Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ford Mondeo 2,2 TDCi v paketu Individual by Scratch


Scratch

Recommended Posts

Byt jsem puvodne uplne nechtel toto tema zalozit a osobne si myslim, ze nejaky ford nikoho zajimat nebude, tak to beru spise tak, ze si mam kam napsat co jsem udelal, co opomnel, na co se vylozene vykaknul a treba mi i nekdo poradi :D

Kazdopadne jedna se o Ford Mondeo 2,2 TDCi, jehoz datum narozeni je v 2/2011. Je osazen srdcem z tovarny PSA o vykonu 147kW a 420Nm kroutaku v tzv. rezimu overboost. No tot hole fakta z tovarny. Bylo zjisteno, ze tech 200 hp neni uplne realnych, a tak jsem zacal patrat proc co a jak..... no a dochazi baterka v notasu, tak to popisu priste. Nicmene tady Ford neco docela podcenil....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po koupi jsem udelal velky servis ve stylu vymeny vsech provoznich kapalin. Takze chladici kapalina, olej v motoru, olejovy filtr, palivovy filtr, kabinovy filtr (dementne umisten nad plynovym pedalem), vzduchovy filtr, kontrola celeho podvozku apod.

Nasledovala nutna vymena brzd, s cimz jsem to kupoval. Po nafouknuti pneu na predepsany tlak a vymene puvodnich origo kotoucu za vrtane Zimmermanny od Badisaka prestalo auto ve vyssich otackach vibrovat. A nastal klid.....

Po case me zacal vadit na muj vkus slaby klakson, tak jsem ho vymenil za podtlakovku. Nejvetsi problem byl, kam s nim :D Proste nebylo nikde zadny misto, takze lezi napric autem podel chladice, samozrejme trubkou smer krajnice :D

Na 18 palce byly nasazeny pneu Membat Passion 235/40/18 95 W a musim rict ze drzi i v rezimu podvozku SPORT. Na zimu nasazeny 16 palce a pneu 215/55/16 Kumho a to jsou pekny backory, mam najeto cca 5000 a jsem na 4mm :D, ale letosek proste daj. Nebudu kazdy rok kupovat novy zimaky..... no a to bych chtel na pristi zimu to nazout aspon na 17. U letnich porad pokukuju po 19palcich, a snem jsou 20 palce, ale to uz bude desnej kostitras :D

Zacal jsem i spekulovat jak tomuto malemu braskovi od lokomotivy dodat nejake kone a hlavne pruznost, protoze byt auto ma silu na rozdavani, tak to proste nebylo ono a 1790 kg je proste znat.  Zjistili jsme ze tam neni udavanych 200 hp ale cca 185hp. A s kroutakem to bylo obdobne, nebylo tam udavanych 420Nm, ale 390Nm. Takze jsem kontaktoval uznavaneho pana chipmena z fordclubu s ocekavanim nejake nabidky sluzeb a ceny. Odpoved me jen utvrdila, ze jsem u spravneho cloveka. Napsal mi, ze ted mi chip nedoporucuje, protoze jeste nebyla vydana posledni aktualizace software a pokud by mi on nahral chip, a ja pak aktualizoval, tak o to prijdu. Taklze jsme asi pul roku cekali, a pak prisla ocekavana zprava..... ze jsem ctvrty v poradi s timto motorem, a ze ty prvni tri jsou testovaci map. Dalsi cekani 1/4 roku bylo nekonecne. Ale kdo si pocka, ten se docka :). Chipmen prijel, napichli jsme autak, aktualizovali vsechny ridici jednotky, a jeli se projet. Bylo znat, ze auto trosku ozilo, ale jeste porad to nebylo dle mych predstav. Takze jsme se pustili do chipu. Mel jsem na vyber ze tri variant, jedna takova, ktera zvedne kroutak o 60Nm, druha, ktera prida autu 20-30 koni a 510Nm, nebo treti varianta na 245 koni a 560Nm. Volil jsem druhou vriantu, uz jen kvuli tomu, ze veskere vlastnosti vozu zustanou zachovany (regenereace FAP apod.). Jeli jsme to projet a museli az do Jicina na statovku, tam se uplne projevil krasny zatah ve vyssi rychlosti. Jeste jsme upravili trosku turbodiru, aby bylo spinani turba trosku niz nez na 1750 otackach, takze ted se to sbira uz od 1600 a tahne do 4000, kdy ma auto nejvyssi vykon. No a konecne spokojenost :D. Pokud si chce nekdo pocist, proc jsem si vybral forda, mrknete na prilozenou recenzi. Puvodne jsem chtel P 508 GT ale ta prvni generace je proste odporna a na novou jsem nemel a rozhodne jsem nechtel ten priblblej automat. A ano projel jsem se s tim automatem na srazu v Liberci a jeli jsme na Jested a tak tupe razeni jsem nepochopil, takze padla to zachranila :D

