vlceon Odesláno 17. září 2017 Sdílet Odesláno 17. září 2017 Zdravím, Vzhledem k tomu, že než jsem se pouštěl do demontáže olejové vany u motoru 1.6 HDI 66kW a nikde jsem nemohl najít postup, rád bych se s vámi podělil o pár zkušeností. 1. Demontáž krycích plastů nám odkryje pohled na olejovou vanu Zde je vidět že přes část olejové vany vede vlnovec - demontáž vlnovce ale není nutná. 2. Vypustíme všechen olej, teda samozřejmě kromě asi těch 300ml které tam vždy zůstanou. 3. Vyšroubujeme všechny šrouby až na tyto dva štefty viz. foto - ty až nakonec Tyto dva štefty vyšroubujeme pomocí vnitřního torxu a ty nám pomohou odlepit vanu. Pozor, opravdu je vyšroubovávejte až naposled jinak by se vám mohlo podařit deformovat vanu. 4. Pohled na demontovanou vanu a množství zbytkového oleje které tam vždy zůstane. Zde je vidět ono obávané sítko které se má zanášet a kvůli kterému byla demontáž prováděna. Jak můžete vidět sítko je dokonale čisté - auto má najeto 170tkm, olej byl měněný každý rok s nájezdem cca 14tkm ročně a nejčastěji byl asi používán olej Fuchs Titan SuperSyn 5w40. 5. Vanu očistíme od zbytků těsnění (nejlépe koupit nějaký přípravek na odstranění) a odmastíme. To stejné uděláme i na bloku motoru. Na vanu naneseme novou těsnící pastu a nezapomeneme vložit dva štefty do dírek ještě před tím začneme vanu lepit zpět. Vanou se protáhneme kolem vlnovce tak abychom nikde nesetřeli těsnění, chytneme si ji na všechny šrouby a poté začneme dotahovat od středu ke krajům z obou stran. 6. Silikon necháme zatvrdnout podle návodu a až po zatvrdnutí nalejeme nový olej. Jedná se o můj vlastní návody a tak bych poprosil o přesunutí do sekce udělej si sám. Doufám že to někomu pomůže a alespoň nepůjde už do demontáže naslepo jako já. regius ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 17. září 2017 Sdílet Odesláno 17. září 2017 Návod super, chválím Jen ale dodám, že to problematické sítko, které se zanáší, je na šroubu, kde je k motoru uchycena trubička mazání turba. To ale neznamená, že se vyfocené sítko olejového čerpadla, nemůže ucpat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlceon Odesláno 18. září 2017 Autor Sdílet Odesláno 18. září 2017 Někde jsem zase četl že hlavním problémem je sítko u toho čerpadla a to turbo je až druhotné. Hlavně jsem chtěl taky vylít všechen ten olej a vana už trochu prosakovala tak jsem ji chtěl přetěsnit. K tomu turbu se chci taky dostat ale zatím nevím co přesně to obnáší co všechno bych musel demontovat. Z těch nákresů co jsou na netu si totiž pořádně nedokážu představit kde se ten šroub přesně nachází. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 18. září 2017 Sdílet Odesláno 18. září 2017 (upraveno) Musis sundat FAP s katalyzatorem. Takze tepelny stit - komplet a pak fap a kat. Docela kritickym bodem muze byt sundani spodni trubky (do snimace diferencialniho tlaku), ktera je nasroubovana za FAPem. Tam totiz kondenzuje voda a byva zarezly. Pokud to nikdo nikdy nepovoloval, tak tohle si muzes vyzkouset jako prvni. Vse ostatni je docela v pohode, az na to, ze mezi FAPem/tepelnym stitem a chladicem je malo mista, ale jinak by melo jit povolit vse. Jeste je dobre mit nejaky nastro na roztazeni objimky (dvou) ktere napouji FAP na turbo a dale na vyfuk. Upraveno 18. září 2017 uživatelem HonzaC2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 18. září 2017 Sdílet Odesláno 18. září 2017 skratil by som interval vymeny oleja na 10000km a skusil bz som inu znacku oleja kludne aj total 5W-40 jaksi sa ti rychlo prepaluje ten olej ,spodok motora ma byt hnedy a nie cierny je to dane asi aj tym ze olejova napln ma maly objem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlceon Odesláno 18. září 2017 Autor Sdílet Odesláno 18. září 2017 Díky moc, ale co když FAP nemám? Mělo by to být jednodušší ne? Jinak k tomu oleji, teď je tam už nalitý ten Total 5w40 a výměnu taky zkracuji na 10000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 18. září 2017 Sdílet Odesláno 18. září 2017 to neviem ,nedaval by som ziadny