Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot Boxer 3000 2,0 Blue HDi jako camper


Guest Espero

Recommended Posts

Zdravím, jsem tu úplně nový a zatím se rozkoukávám.

Objednal jsem minulou sobotu na březen 2018 u Domanského na Stodůlkách v Praze nový Peugeot Boxer 3000 2,0 Blue HDi 130 HP v provedení H1L2. Sloužit mi bude hlavně jako kemper a proto jem ho objednal s bufíkem Webasto s výdechem do ložného prostoru i kabiny, překližkovým obložením stěn a dřevěnou podlahou. Bohužel jsem nemohl objednat vyšší verzi, protože bych se s ním nevešel do garáže, jsem limitován výškou 236 cm. Udělám do něj jednoduchou spací a obytnou vestavbu, kde položím stejný počet lidí, jako má kabina sedadel, tedy 3.

Svezl jsem se s tím a překvapil mě zátah od spodu a nejvyšší točivý moment kolem 1 700 ot. Mám rád pomaloběžné motory a předpokládám, že tento motor, i když je relativně slabý, bude mít slušnou dynamiku, ale i technickou výrdž - životnost. Jede se s tím velmi příjemně. Na ten motor jsem nikde na netu nenalezl špatné reference, jenže ani ty dobré.  Negativní jsou běžnější, takže asi bude dobrý. Jen nevím jaký je původ toho motoru, prodejce mi tvrdil, že je od Fordu, servisman naopak, že je to vývoj PSA, prý je dodávaný asi rok. Dál se mi líbilo, že pro tu močovinu je víčko nádrže po víkem nádrže palivové a nemusí s proto kvůli doplňování do motoru.

Dříve jsem jezdil jako s kemperem asi tak 14 let s 6 místným vozem Hyundai H1, 6/VAN 2,5 byl to dvouožnicový vůz, vepředu pro 2 lidi po složení předních sedadel a další 2 lidí se vyspali vadu v ložném prostoru na posteli, kterou jsem tam vmotoval, ale pohodlí to poskytovalo na spaní velmi skromné, při jízdě však velmi dobré. Bylo to skvělé auto, jehož opravy mě za 14 let stály jen 32 tis. Kč, nicméně už nemám už důvod mít 6 místný vůz a tak nějak jsem intuitivně přesvědčený, že jsem vybral dobře. Mimo to mám renaultský veterán (testovaný a s průkazem) R11, 1,7 GTX z r. 1985. Ten je právě na rekonstrukci.

Mám zkušenost i s klubovním činěním, řadu let jsm z pozice místopředsedy představenstva se podílel na řízení Hynudaiclub.cz, který je jediným český oficiálním klubem Hyundai spolupracující s výrobcem a tato činnost mě přivedla před časem až do Koreje na celosvětové setkání zástupců značkových klubů Hyundai. Ovšem to vše je už minulost. Nyní jsem se postupně zavedl na vozy francouzské konstrukce.

Máte někdo s Boxerem 2,0 Blue HDi nejaké zkušenosti?

 

 

 

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem si ověřoval podrobněji parametry Renaulta Mastera a rozhodnutí jsem asi učinil dobré. Ceníková cena při stejné výbavě by byla asi tak o 10. tis. vyšší (u obou vozů je téměř 900 tis., ovšem Peugeot mi dal 33% individuální slevu, u Renaulta by asi také nějaká byla, ale přesně nevím), ale hlavně ten vůz je užší o cca 8,5 cm, což by neumžnvalo pohodlně ležet příčně a ložný prostor je i o cca 9 cm kratší. Byl by tam tedy větší problém s vestavbou. Má motor o vyšším objemu o malé pivo, a v důsledku toho vyšší sptřebu o litr, takže bych řekl, že jsem vybral dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na boudu k vestavbě je Boxer/Jumper/Ducato asi nejlepší. Je široký, tudíž dost místa na spaní napříč, nezužuje se směrem nahoru.

Motorově nevím, tenhle motor neznám, ale na motory Puma od Fordu jsou vesměs negativní ohlasy. Co tam ale montují teď nevím.

Taky plánuji vestavbu, jen takovou lehkou, páč bude auto v denním provozu, ale do L4H2 s motorem 3.0 Iveco.

Zatím tedy čekám až se objeví vhodné auto, jelikož chci kvůli tažnému zesílenou verzi maxi, 3.0 motor euro 4 (nemá fap) a navíc verzi s druhou řadou sedadel a řidičova sedačka na měchu. Těch moc v nabídce není, ale občas se nějaká voňavka objeví. Nejspíš to ale bude Ducato.

Přidej pak fotky až budeš vestavbovat.

