David1993 Odesláno 4. říjen 2017 Sdílet Odesláno 4. říjen 2017 (upraveno) Ahoj. Mám problém s Pežotem 308 r.v. 2011 (1 řada). Motor 1.6Vti 88kw. Když najedu do výmolu ,tak uslyším ze zadní části vozu vrzání. To stejné se děje ,když prudce zatočím. Čím to může být ? Dále mám problém se spotřebou oleje. Jezdím 80% ve městě ,ale i tak mi přijde spotřeba oleje 1L/1500km hodně. Je možné zjistit příčinu této zvýšené spotřeby ? Jaké z toho mohou vzniknout problémy ? Popř. doporučení na slušný servis v Hradci Králové a okolí ? Předem všem děkuji. Upraveno 4. říjen 2017 uživatelem David1993 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 4. říjen 2017 Sdílet Odesláno 4. říjen 2017 Příčinu vrzání zjistíš tak, že si lehneš pod auto a někdo další ti zadek propruží. Pak stačí jen hledat, odkud zvuk jde ... Spotřeba oleje u VTi motorů je normální stav. Na fóru i na internetu je o tom napsáno strašně moc. Např. ZDE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David1993 Odesláno 4. říjen 2017 Autor Sdílet Odesláno 4. říjen 2017 Takže tato spotřeba neznamená větší problém motoru ? Jede opravdu perfektně a nekouří. Jen jsem četl ,že zvýšená spotřeba oleje znamená problém motoru ,který může skončit zadřením atd.. Když stoupnu na tažné a začnu s autem houpat(skákat na tažném) ,tak žádné vrzání neslyším. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 4. říjen 2017 Sdílet Odesláno 4. říjen 2017 Já byl taky původně přesvědčenej, že mně jde vrzání zezadu - a byla to prasklá přední pružina. Necítíš občas lehounké ťuknutí v řízení třeba při rozjezdu? Ke konci už to bylo poznat, že to jde zepředu. 1l / 1500km už je dost, mně ten motor papal tak 1l/5000km. Neteče ti někudy? Koukni se na levou zadní (při pohledu zepředu) stranu motoru, v cca 1/4 - 1/3 výšky motoru (shora) je tam napínák rozvodu, ten se rád trošku povolí a pak tudy teče olej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David1993 Odesláno 5. říjen 2017 Autor Sdílet Odesláno 5. říjen 2017 V pežotu mi bylo řečeno ,že je to normální spotřeba. Výrobcem je dán 1L/1000km. Před výměnou oleje a filtrů to však nedělalo. Zkusím to dát do servisu. Třeba najdou kde ten olej protéká. Odkud jde vrzání také netuší ,takže asi Pežot půjde dál do světa a vrátím se ke koncernu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirekdoda Odesláno 5. říjen 2017 Sdílet Odesláno 5. říjen 2017 David1993: výrobci uvádějí, že 1L na 1000km je v pořádku. Ale počítej se mnou. Dejme tomu, že výměnná lhůta oleje bude 20000km a náplň bude 4L. Zaplatíš při výměně oleje 4L. Pak po prvních 1000km další 1L oleje, ve 2000km další 1L,...v 19000km další 1L. To máme 4+19=23L oleje do další výměny. No je tohle normální? Určitě ne, ale alibistickým zápisem do uživatelského manuálu se výrobci brání potížím se zákazníky. A servisy stejně tak. Dále jen pro porovnání: kdyby to byl dvoutaktní motor, u kterého se leje olej přímo do benzínu, řekněme v poměru 1:40. Tedy 1litr oleje na 40 litrů benzínu, tak by na 1000km při průměrné spotřebě např. 8 litrů (u dvoutaktu je spotřeba vyšší) spálil 2L oleje a na 20000km by spálil 40L oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 5. říjen 2017 Sdílet Odesláno 5. říjen 2017 před 5 hodinami, David1993 napsal: Pežot půjde dál do světa a vrátím se ke koncernu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 5. říjen 2017 Sdílet Odesláno 5. říjen 2017 Jestli ti to "nežralo" před výměnou oleje, tak to asi někudy poteče, ne? Mně se kdysi dostalo nějaké smítko pod o-kroužek víka olejové vložky a teklo to tudy ven. Tak se podívej pod kapotu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kukajz Odesláno 5. říjen 2017 Sdílet Odesláno 5. říjen 2017 Mne to tiež žere cca 1l/1000km. Neskúšal niekto meniť guferá na ventiloch? Podľa videa na youtube by to mohla byť príčina veľkej spotreby oleja. Ale neviem či sa mám dať do takej drahej roboty... Toto je google preklad popisu : Nie je žiadnym tajomstvom, že po 60 tisíc kilometroch Peugeot a Citroen s motorom EP6 začnú "jesť" maslo. V zásade prechádza odnímateľnými viečkami. Nahradenie odnímateľných uzáverov na motore EP6 v technickom centre levauto.ru (peugeot-moscow.com) sa môže vykonať bez odstránenia hlavy valca. Je to oveľa lacnejšie ako odstránenie hlavy a otázka je vyriešená - stroj prestáva spotrebúvať olej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavelu96 Odesláno 7. říjen 2017 Sdílet Odesláno 7. říjen 2017 No jestli začne "jíst máslo" tak to bude sakra drahý LovisML308, Dalin, Péťa a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 8. říjen 2017 Sdílet Odesláno 8. říjen 2017 (upraveno) Kukajz: 1l/1000km... Kolik máš najeto? Jinak mně v autorizáku taky říkali, že pokud to někdo chce řešit, že se mění něco na "vršku". No a pokud to nepomůže, tak pak celej motor... Těch 60tkm sedí, mně to taky začalo olej brát tak kolem 60-80tkm (už si to nepamatuju) a poměrně najednou. Ale mně to skočilo na cca 1l/5000km a už se to nezhoršovalo. Upraveno 8. říjen 2017 uživatelem Ajap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kukajz Odesláno 9. říjen 2017 Sdílet Odesláno 9. říjen 2017 Mám 75000km, mne v servise povedal, že spraviť to môžu ale že neručia či to pomôže. A presviedčal ma že sú to určite krúžky a že aby som to mal radšej predať. No kto mi to kúpi? Cena opravy (teda výmena gufier) je cca 600€ Ešte by som vyskúšal jeden pokus. Rozobrať výfukové zberné potrubie a pozrieť sa na ventily či niesu od oleja. Keby to nebolo také zložité, tak by som sa do tej výmeny pustil aj sám. Ale bojím sa, že by som to už nezložil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 9. říjen 2017 Sdílet Odesláno 9. říjen 2017 Tak takováhle spotřeba při tak malém nájezdu... To fakt nezávidím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.