Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 2 hodinami, PaKr napsal:

Prosím tě neposílej tady kraviny a hoaxy tohoto typu, už jsou 100x vyvrácené. Není pravda, že kvůli elektromobilům bude třeba stavět nové elektrárny. 1 000 000 elektromobilů ročně spotřebuje 4 TWh. Máme jich dnes 10 tisíc. versus 6,1 milionu spalovacích. V ČR vyrobíme 90 TWh ročně. Milion elektromobilů spotřebuje méně než 5% dnešní výroby. Přitom elektrárny jsou vytížené na 50%, v noci mohou auta pohodlně nabíjet. A ještě k tomu ČR ročně vyveze saldo 17 TWh elektřiny. I kdyby se do roku 2035 nepostavily žádné elektrárny, elektřina kterou vyvážíme, by stačila pro 4 miliony elektromobilů v ČR, které budou denně v provozu. A to počítáme roční nájezd 20 tisíc km a spotřebu 20 kWh/100 km, takže spíše Tesly než Hyunda Ioniq, auto velikosti Škody Octavie. Ony totiž reálně berou ve městě 10, mimo něj do 15 kWh/100 km. Nevím, jak to Korejci dělají, ale PSA a Opel se mají rozhodně kde učit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, sitler napsal:

@Radovanek Jednim slovem: Lzes. Uz jen bodu c3. Elektro ze nema vodni cerpadlo? A cim jako honi chlazeni baterii? Elektro ze nema prevodovku? ALe jiste ze ma. Nikdy neprenasis 1:1 otacky elektromototru na kola. A cerpaci stanice? Potrebujes naijeci stanice. Takze laskave, NELZI. 

Zbytek opdmitam cist. Ses ulhanej smejd co za to nestoji.

Nesnasim tyhle ulhany fanatiky.

Jedním slovem nemá. Protože většina elektromobilů chladí/topí vzduchem a používá k tomu klimatizaci/tepelné čerpadlo. Zrovna Peugeot Ion je typický příklad, pro chlazení baterek normálně na rychlonabíječce spustí do 50% nabíjení na plné pecky klimu. Nemáme ani převodovku, máme reduktor, Peugeot Ion 1:8 přímo z motoru vzadu na zadní nápravu. Mění se v ní olej jednou za 4 roky, přesně 1 L za 3 stovky. Jediný pokus o převodovku v elektru, která ovšem přináší ztráty v přenosu, je Porsche Taycan, dvoustupňový automat, druhý stupeň je tam jen kvůli vysokých rychlostí. To je ovšem naprostá výjimka. Čerpací stanice benzínka se stavbou, podzemními zásobníky, stojany, čerpadly a pohonem toho všeho versus nabíjecí stojan je a) úsměvné srovnání obra a Goliáše, b) pokud by automobilky nemršily palubní nabíječky, nebylo by jich potřeba. Když malý Renault ZOE dokáže palubní nabíječkou Chámeleon vycucnout třífázově 43 kW výkon z obyčejného průmyslového červeného pětikolíku, měla by to umět i ostatní elektrická auta. Ne tam mít jednofázově 3,6 kW, jako například Peugeot Ion, první Nisany Leaf či VW eUP a eGolf. I Smart s technologií Tesla nabízel vždy 11 kW, příplatkově 22. Dnes někteří výrobci opatrně - dříve na přání za příplatek - dávají 7,2 dvoufázově nebo dokonce 11 kW třífázově. Po 10 letech vývoje.  Jak vidíš, nelžu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, vagi napsal:

Tažné za elektroauto...elektro má problém s dojezdem i bez připojeného vozíku, natož s ním 🤣

Ano, to bych pochopil u aut typu Iona nebo všeobecně vozidel do 40 kWh baterie. Proto asi Peugeot nedává ani do nových elektro tažné, když sice má baterku 50 kWh, ale využitelných 45. Což by bylo super, kdyby měl úsporné pohony a SW a auto jezdilo za 10-15 kWh/100 km. Nejezdí, žere. Nicméně cokoli s využitelnou baterií nad 60 kWh, třeba Kia Soul EV 64, Kia eNiro, Hyundai Kona EV 64 a mraky dalších nemají důvod nemít tažné. Má ho velká Tesla Model X i malý Model 3. Jinými slovy dinosauři zase Teslu jen dohánějí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Radovanek napsal:

..... b) pokud by automobilky nemršily palubní nabíječky, nebylo by jich potřeba. .........

Hele - když všechno tak super a nejlíp víš, proč ty elektrosrajdy zrovna nezačneš doma v garáži vyrábět? Přece by Ti všici museli ruce urvat u samý lopatky

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Radovanek napsal:

No protože nehledáš, ale sedíš a čekáš, co Ti spadne do klína. Jinak by jsi rychle našel podle typu a fotek moje auto na spritmonitor.de a měl jasno ohledně pneumatik, což je další nesmysl o elektromobilech. Typu co 10 tisíc nové. Dokonce by jsi měl jasno o všech nákladech za 8 let provozu.

