Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P 307 1.6 HDi 66kw - demontáž olejové vany


vlceon

Recommended Posts

Zdravím,

Vzhledem k tomu, že než jsem se pouštěl do demontáže olejové vany u motoru 1.6 HDI 66kW a nikde jsem nemohl najít postup, rád bych se s vámi podělil o pár zkušeností. 

 

1. Demontáž krycích plastů nám odkryje pohled na olejovou vanu

20170916_105039.thumb.jpg.43c4c3a0f25c4fac4874e00368607992.jpgZde je vidět že přes část olejové vany vede vlnovec - demontáž vlnovce ale není nutná.20170916_105013.thumb.jpg.6df7814da94f1e329e878a2f2ea1a922.jpg

2. Vypustíme všechen olej, teda samozřejmě kromě asi těch 300ml které tam vždy zůstanou.

3. Vyšroubujeme všechny šrouby až na tyto dva štefty viz. foto - ty až nakonec20170916_123723.thumb.jpg.38750c3eae72b9f3f80354af30969b71.jpg

Tyto dva štefty vyšroubujeme pomocí vnitřního torxu a ty nám pomohou odlepit vanu. 

Pozor, opravdu je vyšroubovávejte až naposled jinak by se vám mohlo podařit deformovat vanu.

20170916_131233.thumb.jpg.d887c27341419e785062b52d7a36cce4.jpg

4. Pohled na demontovanou vanu a množství zbytkového oleje které tam vždy zůstane.

20170916_123940.thumb.jpg.d2ed4a63932823896e651a3e19d394e7.jpg

Zde je vidět ono obávané sítko které se má zanášet a kvůli kterému byla demontáž prováděna. 

20170916_123931.thumb.jpg.a3e5d71995c5358d016747c11bbabf15.jpg

Jak můžete vidět sítko je dokonale čisté - auto má najeto 170tkm, olej byl měněný každý rok s nájezdem cca 14tkm ročně a nejčastěji byl asi používán olej Fuchs Titan SuperSyn 5w40. 

5. Vanu očistíme od zbytků těsnění (nejlépe koupit nějaký přípravek na odstranění) a odmastíme. To stejné uděláme i na bloku motoru. Na vanu naneseme novou těsnící pastu a nezapomeneme vložit dva štefty do dírek ještě před tím začneme vanu lepit zpět. 

Vanou se protáhneme kolem vlnovce tak abychom nikde nesetřeli těsnění, chytneme si ji na všechny šrouby a poté začneme dotahovat od středu ke krajům z obou stran. 

6. Silikon necháme zatvrdnout podle návodu a až po zatvrdnutí nalejeme nový olej. 

Jedná se o můj vlastní návody a tak bych poprosil o přesunutí do sekce udělej si sám.

Doufám že to někomu pomůže a alespoň nepůjde už do demontáže naslepo jako já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návod super, chválím :super 

Jen ale dodám, že to problematické sítko, které se zanáší, je na šroubu, kde je k motoru uchycena trubička mazání turba. To ale neznamená, že se vyfocené sítko olejového čerpadla, nemůže ucpat ;) 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem zase četl že hlavním problémem je sítko u toho čerpadla a to turbo je až druhotné. Hlavně jsem chtěl taky vylít všechen ten olej a vana už trochu prosakovala tak jsem ji chtěl přetěsnit. K tomu turbu se chci taky dostat ale zatím nevím co přesně to obnáší co všechno bych musel demontovat. Z těch nákresů co jsou na netu si totiž pořádně nedokážu představit kde se ten šroub přesně nachází.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musis sundat FAP s katalyzatorem. Takze tepelny stit - komplet a pak fap a kat. Docela kritickym bodem muze byt sundani spodni trubky (do snimace diferencialniho tlaku), ktera je nasroubovana za FAPem. Tam totiz kondenzuje voda a byva zarezly. Pokud to nikdo nikdy nepovoloval, tak tohle si muzes vyzkouset jako prvni. Vse ostatni je docela v pohode, az na to, ze mezi FAPem/tepelnym stitem a chladicem je malo mista, ale jinak by melo jit povolit vse. Jeste je dobre mit nejaky nastro na roztazeni objimky (dvou) ktere napouji FAP na turbo a dale na vyfuk.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to neviem ,nedaval by som ziadny longlife olej  ale klasiku qartz 5W-40

 a menil po 10 000km  takto to robim ja a spodok mam krasne hnedy

u teba je problem ten ze tam mas asi len 3.5 litra olejovu napln co je dost malo ,takze  to dlho nevydrzi

urobil  by som preplach  motora ,kupil by som 6 litrov nejakeho  lacnejsieho 10w-40 oleja napr od totalu aby to vyslo na dva preplachy 

potom nejaky preplachovac do toho  (na jeden krat to nevycistis)

po vycisteni tam uz nalial ten qartz  5W-40

preplachovac nedavaj  do spinaveho oleja znizis tym rapidne ucinok koli tomu ze tu spinu po motore len rozmazes  lebo spinavy olej uz viac spiny na seba nenaviaze 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

tak demontuj sponu vyfuku na poslednej foto 

potom demontuj skrutku reakcnej vzpery

a zatlacis motor do predu ale opatrne aby si neorafal chladic vody  a vlnovec odstpi z cesty 

reakcna vzpera je na druhej foto z hora ten silentblok  pod poloosou 

vytocis tu skrtku a motor s prevodovkou budu na koliske 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...