Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Geometrie OK - volant nakřivo.


Dejved

Recommended Posts

AHoj,

 

prosim jsem po serizeni geometrie  a sbihavosti kol. Auto jede jak rovne jako cumel ale volant mi nemam presto tuti rovne. Je neco mozne s tim udelat. Nevi te nedko treba demontovat volant a nasadi rovne. Pokud ano dal by mi nekdo navod , myslim ze bych to zlvadnul dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesazovat volant je nesmysl. Zpackali to v servise. Vrať se tam a ať ten volant dají do "váhy" a geometrii nastaví znovu.

Jen bacha u 508 - vodorovná poloha volantu (dle vodováhy) není pocitově rovně vůči palubce. Taky jsem si tím prošel ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • MJSytic changed the title to Geometrie OK - volant nakřivo.
  • O 5 měsíců později...

Čawes,

dnes som bol aj ja na geometrii (na dialnici somnou auto včera bojovalo tak som to dal pozrieť) a mám ten istý problém - volant doľava a pritom sme pozerali relatívny stred volantu, nie len vodováhou. Aj som sa vrátil, že nech sa na to pozrie čávo ešte raz a na jeho prekvapenie bola znova mimo tolerancií zadná náprava, tak to znova pošteloval. Volant teraz nie je až tak mimo stred ako prvýkrát, ale to nie je to, čo ma najviac zaráža, ale hodnoty zbiehavosti vzadu sú aj podľa tabuliek v norme (+ 5.9)

je to ok? Alebo ísť niekde inde.  Podotýkam, že to bola mašina 3D geometria corghi asi mesiac stará.

IMG_20180419_192129.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvůj problém možná spočívá právě v tom volantu nakřivo. Na hřídeli volantu je snímač úhlu natočení volantu, který vyhodnocuje ESP.  Volant hlásí že auto zatáčí, ale snímač příčného zrychlení nic, tak je ESP zmateno a může při jízdě přibržďovat kola na některé straně a auto tím pádem táhne ke straně. Chce to v každém případě zajistit aby při přímé jízdě byl volant rovně, nebo se musí diagnostikou zkalibrovat snímač úhlu volantu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Lux. 

Při měření geometrie má vozidlo předepsanou světlou výšku od země která  se měří na určených 4 bodech na podvozku a vozidlo se připravkama stahuje dolů pak se teprve měří geometrie. Peugeot a i jiná vozidla to mají takto předepsané, jiné značky se zase zatěžují přesnou zátěži na sedadlech a kufru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ráno som tam bol znova, nastavili sme to podľa oka a nie podľa vodováhy, teraz je to lepšie, ale stále nemám dobrý pocit z toho riadenia, proste musím sa mu stále venovať... Proste ako keď som mal prvého Favorita, stále bolo treba mykať volantom ako v starom americkom filme.

Jasné že žiadne nastavovanie výšky prípravkami sa nedialo, budúci týžden musím zavítať asi do peugeotu...aj keď nerád, ale aspoň sa spýtam sofistikovane, ako nastavujú výšku auta pri geometrii.

Takto to teraz vyzerá:

 

IMG_20180420_205250.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávám, jak jsem koupil, třeba je to blbost, navíc je to dlouho - doufám, že si to pamatuju přesně. V servisu (zkušení mechanici) laborovali s bráchovou C4, taky furt geometrie OK, ale volant lehce nakřivo... Tak šli za "starým praktikem", který poradil následující.

Při nastavování geometrie v žádném případě nedávat volant rovně při zapnutém motoru, ale motor vypnout, potočit trochu na obě strany a až pak nastavit. Mělo by dojít k vyrovnání tlaků v servu (asi teda) a pak už vše sedí. Za předpokladu, že má 508 hydraulické servo, ale řekl bych, že snad jo:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...