Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

@Radovanek ...ale at se tu jen nehadame nad tim jak kazdy potrebuje jezdit autem a jestli to EV da nebo neda... .... premyslim o nejakem FV setu pro karavan (prives za auto) - solarni panel (nebo 2) + regulace +12V baterie cca 100 Ah. Bude to vyhradne na:

  • LED osvetleni karavanu
  • USB porty na nabijeni nekolika telefonu
  • pohon 12V cerpadylek na vodu - drez/sprcha

...to je vse a at to nestoji raketu. Co? Vyzva?  :D

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 7. 2021 at 16:25, sitler napsal:

Kolik znas lidi, co meni olej v manualni prevodovce? Ja nikoho... 

Taky se hlásím, olej v převodovce jsem nechal vyměnit. Za studena šlo řadit hodně ztuha. Prej to byla víc voda než olej :) A jak tam ty kvalty teď hezky jdou.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 7. 2021 at 16:25, sitler napsal:

Kolik znas lidi, co meni olej v manualni prevodovce? Ja nikoho...  v mem soucasnem aute ma 230k, meneny urcite nebyl. V predchozim 320k, meneny nebyl. 406 sla z baraku se 450kkm na srotak. Olej v manualni prevodovce se nikdy nedelal.

A naprosta vetsina aut, pokud je nema nejaky petrolhead, to bude mit uplne stejne - nikdy se do prevodovky nepodiva. 

Jinak ja nemam obecne nic proti elektromobilum, ale mam silnou averzi k elektroteroristum, ekokretenum a podobnym hovadum, co to vsude na silu tlaci i za cenu vysloveneho lhani a buzerace.

Chudák Tvoje auta. Jak často se má měnit olej do převodovky: Řada řidičů intervaly podceňuje Po 5-10 tis. a pak co 100 tisíc km a přijde to na 6-12 tisíc u manuálnu, u automatů pak co 40-60 tis. km, k tomu samozřejmě filtr a proplach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 7. 2021 at 11:01, Medvěd napsal:

Bez komentáře

Není k dispozici žádný popis fotky.

Ta fotka je hovadina na druhou, pokud nejde rovnou o fotomontáž. Protože to, co je na fotce, je dle karoserie Mercedes Benz B electric. Pohonné ústrojí i baterie Tesla z dob, kdy MB byl akcionářem Tesly. Jediný problém - auto má sice silnější palubní nabíječku 10 kW = červený pětikolík 400V 16A, co má každý rodinný domek (ale v Tesla v té době už nabízeli i Twin charge, tedy 2x11=22 kW = červený pětikolík 400V 32A, což mají starší rodinné domky a každá hospoda, firma či dílna), ale nemělo rychlonabíjení. Ani 50 kW, natožpak 125 kW, co už tehdy měly Tesly. Testoval jsem ho v únoru 2017 a toto jim zazlívám, tím to super auto MB schválně zabili - TEST: Mercedes-Benz Třída B Electric Drive - příjemný luxus s velkým ale . Dojedete po dálnici do Olomocuce z Ostravy s klimou a tempomatem 135 km/h a musíte 3 hodiny nabíjet. Dojezd na jedno nabití podle nerealistického EPA 136 km, s malým příplatkem i 166 km. Kapacita baterie 28 kWh totiž udává energii, kterou baterie běžně pojme i vydá. Ve skutečnosti je maximální kapacita 36 kWh a speciální tlačítko umožní z auta vytáhnout energii blízko k této hodnotě. Mně to na dálnici žralo skoro 27 kWh/100 km.

Takže první věc - vyjet všechno a ještě hezky zaparkovat na sídlišti je nesmysl. Druhá věc - prodlužovačka hozená z okna nebo zásuvka červený pětikolík kteréhokoli obchodu, masny, restaurace atp. v okolí by auto za 3,5 hodiny nabila. Už chápete co Vám za klíny valí do hlavy těmito dementními obrázky? Přemýšleli jste u toho trochu? Opravdu si pošlete se spalovákem pro cisternu aby dojela až k Vašemu autu nebo si dojdete s kanystrem pro 5 litrů k nejbližší čerpací stanici? Jako pro bezmozky do obrázkových médií typu Blesk či Super dobrý, ale tady mezi námi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 7. 2021 at 18:58, jarokare napsal:

Ne , nemusíš mi dohledávat svolávačky , o těch mám u Peugeotu docela přehled , ale když srovnáváš běžný svolávačky (jak píšeš prkotiny) s výměnou baterie do elektromobilu , která kolikrát stojí víc , než půlka auta , pak začínám chápat tvoje počty .

