ArmyDOG Odesláno 21. říjen 2017 Sdílet Odesláno 21. říjen 2017 Ahoj, třeba se to bude někomu hodit. V případě, že se Vám auto v zácpě přehřívá a teploměr leze do červeného políčka a až pak se spustí chlazení, tak je někde problém. V mém případě byl problém, že se nespouštěla 1. rychlost sahary (ventilatoru). Jak lze potvrdit závadu 1. rychlosti sahary? Při nastartovaném autě spusťte klimatizaci (rychlost kabinového ventilátoru musí být na rychlosti min. 1 - jinak se nespustí ani klima). Poté se ohněte zepředu auta a přední vrtule se musí točit. V případě, že se netočí, tak máte závadu nalezenou. Jak se dostat k spouštěči (relé) 1. polohy ventilátoru sahary? 1. Otevři kapotu 2. Sundat masku a mřížku p206 3. odděláme 3 umělohmotné "šroubky" aby jsme se dostali k relé 4. relé jsou připojena na kryt a lze jej jen trochu vytáhnout nahoru. 5. Relé lze vytáhnout směrem nahoru po uvolnění plastových pacek ze dvou stran relé. spojením dvou kontaktů napájení by se měla spustit 1. rychlost - v případě že se nespustí je chyba někde jinde ( uhnilé kabely, rezistor na sahaře níže) V mém případě to byl vypadnutý kabel z patice konektoru- stačilo vrátit ho a prostříkat kontakt sprejem 6. Relé lze rozdělat a pak zapojit do patice a stiskem spouštět manuálně. - Jestli sahara při stisku rele nefunguje je chyba jinde Tak snad Vám to trochu pomohlo.Jsem Lajk, tak pozor na kritiku Rezistor je trochu níže a slouží k tomu, aby se ventilátor točí pomaleji než 2. rychlost na obr. č.5 Můžete ho zkusit odpojit a prozvonit multimetrem ( Musí být průchozí) Péťa, trucker1245, dzarko a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 22. říjen 2017 Sdílet Odesláno 22. říjen 2017 Přesunuto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thomas969 Odesláno 26. říjen 2017 Sdílet Odesláno 26. říjen 2017 Mne nešla ani druhá poloha, vyriešil som to kusom kábla, poistkovou skrinkou a vypínačom. Prepojil som ventilátor s + kontaktom. Fungujem tak už 8 rokov.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdendau Odesláno 19. listopad 2017 Sdílet Odesláno 19. listopad 2017 (upraveno) Tak jsem zjistil že mi odešel ventilátor tak jsem koupil nový ale nastal problém že někde jen cvaklo a motor se neroztočil tak jsem koukal kde mám to relé ale já ho tam nemám . Pak mne napadlo že je to pro klimatizaci kterou nemám. Takže otázka kde je u mne relé které spíná ventilátor chladiče mám 206 1.4 55kw. Nějak to tam nemohu stále najít. Děkuji za navigaci k relé. Upraveno 19. listopad 2017 uživatelem zdendau Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ArmyDOG Odesláno 19. listopad 2017 Autor Sdílet Odesláno 19. listopad 2017 Zkus to trochu nafotit tu saharu a kolem. VIN a základní údaje o autě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 19. listopad 2017 Sdílet Odesláno 19. listopad 2017 @zdendau jestli nemáš klimu , tak bys měl mít relé ventilátoru pod pojistkovkou motoru a taky tam je maxipojistka , která ho napájí - myslím , že hned ta první Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dzarko Odesláno 7. červen 2022 Sdílet Odesláno 7. červen 2022 Ahoj. Ta prva rychlost pri zapnutej klime znamena ze ventilator ci vrtula ide nonstop pomalsie ako na 2 rychlosti ked sa prehrieva motor? Mne to funguje akoby na 2 stupni, proste sa roztoci rychlo na chvilu pri zapnutej klime so studenym motorom. Tak neviem ci sa nezapne uz len pre to na 2 stupen lebo sa zacne klima chladic prehrievat. Rele som dal nove, robi to tak isto aj s nim. Mam ale iny problem ktory mi nejde do hlavy, takto v lete ked su teploty velke aj vonku, tak sa voda drzi na 100 stupnoch a kolise medzi 100 