Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Před hodinou, sitler napsal:

@Pacho69 Reduktor je jednoducha prevodovka. Uprimne, kolik znas radove komplikovanejsich manualnich prevodovek, ktery odejdou pred koncem zivotnosti auta jako takoveho? Ja o zadne uplne nevim. To je vec, ktera je mechanicky natolik odolna,ze resit, ze tam je a potrebuje jakoukoliv udrzbu je takovy nesmysl, ze to muze fakt jen fanatik. Naprosta vetsina v ni nema ani nikdy meneny olej. A klidne toci 500kkm+

A chlazeni: elektromotor ho sice nepotrebuje, ale baterky se chladi popr. ohrivaji kapalinou. A na to jaksi je potreba nejake cerpadlo, aby kapalina obihala. Sama to uplne nedela. A chladit/ohivat je potreba. Jinak jde ucinnost a zivotnost do haje daleko rychleji. Takze treba pri rychlonabijeni se bez toho neobejde. Tazke elektrokydy, jak nemaj cerpadla a chalzeni jsou jen tupej neznalostni kec zoufalcu. Proste jen dalsi lez na seznamu

 

Tak to se úplně nedá srovnar - reduktor a převodovka. Reduktor je pevný převod, nikdy se nerozpojuje. Je to prakticky bezporuchová součást. S převodovkou (spojkou, setrvačníkem a pod.) se to nedá srovnat. Převodovka u osobáku bez výměny oleje 550tkm? Tak to si opravdu neumím představit. Kolega to zkusil. při 270tkm skončil v nouzáku, oprava byla za 90tis (BMW) a stejně už to nebylo ono, raději se toho zbavil. 

Čerpadlo tam samozřejmě je, ale z mého hlediska (vystudoval jsem elektrické pohony), je fakt pohon elektrickým trakčním motorem opravdu jednoduchá, bezúdržbová záležitost. Komplikace jsou "okolo". Rekuperace, díky nízkým napětím jsou vysoké proudy, je třeba chladit svody a řídit nabíjení. I elektroniky umí selhat a hořet. Samotný pohon je ale opravdu primitivní a když nebudeme řešit rekuperaci (který u spalováku není), tak je fakt bezúdržbový. Bohužel, systém práce s energií je na h*vn*. Zase vezmi, že 60l nádrž je vlastně 500kWh (a víc, podle paliva), takže efektivita spalovacího motoru bohužel není nic moc. Když si vezmeš, že Tesla ujede na 80kWh přes 300km, tak to opravdu není vůbec špatný, protože to na 10l benzínu určitě neujedeš. 

Nicméně nechci hájit elektroteror EU, se současnými technologiemi to nemůže skončit dobře. Mám elektrické pohony rád, ale způsob, kterým se "prosazují" se mi příčí. Přičemž řekněme, že pohon je vyřešen, to ostatní ne. Je to jako když si motoristi na začátku minulého století chodili kupovat benzín do lékárny. Taky nikdo nenařizoval majitelům koní poslat je do buřtů... Celá společnost je nemocná, když si myslí, že zachráníme planetu tím, že vyrobíme víc elektroaut.

A Radovan mi je ukradenej, jeho příspěvky ani nečtu, je to stejná snůška plků a rádoby pravd, jako fejsbůk nebo burešovy noviny. Primitivní, stupidní populismus.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik znas lidi, co meni olej v manualni prevodovce? Ja nikoho...  v mem soucasnem aute ma 230k, meneny urcite nebyl. V predchozim 320k, meneny nebyl. 406 sla z baraku se 450kkm na srotak. Olej v manualni prevodovce se nikdy nedelal.

A naprosta vetsina aut, pokud je nema nejaky petrolhead, to bude mit uplne stejne - nikdy se do prevodovky nepodiva. 

 

Jinak ja nemam obecne nic proti elektromobilum, ale mam silnou averzi k elektroteroristum, ekokretenum a podobnym hovadum, co to vsude na silu tlaci i za cenu vysloveneho lhani a buzerace.

Upraveno uživatelem sitler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ke kazdemu tematu se vzdycky najde snuska polopravd a zavadejicich informaci. Tak radovanka neberte jako exaktni zdroj a mate to. Ma na to svuj nazor, svoji prezentaci...a nekdo mu naslouchat bude a nekdo ne...neni preci jediny zdroj.

Hnout se nekam budeme muset. To ze to zatim propagovano ne zrovna stastnym a natlakovym zpusobem je vec druha.

Vsechno bylo jednou v plenkach...v ramci technologickeho postupu je nejrychlejsi cesta valka...kdy se zbroji a zavodi kdo bude technologicky lepší...na úkor zivotu a zbidaceni obyvatelstva.

Hrabani si na vlastni hromadku jakoukoliv skupinou k zadnemu pokroku nevede...nebo jen velmi pomalu...protoze na kazdem kroku potrebuji nahrabat o neco vice na svou hromadku....

