Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Drobné úpravy na 307-čke


martys

Recommended Posts

Ahoj Pežoťáci,

rád by som zase touto formou poďakoval užívateľovi ferinko2, ktorý mi pomohol vyriešiť závadu s turbom - podtlak.
Autíčko ťahá ako má a dokáže potrápiť aj o dosť silnejších konkurentov, ale chcelo by to pár úprav.

Nebudem to naťahovať a prejdem priamo k veci.

Hliníkové kolesá (elektróny)

Uvažoval som o kúpe elektrónov, ale rád by som sa opýtal, kde zohnať cenovo dostupné a zároveň kvalitné elektróny. Jedná sa o 16", takže klasika.
Viem, že je tam výhoda najmä v lete, kedy sú brzdy lepšie chladené a celkovo ten výzor je omnoho lepší, než plechové disky s puklicami.

Brzdy

Zadné brzdy sú už zrelé na výmenu, na sústruh sa to už neoplatí dávať, budú ako papier.
Sú tam ešte pôvodné od výroby, keďže sa snažím brzdiť častejšie motorom, než stredným pedálom.

Vŕtané kotúče nepripadajú v úvahu, nakoľko nie sú tak efektívne chladené, ako napríklad drážkované.
Takže určite mám záujem o drážkované a rád by som sa opýtal, či niekto máte skúsenosti s niečím fakt kvalitným. 

Vzduchový filter

Najzanedbávanejšia časť celého auta - klasický, papierový a čo najlacnejší. Určite to chce zmenu.
Rozmýšľal som nad vzduchovým filtrom francúzskej výroby, teda značka JR Filters.

Čítal som množstvo pozitívnych hodnotení, je pravda, že to trochu zdvihne výkon (neočakávam neskutočný záťah a maximálku 300km/hod.)? Ide mi skôr o to, že motoru sa bude lepšie „dýchať“.

Máte s tým niekto skúsenosti, alebo by ste vedeli poradiť lepšiu alternatívu? 

Palivové čerpadlo

Nemám s tým žiadne skúsenosti a moc som to ani neskúmal, ale je nejaká možnosť vymeniť pôvodné palivové čerpadlo za nejaké „športové“?
Aké sú zmeny v prípade výmeny palivového čerpadla za nejaké „športové“?


Stručný popis auta

Model: 307 HB
Motor: 2.0 HDI (RHS), 79kW | 250Nm


Ďakujem za každú radu!

S pozdravom,
martys






 
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 58 minutami, martys napsal:

Vŕtané kotúče nepripadajú v úvahu, nakoľko nie sú tak efektívne chladené, ako napríklad drážkované.

Proč takhle uvažuješ, když píšeš, že se snažíš častěji brzdit motorem :myslim  To samé alu, při častějším brzdění motorem se lepším chlazením zabývat nemusíš.... Mimochodem ALU a ELEKTRÓNY nejsou to samé....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

většina Alu disků je těžších než origo plecháče, takže opravdu jen efekt--samozřejmě auto vypadá lépe na Alu

bavlnka je dobrá ve spodním prádle, jako filtr vzduchu je u dieselu k ničemu

jinak--z 2.0 HDi 79kw žádný závoďák neuděláš, čipem se přiblížíš někde ke 100kw na úkor spolehlivosti, chceš jít do toho? tak běž :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hafity - jediný dôvod, prečo chcem lepšie kotúče je, že nejazdím autom iba ja a chcem investovať do niečoho, na čo sa fakt môžem spoľahnúť. :-)

 

A aký je teda rozdiel medzi Alu a elektrónmi?

 

Ozzy - o chiptuningu som neuvažoval, má to svoje pre a proti a práve kvôli tomu, že nechcem to auto ako závoďák, som nad tým fakt neuvažoval. 

Takže filter je teda nezmysel.

 

Vďaka! :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše ozzy56: alu disky jsou váhově + - jako plechy, akorát jsou náchylnější na nárazy.... prostě hliník pruží výrazně méně, než ocel.... Elektrony, to je jiná liga, ty jsou opravdu lehké, bohužel váha je "kompenzována" omezenou životností....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na brzdy a řízení se každý rád spolehne :), proto radím kotouče netočit, ale koupit nové--nejlépe jedné značky s deskama, a koupil bych střední kvalitu proto, že nejlevnější stojí za houno a nejdražší jsou pro NORMALNIHO řidiče zbytečné, samozřejmě brzdy nejsou jen kotouče a desky, ale hlavně aby se hýbaly třmeny po vodítkách, nebyla tam velká vůle, nakonec je dobré vyměnit i kapalinu a pak má čověk aspoň tři roky od brzd pokoj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po zklamání z kotoučů Brembo na P106 jsem (na doporučení známého mechanika) namontoval na tu P106 i na P806 kotouče + desky TRW a zatím spokojenost.... Samozřejmě asi bude i záležet na stylu jízdy.... ale stylu "žádná střelba" zatím vyhovují.... :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozzy - jednoznačne si na tom dám záležať a ešte tá závada, no neuviedol som ju v príspevku. Jedná sa o klepot od podvozku, keď prechádzam nejakými nerovnosťami a tyčky stabilizátora by to nemali byť. Môžu to byť uloženia?

 

Hafity - takže odporúčaš TRW? Štýl jazdy, no vzhľadom na to, že motor už má aj ten „nemálo slávny“ FAP, občas to poriadne zbavím sadzí a samozrejme aj karbónu po nejakých serpentínkach na okreske. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky jsem dával na 406 brzdy od TRW a dobrý, žádné pískání atd., ale jak píšu--chce to udělat komplet, měnit válečky, gumky, manžety, vodítka atd., prostě první práce po koupi 406ky, pak jsem až do havárky na brzdy nesáhl...

co tam klepe se nedá řešit od noutbůku :), prostě to musíš na zvedáku najít

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zvedák nie je problém,

keďže sused (vzdialená rodina) je automechanik a zvedák má. :-)

 

Možno sa teraz opýtate, prečo to neriešim s ním a odpoveď by bola taká, že radšej sa opýtam „ostrieľaných“ chlapov z Peugeot clubu, ktorý už toho dosť prežili. :-)

 

Čiže keď meniť brzdy, tak komplet?

Snáď som to pochopil správne.

 

Vedel by si mi poradiť aj nejaký fakt solídny obchod so solídnymi cenami?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z opravy brzd není třeba zase dělat vědu, je to všechno pouhá výměna dílu za díl, jen by to měl dělat člověk, co tomu rozumí--všechno má svoje pravidla a brzdy v autě zvlášť...,a když máš v rodině automechanika, není co řešit :myslim, chce to prostě rozebrat, podle stavu koupit nové díly a zase složit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...