az 110 a to uz je cervene policko takze sa spusti ventilator na 2 rychlost. A to aj pri jazde 90 kmh ked ide do chladica dostatocne prudenie vzduchu. Pri predbiehani napr. ked podradim a vytocim motor tak sa zvykne zahriat na 110 a pusta ventilator, taketo teploty som nikdy pri takychto podmienkach nezaznamenal a ako bonus ked idem 90 kmh mam pustene kurenie na full tak sa teplota drzi tak na 100 stunoch voda, mam aj tachometer na olej ten je tiez vyzsie nad 90, takze snimace OK. Hadica je tepla ktora vedie od motora do chladica uz aj pri 75 stupnoch, mozny problem s termostatom? Chladicu nic nebrani, ziadna prekazka, vzduch donho prudi, neviem ale nepride mi to ako normalny stav celeho chladiaceho systemu Moze to byt olejom? Jeho stav je dostatocny ale je tam uz rok aj pol aj ked najazdene ma len 10 000km ale to mi pride nezmysel. Dakujem za kazde rady. P206 1.4 benzin 55kw, 2007 MaceCZ ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MaceCZ Odesláno 17. srpen 2022 Sdílet Odesláno 17. srpen 2022 Zdravím, také mi nefunguje 1. rychlost ventilátoru ale mám problém s tím najít ty ovládací relé, podle obrázků, co jsou tady to u mě tak nevypadá a našel jsem pouze odpor ventilátoru. Nevíte, kde jinde by ještě relé mohli být schované? Když zapnu klimu, tak se mi větrák chová stejně jako kolegovi výše. Zapíná na druhou rychlost a pouze na krátké časové intervaly. Každopádně auto se mi v těchto teplých dnech také dost přehřívá. Teplota mi vždy vystoupá na něco okolo 100 stupňů a najednou jak kdyby se čidlo zbláznilo a začne pípat stop a ručička teploty mi vystřelí na maximální hodnotu. A diagnostika mi ukazuje chybu první rychlosti ventilátoru. Mám P206 1.6 HDI 80kW rv. 2006 VIN: VF32H9HZA47513191 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 17. srpen 2022 Sdílet Odesláno 17. srpen 2022 ty tam mas totiz nejakou verzi odporu prave s integrovanou elektronikou, origo cislo to ma 1308 CL https://autodilos.cz/autodily/ridici-jednotka-topeni-ventilace-399704330 MaceCZ ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MaceCZ Odesláno 19. srpen 2022 Sdílet Odesláno 19. srpen 2022 Joo, díky, to vypadá přesně jako ono.. Koupím, sundám nárazník protože se k tomu jinak nedostanu, vyměním a dám vědět, jestli to vůbec pomohlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MaceCZ Odesláno 28. srpen 2022 Sdílet Odesláno 28. srpen 2022 Tak vyměněno. Nárazník jsem sundavat nemusel, nakonec jsem to nějak vypáčil a dostal se k tomu. Vše je funkční, 1. rychlost funguje. Jen mi nepasoval konektor napájení větráku, protože měl jiné drážky, tak jsem krytku s drážkami vyměnil ze starého a vše ok. Po rozdělání starého regulátoru bylo vidět spálené relé takže příčina problému. Ferry a pavelu96 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Boroo Odesláno 17. září 2022 Sdílet Odesláno 17. září 2022 (upraveno) No cawte klubaci. Tiež mi nejde ten prvý stupeň Sahary, druhý som už rozbehal, stačilo vymeniť rele, takže pri teplote 110 sa rozbehne rýchlo ventilátor a stiahne teplotu pekne, no len rad by som aby sa motor chladí aj tým prvým stupňom.. Vymenil som aj ten odpor za nový ale pri spustenej klíme sa mi to neroztočí na ten prvý stupeň.. Co ďalej poradíte? Je tam nejaká poistka? Ze by som kukol ci ta není vypalena.. Ďakujem za rady Peugeot 206 cc 1.6 16v 2002,80kw Upraveno 17. září 2022 uživatelem Boroo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kerwy Odesláno 9. červenec 2023 Sdílet Odesláno 9. červenec 2023 Ahoj Boroo, jak jsi tento problém nakonec vyřešil? Řeším něco podobného, díky za odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.