Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

V 29. 7. 2021 at 21:23, Radek Hurvajz napsal:

Ve spalovacím byznysu je tolik prachů že to snad skončit nemůže, to se mi nezdá

Radku opravdu nemůže. Celé toto elektro šílenství je nasměrováno jen na nás, na ty nejmenší provozovatele, cestovatele do práce, na nákup, tu a tam na nějaký výlet, ale ne moc daleko abych větší část nestrávil u dobíjecí stanice.

Vždyť je to debata o ničem. Kde je nákladní doprava, tisíce kamionů na baterky? Ha ha. Letecká doprava - už vidím A380 nebo třeba B747 na baterky. Lodní doprava - vždyť taková kontejnerová kocábka by ty baterie ani neuvezla. A co zemědělci s jejich technikou a obecně pojízdné pracovní stroje. Ne, ropné společnosti se o svoje zisky opravdu obávat nemusí. Nicméně elektromobilita je perfektní důvod ke zdražení elektřiny a protože dobíjet bude a je možné i doma v garáži, tak plošně - je to nejjednodušší.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsak ta slavna elektromobilita je jen krokem k tomu zk*rvit zivot normalnim lidem. Si zvykli na moc svobody, na moc nezavislosti. A to se nehodi. Je potreba pristrihnout kridylka. Celej EUrosajuz tam smeruje. Neustaly omezovani a buzerace lidi. Vsak to vedou ultralevicovy ksindly, tak co od toho cekat.

Jeden socik jsme v 89 kopli na vychod, dalsi se sem nahusto ze zapadu cpe. Z celyho zapadu, vcetne kretenskych USA napadu.

Upraveno uživatelem sitler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je taky zajímavý srovnání auta se spalovákem a elektromobilu , kterej bude k nabíjení používat běžnou síť (ne FVE , protože každej tu možnost nemá , ne nabíjení zdarma u obchoďáku ...) . Takže aby se vyrovnaly náklady na nákup a provoz benzíňáku a elektromobilu (samozřejmě v tom nejsou započítaný různý úlevy , ale těch zas tolik není) , musel bych s elektromobilem najet přes 400k km , aby se začal vyplácet ? Tvl to je pro průměrnýho řidiče cca 30 let provozu , a to stěží vydrží dnešní benzíňák , natož elektromobil ...

https://automix.denik.cz/testy/elektromobil-a-benzinak-na-stejne-trase-kolik-projely-opel-mokka-a-mokka-e-20210.html

Upraveno uživatelem Péťa
Upraven odkaz, aby v něm nebyly reklamy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, BubakGS napsal:

A co kdyby jsi z toho webu uveřejnil celou pravdu, ne jen půlku? Článek totiž byl zamýšlen jako celek https://elektrickevozy.cz/clanky/5-hlavnich-duvodu-proc-byste-si-urcite-meli-koupit-elektromobil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 8. 2021 at 9:56, jarokare napsal:

Tohle je taky zajímavý srovnání auta se spalovákem a elektromobilu , kterej bude k nabíjení používat běžnou síť (ne FVE , protože každej tu možnost nemá , ne nabíjení zdarma u obchoďáku ...) . Takže aby se vyrovnaly náklady na nákup a provoz benzíňáku a elektromobilu (samozřejmě v tom nejsou započítaný různý úlevy , ale těch zas tolik není) , musel bych s elektromobilem najet přes 400k km , aby se začal vyplácet ? Tvl to je pro průměrnýho řidiče cca 30 let provozu , a to stěží vydrží dnešní benzíňák , natož elektromobil ...

https://automix.denik.cz/testy/elektromobil-a-benzinak-na-stejne-trase-kolik-projely-opel-mokka-a-mokka-e-20210.html

Opět klasické nesmyslné srovnání. Palivo vzali to nejdražší, co šlo, benzín se dá i dnes koupit za 30,- a elektřinu samozřejmě využije elektormobilista z nočního tarifu za 2,30. Hned pak ty výsledky vypadají jinde. Noi a porovnávat hned za tím pořizovací cenu je úplný nonsens. nepřímo to sice přiznali, ale na plnou hubu samozřejmě ne - Výhoda elektormobilu - Nejvyšší výkon ze všech nabízených verzí - Nejlepší zrychlení ze všech nabízených verzí - Bohatá výbava již v základní ceně. Jinými slovy zase srovnávali holobyt v manuálu s výkonem trojkolky ve spalováku s nadupaným automatem v plné palbě v elektrice. Fakt směšné a dnes už i trapné novinářské fauly. 😡

