Dano656 Odesláno 17. listopad 2019 Sdílet Odesláno 17. listopad 2019 Urcite nedavas kazdu suciastku original.myslim ze to nieje az tak zasadne ako pri vymene oleja.druha vec je ze som to auto uz kupil po vymene rozvodov takze ani nebolo na vyber. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 19. listopad 2019 Sdílet Odesláno 19. listopad 2019 (upraveno) Precital som si co-to o chladiacich zmesiach ked som riesil co naliat do mojho 1,6 HDI 68KW FAP, tak to skusim zhrnut (mozno pomoze).Tvorenie usad: Pri pouziti starsich typov chladiacich zmesi s obsahom inhibitorov korozie aj na mineralnej baze (silikatov), typicky ide o zmes G11, sa v chladiacom okruhu casom tvoria kaly a usady. Viditelnym poznavacim znamenim moze byt aj akoby spinava vyrovnavacia nadrzka (nie neznamy jav pri niektorych starsich autach). Ta tvorba kalov / usad sa zhorsuje ak sa chladiaca zmes dlhsie nemeni (vycerpaju sa stabilizatory). Samozrejme to zanasa cely system, nielen vyrovnavaciu nadrzku, tzn. zhorsuje sa aj ucinnost chladica atd. Cize z tohto hladiska odporucam volit novsie chladiace zmesi obsahujuce len organicke inhibitory, u ktorych ta tvorba usad nenastava, resp. je minimalna. Konkretne PSA odporuca pouzit organicku zmes Glysantin G33 (modrozelena). Zjavne sa vyraba specialne len pre PSA, kedze na svojich strankach ponuka vyrobca Glysantin (BASF) pre PSA auta len produkt Glysantin G30 (ruzova). V kazdom pripade nespravite chybu ani s jednou z nich. Ja by som sa mozno tej G33 vyhol z titulu lahkeho zamenenia s G11 kvoli farbe a neskuseny pouzivatel ktoremu zverite auto potom moze nevedomky doplnit okruh starou modrozelenou G11, co nie je zrovna idealne (PSA proste nezvolilo vhodnu farbu pre tu zmes G33).Farebne znacenie: Ako som uz vyssie uviedol - zmes Glysantin G33 (modrozelena, vyrobca BASF), ktoru odporuca PSA do takmer vsetkych motorov, nie je ekvivalent starej znamej modrozelenej G11. G11 je hybridna zmes (obsahuje mineralne aj organicke inhibitory), G33 je cisto organicka. Cize na farbu sa pri dolievani nespoliehajte.Miesanie roznych zmesi: Moznost miesania neurcuje farba, ale skor pouzita technologia v zmesi (mineralne / organicke inhibitory). Cize sa da povedat, ze su vsetky moderne zmesi (G12 / G12+ / G12++ / G13 / G30 / G33) miesatelne kedze sa oznacuju ako organicke, ale pochybujem, ze sa najde niekto, kto by to odporucal. Jednotlive zlozky v nich sa mozu navzajom negativne ovplyvnovat a teda vysledkom moze byt kratsia zivotnost zmesi (nizsia schopnost neutralizovat kyseliny atd.). Cize nudzovo sa da doliat okruh aj inou zmesou, ale osobne by som radsej doplnil len demineralizovanou vodou a nasledne neskor doplnil zmesou, ktora uz je v okruhu pouzita. Ak doplnite okruh inou zmesou, tak potom pri prvej vhodnej prilezitosti radsej okruh vypustit a naplnit nanovo jednou zmesou.Zivotnost zmesi / vymenny interval: Vseobecne odporucanie je pre G11 vymena kazde 2-3 roky, pre G12 / G12+ / G12++ / G13 / G30 / G33 vymena kazdych 5 rokov. Vymenou G11 kazde 2 roky a vymenou G12 / G12+ / G12++ / G13 / G30 / G33 kazde 3-4 roky urcite nic nepokazite.Takze co kupit do PSA? Glysantin G30 (https://www.glysantin.de/en/glysantinr-g30r-concentrate) Glysantin G33 (https://www.citroeny.eu/chladici-kapaliny/originalni-nemrznouci-kapalina-citroen-peugeot-g33-1l-koncentrat-chladici-kapalina-psa-modrozelena-glysantin-g33.html) Total Glacelf Auto Supra (https://catalog.lubricants.total.com/en/products/fdf-8/GLACELF-AUTO-SUPRA) A pre tych, co chcu studovat. https://motofocus.cz/technika/7633,modra-nebo-ruzova https://motofocus.cz/technika/3064,know-how-chladicich-kapalin http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-62015/misitelnost-chladicich-kapalin.htmlhttps://www.topspeed.sk/chladiaca-zmes-spalovacich-motorov-a-jej-tajomstvo/11509 Upraveno 20. listopad 2019 uživatelem slimboy ozzy56 a Multiplex406 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jozz868 Odesláno 8. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2019 Ahojte chcem sa spytat ked mam odstavene auto ked sa na nom nejazdi den tak chladiaca kvapalina je v nadrzke na zancke MIN.. je to ok? Uz som par krat cez leto dolial destilku a pre istoti vymenil aj vicko na nadrzke.. ze by unikala kvapalina?kadial by to mohlo unikat mate niekto skusenost? Dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 8. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2019 když musíš dolívat, tak asi kapalina uniká... pokud nemáš auto na špalkách v teplé garáži, změř nejdříve kapalinu na mrazuschopnost, když jsi dolíval jen destilku-- mohl by mrazem praskout blok, chladič, hlava atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jozz868 Odesláno 8. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2019 Keby som tam dolial nemrznucu total glacelf auto supra g12 len po max nemal by byt problem? Lebo neviam ako to pozriet ze kde to unika pod autom netecie nic ani nic viditelne na motore tak neviem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 8. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2019 nezlob se, ale vidím, že tomu asi nerozumíš--nejlepší pro auto bude sehnat mechanika, nebo sjet do servisu, a osobně bych to udělal co nejdříve, únik chlad. kapaliny se obvykle zjištuje natlakováním soustavy, což asi doma neuděláš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jozz868 Odesláno 8. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2019 Ako to samozrejme viem len tento tyzden sa mi yo nepodari tak preto som sa pytal ci by som to po hladinu max mohol doliat aby som mohol na tom chodit tak ze ci to nevadi len neviem aka napln tam bola predtym... samozrejme ze to treba dat pozriet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 8. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 8. prosinec 2019 Osobně to mám na 508 tak, že když motor stojí, tak je hladina na MIN. Když vrčí, tak to vyleze do poloviny Mám to tak, co jsem to koupil. Doléval jsem zatím jen 2x. Jednou po rozvodech, a pak po guferu. Pokaždé asi tak měsíc po servisu, když se to po jízdách pořádně odvzdušnilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jozz868 Odesláno 12. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2019 Ahojte, dnes som pozeral tu chladiacu a unik sme nenasli akurat v nadrzke to vypada ako by tam, bol trochu olej je ta chladiaca taka mastna a aj farbu ma taku nejaku hnedu. Este som myslel ci to nemoze ist cez chladic oleja alebo potom tesnenie pod hlavou. Mam v plane dat vymenit najprv ten chladic oleja a novu nemrzku, treba aj menit aj olej alebo nie ja len ze ked ten chladic je hned pri tom olejovom filtry. Mate skusenost aky chladic tam dat znacku? https://www.pdmauto.sk/autodiely/peugeot/508-sw-i-8e-2010/2-0-hdi-103kw/100108?rv=2012 Dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Multiplex406 Odesláno 12. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2019 Jozz868 zdravim Original kapalina z výroby může být bezbarvá tzv. čirá . Při pohledu do nádržky to vypadá jako by do hněda se skvrnama , taky se my to tak jevilo, ale po nasátí hustoměrem byla kapalina čirá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jozz868 Odesláno 12. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2019 Tak neviem ci potom len vymenit tu chladiacu alebo aj ten chladic oleja Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jozz868 Odesláno 13. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 13. prosinec 2019 Takato farba je tej kvapaliny, tak neviem ci skusit aj ten chladic menit Alebo len tesnenia na tom chladici a tu nemrzku alebo len samotnu nemrznucu.. ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 15. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 15. prosinec 2019 Spíše už budou inhibitory fuč. Zkus to vypustit do nějaké pruhledné nádoby a nech to usadit. Uvidíš, co tam bude, pěkně se ti to oddělí na vrstvy. Já bych to zkusil vypustit a pořádně propláchnout vodou, jinak jsou to vyhozené peníze. Pak znova nemrzku - osobně dávám originál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jozz868 Odesláno 22. prosinec 2019 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2019 A mam aj ten olejovy chladic menit? ci najprv tu nemrzku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wicklow Odesláno 7. únor 2020 Sdílet Odesláno 7. únor 2020 (upraveno) Ahoj, Nejaky posun? Ja to mam stejne hnede. V neorigo servise 2 procistili “trubky” a vymenili kapalinu. Po ujeti nekolika km z cire se stala tato hneda. Rikali, ze tam pronika nejspise olej, ale tak malo, ze nezjisti odkud. Take se mi olej ani voda neohreji na 90, jen na 82-84. Otazka je, zda to resit. Upraveno 7. únor 2020 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 7. únor 2020 Sdílet Odesláno 7. únor 2020 Ideální je to vylejt, nalejt tam destilku + nějaký sajrajt na proplach chladící soustavy, chvíli s tím pojezdit (10-15 minut, dávat pozor aby se auto nepřehřálo), ventilátor na max a topení také. Vylejt a pak už to opakovat jn destilkou dokud nevyteče čistá voda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vítek1 Odesláno 8. únor 2020 Sdílet Odesláno 8. únor 2020 (upraveno) voda se ani víc ohřát nemá toto je provozní teplota, jestli i servis měl problém že se auto neohřeje na 90 tak už bych tam nejel. Upraveno 8. únor 2020 uživatelem Vítek1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Agrafik Odesláno 9. únor 2020 Sdílet Odesláno 9. únor 2020 V 7. 2. 2020 at 21:21, Wicklow napsal: Ahoj, Nejaky posun? Ja to mam stejne hnede. V neorigo servise 2 procistili “trubky” a vymenili kapalinu. Po ujeti nekolika km z cire se stala tato hneda. Rikali, ze tam pronika nejspise olej, ale tak malo, ze nezjisti odkud. Take se mi olej ani voda neohreji na 90, jen na 82-84. Otazka je, zda to resit. Když už tam byl takový binec, tak to jedna výměna nevyřeší. Krom trubek je ten binec v celé soustavě. Já bych udělal ještě nejmíň jednu výměnu se slabší koncentrací nemrzky (s ohledem na mrazy), a klidně s tím nějakou dobu jezdil, aby kapalina rozpustila ten binec. Pak , pokud to pomůže, finální výměna kapaliny. Kdyby do kapaliny pronikal olej, tak máš na hladině mastné fleky.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
508swvgj Odesláno 15. březen 2021 Sdílet Odesláno 15. březen 2021 Nazdar dnes po jazde som si všimol že mi hladina kvapaliny klesla pod min. Výborne hlavne keď pred 3 mesiacmi sme našli únik na hadici k chladiču ale pod odskrutkovani viečka nádobky to nazad vystúpalo medzi min a max. To asi tak nemá byt čo ? Stačí vymeniť viecko nádržky alebo niečo iné ? Motor 2.0HDI 103kw 2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 15. březen 2021 Sdílet Odesláno 15. březen 2021 Až to bude studené, tak to dolít lehce pod MAX a uvidíš, co to udělá. Mě to taky kolísá podle toho, jestli motor běží nebo ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.