http://www.auto.cz/test-ford-mondeo-combi-2-2-tdci-52287 

Upraveno uživatelem Scratch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem to říkal opakovaně a napíšu to klidně i tady - auto jsem viděl vícekrát, jel jsem v něm a kromě té nafty jsem nepřišel na nic, co by se mi nelíbilo :)  Kdyby v tomhle roce (nebo i později) ještě dávali pětiválec 2.5 s 220hp od Volva, nebylo by co řešit. Ale od 2011 dál už jsou jen 2.0 ecoboost a navíc (v ČR) nejsilnější varianta 176kw / 240hp prakticky výhradně s tím připosraným nenáviděným PowerShifter řazením. Jestli se mýlím, prosím opravit ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se zase tenhle interiér vůbec nelíbí, ale to je věc vkusu. Navíc krom první fotky jsou ostatní z netu. ;) [emoji14] Nevěřím, že v tom máš takový pořádek a kůži tak pěknou. [emoji14]
Jen na okraj, v čem přesně se tento motor vyskytoval u Peugeotu? Jen 508? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, radim.1008 napsal:

Mě se zase tenhle interiér vůbec nelíbí, ale to je věc vkusu. Navíc krom první fotky jsou ostatní z netu. ;)emoji14.png Nevěřím, že v tom máš takový pořádek a kůži tak pěknou. emoji14.png
Jen na okraj, v čem přesně se tento motor vyskytoval u Peugeotu? Jen 508? :myslim

jo, fotky jsou z netu, je to videt hned na prvni fotce, kde je automat, ze. Nicmene to nic nemeni na tom, ze jsem chtel ukazat styl interieru. Na tom nevidim nic spatne. A pokud si myslis, ze nemam v aute cisto, tak minimalne vepredu ano, nerad jezdim ve spine, ty snad ano? A na kvalitu sedacek se muzes prijit podivat nekdy. To auto ma najeto docela malo km na to aby takove sedacky v hodnote ojete fabie byly roztrhany.... Spis mi vadi jina vec, a to, ze nemaji odvetravani. Jsou to nejdrazsi sedacky ve vyrobe, pritom alcantrove z provedeni titanium S maji odvetravani a tyto ne. Pritom ja mam titanium X. Nevim, kde inzenyri ve fordu udelali chybu :D. Ale me to zas az tak nevadi, klimu zapinam az kdyz teplota atakuje 30 stupnu.....

Kazdopadne dneska snad pojedu prezout pneu, tak kdyz nezapomenu (protoze mi to prijde picovina), tak ti to nafotim. Detsky sedacky ale kvuli tomu fakt sundavat nebudu a uklizet bordel na zadnich sedackach taky ne, ale na to casem prijdes sam, ze to je ztrata casu............. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak máš dětem dat najíst před nebo po cestě, aby jsi po nich nemusel uklízet....;)

No hlavně máš kombi,když jsme se spolu bavili před několika lety u tebe na chalupě, tak si tvrdošíjně stal za tím ze do sedanu a coupe  dáš to samy co do kombi... Ze kombi není potřeba, říkal jsem ti počkej az přijdou děti tak uvidíme,a už je to tady...