Ještě doplnění k tomu předehřevu/chlazení baterie - Opel, jako již součást koncernu PSA - to má pěkně blbě udělané. Stejně jako u aut Peugeotu a Citroenu. On tu baterku neustále chladí/ohřívá, i když je jasné, že nabíjet se nebude. Takže zbytečné plýtvání energií a to dost vysoké. Už se to v průběhu testů zjistilo. Přitom manuálně ohřev/chlazení zapnout - když vím, že jedu na rychlo nebo ultra nabíječku - nelze. Tady udělali soudruzi chybu.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1. 8. 2021 at 10:01, ozzy56 napsal:

za tu dobu si ještě koupíš tak 3-4 baterie za půl milionu jednu a auta se budou vyvařovat jako kdysi a dědit v rodině 😂

To máš jistě z vlastní zkušenosti, že? Realita je trochu jinde, výrobci dávají dnes záruky 8-10 let a 200-300 tis. km, že neklesne kapacita pod 70-80%. Jinak i ty nejstarší tesly s nájezdem přes milion km se drží a pokud se baterky měnily, tak protože šlo o první kousky a vždy v záruce. Třeba Tesla Model 3 je projektována na min. 800 tis. km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Radovanek napsal:

Před 50 lety, 31. červenec 1971, na Měsíci poprvé vyjeli astronauti s elektromobilem 

A to dokazuje co? Desitky let jsou v ponorkach a letadlovych lodich jaderny reaktory, presto se stale nepouzivaji treba v kontejnerovych lodichj ani taknerech, natoz v necem mensim. Takze to, ze po mesici jezdilo elektro dokazuje co? Ano, ze pro tu konkretni aplikaci to bylo vhodne. Coz rozhodne neznamena, ze je to vhodne pro kazdou aplikaci.

 

Viz ty tvoje *neumím psát slušně*ky o tom, ze s tim zase jeli spatne. Jasne psali, ze to doma dobijet nemohl. Takjze ty tvoje kydy o nocnim proudu jsou uplne mimpo. Asi jako pro naprostou vetsinu lidi, ktery nebydlej ve svym baraku, ale bydlej v bytovce, panelaku apod. A pak musi resit dobiti cestou. Samozrejme tak, aby co nejmin ztraceli cas a co nejdriv to vyresili, protoze dobijeni a cekani cestou = vyhozeny a ztraceny cas.

//edit : o dobijeni doma psali v jinem clanku, ale to na tom nic nemeni. Velka cast lidi doma dobijet nemuze a dlouhodobe nebude moct.

Jo a argument "Musk to tvrdi" je taky super...  Kdyz je na tom zavislej financne.

Upraveno uživatelem sitler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela by mě zajímalo, jakým stylem jízdy tohle dojelo z Norska do Chorvatska. :myslimPotkáno v Makarské. Chápu, že pro mě jako pro člověka, co vezme plnou za pět minut a jede dál a udělá si pauzu když chce, ne když musí u volné nabíječky je to nepochopitelné,ale i tak by mě způsob jízdy docela zajímal. Bavil jsem se tady s Eltonem jak jel se svým hybrid4 z Krnova do Bašky a tam mi to dávalo smysl. Jel na benzín a když auto potřebovalo pomohlo baterkou. Po cestě dvakrát dobíjel, ale jen proto, že chtěl, ne že musel. Jako potkal jsem tady i českou Teslu... 20210802_130622.jpg

 

Upraveno uživatelem radim.1008
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jen čekám, kdy nějakého elektro-eko vědátora napadne namontovat na střechu auta, či přímo střechu auta vybavit solárními panely a na strop garáže LED panely. A na parkovišti u paneláku rvačka o stání pod lampou veřejného osvětlení - pravda světla nic moc, ale každá kapka dobrá.🤪

Co třeba řešit problém s tisíci tun plastového odpadu, který se točí jako špína u kanálu uprostřed Pacifiku? To ne, to by stálo moc peněz, tak raději budeme vyrábět další tisíce tun nebezpečného odpadu v podobě opotřebovaných baterií. Účinná recyklace tohoto materiálu se zatím nachází pouze v oblasti SciFi.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...