     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych také raději vyšší karoserii, ale nedostal bych se s tím do garáže. Jsem limitovaný vjezdovou výškou 236 cm a to by nestačilo ani na výšku H2. No a L3 ve výšce H1 se nedělá. Garáž mám dlouhou 12 metrů, tam by problém nebyl. Přece jenom, bude to rekreační speciál, takže jen na dlouhé jízdy a většinu času tedy bude stát a když už, tak ať je pod střechou. Vestavba bude skromná, logicky žádné horní skříňky vzhledem k výšce, ale 3 lidi tam položím. Skříně budou hlavně pod postelemi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ve čtvrtek minulý týden se mi ozvali od Domanského, že to vypadá, že můj Boxer 3000 bude vyrobený ve třetí dekádě ledna, a i když půjde na úpravu k Hagemannovi, že bude doma o více než měsíc dříve než původně měl být. Ovšem to pro mne znamená jednak nutnost kupovat už teď zimní komplety, se kterými jsem počítal až na říjen a tedy výdaje navíc, (souběžně dokončuji rekonstrukci R11, takže to budu mít napjaté, ale kdo při koupi vozu nemá, že), a nebudu v tom mrazu schopen montovat vybavení pro caravaning, k tomu potřebuji kolem 20 stupňů C - různé lepení atd. Takže mi to auto bude spíš překážet v garáži tak do dubna. Jenže ta akce s brutálními slevami měla za cíl podpořit zimní prodeje, a tak to asi budu muset nějak skousnout, i když jsem jim psal, že bych si přál dodržet původní termín, z pozice dealera nejsou logicky schopni ovlivnit výrobní termíny, to je mi jasné. Každý jiný by byl rád, že má auto dříve, jenom mně to není recht.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Dnes jsem dostal zprávu, že vůz už je od pátku 9. 2. u Domanského, dnes ho převážejí na vleku na úpravu, (topení v ložném prostoru, zásuvky vnitřní i venkovní na 220V atd.), k Hagemannovi do Opavy, kde bude do konce února. Počítám, že kolem 10.3 by mohl být doma. A začne práce na vnitřním vybavení pro karavaning.

Zase budu, stejně jako u Hyundaiclubu něco naprosto atypického v rámci jakékoli klubovní činnosti. Tam jsem s tou dodávkou byl taky naprostý exot. Problémy a radosti těch malých bublifuků mě nezajímaly a je zase nezajímaly problémy a radosti s dodávkou. Ale konečně sem na fóru přibude do "našich vozů" takový, který zde zatím není.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, dusan2 napsal:

Celý život. Aktuálne mám aj jedno Ducato 3,0 180 PS. Okrem toho 3x Renault Master.  

No jo, ale to máš na podnikání a ne rekreační speciál jako já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, Péťa napsal:

S dodávkou tady jezdí víc lidí ;)

Ale ty by jsi mohl svého nového krasavce předvést na jarním srazu. Určitě by byl zaslouženým středem pozornosti.

 

Já to ještě nebudu mít asi úplně hotové. Nábytek si chci dělat sám, akorát budu potřebovat čalouníka. Jenže jsem matka samoživitelka a času mám kvůli tomu hrozně málo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dušan2: Jo to jo, jenže při mém nájezdu se doufám ty problémy projeví někdy až po smrti, myslím mé smrti. Dovolená je vzácné koření a tak nějak více než 13 tisíc ročně s tím nenajedu. S Hyundai H1 jsem to měl také tak.  Na cesty do práce to nebude.

Mimochodem vynořil se nový majitel mé bývalé H1. Předělává to na dvoumístný kemper. Jsem zvědavý, jak dopadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Nový Boxer je v servisu u Domanského v Praze na Stodůlkách po provedené montáži topení a elektrické přípojky 230 V u Hagemanna v Opavě, včetně revizních zpráv k tomu. Ve čtvrtek dopoledne 22.3. se na něj konečně pojedu podívat a současně dohodnout další díl objednaných úprav, boční výdřevu spacího prostoru a položení dřevěné podlahy. Tu úpravu budu chtít rozšířit i na zateplení stropu, udělání stropního podhledu a obložení 3  dveří včetně potažení kobercem všeho toho. Jde o to, že jsem sám a samotnému by se mi toto špatně dělalo, je to práce pro dva. Podle sdělení prodejce by tato úprava měla být už rychle hotová, aby byl vůz do konce měsíce doma. Pokusím se ho i vyfotografovat. Takže myslím, že ve čtvrtek taky převezmu fakturu a začne ta nejméně příjemná součást nákupu - placení.  Fakt je, že jsem to nehonil, nechávám věcem volný průběh, protože čím déle bude předání, tím spíše na to budu mít.

Koupil jsem za celých 540 Kč v akci rádio se vstupy na USB a SD kartu, zlevněno z nějakých 1400 Kč. Značka ORAVA. Má možnost 3 barev displaye, snad se mi to podaří sladit s barvou budíků.  Poslední tři týdny jsem po nocích stahoval hudbu ve formátu MP3, takže i v tomto smyslu budu na nový vůz připraven. Bylo to pracnější, než jsem čekal. Zatím toho mám nějakých 10 GB. Ta SD karta je skoro stejně drahá jako rádio. Jejich rádio nabízené v rámci příslušenství za 12 tis. jsem dost dobře cenově neakceptoval. Teď mě ještě čeká koupit povlaky sedadel. Dají se sehnat mezi cca 1400 až 2 700 Kč. 

Pro začátek jsem vytáhl nafukovací matračky a zkontroloval, jestli po cca 6 letech nepoužívání drží. Drží. V začátku holt budeme zajíždět ještě bez nábytku a spát na matračkách na podlaze. Doufám, že ne dlouho.

Upraveno uživatelem Espero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Boky a dveře chci nechat bez izolace, postačí ten koberec. Strop budu nechávat izolovat. Jednak tamtudy půjde nejvíce tepla, jednak taky kvůli hluku třeba při dešti. Čím nevím, až jak se dohodnu s tou firmou, co pro Domanského tyto úpravy dělá.
 

Upraveno uživatelem Espero
Odstraněna prapodivná citace - necitace
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přecházím na nové vlákno v Naše káry - Peugeot Boxer. Dnes jsem obdržel fakturu na zaplacení, příští čtvrtek 29.3. si vůz převezmu a konečně se narodí nový peugeoťák. Foto v naše káry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...