Upraveno uživatelem Charlie 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako pežoťák a majitel odporné první generace 508GT s přiblblým automatem nebudu v hodnocení moc objektivní :P Každopádně za mne tuto generaci Mondea ne e :bojim
V práci mám možnost jezdit s verzí 2013 2.0TDCI 103kW (najeto 90tis, slušná výbava - vyhřívaná polokůže apod.) a jediné dvě emoce, které ve mně to auto pokaždé vyvolá jsou:
"Kurňa, to vůbec nejde. Přece tomu nemůžu celou cestu takhle šlapat na krk ..." (fakt to je línější než O3 v 1,6TDi)
"Prosím, amputujte mi levou nohu nad kolenem. Ta bolest se nedá vydržet ..."
Zatím co ta první se dá určitě řešit jiným motorem, tak druhá je neřešitelná. Levou nohu musím mít stále v jedné poloze, protože tam není místo, abych si jí dal jinak :nevim Takže i když je v tomhle případě auto na poměry Fordu koukatelné a má na rozdíl od nových Focusů méně "Čína" interiér, tak proti 508 nemá šanci :D  A povedené sedačky to moc nezachrání :aut  (i ty v té polokůži jsou opravdu dobré, jen na můj vkus trochu tvrdší).

Každopádně to nemění nic na tom, že přeju ať Mondeo dobře slouží a jsi s ním spokojený ;)

P.S. Klakson málo troubí? Marně přemýšlím, kdy jsem v autě naposledy troubil. Asi ho využíváš často, co? :aut 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, fotky jsou z netu, je to videt hned na prvni fotce, kde je automat, ze. Nicmene to nic nemeni na tom, ze jsem chtel ukazat styl interieru. Na tom nevidim nic spatne. A pokud si myslis, ze nemam v aute cisto, tak minimalne vepredu ano, nerad jezdim ve spine, ty snad ano? A na kvalitu sedacek se muzes prijit podivat nekdy. To auto ma najeto docela malo km na to aby takove sedacky v hodnote ojete fabie byly roztrhany.... Spis mi vadi jina vec, a to, ze nemaji odvetravani. Jsou to nejdrazsi sedacky ve vyrobe, pritom alcantrove z provedeni titanium S maji odvetravani a tyto ne. Pritom ja mam titanium X. Nevim, kde inzenyri ve fordu udelali chybu :D. Ale me to zas az tak nevadi, klimu zapinam az kdyz teplota atakuje 30 stupnu.....
Kazdopadne dneska snad pojedu prezout pneu, tak kdyz nezapomenu (protoze mi to prijde picovina), tak ti to nafotim. Detsky sedacky ale kvuli tomu fakt sundavat nebudu a uklizet bordel na zadnich sedackach taky ne, ale na to casem prijdes sam, ze to je ztrata casu............. 

Taky mám rád v autě čisto, pravidelně se snažím luxovat. Ale praštily mě fotky do očí, ty naleštěný sesle bez známky poškození. Co mi ta barva sedaček připomíná ti psát radši nebudu. :aut Osobně bych vyřešil zadní sedačky nějakým přehozen, už kvůli autosedačce na kůži a alkantaře a jednoduššímu úklidu po dětech. ;):myslim Hele ať slouží a jsi z něho stále nadšený.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důležité je, že jsi s vozem spokojen a v tom vidím ten pravý účel vozu. Akorát si neumím představit ten výkon, když vezu kolegu z práce jeho BMW 320d s 2.0 se 120kW tak se nedivím těm nehodám, to je až neúměrné jak ta bestie tahá. Já taky říkal, že nechci koncernovku a už vůbec ne v naftě a nakonec ji mám. Když tomu šlapeš, na jakou spotřebu se dostáváš? Co FAP,  jak často regeneruje a zvládá auto městský provoz nebo to šviháš častěji mimo město?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, MJSytic napsal:

Jako pežoťák a majitel odporné první generace 508GT s přiblblým automatem nebudu v hodnocení moc objektivní :P Každopádně za mne tuto generaci Mondea ne e :bojim
V práci mám možnost jezdit s verzí 2013 2.0TDCI 103kW (najeto 90tis, slušná výbava - vyhřívaná polokůže apod.) a jediné dvě emoce, které ve mně to auto pokaždé vyvolá jsou:
"Kurňa, to vůbec nejde. Přece tomu nemůžu celou cestu takhle šlapat na krk ..." (fakt to je línější než O3 v 1,6TDi)
"Prosím, amputujte mi levou nohu nad kolenem. Ta bolest se nedá vydržet ..."
Zatím co ta první se dá určitě řešit jiným motorem, tak druhá je neřešitelná. Levou nohu musím mít stále v jedné poloze, protože tam není místo, abych si jí dal jinak :nevim Takže i když je v tomhle případě auto na poměry Fordu koukatelné a má na rozdíl od nových Focusů méně "Čína" interiér, tak proti 508 nemá šanci :D  A povedené sedačky to moc nezachrání :aut  (i ty v té polokůži jsou opravdu dobré, jen na můj vkus trochu tvrdší).

