Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Ne mylis se ty. Protoze k soucasne spotrebe jeste musis pridat tu dalsi. A k tomu odstavovani uhelnych elektraren a jejich nahrazovani solarnimi a vetrnymi, daleko mene stabilnimi zdroji. Ano, ted se nic nedeje, protoze elektra je jeste nastesti malo. Ale kdyz ten objem znasobis, uz se dit bude.

A jestlize nemecko uz ted mluvi o potrebe omezovani nabijeni, co nastane pri stonasobku poctu elektroaut a jejich nabijeni? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen pro osvetu...jestli to chapu dobre.
Bez wallboxu muzu standartne nabijet 2.2/3.6 bez toho aniz bych menil smlouvu s dodavatelem?
Nebudu teda platit vic za za garantovany prikon?
Tak jestli pocitam spravne tak treba Enyaq/60 nabiju do plna za 28/17 a verzi 80 za 37/22 hodin?

Mimochodem tady je další ukázka nepatřičné podpory etronů ,kterou platíme my ostatní...

https://www.elektrina.cz/distribucni-sazba-d27d-idealni-pri-nabijeni-elektromobilu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...nekrmte trolla. To je pak totiz diskuze jak s Jehovistou ...  ..a jedna vlastovka nam tady jaro neudela...  :D  Elektromobilita (soucasna) zatim je globalni ekonomicky a ekologicky p.r.u.s.e.r.  tlacena na silu progresivni evropskou ekolevici, ktera se snazi (buh vi proc) vyresit naprosto marginalni problem - individualni doprava soukromymi auty obcanu EU se na emisich podili jendotkami procent a vic jak 40% elektriny v EU se generuje palenim fosilu.....  ... takze Radovankovy baterkove kary maji vyfuk v Prunerove, Tusimicich, Poceradech, Ledvicich, Komoranech, Melniku, Detmarovicich, Tisove, Chvaleticich a Opatovicich.  A ve finale maji nejspis emise CO a NOx spolu s ekologickou zatezi na jejich vyrobu a vyrobu baterek vetsi nez muj novy AdBlue Rifter.

Nemam nic proti elektromotoru jako finalnimu "menici" energie na pohyb - tam to ma radu vyhod. Ale dokud pro nej nebudeme mit "poradny" zdroj energie (a baterie to nejsou a v dohledne dobe nebudou)  a infrastrukturu k bleskurychlemu obnovovani takoveho zdroje energie, tak jsme jen ucastniky postupneho zaniku euro-atlanticke civilizace online. Cinane a muslimaci zatim jen popijeji kavicku a cekaji...  ..bo my se tady vesele zlikvidujeme sami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, sitler napsal:

Ne mylis se ty. Protoze k soucasne spotrebe jeste musis pridat tu dalsi. A k tomu odstavovani uhelnych elektraren a jejich nahrazovani solarnimi a vetrnymi, daleko mene stabilnimi zdroji. Ano, ted se nic nedeje, protoze elektra je jeste nastesti malo. Ale kdyz ten objem znasobis, uz se dit bude.

A jestlize nemecko uz ted mluvi o potrebe omezovani nabijeni, co nastane pri stonasobku poctu elektroaut a jejich nabijeni? 

Jenže já to mám prakticky doma odzkoušeno na 2 elektormobilech, pračce, myčce, multifunkční troubě a dalších spotřebičích, co klidně jedou z 3x25A a nic se neděje. navíc musíš taky odečítat. Jen v rafinerii se na 1 L benzínu spotřebuje 1,3 kWh elektřiny. Takže náhrada spalováku se spotřebou 8 na 100 ve městě je rázem 10,4 kWh volné elektřiny pro elektromobil. Ujede na to po městě s přehledem 100 km. A to jsme ještě nezapočítali elektřinu pro těžbu, dopravu, přečerpávání, až po výrobu nafty pro cisternu, která Ti palivo doveze na čerpací stanici, kde ji elektrické čerpadlo dopraví do nádrže Tvého spalovacího vozu. Správně to řekl už před lety Elon Musk - Přestaňme rafinovat ropu a bude dost elektřiny pro elektromobily. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, rhinos napsal:

jen pro osvetu...jestli to chapu dobre.
Bez wallboxu muzu standartne nabijet 2.2/3.6 bez toho aniz bych menil smlouvu s dodavatelem?
Nebudu teda platit vic za za garantovany prikon?
Tak jestli pocitam spravne tak treba Enyaq/60 nabiju do plna za 28/17 a verzi 80 za 37/22 hodin?

Mimochodem tady je další ukázka nepatřičné podpory etronů ,kterou platíme my ostatní...

https://www.elektrina.cz/distribucni-sazba-d27d-idealni-pri-nabijeni-elektromobilu

Wallbox je jen ochytřená zásuvka. Má komunikační piny a dokáže se domluvit s autem, Tvojí FVE i Tvým rozvaděčem odkud a kolik elektřiny má brát. Nic víc. 

Bez wallboxu můžeš nabíjet z jakékoli zásuvky výkonem, který zásuvka dává a auto umí vzít svou palubní nabíječkou. Je to elektrospotřebič jako každý jiný. Pokud spotřebuješ výkonem topící patrony 2,2 kW za 8 hodin 17,8 kW na nahřátí bojleru, tak jaký je to rozdíl proti tomu, když já tím nabiju Peugeot Ion? Žádný, spotřebič jako spotřebič. Nic platit navíc nebudeš, jen spotřebovanou elektřinu. Nemusíš měnit ani jistič a příkon, nám stále stačí v RD 3x25A.

