Jcpd Odesláno 31. říjen 2017 Sdílet Odesláno 31. říjen 2017 (upraveno) Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem týkající se mého Peugeota 106. Problém je takový, že auto nechce nastartovat. Stává se to nahodile. Teď se to stává často, tak bych se chtěl zeptat, zda si s tím někdo neví rady. Ráno jsem sedl do auta, v pohodě nastartoval a ujel jsem cca 60km a vypnul motor, po půl hodině jsem přišel k autu a nemohl nastartovat, startér točil, točil ale prostě motor nechtěl naskočit. Po asi nějakém 10 pokusu motor chytil. Dojel jsem na parkoviště a auto stálo asi 9 hodin. Po 9 hodinách auto nastartovalo bez problému. Dojel jsem domů a za hodinu a půl jsem chtěl znova nastartovat, ale zase nešlo. (Motor byl ještě trochu teplý). Po zase nějakém 8-10 pokusu motor naskočil. Dneska ráno po celo nočním stání auto naskočilo na první pokus. Naposledy se mi to stalo, že auto nechtělo naskočit někdy v létě. Od té doby bez problému. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Svíčky, jsou loni měněné, škrtící klapka je čištěná v létě. Jinak auto jezdí na LPG (Snažím se jezdit hodně i na benzín), jedná se o 1,0 Motor (37kW) 1998 R.V. Děkuji. Upraveno 31. říjen 2017 uživatelem Jcpd Doplnění informací Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Namor74 Odesláno 1. listopad 2017 Sdílet Odesláno 1. listopad 2017 Ahoj. Zkusil bych si někde půjčit či koupit za kilo z vrakáče "snímač klikovky" tzv. motýlek. Ilustrativní obrázek: https://dufy.cz/autodily/peugeot/106-ii/1.0-i-37kw/motor/elektricky-system-motoru?productId=258544&ga=3896 Na tohle bych se zaměřil já, ale neříkám, že chyba nemůže být jinde. Nicméně pokud auto za studena startuje normálně a za tepla skoro vůbec, asi nemá moc cenu hledat chybu ve filtrech, krokáči a svíčkách (které jsou mimoto OK). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jcpd Odesláno 2. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 2. listopad 2017 Aha, dobře.. Já mám právě doma ještě jednu 106, ale 3 dveřák, já mám 5 dveřák.. Nevíš kde bych to zhruba našel, abych si to mohl kdyžtak přehodit? Děkuju Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirekdoda Odesláno 2. listopad 2017 Sdílet Odesláno 2. listopad 2017 Jcpd: na přírubě mezi motorem a převodovkou. Na přední straně. Osobně si myslím, že pokud by nefungovalo tohle čidlo, nenastartuješ ani za studeného motoru, protože ŘJ nebude mít informaci, že se motor točí a nepustí vstřikování paliva. Možná by stačilo jen čidlo vytáhnout a vyčistit od mastnoty, nebo jiné špíny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Namor74 Odesláno 2. listopad 2017 Sdílet Odesláno 2. listopad 2017 Viz dílenská příručka "Jak na to? Citroën Saxo", velikost cca 72,3MB v PDF. Ke stažení zde: https://www.peugeot-club.com/topic/26829-106-jak-na-to-dilenska-prirucka-apod/?page=4 Strana 139, odstavce 32 až 36. Jinak souhlas s Mirekdoda, v první fázi zkusit čidlo jen vytáhnout a očistit. Odhaduji tak 5 minut práce. Tím určitě nic nezkazíš. Pokud by to nepomohlo, pak bude-li to možné, prohodit čidla mezi vozy a otestovat u obou zda došlo k nějakým evidentním změnám (starty, chod motoru). Co si budeme povídat, nic nevydrží věčně a občas prostě některé věci odejdou a u těch našich skoro dvacetiletých kár to není nic neočekávaného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jcpd Odesláno 2. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 2. listopad 2017 Děkuju moc.. Jinak si teda myslíte, že to bude s největši pravděpodobností buď špatné čidlo teploty vody motoru, nebo kontakty a nebo to čidlo klikovky? Jinak včera jsem jel do obchodu a auto se zahřálo a pak jsem bez problému nastartoval.. Den před tím, jsem hýbal s kontakty na tom čidlu teploty.. (zelené) .. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirekdoda Odesláno 2. listopad 2017 Sdílet Odesláno 2. listopad 2017 (upraveno) Jcpd: možná bude stačit jen občerstvit kontakty mezi zeleným čidlem a jeho konektorem (pořádně vyčistit od zeleného, či bílého povlaku na kontaktech). Pokud to bezproblémové spuštění teplého motoru nebyla jen nějaká náhoda. Uvidíš sám při dalším provozování auta. Upraveno 2. listopad 2017 uživatelem Mirekdoda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jcpd Odesláno 2. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 2. listopad 2017 Jen ještě dotaz, prosím tě. Je nějaká "speciální" technika na odpojení toho konektoru? Já s ním nemůžu ani za nic hnout .. nechtěl bych to kdyžtak potom nějak servat.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirekdoda Odesláno 2. listopad 2017 Sdílet Odesláno 2. listopad 2017 (upraveno) Jcpd: pokud se nepletu, je tam drátová pojistka proti sesmeknutí konektoru. Ta pojistka je ve tvaru písmene "U" kolem konektoru a je dobře vidět. Ten drátek objímá konektor ze tří stran. Najdi si tu prostřední a něčím na ten drátek zatlač směrem ke konektoru. Boční strany se rozevřou, tím se spoj odjistí a tahem za konektor jej lze vytáhnout. Pokud se ale pletu, je tam jen plastová západka a pak musíš přijít na to, jak ji uvolnit. Upraveno 2. listopad 2017 uživatelem Mirekdoda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jcpd Odesláno 2. