Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Rikic339 - správně píšeš, že kdybys měl splněno několik podmínek (minimálně 2 - barák a potřebu druhého auta na cukačky), tak by Tě (stejně jako např. Péťu) elektropovoz lákal.
Já se ale pořád ptám:
a) kolik Vás takových je?
b) proč je elektro tak silně tlačeno, když pro většinu je koupě elektropovozu nesmyslná?
c) proč máme ze svých daní přispívat na koupi a provoz elektropovozu těm, kdo se pro koupi takového stroje rozhodnou?
d) proč mají majitelé elekropovozů parkování grátis tam, kde já jako rezident platím za imaginární místo, které večer i dík elektro a dalším "sdíleným" plechovkám hůř a hůř hledám?
Osobně mě právě to nucené tlačení dohnalo do fáze, kdy jsem až militantní odpůrce čehokoli eko - a může si o mě kdokoli myslet cokoli. Zlatý devadesátky - ať už politicky nebo ekologicky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medvěde, možná by ses divil ale stejný názor jako já má čím dál více lidí. Slýchám čím dál častěji že "kdybych to měl doma kde nabíjet" nebo častější "kdybych na to měl prachy" a pak vždy následuje "tak bych to bral hned" :) Tím jsem odpověděl na a). Za b) se mi ten nátlak taky nelíbí, v tom s tebou naprosto souhlasím. Stejně tak i c) :) A k d) toho taktéž nemám co dodat, ačkoli na Petřinách to takový problém není, elektrik tu moc nejezdí a sdílená auta se tu také už zdaleka tolik nepohybují. Ono se to ale změní, až se elektriky víc rozšíří, jsem přesvědčen že o tyto výhody přijdou :) Já se snažím aby mi ten nátlak názor nepokřivil, ačkoli mě to taky štve. Ale uplně zatracovat to nehodlám :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rikic339 - jako člověk žijící celý život v městském bytě v činžovním domě přiznávám, že mě úvahy o provozování elektropovozu opravdu zcela minuly. Je možné, že o jeho provoz mohou mít zájem lidé v městě pracující, ale bydlící v rodinném hausu někde v satelitu - sám takových několik znám. Protože ale pouhé bydlení v satelitu je něco, co si reálně neumím představit (kór ve spojení s poskakováním ve všemožných a sakradlouhých kolonách, proti kterým ráno vyjíždím, když mířím z Prahy kterýmkoli směrem), nemyslím si, že by takových jedinců byla nějak obchodně zajímavá skupina. Ale samozřejmě se můžu mýlit, kór když se jim na případný nákup složíme ouplně všici.
Elektroprdítko si umím představit jako auto pro kurýry, Dáme jídlo, poštu - ale pro rodinu? To mi fakt moc nejde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podle mýho ty elektriky nejsou ani pro ty Dáme jídlo apod. služby. @Medvěd vím že jsi kdysi jezdil Rychlou želvu nebo tak něco a možná že odtud pramení tvoje přesvědčení že by se elektrika na to hodila ale řekl bych že v době C19 se tyhle kurýrní a rozvozový služby hodně změnili oproti tomu jak fungovali v době před všichni tvrdili že až se rozvolní a otevřou se hospody tak že tyhle rozvozy jídel a potravin opět vrátí do těch čísel co byli před uzavřením. Brácha jezdí rozvoz jídla pro číňana když jezdí celou šichtu tj. od 10 do 23 tak má průměrnej nájezd přes 280 km a za tu šichtu se zastaví tak na 45 minut někdy okolo 15 hodiny ale nejvíc najíždí právě až po té přestávce jezdí tam denně mezi 12-15 auty a co brácha tvrdí tak to vůbec není znát že by lidi objednávali méně že by chodili na jídlo do hospod. Myslím si že pokud by to měli jezdit čistě elektrikou tak by potřebovali na každý den 20 aut a na svém dvoře mít nabíječku která by dokázala krmit 5-6 aut současně což je otázka jestli by nezhasla půlka čtvrti když by se tam ty elektrokáry nabíjeli v takovém počtu třeba 15 hodin denně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

300 km za šichtu po Praze je celkem hukot - to já jsem s knihama jezdil při rozvozech po republice průměrně cca 400 denně a i to mnohým přišlo dost. 

Já si tyhle malý elektroauta opravdu představuju jako auta pro Dáme jídlo nebo Rohlík a oni sami se právě využitím elektroaut chlubí 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vena garážmistr jen jsem si ze srandy v rychlosti spočítal co by to co popisuješ obnášelo. Základ je CityGo IV. Baterka 32kW, spotřeba 14kW/100km, nabíjení wallboxem (rychlonabíječku si asi těžko někdo pořídí) max.7kW. Baterka z "0" do 80% (za cca4h). V nouzi nejvyšší při tý 45min. pauze to bouchnout na rychlonabíječku (Při 22kW to nasype cca 150km). Takže při 5-6 autech, který by sloužili jako "přestupní", když dojde šťáva je odběr 42kW. Zásuvka 400V/32A dá max 22kW (3x wallbox). 230V/16A dá 3,5kW. Takže podle mě měly pokrejt 4x 400V/32A (12x wallbox) a 8x230V/16A zásuvky (jističe), když dáš nabíjet vše současně. Vychází mi Cca 112kW v opravdový špičce a ta by při používání mozku nikdy ani nastat neměla. Je to počítaný na 20 CityGoček.

Snad jsem se nikde nesekl. :myslim

Upraveno uživatelem Dave_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skutečná tvář elektromobility - něco pro elektrofanatiky a ekošílence.

https://tn.nova.cz/auto/clanek/444732-jak-se-v-cesku-prezentuji-ciste-elektromobily-napaji-je-coudici-dieselovy-agregat 

Upraveno uživatelem FrantaCV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...neco pro mistni ekologicke horlivce k zamysleni.....  

..."Z osmi procent celosvětových emisí oxidu uhličitého, které má na svědomí EU, zodpovídá silniční doprava zhruba za čtvrtinu, tedy za dvě procenta z globálního hlediska. Pokud by ze dne na den EU vymýtila ze svých silnic veškerá auta se spalovacím motorem, včetně kamionů, a vlastně dokonce i hybridů, sníží se globální emise oxidu uhličitého o dvě procenta. To Čína při současném tempu výstavby svých uhelných elektráren dožene za dva roky."....

https://zpravy.magazinplus.cz/2855-nasledky-rozhodnuti-eu-dopadne-na-obcany-tvrde-jiz-tuto-zimu-a-tim-to-bohuzel-neskonci.html

Upraveno uživatelem Péťa
Upraven odkaz, aby v něm nebyly reklamy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...