Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Problém se startováním Peugeot 106


Jcpd

Recommended Posts

Dobrý den,

obracím se na Vás s dotazem týkající se mého Peugeota 106. Problém je takový, že auto nechce nastartovat. Stává se to nahodile. Teď se to stává často, tak bych se chtěl zeptat, zda si s tím někdo neví rady. Ráno jsem sedl do auta, v pohodě nastartoval a ujel jsem cca 60km a vypnul motor, po půl hodině jsem přišel k autu a nemohl nastartovat, startér točil, točil ale prostě motor nechtěl naskočit. Po asi nějakém 10 pokusu motor chytil. Dojel jsem na parkoviště a auto stálo asi 9 hodin. Po 9 hodinách auto nastartovalo bez problému. Dojel jsem domů a za hodinu a půl jsem chtěl znova nastartovat, ale zase nešlo. (Motor byl ještě trochu teplý). Po zase nějakém 8-10 pokusu motor naskočil. Dneska ráno po celo nočním stání auto naskočilo na první pokus.

Naposledy se mi to stalo, že auto nechtělo naskočit někdy v létě. Od té doby bez problému.

Nevíte někdo čím by to mohlo být? Svíčky, jsou loni měněné, škrtící klapka je čištěná v létě. Jinak auto jezdí na LPG (Snažím se jezdit hodně i na benzín), jedná se o 1,0 Motor (37kW) 1998 R.V.

 

Děkuji.

Upraveno uživatelem Jcpd
Doplnění informací
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Zkusil bych si někde půjčit či koupit za kilo z vrakáče "snímač klikovky" tzv. motýlek.

Ilustrativní obrázek:

3034375

 

https://dufy.cz/autodily/peugeot/106-ii/1.0-i-37kw/motor/elektricky-system-motoru?productId=258544&ga=3896

Na tohle bych se zaměřil já, ale neříkám, že chyba nemůže být jinde. Nicméně pokud auto za studena startuje normálně a za tepla skoro vůbec, asi nemá moc cenu hledat chybu ve filtrech, krokáči a svíčkách (které jsou mimoto OK).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jcpd:

na přírubě mezi motorem a převodovkou. Na přední straně. Osobně si myslím, že pokud by nefungovalo tohle čidlo, nenastartuješ ani za studeného motoru, protože ŘJ nebude mít informaci, že se motor točí a nepustí vstřikování paliva. Možná by stačilo jen čidlo vytáhnout a vyčistit od mastnoty, nebo jiné špíny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viz dílenská příručka "Jak na to? Citroën Saxo", velikost cca 72,3MB v PDF.

Ke stažení zde: https://www.peugeot-club.com/topic/26829-106-jak-na-to-dilenska-prirucka-apod/?page=4

Strana 139, odstavce 32 až 36.

Jinak souhlas s Mirekdoda, v první fázi zkusit čidlo jen vytáhnout a očistit. Odhaduji tak 5 minut práce. Tím určitě nic nezkazíš. Pokud by to nepomohlo, pak bude-li to možné, prohodit čidla mezi vozy a otestovat u obou zda došlo k nějakým evidentním změnám (starty, chod motoru). Co si budeme povídat, nic nevydrží věčně a občas prostě některé věci odejdou a u těch našich skoro dvacetiletých kár to není nic neočekávaného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju moc.. Jinak si teda myslíte, že to bude s největši pravděpodobností buď špatné čidlo teploty vody  motoru, nebo kontakty a nebo to čidlo klikovky? Jinak včera jsem jel do obchodu a auto se zahřálo a pak jsem bez problému nastartoval.. Den před tím, jsem hýbal s kontakty na tom čidlu teploty.. (zelené) .. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jcpd:

možná bude stačit jen občerstvit kontakty mezi zeleným čidlem a jeho konektorem (pořádně vyčistit od zeleného, či bílého povlaku na kontaktech). Pokud to bezproblémové spuštění teplého motoru nebyla jen nějaká náhoda. Uvidíš sám při dalším provozování auta.

Upraveno uživatelem Mirekdoda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jcpd:

pokud se nepletu, je tam drátová pojistka proti sesmeknutí konektoru. Ta pojistka je ve tvaru písmene "U" kolem konektoru a je dobře vidět. Ten drátek objímá konektor ze tří stran. Najdi si tu prostřední a něčím na ten drátek  zatlač směrem ke konektoru. Boční strany se rozevřou, tím se spoj odjistí a tahem za konektor jej lze vytáhnout.

