Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Odděleno z:

 

V 28. 8. 2017 at 22:33, Klemoň napsal:

 

No to proto , že ti došel benzín a nebo jsi nemohla nastartovat ??? :cool:  :D

Protože sem musela zbourat celej elektifikovanej barák... :D a narvat ho do svýho nafťáku... :) 

Ps: benzín patří do sekaček... ;):D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omyl. Ropa patří do chemického průmyslu. Elektřina patří do dopravy (a to zejména hromadné). Protože zatímco litr benzínu (a teď si odmyslíme energii vynaloženou na hledání ropy, vrtání, těžení, dopravu, skladování, opět dopravu, opět skladování atd.) vznikne z ropy v rafinerii (a teď si odmyslíme její provoz) za použití 1,3 kWh elektřiny, která se u nás stále z +-50% vyrobí špinavě z uhlí, já už na tuto elektřinu ujedu elektromobilem 10 km. A to pominu, že obvykle na elektřinu z FVE u mne doma nebo z FVE a větru na firmě. Přinejhorším pak elektřinu z nočního proudu, což jsou přebytky z tepelných a zejména jaderných elektráren, které nelze jednoduše z minuty na minutu vypnout. Že v omylu žije většina planety jen proto, že oheň a spalování kdečeho jsme měli už v jeskyni a k elektřině došli až po dlouhých tisíciletích vývoje a výzkumu, není omluva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 8. 2017 at 20:40, Weri 605 napsal:

Protože sem musela zbourat celej elektifikovanej barák... :D a narvat ho do svýho nafťáku... :) 

Ps: benzín patří do sekaček... ;):D

Kdepak benzín patří do chemických procesů, tam kde je nezbytný. Do sekačky na malou zahrádku patří elektřina z kabelu ze zásuvky na domě. http://www.garteko.cz/sekacky/elektricke-rotacni-sekacky-2/ Do sekačky na velkou zahradu patří elektřina z akumulátoru nabitého ze zásuvky na domě. http://www.garteko.cz/sekacky/akumulatorove-rotacni-sekacky/ Nebo rovnou elektrický rider či traktúrek. http://www.proprofiky.cz/Stroje-a-technika/Zahradni-traktory-a-ridery/Zahradni-ridery/Akumulatorovy-rider-Husqvarna.html Ale řekněme si upřímně - koho baví v pěkném dni běhat po zahradě za  - i jen mírně hlučící - sekačkou. Mne tedy ne. Já volím akumulátor v robotovi http://dokonalytravnik.cz/ . A to se vyplatí ;)

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, Radovanek napsal:

Já volím akumulátor v robotovi http://dokonalytravnik.cz/ . A to se vyplatí ;)

tak konkretne tenhle automatickej srac by chcipnul na my zahrade po peti metrech.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, Scratch napsal:

no jo vlastne, ty baterie pri vyrobe a hlavne likvidaci jsou vlastne tak ekologicky :D  

Výše jsem popsal výrobu benzínu od nalezení ropy po nádrž auta. Ta se musí cyklicky opakovat, aby auta mohla jezdit. Včetně doprovodné výroby elektřiny, aby mohla výroba benzínu vůbec existovat.

Baterie je nepřesný lidový název toho, co je v elektromobilu. Baterie se nabije při výrobě, vybije při použití a musí recyklovat. V elektromobilu je akumulátor. Opakovaně nabíjený a vybíjený, lidově řečeno dobíjecí baterka. Ten není potřeba recyklovat.

Akumulátor se vyrobí 1x. Následně se do něj pouze ukládá elektřina. Po poklesu kapacity na úroveň, která uživateli vadí, se použije akumulátor buď u jiného uživatele, kterému pokles nevadí, nebo pro stacionární instalaci. Kde slouží opravdu až do doby, kdy do něj nelze uložit vůbec nic. Což je ovšem doba, přesahujicí desítky let. Peugeot 160e, co máme na VŠB-TUO s původními, NiCd akumulátory měl dojezd 100 km. Po 17 letech má dojezd s původními akumulátory 80 km. Po 270 tis. km. Fakultě a pedagogům to nevadí, dále s autem po městě nebo ze školy domů jezdí. A to nemá ani rychlonabíjení, musí se čekat hodiny, než se nabije. Toyota skládá použité NiMH akumulátory ze svých hybridů už pár let do kontejnerů, přidá řídící elektroniku a šoupne to sponzorsky americkým národním přírodním parkům, které mají fotovoltaiku. Čímž jim zajistí fungování na slunce i přes noc nebo při dešti. Renault, který LiOn akumulátory prakticky až na výjimky s elektromobilem neprodává, jen pronajímá, z nich dělá úložiště pro rychlonabíjecí stojany. Aby k nim nemusel přivádět vyšší výkony a rezervovat si vyšší příkon u dodavatele elektřiny. Současně to kombinuje s fotovoltaikou na příslušném nabíjecím místě. Využívá ji jako přístřešek a současně pomalu ukládá do pro auta vysloužilých akumulátorů elektřinu, kterou pak rychle přenese do nabíjeného elektromobilu. Aniž by tím zatížil rozvodnou síť.

