Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Škoda 105 L


kocvin

Recommended Posts

Věnuji se nejen lvům, ale i škodovkám, kterých mám hned několik.. Říkal jsem si, že by nebylo od věci ukázat alespoň jednu z nich, když už je tu vytvořené takové hezké téma.. 

Je to Škoda 105L vyrobená v dubnu 1988, má najeto od novoty lehce přes 80 tisíc a je absolutně bez koroze, což je u škodovky celkem úspěch.. :D

Koupil jsem jí v létě 2016 a od té doby na ní pracuji, i když to tak nevypadá práce je na ní stále dost.. Momentálně sedí na kolech Braid Winrace A 7Jx13 a je snížený podvozek. Dělám auto podle toho jak se mi nejvíce líbí, ale vždycky tak, aby se dalo kdykoliv vrátit do originálu.. Tak snad se bude líbit..

IMG_20160612_115239_HDR.jpg

IMG_20160612_115249_HDR.jpg

IMG_20160612_114749_HDR.jpg

IMG_20160710_172929_HDR.jpg

IMG_1918.JPG

IMG_1921.JPG

IMG_1916.JPG

IMG_20170812_161404_HDR.jpg

IMG_20170812_161415_HDR.jpg

IMG_20170812_170902_HDR.jpg

IMG_20170916_090449_HDR.jpg

IMG_20171018_172841_HDR.jpg

IMG_20171018_172730_HDR.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl z r. 1988 novu, ale 120cítku L. Nejhorší vůz v životě, dodnes moje černá můra.  Špatný karburátor, tekl na výfukové potrubí, byl, no myslím že u vozů které dodnes jezdí stále je, nad ním. Chytlo mi to za jízdy hned při prvním výletě, najeto to mělo asi 180 km. Tenkrát jsem měl horlivou přítelkyni, která nadzvedla zadní kapotu velmi impulzivně, což vedlo k prudkému zvýšení ohně a jak byla nad tím přítelka nakloněná, poněkud mi ohořela. Naštěstí jen málo. Karburátor vyměnili, ohořené kabely pospojovali a bovden sytiče, který se spekl vyměnili, jinak kastli nic nebylo, povedlo se to uhasit rychle. Na střeše se dělaly jakési rezavé čárky, zjistil jsem, že přelakovali takové jako miniaturní kovové špony, které před lakováním z vozu nesmetli. A jak se vůz umýval, tu a tam se šponka uvolnila a obnažil se holý plech střechy a rezavěl. Co se týká nádrže, tak benzín tekl horem do kabiny přes víčko plováku, protože tam někdo natloukl šrouby k tomuv íčku kladivem, tohle opravna ale odstranila převrtáním závitů a novými šrouby. To všechno ale nebylo to nejhorší. Házela klika v motoru a způsobovalo to vymačkávání simerinků jak v motoru, tak přes mrkev i v převodovce. Reklamoval jsem to a chtěl nový motor, ovšem tehdejší AZNP prohlásil, že žádný motor nový ani výměnu kliky nepovolí, ale že na můj vůz na vymačkávání simerinků poskytuje neomezenou záruku a že se to bude vyměňovat, pokud vůz bude jezdit. Takže jsem jezdil každých asi 5 tis. km na výměnu simerinků - vždycky motor s převodovkou ven a zase zpět. Vydržel jsem to až do 47 tisíc a pak jsem se toho zmetku zbavil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já měl z r. 1986, 120LM funglovku a nemůžu si stěžovat :D, měnil jsem jen takové v té době běžné díly-- těsnění vod. pumpy, lamela spojky (vada výrobce)..., první den, co jsem ji přivezl z Mototechny mi vytekla před panelákem voda z chladiče--SK páska utažená tak, že přeřízla spodní hadici k chladiči..., ještě při zkušební jízdě--řídil to ten pitomec -předávač- slyším, že vzadu něco klepe při rozjezdu,  byly volné matky obou poloos :mrk, manželka byla na mrtvici :mrk--prostě Vietnamci měli ve Škodovce svůj den (auto bylo vyrobeno na Josefa 19.3. 1986)...,prodal jsem ji po převratě za 55K a šel do nafty :super

ale vzpomínám na ni rád--bylo to moje první nové auto, do té doby jsem si musel auta vyvařit, opravit, nastříkat :D, a vlastně i potom...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já náhodou na svojí etapu škodovek vzpomínám často a rád, to auto mě naučilo trpělivosti při opravách a improvizaci, která se hodí vždycky. Svoje M-ko jsem sehnal za přepis od kamaradovo taty, cele jsou vyvařil, opravil a pak s tou flekatinou jezdil, vypadalo to, že to auto má pět minut do rozpadu, ale byla spolehlivá a jezdila jak drak. Pokud nepočítám prasklé rameno přední nápravy, kdy jsem při opravách přehlídnul korozi a uvařenej motor, kterej se vyřešil výměnou za parádní kousek z LS ...

 

Teď přes zimu mám v plánu renovaci našeho rodinnýho Fáčka, která je v rodině od roku 1996 a před pěti lety jsem ho vzal od táty pod křídlo já

Upraveno uživatelem erv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. Taky jsem na ní začínal a lituji toho, že ji potom měl bratranec a přejel ji traktor přes pravý přední sloupek. :roll Byla v pěkným stavu, vyvařená, plastové podběhy, přídavná dálková, mlhovky, na dveřích "čalounění" i pod oknem, to bylo ze 120GLS? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...