ivos2308 Odesláno 1. listopad 2017 Sdílet Odesláno 1. listopad 2017 Ahoj, mám docela táhlej problém spojenej s výměnou poloosy na P106 1.5D. Totiž po výměně poloosy jsme přišli na to, že se kolo hýbe ve svislém směru. Vychýlení mohlo být tak 1cm, což už bylo hodně. Tak jsem ještě vyměnil ložisko. Matice na poloose byla dotažená hodně na fest. Na začátku to vypadalo, že se nic neděje, ale po týdnu při výměně kol za zimní jsem si všimnul, že to dělá to samý. Tak jsem si říkal, třeba je pokroucená těhlice, koupil jsem teda jinou, i s ložiskem a nábojem. Poloosu jsem nasadil, opět dotáhl na fest a po pár km to bylo zase stejný. Tak jsem si říkal, třeba (celý díl byl z jinéhou auta) bylo ložisko taky špatný. Vyměnil jsem ho znova, tentokrát úplně ladně, těhlici nahřát, ložisko zamrazit, padlo tam krásně, náboj se tam taky zamraženej nalisoval nádherně. Dal jsem to na auto a po 2 km jízdy to samý. Takže už jsem docela bezradnej. Vzal jsem teda poloosu a komplet s těhlicí jsem na to koukal pořádně na světle, ne pod autem, a všimnul jsem si, že asi nesedí poloosa do náboje, jakoby nejde utáhnou tak, aby se plocha na poloose opřela o ložisko, tím ho stáhla a to se znovu nevymačkalo. je na ní naopak otlačenej kroužek, tam, kde by nemělo nic být. Ale ať jsem (s kamarádem, přes díly) zkusil jakoukoliv poloosu pro motor VJZ, tak mi nejde do náboje. Zkusil jsem i ten původní náboj, který tam byl prvně, a je to stejný. Takže teď už nevím. Neřešil to někdo? Zítra sem dám fotky, aby to bylo pořádně vidět. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivos2308 Odesláno 2. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 2. listopad 2017 (upraveno) "Vyřešeno poloosa neseděla do náboje asi o milimetr, možná problém od předchozího majitele, kterej se teď projevil." Tak ne, teď začalo zase hučet na pravý straně, myslíte někdo, že by to mohlo bejt tím, že by byla delší poloosa než by měla být? Já už fakt nemám tušení, kde by mohl být problém. Upraveno 3. listopad 2017 uživatelem ivos2308 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 4. listopad 2017 Sdílet Odesláno 4. listopad 2017 V 02.11.2017 at 20:44, ivos2308 napsal: poloosa neseděla do náboje asi o milimetr Jak přesně to je myšleno? Trochu to přibliž. Tisícihran kloubu nábojem projde celý? To znamená, že osazení na konci tisícihranu se dotkne vnitřního kroužku ložiska? A na druhé straně tisícihran kouká kousek z náboje, nebo je v něm trochu utopen? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ivos2308 Odesláno 6. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 6. listopad 2017 (upraveno) Ahoj, díky za reakci, no... jak bych začal, ještě se to úplně nedořešilo, totiž, vypadá to zatím tak, že někdo přede mnou měnil něco na nápravě. A pravděpodobně tam nebyly díly, který by měly. Poloosa sice (tisícihran) prošel nábojem, na druhé straně (venku) byl kousek utopenej, takže matka se utáhla, ale plocha na poloose se dotýkala plochy ložiska jen tak lehce, nešla přitáhnout, takže jsem si myslel, že mám jinou poloosu, tak jsme, s kamarádem přes autodíly, objednali několik poloos pro tohle auto - lámal se tam rok, takže bylo víc dýlek a typů. Ale ani jedna neseděla. Nakonec jsme zkusili i objednat novej náboj a světe div se, najednou to všechno pasuje. Ještě jsem to ale nezkoušel hodit na auto. Jen jsem otestoval, jestli všechno jde do sebe. První náboj, kterej tam byl s původní poloosou taky nesedí ani na jednu z těch, který na tohle auto patřej. Problém je ale teď v tom hučení, takže dneska to zkusím hodit na auto. Prvně zkusím nasadit kratší poloosu, jestli to hučení přestane. V ložisku to není, ozývá se to i když auto není na silnici. Když ho zvednu a točím kolem na místě, je úplný ticho, ale když jsem nastartoval a zařadil rychlost, tak to zase začalo, když jsem zastavil spolujezdcovo kolo a jelo jen řidičovo, tak to hučelo taky. Ještě aktualizace ze dneška, zkusil jsem povolit poloosu, vyhodil jsem těhlici z čepu a zkusil jsem znovu nastartovat a nechat to běžet neutažený, některý zvuky z převodovky jsou pryč, trochu pořád hučí, ale to fakt může být tím, že to bylo skoro na stejným místě, jako kdyby byla těhlice na čepu, zítra si mám vyzvedávat ještě kratší poloosu na zkoušku. Další aktualizace, zkusil jsem tam vrazit tu kratší poloosu, je o nějakých 5-7 mm kratší mezi ložiskem a diferenciálem, převodovka hučí stejně, poloosa z ní nevypadává ani při plnym rejdu, ještě to pořádně ověřím a pak to asi už tak nechám, vzhledem kceně auta, už nebudu asi dál řešit výměny dalších dílů nebo dokonce prohlídku převodovky. Díky Upraveno 8. listopad 2017 uživatelem ivos2308 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.