A uz sem nebudu prispivat protoze jsem zase oftopík. Slunce v duši:)

Ps. Ja si olej v manualni prevodovce menil...👻...ne ze bych chtel👻

 

Upraveno uživatelem Fruktis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Radovanek napsal:

Přestaneš si hrát na socku a nabiješ na stojanu placeném

Já se toho taky moc účastnit nechtěl a držel jsem se zpátky, ale začínám toho mít plný zuby. Byl jsi se někdy taky podívat někde mimo město? Jestli tam tedy ta tvoje koloběžka nedojede, jezdí taky bus nebo taxi..

Kde bych asi jako měl dobíjet? Jako že bych jezdil do nějakého města jako blb jen tak pro srandu, že potřebuju dobít? A ještě čekal jestli tam bude náhodou volno? Takhle po práci si vyrazit ještě na nabíjecí výlet?  A viděls někdy baráky na vsi? Tam vedou drátky jak ke zvonku, to jsou ještě poválečné rozvody. Tam si neuvaříš vodu ani rychlovarnou konvicí. Když se tady zeptáš rozvoďáků jestli by se nechalo nabíjet v ulici víc aut v garážích, ťukají si na čelo.

Hele, zbav se všeho co máš, přestaň využívat všechny spotřebiče, živ se tím co sám vypěstuješ na svém pozemku, nic nenakupij a žij v souladu s přírodou. Pak mi tady můžeš kázat, do té doby ne.

Jak už jsem někde uváděl, zarytý odpůrce elektra nejsem. Pokud to bude pro mne přístupné, dostupné, nějaké menší vozítko na nákupy proč ne.  Rozhodně mi to ale nesmí nikdo nutit a tlačit mě do absolutních ekonomických nesmyslů. Pořád ještě chci normálně žít a k tomu patří i mít radost z auta a z jeho řízení. Chci slyšet motor, smrdět naftou nebo benzínem a doufám, že ještě dlouho budu. A ze svého dýzlu budu mávat těm, kteří budou u nabíječek tlachat hubama a ztrácet spoustu času. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Radovanek napsal:

Mám dohledávat miliony svolávaček s výměnou něčeho zdarma (nedávný průšvih celosvětově byly airbagy) na kdejakou prkotinu do spalováku, nebo si to najdeš sám? Výčet Peugeot Ion - šrouby baterie, 2x podtlakový kompresor brzd, airbag spolujezdce, firmware.....  Takže elektromobilita se vyplatí, protože toto jsou výměny zdarma, chyba výrobce.

Ne , nemusíš mi dohledávat svolávačky , o těch mám u Peugeotu docela přehled , ale když srovnáváš běžný svolávačky (jak píšeš prkotiny) s výměnou baterie do elektromobilu , která kolikrát stojí víc , než půlka auta , pak začínám chápat tvoje počty .

Ano , v tomto případě se to zákazníkovi vyplatí , ale já psal o celkový elektromobilitě - ono se to hlavně musí vyplatit automobilce , jinak by ty auta vůbec nevyráběla , a v tomhle případě je to pro ni těžkej provar a ty náklady na tu "prkotinu" se někde musí promítnout ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Medvěd napsal:

Pacho69 - v podstatě souhlas (byť teda o tom, že by stačila výroba elektřtiny, když se mají rušit tepelné elektrárny, fakt nejsem přesvědčený) - ale ta fotka mě prostě pobavila. Proč ten dobíjecí agregát v těchto případech nedoveze nějaká alektrododávka? Hned by byl o jeden zdroj posměchu míň

Páč to je asistenční služba a ta používá spalováky a pak už jen naloží, připojí to co je k výjezdu potřeba. Na fotce zrovna zdroj elektřiny, aby se EV rozjelo. Když nenastartuje spalovák, tak veze kabely, baterku nebo kanystr s palivem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, sitler napsal:

Kolik znas lidi, co meni olej v manualni prevodovce? Ja nikoho...  v mem soucasnem aute ma 230k, meneny urcite nebyl. V predchozim 320k, meneny nebyl. 406 sla z baraku se 450kkm na srotak. Olej v manualni prevodovce se nikdy nedelal.

A naprosta vetsina aut, pokud je nema nejaky petrolhead, to bude mit uplne stejne - nikdy se do prevodovky nepodiva. 

Mám 190tkm a měněný byl 2x. Vždy jsem měnil cca 80-100tkm v manuálu, cca 160 v automatu. Výměna oleje v převodovce není nic tak extra složitýho ani drahýho a má též definovaný interval, jako olej v motoru. Viděl jsem, co "vyteklo" (spíš vylezlo) za automatu u kolegy při necelých 300t. Je to jen olej, nemůže to vydržet. Hlavně bude plnej sajrajtu, který musí občas ven.

Takže se hlásím jako další blázen, který oleje mění. A myslím si, že firemní fleety to dělají taky, obvykle standardně podle servisních intervalů.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš ty hodnoty prohozený? Většina automatů má interval 60 - 80 000 km) byť někdo tvrdí, že doživotní). Četl jsem už spousty příhod, kde hlavní roli hrál kleklý automat a následný servis v hodnotě poloviny ceny auta... 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...