Celé je to násobně ekonomičtější a účinnější, než spalování, o zatěžování prostředí nemluvě. Samozřejmě nejlevnější a nejekologičtější je ta energie, která nemusela být vůbec vyrobena. Pak pěšky a na kole, Pak MHD. Až v poslední řadě naši miláčci, autíčka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akumulatory se musí vyrobit, z nějakých tech sraček, potom jak pišeš když už se stane v autě nepoužitelný tak se muže používat dál na méně náročné aplikace uchovávání energie, jenže, to se dá aplikovat ted, když jezdí elektromobilů uplný minimum, co se bude dělat s nepotřebnými akumulátory až tu bude jezdit 95% aut na elektřinu? Budeme tam kde jsme teď, v prdeli.

Ještě taková jedna poznámka, v ropě a tím i ve veškerých palivech s ní související se točí takový prachy že dokud bude na světě ropa tak nikdo nedovolí přechod na elektromobily v masivním měřítku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterka a akumulator nerastie na strome, kovy do nich tiez nie a musia sa tazit. Co sa tyka akumulatoru v aute, tak nie je pravda, ze iba nabijas a jazdis. Znami kupil Teslu a po kupe zistil, ze akumulator sa ma po roku menit, cize take ekologicke to nie je a vyroba elektriny tiez nie, ci uz tepelne elektrarne alebo jadrovy odpad. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

svym zpusobem mas Radku pravdu, i Radovanek. ale pro me auto musi jet a rvat. Stejne tak motorka.... nedokazu si predstavit ze jedu na elektromotorce. Stejne tak kdyz jsem jel v toyote hybridni, tak me to proste vadilo to divny ticho.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Radovanek napsal:

Protože zatímco litr benzínu (a teď si odmyslíme energii vynaloženou na hledání ropy, vrtání, těžení, dopravu, skladování, opět dopravu, opět skladování atd.) vznikne z ropy v rafinerii (a teď si odmyslíme její provoz) za použití 1,3 kWh elektřiny, která se u nás stále z +-50% vyrobí špinavě z uhlí, já už na tuto elektřinu ujedu elektromobilem 10 km. 

Hm ok a já na ten 1L benzínu najedu taky 10km, no i víc :)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hledám pohon pro svůj.... :D

V akumulátoru je naakumulovaná energie, lhostejno zda se dá znovu nabít.... Baterie je skupina stejných předmětů, které vystupují, jako jeden celek.... Takže existuje akumulátorová baterie, která nám otočí startérem a má 6 článků (baterie článků), které se tváří, jako jeden celek.... U trakce by se to nemělo moc lišit, až na počet....

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Radek Hurvajz napsal:

Akumulatory se musí vyrobit, z nějakých tech sraček, potom jak pišeš když už se stane v autě nepoužitelný tak se muže používat dál na méně náročné aplikace uchovávání energie, jenže, to se dá aplikovat ted, když jezdí elektromobilů uplný minimum, co se bude dělat s nepotřebnými akumulátory až tu bude jezdit 95% aut na elektřinu? Budeme tam kde jsme teď, v prdeli.

Ještě taková jedna poznámka, v ropě a tím i ve veškerých palivech s ní související se točí takový prachy že dokud bude na světě ropa tak nikdo nedovolí přechod na elektromobily v masivním měřítku.

Ale jistě že ano, všechno se musí z něčeho vyrobit. Ostatně elektromotor má spalovací auto taky a akumulátor rovněž, jinak by se vůbec nerozjelo. Tedy pokud by jste nestartovali klikou. 95% aut na elektřinu bude nejdříve do 20 let, protože průměrný věk auta, tedy doba výměny v ČR, je 15 let. Na západě o něco méně, ale ne zase o tolik. Do té doby baterky opět pokročí, vylepší se battery management nabíjení / vybíjení a bude to zase o něčem jiném. Navíc se auta budou měnit ještě méně často, než dnes, nebude totiž důvod. 

Ano, ropa de facto určovala celé 20 století, vyvolávala i ukončovala války a tento stav v malém - díky odklonu od ropy a těžbě dalších nalezišť zejména v USA - trvá dodnes.  A ropná lobby je vidět dnes a denně. I CNG je její práce a takový nákup 105 CNG busů ostravskou MHD je v podstatě zabetonování spalováků na dalších 20 let, než budou odespané. Ano, nahradilo se jimi 105 starých nafťáků, ale vibrace tytéž, kravál podobný a emise tolik nesmrdí, nicméně škodí stejně, ne-li více. Jen je neměříme. MHD plánuje najisto další stovku CNG a možná 10-20 elektrik. Takže ropáci pracují a snaží se seč mohou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...