Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Chladiaca kvapalina


JakubG

Recommended Posts

Precital som si co-to o chladiacich zmesiach ked som riesil co naliat do mojho 1,6 HDI 68KW FAP, tak to skusim zhrnut (mozno pomoze).

Tvorenie usad: Pri pouziti starsich typov chladiacich zmesi s obsahom inhibitorov korozie aj na mineralnej baze (silikatov), typicky ide o zmes G11, sa v chladiacom okruhu casom tvoria kaly a usady. Viditelnym poznavacim znamenim moze byt aj akoby spinava vyrovnavacia nadrzka (nie neznamy jav pri niektorych starsich autach). Ta tvorba kalov / usad sa zhorsuje ak sa chladiaca zmes dlhsie nemeni (vycerpaju sa stabilizatory). Samozrejme to zanasa cely system, nielen vyrovnavaciu nadrzku, tzn. zhorsuje sa aj ucinnost chladica atd. Cize z tohto hladiska odporucam volit novsie chladiace zmesi obsahujuce len organicke inhibitory, u ktorych ta tvorba usad nenastava, resp. je minimalna. Konkretne PSA odporuca pouzit organicku zmes Glysantin G33 (modrozelena). Zjavne sa vyraba specialne len pre PSA, kedze na svojich strankach ponuka vyrobca Glysantin (BASF) pre PSA auta len produkt Glysantin G30 (ruzova). V kazdom pripade nespravite chybu ani s jednou z nich. Ja by som sa mozno tej G33 vyhol z titulu lahkeho zamenenia s G11 kvoli farbe a neskuseny pouzivatel ktoremu zverite auto potom moze nevedomky doplnit okruh starou modrozelenou G11, co nie je zrovna idealne (PSA proste nezvolilo vhodnu farbu pre tu zmes G33).

Farebne znacenie: Ako som uz vyssie uviedol - zmes Glysantin G33 (modrozelena, vyrobca BASF), ktoru odporuca PSA do takmer vsetkych motorov, nie je ekvivalent starej znamej modrozelenej G11. G11 je hybridna zmes (obsahuje mineralne aj organicke inhibitory), G33 je cisto organicka. Cize na farbu sa pri dolievani nespoliehajte.

Miesanie roznych zmesi: Moznost miesania neurcuje farba, ale skor pouzita technologia v zmesi (mineralne / organicke inhibitory). Cize sa da povedat, ze su vsetky moderne zmesi (G12 / G12+ / G12++ / G13 / G30 / G33) miesatelne kedze sa oznacuju ako organicke, ale pochybujem, ze sa najde niekto, kto by to odporucal. Jednotlive zlozky v nich sa mozu navzajom negativne ovplyvnovat a teda vysledkom moze byt kratsia zivotnost zmesi (nizsia schopnost neutralizovat kyseliny atd.). Cize nudzovo sa da doliat okruh aj inou zmesou, ale osobne by som radsej doplnil len demineralizovanou vodou a nasledne neskor doplnil zmesou, ktora uz je v okruhu pouzita. Ak doplnite okruh inou zmesou, tak potom pri prvej vhodnej prilezitosti radsej okruh vypustit a naplnit nanovo jednou zmesou.

Zivotnost zmesi / vymenny interval: Vseobecne odporucanie je pre G11 vymena kazde 2-3 roky, pre G12 / G12+ / G12++ / G13 / G30 / G33 vymena kazdych 5 rokov. Vymenou G11 kazde 2 roky a vymenou G12 / G12+ / G12++ / G13 / G30 / G33 kazde 3-4 roky urcite nic nepokazite.

