Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Partner elektrika, pojistky


Ladislavx

Recommended Posts

Zdravím, stala se mi nemilá záležitost - začala mi hořet eletrika. Uhasil jsem to co nejrychleji ale stačilo to udělat velkou paseku. Než budete psát, ať se na to vykašlu a radši to odvezu do servisu, tak rád bych, ale servisy v okolí mi dají termín nejdřív březen 2017 (Jakmile se zmíním, že je to Peugeot tak se jím do toho nějak nechce :D). Takže k problému - nejspíš začalo hořet něco kolem žhavení (už minulému majiteli to hořelo takže bůhví, jak se to opravilo) mám z pojistkové skříně u motoru volně visící kabel s 70A (doufám) pojistkou. Jeden kabel jde do pojistkovky (asi kostra?) a druhej někam pod motor (alternátor?) Přesně v tom se to "přeskvařilo". Rychlooprava byla, že se na konec dala svorka a při startu se pojistka spojí a po nastartování co nejrychleji rozpojí (začne doutnat, ve tmě i rudnout kabel ke kostře). Problém je v tom, že žhaviče nejspíš dožhavují i po zhasnutí ikonky, protože když to odpojím motor začne divně poskakovat a příjde mi jak kdyby vynechával jeden válec a z výfuku jde kouř jak blázen. Toť problém jedna, problém dva přišel nedávno (používám to auto takhle asi měsíc, není možný ho dlouhodobě odstavit) přijel jsem večer, zaparkoval. Ráno jdu do auta a svítí mí palubka, jako kdyby byl klíček v první poloze (ručka, olejnička, dobíjení a ručičky u nafty a teploty vody), dojel jsem do práce, vytáhnu klíček a překvápko - motor si běží dál. Určitě si říkáte, že je to spínačkou ale já mám pocit, že se něco muselo spéct v tý pojistkovce, protože vypadá fakt šíleně (snažím se sehnat novou, ale všechny vrakáče kde jsem byl si nechávají jen plechařinu, poloosy atp a tyhle "blbosti" vyhazují).

Pak bych se ještě chtěl zeptat, jestli někdo náhodou nemá schéma pojistkovky pod motorem  a u motoru, pokusil bych se to aspoň trochu dát do původního stavu, protože tím autem jezdí víc lidí a bůhví kdo kam jakou strčil jakou pojistku, aby to vůbec jelo.

 

P.S: předem se omlouvám za moje "výrazy a domněnky", nejsem automechanik, takže tomu rozumím asi jako koza petrželi.. Předem díky.

P.S.2: netušíte někdo, k čemu je jaké relé? A od čeho je ten oranžový konektor, ve kterém není? - vím jen černý, ten je přerušovač směrovek/varovek, ten už jsem s pomocí fóra měnil :)

edit: je to peugeot partner 1 gen 1.9D kód motoru WJY nebo WJZ

23659793_977980399022081_571281613_o.jpg

23730735_977980402355414_290308778_o.jpg

Upraveno uživatelem Ladislavx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze všeho nejdříve zkus dotaz přehodit do rubriky servis.Uvidí to podstatně více lidí.Jinak servicebox peugeot.Tam se přihlaš a nějaké věci tam najdeš.Ale určitě tohle auto v tomto stavu nikomu nepůjčuj.Nejenom,že asi smrdí spáleninou ale i paragrafama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, Dýdý napsal:

Ze všeho nejdříve zkus dotaz přehodit do rubriky servis.Uvidí to podstatně více lidí.Jinak servicebox peugeot.Tam se přihlaš a nějaké věci tam najdeš.Ale určitě tohle auto v tomto stavu nikomu nepůjčuj.Nejenom,že asi smrdí spáleninou ale i paragrafama.

Za kategorii se omlouvám, můžu to přehodit já nebo musí moderátor? Ten servicebox mi našlo jen nějakou stránku ve Francouzštině a pak nějakou v čj ale všude jsou jen od rv 2003 atp. Jinak já jsem ten člověk co si ho půjčuje, je to takovej erární rodinnej otloukánek s tím, že támhle příbuznej si to půjčí, spálí se mu pojistka tak tam narve hřebík a tak :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 43 minutami, Havlicek.Lukas napsal:

tu pojistkovku mam pokud je stejna se 106 (Saxem)
a ten rychlopanel na velky pojistky asi taky

Vůbec nemám tušení, ale vím že pár dílů se shoduje s 206 myslím a saxem sx nebo něco takovýho

Upraveno uživatelem Ladislavx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono těžko říct.. Protože já jsem tomu nějak extra nevěnoval pozornost než to začalo hořet (přemýšlím, jestli jsem vůbec někdy otevíral motor předtím :D) a teď nemůžu na netu nikde ani najít jak by to původně mělo vypadat, ani schéma nemůžu najít, všechno je na novější

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

predpokladam ze ten cerveny kabel ide na zhaviace sviecky(alebo zhaviace rele) a tou svorkou (dotykom  protikusneho kabelu)zhavis tie sviecky  

ten kabel nieje vhodny na zhavenie ,mysim jeho izolaciu takze jednoznacne to odstranit 

a zhavenie urobit na novo 

nenapajat to z poistkovky(samovrazda jak vidis )

ale napojit to z hrubeho kabla startera  cez rele ,ktore si budes spinat na palubovke rucne  alebo napojit zhavenie do origo stavu 

toto daj elektrikarovi  a cim skor  

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tím tlačítkem jsem přemýšlel, ale to je blbost, protože ty svíčky musí žhavit chvilku po startu, jelikož když nastartuju krásně si traktorově přede a když odpojím tu svorku tak začne kuckat (když je studený motor) a z výfuku se valit bílý dým (pod vejfukem černej flek od sazí) a neudrží to ani volnoběh, strašně to škube když s tím jedu, než se to aspoň trošičku ohřeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

este nevies isto co to je

treba zistit kde su oba konce kabla napojene 

a potom riesit co dalej  predpokladam zhavenie ale moze to ist aj na altik jak pises na zaciatku 

a v tom je rozdiel tam nebude treba so zhavenim robit nic 

ale musis zistit presne kde su napojene oba konce ,z fotky to vidiet neni 

a mozno to opavis aj svojpomocne radami tu z fora 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to privod na zhaviace rele (krabicka na poslednej foto)

tak ten kabel co drzis na fotke v ruke pripoj na plus pol baterky (samozrejme cez tu poistku)

pokusne ci bude nieco skvarit  ak bude musis hladat smerom zo zhaviaceho rele na sviecky

pokial to bude ok tak to tam nechaj 

a ten zvysny kus kabla  v poistkovke  demontovat a osetrit zaoxidovanu svorku (nezabudnut to robit pri odpojenej baterke)

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kontakty baterky ocisti ocelovym kartacom aj objimky ale jemne aby si nenarobil hlboke vrypy alebo smirkovym papierom

a natri vazelinou a napoj objimky

mas to v strasnom stave samy oxid

toto chce kompletne demontovat svorky na baterke poistkovke zhaviacom rele atd a osetrit 

ale do poistkovky by som nesahal(do doby kym nezozenies zanovnu)  hlavne nie na poistky ak sa to pokusis vytiahnut sa ti to rozsype 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

opravit to ide ale treba zanovnu poistkovku 

ten co to zhavenie napojil z poistkovky je samovrah 

ten origo privodny kabel do poistkovky  a svorka poistkovky  museli znasat o 60 amper viac nez na co boli dimenzovane( sice kratkodobo ale opakovane za kazdym studenym startom) ,neni divu jak to vypada a mozes byt rad ze to este nezhorelo 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...