Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 308 (2008, benzín) - Depollution system faulty


Guest chleeba

Recommended Posts

Hlaška depolution system faulty,auto se dostává do nouzového režimu obvykle to jede jen na 3 valce velká stráta výkonu a hučí ventilátor ještě hodně dlouho po vypnuti motoru,svítí kontrolka motoru.Pokud auto jede normalně tak bych to zkusil dojed opatrně do servisu,ale zavolal bych co doporuči servis.

Mě to momentalně občas taky vyhodí hlašku a chybu 1338 porucha senzoru vačkové hřidele,když se auto dostane do vyšších otáček přes 4000.Zpět jak se dostane na volno běh tak pipne a hlaška depol.......Koupil jsem si takovou malou diagnostiku do auta a spomocí aplikace Torque v telefonu,chybu načtu a dám vymazat a auto jede dál .chyba se opakovaně nenačítá,zatím.Mám podezřeni na slabši napínák řetězu v těch v vyšších otačkách asi nestíha .Rozvody jsou původní najeto 176tis.Řetěz na volnoběh nechrasti ani nerachoti.

https://www.aliexpress.com/item/Car-Auto-Diagnosis-Scanner-OBD2-HH-OBD-ELM327-Works-Android-Torque-Bluetooth-ELM327-New-OBD-Interface/32659674389.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.yVWf3O

Má i češtinu a nejednou mě zachranila na cestách.Omlouvám se jestli to sem nepatří.

IMG_20180219_123652.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 2. 2018 at 11:30, Sajmon89 napsal:

Zdravím,

taky mám stejný problém s vyskakující hláškou depoluttion system faulty .

Mám 308 , 1.6 ,  88 kW , r.v. 2010 , najeto 58 000 km .

Ještě se mi sem tam spíná ventilátor a hučí hned při nastartování,  i při vypnuti motoru a po chvilce se vypne.

Prosím za rady..můžu s tím v klidu odjet 15 km na diagnostiku? Jak jste dopadli VY ?? 

 Děkuji .

 

 

Najezdil jsem asi 7000km na chybne vstřiky (2,3) .... hlaska vyskakovala a zase zhasínala,i když závada nenastala,tzn. že to jelo normálně na 4 válce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
Guest chleeba

Společně s hláškou depoluttion system faulty se rozsvítí žlutá kontrolka. tento jev je zvláštní, kdy 2-4 týdny nesvítí, pak se rozsvítí tak na 2-3 dny a pak zase zhasne. 
Trchu mi hučí výfuk a mechanik říkal, že to může být netěsností kterou ve výfuku objevil. A pak že může ta sonda spětně tlaky vyhodnocovat. Tak nevím uvidíme jestli to po opravě zmizí .. :)
 5acb5db570780_Vstiek.JPG.1397af8540ed114ec74a1d07801faaa7.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak u mě byl problém s elektromagnetickým ventilem, proměnné časování sacích ventilů, dali tam nový, vyměnili mi olej a dali tam ještě aditivum na čištění palivové soustavy, jezdim s tim měsíc a zatim bez problémů. a jinak co říkal mechanik od Peugeota, tak zrovna tenhle motor se nepovedl, je dost problémový, ale pokud nemá závadu tak jede hodně dobře, má rád vyšší otáčky a je dobré mu občas "naložit" :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Zdravím, mám stejný problém
 

Citovat

Hlaška depolution system faulty,auto se dostává do nouzového režimu obvykle to jede jen na 3 valce velká stráta výkonu a hučí ventilátor ještě hodně dlouho po vypnuti motoru,svítí kontrolka motoru.

Vyřešili jste to nějak? :)
Děkuji

Upraveno uživatelem plac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jede na tři válce, tak bych šel primárně po vadné cívce, případně svíčce. Já jednu cívku vadnou měl. To, že svítí kontrolka a hučí ventilátor je následek chyby. Auto ví, že se něco děje, tak pro jistotu zapne ventilátor, aby se případně neuvařil motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem stejný problém dvakrát měnili svíčky jednou v neautorizovaném servisu a pak v autorizovaném prý z těch nových byla jedna vadná, ale dělalo to stejně pořád stejně jako před jejich výměnama, auto nastartovalo a než jsem zavřel vrata od garáže tak vyskočila hláška, rozjel se ventilátor a po rozjezdu bylo cítit, že auto jede na tři válce, po cca 1km jsem vždy zastavil vypnul motor znovu nastartoval a vida motor jel zase normálně i když se svítící kontrolkou a v nějakém výchozím režimu, po nějaké době se to ustálilo a už asi rok a půl je pokoj..