A proč bych to jako hledal?  Jako můj dotaz byl naprosto seriozní protože jsem si myslel že když zplodíš takový příspěvek kde obhajuješ provozní náklady a já jsem tě upozornil že ti tam chybí dost důležitý údaj že ho doplníš protože pak by někdo kdo by váhal třeba měl k dispozici další argument pro nebo proti. Jako nezlob se ale svoji kampaň vedeš dost chaoticky.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medvěde, to máš stejný i se spalovákem, když je řidič debil, no tak mu asistenční služba přiveze kanystr...

Jinak s množstvím vyrobené energie bych taky problém neviděl, též se snížení produkce PHM poklesne i spotřeba rafinerií. Nicméně reálná problém je s distribucí, míst kde je infrastruktura v takovém stavu, aby dokázala utáhnout rychlejší nabíjení třeba více než stovky elektromobilu, těch opravdu moc není a sídliště to rozhodně nebudou. Pamatuju se, jak jsem se na PRE dohadoval a jak neradi mi v baráku dávali 3F 25A a tvrdošíjně trvali na 20A. Dovedu si představit, že kdybych chtěl 50A, pošlou mne do prd*l*.. To se obávám, že bude dost zásadní problém, obzvláště v menších městech bude dimenzování přívodu energie docela problém. Ono se to samozřejmě udělat dá, jde o to, kdo to zaplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pacho69 - v podstatě souhlas (byť teda o tom, že by stačila výroba elektřtiny, když se mají rušit tepelné elektrárny, fakt nejsem přesvědčený) - ale ta fotka mě prostě pobavila. Proč ten dobíjecí agregát v těchto případech nedoveze nějaká alektrododávka? Hned by byl o jeden zdroj posměchu míň

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Radovanek napsal:
  • Budeš servisovat v podstatě stejný součástky jako u elektromobilu. Záleží jak se k tomu autu chováš.(Prodejce zmiňoval nějakou skříň s ozubenými koly uvnitř?) Žádný kukačky sebou nevozíš. NEBUDEŠ. PROTOŽE S ELEKTROMOBILEM NEPOTŘEBUJEŠ

  • benzín nebo naftu
  • výměny oleje
  • katalyzátor
  • čerpadlo paliva
  • palivový filtr
  • vstřikovače
  • výfuk
  • klíč na svíčky
  • kanystr na benzín
  • vzduchový filtr
  • měření emisí
  • převodovku
  • startér
  • vodní čerpadlo
  • alternátor
  • válce
  • olejovou pumpu
  • motorový blok
  • setrvačník
  • výměnu brzdových destiček po 50 000 km
  • Saudskou Arábii
  • Exxon, Shell, Chevron a další ropné společnosti
  • čerpací stanice
  • ropné vrty
  • války o ropu

 

To už jsi nevěděl co tam napsat,děláš srandu,nebo sis zapomněl vzít prášky? :myslim

Saudskou Arábii ,Exxon, Shell, Chevron a další ropné společnosti ,ropné vrty ,války o ropu.To jsou věci,bez kterejch se neobejde ani elektromobil,protože i on potřebuje olej,brzdovou kapalinu plasty atd.

S některými věcmi s tebou můžu souhlasit,ale u elektrovozu zase místo čerpací stanice potřebuješ dobíjecí stanice,místo benzínu nebo nafty potřebuješ elektřinu,místo převodovky máš reduktor,kde jsou taky ozubený kola a olej,lektromotor má taky blok motoru,kterej potřebuje chlazení na kerý je potřeba oběhový čerpado ,atd.atd.

A po tvém vzoru můžu pokračovat,protože s elektroautm naopak zase potřebuješ: nabíjecí kabel,spínačky,velkou těžkou trakční baterii,pouzdro na tu baterii,střídač,palubní nabíječku,měniče,(který nahrazuje alternátor),tepelné čerpadlo,vysolonapěťové kabely,izolované náředí,atd.

Kdybys náhodou nevěděl co všechno obsahuje elektromotor,tak tady ti to ukáže tvůj ekobrácha    Rozložený elektromotor elektromobilu (Peugeot e-208) | Electro Dad # 241 - YouTube

A Wikipedie říká

Nevýhody elektromobilů oproti autům se spalovacími motory jsou následující:

  • vyšší pořizovací cena

  • vyšší hmotnost (při stejném výkonu)

  • kratší dojezd

  • nutnost karantény (například 2 dny),[73] když je podezření na poškození baterie (až poté je možno zahájit opravu)

  • vyšší emise při výrobě, které se provozem vyrovnají celkovým emisím pro auta se spalovacími motory po nájezdu 60 až 120 tisíc km,[74][75] takže je často lepší nejprve ukončit životní cyklus auta se spalovacím motorem, než si pořídit elektromobil.