Každopádně to nemění nic na tom, že přeju ať Mondeo dobře slouží a jsi s ním spokojený ;)

P.S. Klakson málo troubí? Marně přemýšlím, kdy jsem v autě naposledy troubil. Asi ho využíváš často, co? :aut 

 

neber to tak osobne :D,

ad leva noha.... ja nevim, ja se vejdu v pohode a je tam odkladacka na nohu, takze u me dobry :D

a nemuzes srovnavat O3 s 1,6 a Mondeo s 2,0. Nevim kolik ty pseudomotory maji vykon (asi 77kW), ale tady jde hlavne o vahu. To Mondeo bude skoro o pultuny tezsi :D, kdyz dvoulitra, tak jedine 120kW 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, StibTo napsal:

Jen takový zvídavý dotaz - opakovaně jsi Jirko zmiňoval, že jsi uvažoval i o Superbu (předpokládám, že kombi) a nakonec Tě něco odradilo - vzpomeneš si co to bylo ? 

jo vzpomenu :D, bylo toho vic..... Samozrejme me lakal velky kufr..... ale...

1. druha generace (vtipne nazvana jezevcik) byla dlouha a uzka. Cili mezi moje dve detsky sedacky by se uz nikdo nevesel (v Mondeu se vejde Adela nebo Marcel505 :D)

2. chtel jsem jedine verzi Laurin a Klement v provedeni 4x4 125 kW bylo jich malo ve slusnem stavu a kdyz uz, tak sakra drahych

3. prostor mezi prednimi a zadnimi sedadly je super pro rodinu s odrostlymi detmi, ale ne s takovejma cvrckama co mam ja...... kdyz jim neco upadne, nebo potrebuji si podat piti, tak to adela zvladne ze sedacky spolujezdce, u Supa by to bylo vecna zastavovani, vyndani piti, donos diteti dozadu..... a furt dokola, pak jim to spadne a nanovo. Takze jsem dal na osvedcene rady jednoho nestastnika :D

4. vetsi vstupni otvor do kufru u Mondea

5. objevil jsem na trhu Mondeo co mam, svezl se, pak se jel svezt znovu Supem a bylo rozhodnuto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Tony Stark napsal:

Důležité je, že jsi s vozem spokojen a v tom vidím ten pravý účel vozu. Akorát si neumím představit ten výkon, když vezu kolegu z práce jeho BMW 320d s 2.0 se 120kW tak se nedivím těm nehodám, to je až neúměrné jak ta bestie tahá. Já taky říkal, že nechci koncernovku a už vůbec ne v naftě a nakonec ji mám. Když tomu šlapeš, na jakou spotřebu se dostáváš? Co FAP,  jak často regeneruje a zvládá auto městský provoz nebo to šviháš častěji mimo město?

taha to krasne ale dost to zere gumy, :D a to se rozjizdim opatrne a nehrabu

Spotreba: 6,8 do chorvatska, 6,7 do Italie, okresky to pry umi do 6 litru, mesto 9. Ja mam dlouhodobou 8,5 (mi pekne stoupla z 7,5). Ale kdybych resil spotrebu, tak nekupuju tolik koni :D

FAP regeneruje co cca 800 km, ale zatim jsem to nepoznal, jen si hlidam spotrebu na neutral nez chcipnu auto, kdyby nahodou, abych to neprerusil. A snazim se mesto jezdit co nejmin. Neni to auto na popojizdky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A v čem bylo svezení v Mondeu lepší ? Je pravda, že koncern je obecně dražší, moc nevím proč ale když se koukám třeba po P508 v Allure stupni výbavy versus Superb nebo Passat prakticky s jakýmkoliv stupněm výbavy, samozřejmě stejný rok a +- podobný motor/výkon koncern je vždy o několik desítek tisíc korun dražší .... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sirsi a pohodlnejsi posez, lepsi rizeni a razeni, a taky podvozek. Proste jsem si klepl comfort a zacal se houpat, pak dal normal a normal, a pak dal sport a auto se ani nenahlo. A to asi rozhodlo.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...