Takze co kupit do PSA? 
Glysantin G30 (https://www.glysantin.de/en/glysantinr-g30r-concentrate)
Glysantin G33 (https://www.citroeny.eu/chladici-kapaliny/originalni-nemrznouci-kapalina-citroen-peugeot-g33-1l-koncentrat-chladici-kapalina-psa-modrozelena-glysantin-g33.html)
Total Glacelf Auto Supra (https://catalog.lubricants.total.com/en/products/fdf-8/GLACELF-AUTO-SUPRA

A pre tych, co chcu studovat. :)
https://motofocus.cz/technika/7633,modra-nebo-ruzova 
https://motofocus.cz/technika/3064,know-how-chladicich-kapalin 
http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-62015/misitelnost-chladicich-kapalin.html
https://www.topspeed.sk/chladiaca-zmes-spalovacich-motorov-a-jej-tajomstvo/11509 

Upraveno uživatelem slimboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Ahojte chcem sa spytat ked mam odstavene auto ked sa na nom nejazdi den tak chladiaca kvapalina je v nadrzke na zancke MIN.. je to ok? Uz som par krat cez leto dolial destilku a pre istoti vymenil aj vicko na nadrzke.. ze by unikala kvapalina?kadial by to mohlo unikat mate  niekto skusenost?

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně to mám na 508 tak, že když motor stojí, tak je hladina na MIN. Když vrčí, tak to vyleze do poloviny :nevim Mám to tak, co jsem to koupil. Doléval jsem zatím jen 2x. Jednou po rozvodech, a pak po guferu. Pokaždé asi tak měsíc po servisu, když se to po jízdách pořádně odvzdušnilo :myslim  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, dnes som pozeral tu chladiacu a unik sme nenasli akurat v nadrzke to vypada ako by tam, bol trochu olej je ta chladiaca taka mastna a aj farbu ma taku nejaku hnedu.

Este som myslel ci to nemoze ist cez chladic oleja alebo potom tesnenie pod hlavou.

Mam v plane dat vymenit najprv ten chladic oleja a novu nemrzku, treba aj menit aj olej alebo nie ja len ze ked ten chladic je hned pri tom olejovom filtry. Mate skusenost aky chladic tam dat znacku?

https://www.pdmauto.sk/autodiely/peugeot/508-sw-i-8e-2010/2-0-hdi-103kw/100108?rv=2012

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíše už budou inhibitory fuč. Zkus to vypustit do nějaké pruhledné nádoby a nech to usadit. Uvidíš, co tam bude, pěkně se ti to oddělí na vrstvy. Já bych to zkusil vypustit a pořádně propláchnout vodou, jinak jsou to vyhozené peníze. Pak znova nemrzku - osobně dávám originál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj, Nejaky posun? Ja to mam stejne hnede. V neorigo servise 2 procistili “trubky” a vymenili kapalinu. Po ujeti nekolika km z cire se stala tato hneda. Rikali, ze tam pronika nejspise olej, ale tak malo, ze nezjisti odkud. Take se mi olej ani voda neohreji na 90, jen na 82-84. Otazka je, zda to resit.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ideální je to vylejt, nalejt tam destilku + nějaký sajrajt na proplach chladící soustavy, chvíli s tím pojezdit (10-15 minut, dávat pozor aby se auto nepřehřálo), ventilátor na max a topení také. Vylejt a pak už to opakovat jn destilkou dokud nevyteče čistá voda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 2. 2020 at 21:21, Wicklow napsal:

Ahoj, Nejaky posun? Ja to mam stejne hnede. V neorigo servise 2 procistili “trubky” a vymenili kapalinu. Po ujeti nekolika km z cire se stala tato hneda. Rikali, ze tam pronika nejspise olej, ale tak malo, ze nezjisti odkud. Take se mi olej ani voda neohreji na 90, jen na 82-84. Otazka je, zda to resit.

Když už tam byl takový binec, tak to jedna výměna nevyřeší. Krom trubek je ten binec v celé soustavě. Já bych udělal ještě nejmíň jednu výměnu se slabší koncentrací nemrzky (s ohledem na mrazy), a klidně s tím nějakou dobu jezdil, aby kapalina rozpustila ten binec. Pak , pokud to pomůže, finální výměna kapaliny.

Kdyby do kapaliny pronikal olej, tak máš na hladině mastné fleky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Nazdar dnes po jazde som si všimol že mi hladina kvapaliny klesla pod min. Výborne hlavne keď pred 3 mesiacmi sme našli únik na hadici k chladiču ale pod odskrutkovani viečka nádobky to nazad vystúpalo medzi min a max. To asi tak nemá byt čo ? Stačí vymeniť viecko nádržky alebo niečo iné ? Motor 2.0HDI 103kw 2013 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...