  • ztráta akceschopnosti (v případě katastrof, války)[76]

 

A na všechny tvý odpovědi můžu napsat jediné. Je to jen ekofanatická lobby.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánová, nezastírán, že Radovan je elektrofanatik, nicméně než se s ním začnete hádat, něco si nastudujte, jak fungují elektrické pohony a co obsahují. Potom mu jen hrnete vodu na mlýn těch elektroteroristických nesmyslů. Problémem elektrickýho auta opravdu není pohon, elektrický motor je opravdu řádově lepší než spalovací (prakticky ve všech parametrech), takže opravdu nepotřebuje chlazení, v 90% si vystačí s trochou vzduchu, prakticky jedinou mechanikou jsou právě trakční motory (jejich životnost třeba u tramvají bez nutnosti servisu je 250tkm a i pak jsou to většinou jen ložiska, poruchovost oproti spalovacím motorům je směšná). Reduktor je jen jednoduchý pevný převod s vysokou životností, berte ho jako prakticky bezúdržbovou součást poloosy, jeho životnost se bude rovnat životnosti poloosy.

Problém v pohonu opravdu není, je v podstatě dokonalý. Problém je reálně ten zbytek - uchování a dodávání energie.

Souhlas že je to terorismus - ale ne ekoterorismus nýbrž elektroterorismus. Ekologie je zástěrka a z hlediska životního cyklu elektromobilu jde pouze o přenesení části ekologické zátěže z obytných aglomerací do výroby (kde by se mohla lépe eliminovat/snižovat. Jenže jejím nejzásadnějším producentem je Čína, takže to co celá Evropa, tímto šíleným elektroterorismem omezí, to Čína bez problému vrátí. EU se bude bít do prsou, jak omezila splodiny, 70% materiálů nakoupí v Číně, která výrobu zplodin za Evropu dožene 2x. Ale před tím demagogové jako Německo nebo Francie zavírají oči, neboť je pro ně momentálně ekonomicky velmi zajímavé, tak se nám to snaží vnutit. Stačí se jen podívat, které země jsou tím evropským autoprůmyslem... Ekologii za tím nehledejme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně, když máme cca polovinu elektriky z uhlí ( ČR), tak je bezmezné obhajování eko elektra poněkud pokrytecké.

A to, že máme té energie zatím dost ( i pro export) mě moc neuklidňuje, protože je jasné, že uhelné jednou skončí a než naše garnitura nechá postavit nějaký jiný zdroj ( nejspíše rozšíření Dukovan nebo Temelína ) , tak v kombinaci s domácím nabíjením nebude elektrika pomalu  ani na to, aby si Dlouhé Stráně přečerpali vodu zpátky na Mravenečník 

Upraveno uživatelem PaKr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všichni jste tu blázni kdo se účastníte, je to taková nekonečná jihoamerická telenovela 🤣 Začalo mě to tu bavit víc, než číst vlákno Vtipy. Koukám, že se už pravidelně zapojují i ti, kteří říkali že to nemá cenu 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to tu taky strašně baví.😂 Myslím,že ten děj ještě vygraduje než zazvoní zvonec a všichni budou dobití až do smrti.😂

před 31 minutami, Pacho69 napsal:

takže opravdu nepotřebuje chlazení

Stačej první dvě minuty v odkaze v mém předchozím příspěvku.

Převodovka u spalováku je taky označovaná jako bezúdržbová s doživotní zárukou.😀

A nikde netvrdím,že problém elektroauta je pohon.To jen guru Ráďa začal vyjmenovávat nesmysly. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Pacho69 Reduktor je jednoducha prevodovka. Uprimne, kolik znas radove komplikovanejsich manualnich prevodovek, ktery odejdou pred koncem zivotnosti auta jako takoveho? Ja o zadne uplne nevim. To je vec, ktera je mechanicky natolik odolna,ze resit, ze tam je a potrebuje jakoukoliv udrzbu je takovy nesmysl, ze to muze fakt jen fanatik. Naprosta vetsina v ni nema ani nikdy meneny olej. A klidne toci 500kkm+

A chlazeni: elektromotor ho sice nepotrebuje, ale baterky se chladi popr. ohrivaji kapalinou. A na to jaksi je potreba nejake cerpadlo, aby kapalina obihala. Sama to uplne nedela. A chladit/ohivat je potreba. Jinak jde ucinnost a zivotnost do haje daleko rychleji. Takze treba pri rychlonabijeni se bez toho neobejde. Tazke elektrokydy, jak nemaj cerpadla a chalzeni jsou jen tupej neznalostni kec zoufalcu. Proste jen dalsi lez na seznamu

 

Upraveno uživatelem sitler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   1 registrovaný uživatel

×
×
  • Vytvořit...