Předtím jsem měl co každý rok vadné čidlo vačkového hřídele, vždy vyměnili a za rok bylo zase v háji někdy stejné někdy to druhé (jsou totiž dvě jedno na sání a jedno na výfuk), od doby co jsem si ho vyměnil sám za pomoci pokus omyl, abych zjistil, které bylo špatné tak najednou už drží a tak fakt nevím co s tím dělali v autorizáku když se to měnilo každý rok teď mi to zpětně připadá jako by to bylo schválně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 4 týdny později...

Tak auto bylo v peugeotu a tam na nic nepřišli, jen řekli že svíčky a cívky jsou v pořádku, pak přehrály řídicí jednotku a jeden start to bylo dobrý. Potom to bylo měsís v servisu kde taky na nic nepřišli :/
Pořád za studena když to nechám běžet na volnoběh tak se motor roztřese a hodí chybu P1340 a jede na tři válce, jinak když je teplý nebo když se hned rozjedu tak je to v pořádku. I spotřeba mi přijde trošku vyšší, při normální jízdě se pohybuji kolem 10-11 litrů a to jezdím dálky.

Upraveno uživatelem plac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě máš vadnou cívku na 4. válci (dle kódu chyby a strejdy googla). Nejjednosdušší je přehodit cívky a podívat se, zda se závada "přestěhovala" (jiný kód chyby). Tím se to dá naprosto jednoduše potvrdit.

Záleží, jakým způsobem "zkoušeli" tu chybu v servise.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapomněl jsem dodat že svíčky i cívky jsou nový a zkoušeli se i jiný a stejná závada. Jinak nový poznatek že když mám studenej start kolem nuly venkovní teploty tak auto nastartuje v pořádku ale při teplotě kolem 20 stupňů se závada projevi .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nejsem na toto odborník, ale podle mně to nutně nemusí být jen zapalováním. Okolo spalování jsou další chyby, tato je s vlivem na katalyzátor a jsou další s vlivem na emise a nebo bez bližšího určení. Chyba může být v rozvodu, nebo ve slabé kompresi toho čtvrtého válce z důvodu závady těsnosti ventilu nebo třeba taky vstřikování. Takže bych zkusil vyčistit nebo vyměnit vstřikovač a změřit kompresní tlaky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to někdy nezjistitelné, bohužel se musí zkoušet, když dia nic neukáže, takže ten vstřik bych zkusil vyměnit za nový. Váha vzduchu ne, to by nedělal jen jeden válec. Teplota může mít vliv i na fungování elektroniky. Může to být problém v ŘJ motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže tady už to nedělá čtvrtý ale taky třetí a další chyba je neurčený válec. Tu chybu B2AAA nikde nenacházím asi to není z origo dia. ale podle ko'dů by to měl být problém s palivem a vzduchem. Tak ještě kontrola tlaku na palivové liště při startu a vyčištění vstřiků. Zkoušel jsi při startu několikrát otočit klíčkem do druhé polohy než začneš startovat? Může být slabé dopravní čerpadlo. Kontrolu senzoru tlaku vzduchu asi jedině diagnostikou za chodu motoru jestli vykazuje správný tlak, jinak by chybu ukázala dia. Pokud se tam objevila nějaká chyba za běhu motoru dá se to vyčíst z origo dia. za jakých hodnot k chybě došlo. Ještě jsem tady někde viděl na fo'ru problém s čidlem polohy vačky sacích ventilů bez vypsání chyby, tak tam by taky ještě mohl být problém, ale to až nakonec. Ona to někdy může dělat taková hloupost jako zoxydovaný kontakt v konektoru, tak bych taky všechny co s tím mohou mít souvislost prohlédl a prostříkal, hlavně na těch vstřicích a čidlech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...