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 2. listopad 2017 Myslím, že tam je plastová západka s takovýma zoubkama na kraji.. No, zkusím se na to nějak podívat.. Díky za rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jcpd Odesláno 5. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 5. listopad 2017 Tak jsem vyčistil kontakty a blbne to pořád.. nejspíš je tedy asi to čidlo špatné.. Já ho ale nemůžu odmontovat.. pořádně se tak k tomu nedostanu klíčem a když už, tak s tím nehnu.. Myslíte, že to jde i zjistit, jestli to funguje tak, že když bude motor teplý a nebudu moct nastartovat, tak to čidlo odpojím a zkusím nastartovat? A když nastartuju, tak ho zapojím a pojedu? nebo když nastartuju, tak mo mám nechat vypojené a pak za studena ho tam zase zapojit? Tímto bych teda měl na 100% zjistit jestli je to tím čidlem, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jcpd Odesláno 6. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 6. listopad 2017 No.. Teďka už nemůžu pořádně nastartovat ani za studena.. Byl jsem s tím v servise a tam mi na diagnostice skočila špatná lambda sonda.. Myslíte, že to může mít až takový vliv na startování? Že bych ani nenastartoval za studena ani za tepla až po několikátém točení startéru? Kolik tak stojí nějaká normální nepředražená lambda sonda na Peugeot 106 (II) 37 kW? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 6. listopad 2017 Sdílet Odesláno 6. listopad 2017 mel bych tu mit jednu nahradni dobrou - jen to mame trochu daleko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jcpd Odesláno 6. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 6. listopad 2017 aha.. no.. teďka jak mi přemazal ty chybové hlášky, tak auto startuje jak divé.. ale nevím.. nelíbí se mi to, protože už zase budu jen očekávat kdy to zase přestane startovat.. Jinak ještě říkal mechanik, že by tam mohla být chyba v imobilizéru.. ale dál jsme to už nějak neprobírali.. Nevíte někdo co se v takovém případě musí udělat? .. Mám imobilizer v klíčku a náhradní klíček s imobilizérem není.. jedině bez. Když by byla chyba v tom, tak co s tím? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dýzl Odesláno 12. listopad 2017 Sdílet Odesláno 12. listopad 2017 Asi takhle.Na LFY (1,8i16V ve xantii) mi blbnul snímač otáček-prostě problémy se startem ale teplé pak v pohodě.nakonec se na to přišlo náhodou-kluci v práci syna roztlačovali!!! a auto chytlo nadrc. Vyměnil jsom ono čidlo-snímač otáček a startuje jako zamlada! A zaměřil bych se na teplotní čidlo -tuším zelené- co hlásá teplotu do ŘJ.také může být KO a hlásí jiné skutečnosti a výsledek je špatný start!! Lambda když se odpojí tak auto jede ale s vělkou spotřebou,teplotní čidlo když odpojíš nwn ale když pojede tak velmi špatně,když odpojíš snímač otáček nenastartuješ vůbec-NEPOJEDE!!!Jinak imo v klíči asi nemáš ale jen čip a IMO je v autě.Jinak synovo 106 (1996) má jen obyčejný klíč bez čipu ani nwn zdali tam vůbec imo je asi je to jak mám v Xantii (tlačítkový )ale je odpojen!!Tak si jej nech vyřadit! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jcpd Odesláno 12. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 12. listopad 2017 No, snímač otáček je v pořádku, byl odzkoušen a funguje, to samé i všechny ty čidla, jako například to čidlo teploty. Když to nechtěl startovat, tak mechanik říkal, že to ani neházelo jiskry. Připojil to na diagnostiku a napsalo to závadu právě akorát tu lambda sondu. Vymazal závady a auto z ničeho nic zase startuje, jak za studena, tak za tepla. Divné. Já mám v tom autě imobilizer. Mám k němu takový tlustý klíč, ve kterém je něco jako čip. Říkal mi mechanik, že by mohla ještě být závada v něm, ale to by se nejspíš projevovalo jinak ne? Když to teď startuje. Fakt nevím co s tím ještě tak může být. Ve druhé 106, taky 1996 co máme doma je taky jen ten obyč klíč, a musí se zadávat heslo. U mě je jen ten tlustý klíč a tenký obyč klíč, když chci nastartovat tenkým klíček, tak nenastartuju - pouze tím tlustým. Nevíte ještě někdo v čem by mohla být závada? diagnostika nic nehlásí a auto startuje, ale je to docela nepříjemné, protože tak nějak čekám kdy to zase bude blbnout.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 19. listopad 2017 Sdílet Odesláno 19. listopad 2017 Pokiaľ mas kodovu klávesnicu, v nej je immobilizer, DO na hrubom kľúči ho odomkne a za určitý čas musis naštartovať, či? V tom tenkom kľúči nie je DO? Keď zadas kód, naštartujes aj tenkým kľúčom. Nič viac, nič menej. Mali to tak Xantie, 406, 605, a iné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jcpd Odesláno 19. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 19. listopad 2017 Já ale nemám kodovou klávesnici... Mám Tlustý klíč a tenký klíč, tenkým klíčem nenastartuju, tlustým ano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenek86 Odesláno 27. listopad 2017 Sdílet Odesláno 27. listopad 2017 (upraveno) Protože v tenkém klíči nemáš transpondér imobilizéru Nech si u nejbližšího zámečníka udělat pouze ten čip, stojí to kolem 500,- a budeš mít funkční oba klíče. Upraveno 27. listopad 2017 uživatelem Zdenek86 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.