Ano , v tomto případě se to zákazníkovi vyplatí , ale já psal o celkový elektromobilitě - ono se to hlavně musí vyplatit automobilce , jinak by ty auta vůbec nevyráběla , a v tomhle případě je to pro ni těžkej provar a ty náklady na tu "prkotinu" se někde musí promítnout ...

Spalováky jsou poruchové už od výroby? 🙃 I když se už dělají přes 120 let? Dělám si legraci, i mistr tesař se utne. Kór pak nováček a i když jsme fandové lvíčka, tak Frantík není zrovna vzorem vzorného přemýšlivého technika. Takže svolávačky jsou pak jasné.

Ano, výměna baterie, která je na trhu pár let, není žádná tragédie. Použijí se do úložišť a je to stejné, jako když některé automobilky musely měnit převodovky, motory atp. Cena zde vůbec nehraje roli. Díl jako díl. Ono se jim to vyplatí tak jako tak, předpokládám, že to odnese dodavatel baterie nebo článků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 7. 2021 at 23:15, Agrafik napsal:

Jaký obyčejný pětikolík máš na mysli? Díky.

Třeba tuhle, najdeš ji ve fabrikách třífázová 400V 63A. Ve starších domech je obvykle 32A (výkon max 22 kW), v novějších 16A (11 kW), tu mám třeba v garáži já, kolaudováno 1/2000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, BubakGS napsal:

@Radovanek ...ale at se tu jen nehadame nad tim jak kazdy potrebuje jezdit autem a jestli to EV da nebo neda... .... premyslim o nejakem FV setu pro karavan (prives za auto) - solarni panel (nebo 2) + regulace +12V baterie cca 100 Ah. Bude to vyhradne na:

  • LED osvetleni karavanu
  • USB porty na nabijeni nekolika telefonu
  • pohon 12V cerpadylek na vodu - drez/sprcha

...to je vse a at to nestoji raketu. Co? Vyzva?  :D

To bude trochu mimo toto téma, nicméně kutilové a bastliči karavanisti se s tím obvykle moc neštvou, podobně jako lodičkáři. Obvykle 12V nebo 24V olovo z auta a spotřebiče k tomu nakoupené. Nejsme u moře ani karavanová velmoc, tak se to u nás moc nenosí, na západ od nás si můžeš ve 24V obvykle koupit na co si vzpomeneš. Od rychlovarné konvice po televizi. Oni si to do toho všeho cpou a vlastně řeší ostrovní systém. Dříve nabíjeli v kempech ze zásuvky, později experimentovali s FVE, dnes mají FVE s měničem jako normální součást. Doporučím Svět karavanů, hodně rad je v pokecu na Karavan.cz . Zabývají se tím i firmy mimo nebo tady rovnou set. Ale koupíš to dnes prakticky všude, nejen důchodci si to cpou do chatek na zahrádkách, kam jim nechtějí dát elektrickou přípojku nebo je to chajda mimo civilizaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 7. 2021 at 15:15, vagi napsal:

Ten se chudák umínusuje

alespoň se tady něco děje 🤣🤣🤣.  A až přestanem ty spalováky kupovat protože nebudou, tak se automobilky obrátí vzůru nohama. Výroba a prodej aut se spalovacími motory zatím pěkně dotuje elektro. Až nebudou, bude elektro za ještě hrůznější ceny než dneska. A zároveň skončí všechny dotované výhody a levná energie pro auta. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je nádražní manipulační vozík?? Nevěděl jsem že to Citroen dělá :D

 

před 13 hodinami, Petr 3008 napsal:

alespoň se tady něco děje 🤣🤣🤣.  A až přestanem ty spalováky kupovat protože nebudou, tak se automobilky obrátí vzůru nohama. Výroba a prodej aut se spalovacími motory zatím pěkně dotuje elektro. Až nebudou, bude elektro za ještě hrůznější ceny než dneska. A zároveň skončí všechny dotované výhody a levná energie pro auta. 

Ve spalovacím byznysu je tolik prachů že to snad skončit nemůže, to se mi nezdá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono to úplně neskončí.. akorát se všude začnou přidávat dráty 😆 a ze všeho budou hybridy. Což bude finančně strašně moc fajn..

Ale náš pan ministr životního prostředí říkal, že se lidé obávat nemusí.. že na trhu bude pořád dost ojetých vozů, které si budou moci koupit 🤣🤣. To mě teda úplně dojalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...