Pokud se ale pletu, je tam jen plastová západka a pak musíš přijít na to, jak ji uvolnit.

Upraveno uživatelem Mirekdoda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vyčistil kontakty a blbne to pořád.. nejspíš je tedy asi to čidlo špatné.. Já ho ale nemůžu odmontovat.. pořádně se tak k tomu nedostanu klíčem a když už, tak s tím nehnu.. Myslíte, že to jde i zjistit, jestli to funguje tak, že když bude motor teplý a nebudu moct nastartovat, tak to čidlo odpojím a zkusím nastartovat? A když nastartuju, tak ho zapojím a pojedu? nebo když nastartuju, tak mo mám nechat vypojené a pak za studena ho tam zase zapojit? Tímto bych teda měl na 100% zjistit jestli je to tím čidlem, ne? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No.. Teďka už nemůžu pořádně nastartovat ani za studena.. Byl jsem s tím v servise a tam mi na diagnostice skočila špatná lambda sonda.. Myslíte, že to může mít až takový vliv na startování? Že bych ani nenastartoval za studena ani za tepla až po několikátém točení startéru? Kolik tak stojí nějaká normální nepředražená lambda sonda na Peugeot 106 (II) 37 kW? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha.. no.. teďka jak mi přemazal ty chybové hlášky, tak auto startuje jak divé.. ale nevím.. nelíbí se mi to, protože už zase budu jen očekávat kdy to zase přestane startovat.. Jinak ještě říkal mechanik, že by tam mohla být chyba v imobilizéru.. ale dál jsme to už nějak neprobírali.. Nevíte někdo co se v takovém případě musí udělat? .. Mám imobilizer v klíčku a náhradní klíček s imobilizérem není.. jedině bez. Když by byla chyba v tom, tak co s tím? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi takhle.Na LFY (1,8i16V ve xantii) mi blbnul snímač otáček-prostě  problémy se startem ale teplé pak v pohodě.nakonec se na to přišlo náhodou-kluci v práci syna roztlačovali!!! a auto chytlo nadrc. Vyměnil jsom ono čidlo-snímač otáček a startuje jako zamlada! A zaměřil bych se na teplotní čidlo -tuším zelené- co hlásá teplotu do ŘJ.také může být KO a hlásí jiné skutečnosti a výsledek je špatný start!!

Lambda když se odpojí tak auto jede ale s vělkou spotřebou,teplotní čidlo když odpojíš nwn ale když pojede tak velmi špatně,když odpojíš snímač otáček nenastartuješ vůbec-NEPOJEDE!!!Jinak imo v klíči asi nemáš ale jen čip a IMO je v autě.Jinak synovo 106 (1996) má jen obyčejný klíč bez čipu ani nwn zdali tam vůbec imo je asi je to jak mám v Xantii (tlačítkový )ale je odpojen!!Tak si jej nech vyřadit!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, snímač otáček je v pořádku, byl odzkoušen a funguje, to samé i všechny ty čidla, jako například to čidlo teploty. Když to nechtěl startovat, tak mechanik říkal, že to ani neházelo jiskry. Připojil to na diagnostiku a napsalo to závadu právě akorát tu lambda sondu. Vymazal závady a auto z ničeho nic zase startuje, jak za studena, tak za tepla. Divné.

Já mám v tom autě imobilizer. Mám k němu takový tlustý klíč, ve kterém je něco jako čip. Říkal mi mechanik, že by mohla ještě být závada v něm, ale to by se nejspíš projevovalo jinak ne? Když to teď startuje. Fakt nevím co s tím ještě tak může být. Ve druhé 106, taky 1996 co máme doma je taky jen ten obyč klíč, a musí se zadávat heslo. U mě je jen ten tlustý klíč a tenký obyč klíč, když chci nastartovat tenkým klíček, tak nenastartuju - pouze tím tlustým.

Nevíte ještě někdo v čem by mohla být závada? diagnostika nic nehlásí a auto startuje, ale je to docela nepříjemné, protože tak nějak čekám kdy to zase bude blbnout..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...