Jump to content
Petr 9

Nový člen 807

Recommended Posts

Zdravím všechny autobusáky:papa,

hlásím se do klubu, mám rok 2009, 2.0 HDi, přední/zadní sensory, dálkové Webasto, el. šoupačky atd.

První postřehy:)

To pohodlí je prostě návykové:mrk, měl jsem i Grand Scenic(05) a myslel jsem si, že se tam sedí pohodlně...celkem mě překvapil motor, i pokud jedeme v 6 lidech(dokupoval jsem dvě sedačky), tak není problém ani v prudkém kopci. Pokud jedu sám a chci předjet, tak šlápnu a předjedu...zatím si trochu zvykám na klasickou ruční brzdu(ve Scenicu byla elektronická a dost usnadňovala rozjezd např, v kopci-manželce:D). Spotřebu jsem zatím nezkoumal a radši si užívám jízdu...Teď nějaké dotazy:myslim

1.Všiml jsem si, že mezi intercoolerem a napojením hadice si ukapává olej, nic dramatickýho, ale....máte s tím zkušenost?, je to spíše vlastnost motoru než závada?:)

2.Při sklápění sedaček druhé a třetí řady asi dělám něco špatně...zkoušel jsem tedy jen dvě sedačky...postup:u sklopeného sedadla dám červenou páčku nahoru a zaberu, ale většinou se mi zdá jakoby se odjistila jen polovina sedačky(ta strana u páčky)...přitom sklopení pomocí páčky, která slouží i k polohování opěradla jde krásně lehce. Chce to tedy jen dostat to do ruky nebo musí být sedačka např. až na konci lyžin?:roll

3.Už mám za sebou i první zkušenost se šoupačkama, kdy jsme zastavili na opravdu mírně nakloněném okraji chodníku, dveře se otevřeli, ale zavřít se jim jaksi nechtělo:o...tedy dovřeli se a hned vítězoslavně zase otevřeli.... Naštěstí díky TOMUTO fóru jsem vědě, že se to může stávat:potlesk:potlesk, takže pomohlo mechanické zavření a jede se dál.

4.Prosba...nemá někdo tu originál Peugeot tašku na povinnou výbavu, jde mi o reálné foto, nebo třeba jestli má někdo originál koberčky Peugeot a kolik stojí? Lze takové věci objednávat přímo přes Service box?

 

Zatím díky a autobusům zdar 

 

 

Peugeot 807.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj

Mám tedy mnohem starší a 2,2 94kW ale..

ad sedačky: Trochu tomu nerozumím, co máš na mysli.. jestli jde o to, jak sklopit sedačky dopředu, aby bylo možné je vyndat, tak mě to funguje tak, že když zvednu páčku na straně nad zámkem pásů, sklápí se sedadlo a cca ve dvou třetinách se sedačka sama odjistí ze zadních kolejnic a jde předklopit dopředu.. pokud ji chci jen sklopit, musím ji tam zpět zamáčknout... když je sklopene opěradlo, tak vyklopit jde jen tak, že ho zvednu a znovu sklopím... když je vyklopená dopředu, přední koleje se odjistí zmáčknutím tyčky co je zespoda v přední části. Prostřední sedačka druhá řady analogicky, jen se odjišťuje na zadní straně nahoře. 

ad olej u IC: obecně u turbodieslu je v sání většinou trochu oleje, ale znatelně by odkapávat neměl. Nevím přesně, kde to kape, u mýho motoru je IC od turba napojen zespoda za odbočkou (vzduch jde i to ohřívače) a nahoře vede hadice do spojky, kde jsou dvě servoklapky... pak to jde do motoru... u myho motoru to obvykle rosí u těch servoklapek a pak to kape na startér.. Pokud je v sání nějak víc oleje, propouští ho turbo a asi by to chtělo řešit, může to dojít tak daleko, že turbo nahází do sání tolik oleje, že se na něj motor samovolně vytočí do samodestruktivních otáček a pokud ho včas nezastavíš přes kvalt a brzdu, tak se zničí. 

 

Honza

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad sedačky: myslel jsem to tak, pokud např. sedím ve třetí řadě a chci si sklopit sedačku ve druhé řadě dopředu, abych mohl vystoupit, tak k tomu slouží ta červená páčka u paty sedadel, že jo? Takže bych měl sklopit opěradlo dopředu, jakoby do polohy stoleček a pak vzít za tu červenou páčku a překlopit sedalo dopředu a to mi právě zatím moc nejde...asi to moc rvu silou:myslim

 

ad olej: našel jsem v mobilu fotku, fotil jsem v rychlosti...to rozmazané kulaté v popředí je myslím odtoková hadička palivového filtru...myslím...a na té hadici u spony jsou vidět stékající kapky oleje.

WP_20170904_14_57_03_Pro[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám tu páčku šedivou, ale ano... pak je ještě dole takový poutko (u mě červený), to slouží k posuvu. 

Páčka funguje stejně jako ta zepředu, zvednu ji, sklápí se opěradlo a cca ve dvou třetinách chodu se zadek sedadla sám odjistí z kolejí a celé sedadlo se vyklopí dopředu.

Ad olej.. nevím, ale mě to přijde dost.. kolik to má najeto?

H. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi to chce zjistit odkud ten olej přesně jde. Pokud z intercooleru, tak bude potřeba jeho výměna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám to přesně obráceně...poutko na posuv šedivý a páčku červenou...jestli tedy nedělám chybu v tom, že nejdříve tou páčkou u zámků pásů sklopím sedadlo a potom teprve tou červenou páčkou překlápím sedadlo dopředu...uvidíme, cvičení dělá mistra, že:D

 

Auto má cca 95 tisíc...nechával jsem teď v pátek měnit olej+filtry a ptal jsem se na to právě mechanika a ten mi pouze řekl, že ta netěsnost je v napojení hadice na chladič, ale že by to neřešil, že některý motory si prostě sem tam ukápnou. Tak jsem se chtěl jen ujistit tady na fóru, jestli nekecá... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mne by tam netěsnost být neměla (podle velikosti netěsnosti to může snižovat i výkon). Domnívám se, že utěsnění hadice je to nejmenší, ale moc bych na to nespoléhal. Asi bych to očistil benzínem a zkusil vysledovat odkud se ten olej bere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedáky se sklápějí páčkou a při sklápění opěradla se natahuje postupně lanko, které odjišťuje zadní držáky v lyžině. Pak se sklopí celé. Občas u některých sedaček je problém právě s tím lankem. 

Jinak u nás s dveřmi nebyl doposud problém kdekoliv, spíše se podívat, jak dojíždějí na dorazy, zda nepostačí jen seřídit.

Jinak jsou tu i návody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj všichni, právě jsem koupil 807 2,2i r.v. 2004 a právě se s ní seznamuji a zárověň řeším problém střílení do výfuku, asi čerpadlo sekundárního vzduchu

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak je tovyřešeno, vyměnil jsem cívky, a udělal sborku rozborku čerpadla vzduchu a zpětného ventilu. Zatím funguje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×