Nemusíš smlouvu s dodavatelem měnit, ale je výhodné si požádat o tzv. noční tarif. Stejně jako u toho bojleru, elektrického topení, přímotopů atp. Musíš prokázat vlastnický vztah k elektromobilu, uznávají to včetně pronájmu nebo leasingu. Pak dostaneš D27d Elektromobilita, který mám třeba já. Není to žádná nepatřičná podpora jak píšeš, jde o stabilizaci elektrické sítě a odběr v době, kdy odběr není. To je podstata nočního proudu, spalovací elektrárny, včetně jaderné, se totiž špatně výkonově regulují. Milují stálé stejné odběry. 

Enyaq si nabiješ podle toho, jak se rozhodneš. Bude stát 2 dny? Klidně ze zásuvky výkonem 2,2 kW, bude stát 1 den? Tak 3,6 kw. Budeš ho potřebovat ráno či dopoledne plný? No tak ho šoupneš na červený 5kolík a jelikož má palubní nabíječku 11 kW, tak je s 60 kWh baterkou za 6 hodin a s 80 kWh za 8 hodin z nuly do plna. Nebo se cestou stavíš na 50 kW rychlonabíječce, protože tam v okolí něco vyřizuješ. Nebo na 75, 100, 150, 250, 350 kW, prostě co máš po cestě a potřebuješ, podle toho klesá čas potřebný na nabití. I když Enyaq vezme max.100 kW , pokud se dobře pamatuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lzes. Rafinaci odstavit nemuzes. Letadla ani lode ani vlaky tak snadno ani rychle nezeelektrifikujes a tam jsou ty spotreby a potreby nekde uplne jinde. Oleju se taky jen tak nezbavis, protoze jsou potreba mimo jine i v prumyslu. Opet rafinaci. Tedy myslenka odstavit rafinaci a tim usetrit energii je totalni blbost hodna totalniho diletanta.

A rozhodne jine nez palivove zpracovani neni irelevantni. S tim totiz to tvoje povedene stupidni video vubec nepocita. Zase klasicky ekofasisticky ukazuje cernobily svet.

Upraveno uživatelem sitler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, sitler napsal:

Lzes. Rafinaci odstavit nemuzes. Letadla ani lode ani vlaky tak snadno ani rychle nezeelektrifikujes a tam jsou ty spotreby a potreby nekde uplne jinde. Oleju se taky jen tak nezbavis, protoze jsou potreba mimo jine i v prumyslu. Opet rafinaci. Tedy myslenka odstavit rafinaci a tim usetrit energii je totalni blbost hodna totalniho diletanta.

A rozhodne jine nez palivove zpracovani neni irelevantni. S tim totiz to tvoje povedene stupidni video vubec nepocita. Zase klasicky ekofasisticky ukazuje cernobily svet.

Máš silný slovník chlapče. V čem lžu? Proč bych nemohl odstavit rafinaci ropy? Třeba proto, že by stačila desetina jejího objemu pro potřeby mimo spalování?

Vlaky již elektrizované dávno jsou, navíc hybridní řešení trakce/baterky je tu super, lokomotiva potřebuje váhu, aby měla adhezi.

Lodě - pro Tvou informaci - elektrické parníky, jezdí v Brně od roku 1946 na přehradě v rámci MHD dodnes. Jinak rekreační lodě elektro jsou normálka už dlouho. A to doslova od nejmenších, já osobně mám tohle a na obyčejnou olověnou startovací baterii to ujede 4 km, což je Hlučínské jezero tam a zpět, co mám kousek od baráku. člun tam vozím na dece na střeše Peugeotu Ion převázaný prádelní šňůrou. Motor a baterky v kufru auta.

Letadla? Ano, i na těch se již dávno pracuje, mimochodem jsme v tom v ČR setsakra dobří I přes pomlouvačné články, protože tím berou kšeft spalovacím letadlům. Ve větších je k dispozici třeba Cessna .  

Není to navíc moje video, je to respektovaný britský pořad Fully charged. Jen přeloženo do češtiny. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek...sorry vole, ale to, co funguje Tobě po vynaložení obrovských investic na bateriová auta a (podle podpisu) na téměř "ostrovní" řešení fotovoltaiky u Tebe doma nefunguje pro 99,9% procent normálních lidí.  Já nejsem zaujatý proti elektro-autům per se, pokud se z toho nedělá náboženství a jediná správná cesta...  Dokonce bych si mohl Konu, Soul nebo i tu Teslu z fleku koupit keš, jako toho Riftera. Ale zatím pro můj use-case z hlediska osobní svobody a mobility vyhrávají fosily. V momentu kdy někdo vynalezne "atomovou" baterku, Teserakt nebo jiný perfektní zdroj energie, s radostí to koupím. Do té doby mi EU může políbit záda....  A dokonce mi ani nevadi "fanatici" jako Ty, protoze v Evrope uz dlouho nebyla zadna valka (jinak matka pokroku)a nekdo ty nove veci (pokud mozno) za svoje a castacne i za nase (z dani) prachy vyzkouset musi... Mas to jinak, ok, ale neval mi tu kliny do hlavy, jo? 

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty asi nemáš tu desku připojenou na 400V 3 fáze, ale jen na 230V 1 Fáze co? Takhle se prostě ty desky chovají, protože to ta jedna fáze není schopná ten výkon utáhnout. My máme indukci a naši sklokeramilku, oboje 3fáze a nikdy problém. To je prostě vlastnost. Je to i v návodu. ;)

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...