oleje po fouklém těsnění.... dýzl ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
erv Odesláno 23. únor 2018 Autor Sdílet Odesláno 23. únor 2018 Nn, jedinej majitel ne, kupoval jsem ji vloni v letě. Ve fakturách za servis jsem výměnu těsnění pod hlavou nenašel, ale zdá se, že se to usadilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.