longlife olej ale klasiku qartz 5W-40 a menil po 10 000km takto to robim ja a spodok mam krasne hnedy u teba je problem ten ze tam mas asi len 3.5 litra olejovu napln co je dost malo ,takze to dlho nevydrzi urobil by som preplach motora ,kupil by som 6 litrov nejakeho lacnejsieho 10w-40 oleja napr od totalu aby to vyslo na dva preplachy potom nejaky preplachovac do toho (na jeden krat to nevycistis) po vycisteni tam uz nalial ten qartz 5W-40 preplachovac nedavaj do spinaveho oleja znizis tym rapidne ucinok koli tomu ze tu spinu po motore len rozmazes lebo spinavy olej uz viac spiny na seba nenaviaze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 18. září 2017 Sdílet Odesláno 18. září 2017 Jj, mas pravdu 66kw ten FAP nema. Takze zadna zarezla trubka. Jinak zbytek plati, ta pixla i kdyz v ni neni FAP, ale jen KAT je velikostne v podstate stejna a musi dolu, vcetne tepelneho stitu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danico2004 Odesláno 17. říjen 2019 Sdílet Odesláno 17. říjen 2019 Dobrý den, potřeboval bych vědět, jak jste sundal šroub nad vlnovcem a případně jakým nářadím. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 17. říjen 2019 Sdílet Odesláno 17. říjen 2019 vsak to pise vnutorny torx a dava sa az na koniec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danico2004 Odesláno 17. říjen 2019 Sdílet Odesláno 17. říjen 2019 (upraveno) To já vím ale vedle toho torxu je normální šestihran a na ten se bez speciálního prodloužení nedá dostat. Tak chci vědět jestli mi stačí univerzální klou na ráčnu, abych ho nekupoval zbytečně. Upraveno 17. říjen 2019 uživatelem danico2004 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 17. říjen 2019 Sdílet Odesláno 17. říjen 2019 vlnovec s potrubim daj dolu jak chces naspet davat nasilikovanu vanu ?to bude o hubu povolit dve spony to neni moc prace naviac Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danico2004 Odesláno 17. říjen 2019 Sdílet Odesláno 17. říjen 2019 To je mi jasné, že když to sundám tak to půjde ale jak jsem si všiml tak pán to tam sundané nemá. Tak se ptám jakým nářadím se tam dostal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 17. říjen 2019 Sdílet Odesláno 17. říjen 2019 (upraveno) mozno dal dole tepelny stit z katalizatoru ale nevidime to 3D takze tazko povedat ci by vzniklo dostatocne miesto Upraveno 17. říjen 2019 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danico2004 Odesláno 17. říjen 2019 Sdílet Odesláno 17. říjen 2019 (upraveno) Také jsem to zkoušel a nebylo tam dost místa. Ještě by mě zajímalo, co je pravdy na tom, že žlutá měrky oleje je špatná a musí se vyměnit za oranžovou. Upraveno 17. říjen 2019 uživatelem danico2004 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 17. říjen 2019 Sdílet Odesláno 17. říjen 2019 (upraveno) tak demontuj sponu vyfuku na poslednej foto potom demontuj skrutku reakcnej vzpery a zatlacis motor do predu ale opatrne aby si neorafal chladic vody a vlnovec odstpi z cesty reakcna vzpera je na druhej foto z hora ten silentblok pod poloosou vytocis tu skrtku a motor s prevodovkou budu na koliske Upraveno 17. říjen 2019 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danico2004 Odesláno 17. říjen 2019 Sdílet Odesláno 17. říjen 2019 Teď jsem si všiml na poslední fotce, že to potrubí chybí. Takže to pán sundal. Tím se to řeší. děkuji Vám za pomoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 17. říjen 2019 Sdílet Odesláno 17. říjen 2019 neni zaco vela stastia a pevne nervy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vlceon Odesláno 18. říjen 2019 Autor Sdílet Odesláno 18. říjen 2019 Sice už nevím čím jsem to z tama vyšroubovával pryč - možná mi stačila obyčejná ráčna, ale vím že jsem rozhodně vlnovec dolů dávat nemusel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danico2004 Odesláno 18. říjen 2019 Sdílet Odesláno 18. říjen 2019 Dobrý den, nesundával jste ani kus výfuku od turna k vlnovci. Před vlnovcem je spona a po turbu taky. Pepik775 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.