Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 2 hodinami, Péťa napsal:

Ale také ví, že vaše práva končí tam, kde začínají moje! To asi nevíte vy.

Takze je zcela OK v ramci "tvych prav" ta moje ojebat, protoze ta "tvoje" jsou lepsi, s lepsim svazackym cilem za lepsi zitrky? Aha... Co je dobre, o tom rozhodujeme my, strana, ze... Aneb, bolsevismus v praxi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no co vím, vyrábějí se i hybridy, takže třeba ve městě na elektriku a pak spalovák, co jsem četl testy, tak to chválí :super, hybridy beru jako mezistupeň k jen čistě elektrickému autu..., samozřejmě je to cenově jinde--taky si zítra nepoletím kupovat eleauto, ale jsou takoví, co si takové auto koupí jako krabičku sirek..., tak proč neumožnit, aby s tím začali, jako další je budou kupovat firmy..., já jako budoucnost spalovák nevidím a nechci vyvolávat hádky--jestli se spalováky budou dělat ještě 10 let, tak dalších 20 bude trvat, než se rozpadnou a pak vám to už může být u řiti :xvul

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

a zase prudím😇
Jen ze zvědavosti jsem si podobně nakonfiguroval 2008 v dehtu s tím nejžravějším motorem a proti tomu elektriku.
Jinak to bylo nakonfigurováno v podstatě podobně.
Rozdíl zhruba 450 000
Tak nějak přemýšlím kolik bych při spotřebě 6l/100km musel najet aby se mi ten rozdíl vrátil za 5 let?
 

Jako já si to spočítal a výsledek mě ani moc nepřekvapil🙂

https://www.peugeot.cz/modelova-rada/vyber-vozu/nove-suv-2008/konfigurator/uroven-vybavy.html

Upraveno uživatelem rhinos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

A máme tu další "výhodu" elektromobilů.

https://www.novinky.cz/auto/clanek/je-tesly-snadne-oklamat-a-slozite-uhasit-tragicka-nehoda-vzbuzuje-otazky-40357590

Chudáci hasiči...takové vody spotřebováno. Co na to ekolog @Radovanek

Upraveno uživatelem Návštěvník
Upraven odkaz, aby v něm nebyly reklamy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, vagi napsal:

Nejspíš o5 novináři napsali co chtěli a všichni tomu věří. Mrkni se do diskuze kde je odkaz na vyjádření zasahujících hasičů.

Hasiči na místě do 3minut, během pár minut uhašeno apak už jen dochlazovali. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 4. 2021 at 16:25, Dave_k napsal:

Tomu věřím, ale když je budou hasit obden, jak to z těch článků vyplívá, tak to bude brzy brnkačka jako spalovák. ;)

Tomu nevěř protože když budou obden hasit elektrický auto tak nebudou mít čas dělat ostatní práci na kterou jsou používaný. Protože i když je tam zmiňováno že do 10 minut lokalizace do 15 min. likvidace a pak jen dochlazování tak na to dochlazování se spotřebuje tolik vody že pokud není na dosah hydrant tak tam musí být minimálně dvě CASky aby se ta voda stačila dovážet.  A další aspekt pojištění těch elektrických povozů zatím žádná pojišťovna to asi extra neřeší aby měli kategorii pro elektriky protože když by do  pojistek promítli ekonomickou náročnost tak jim ty pojistky nikdo platit nebude takže díky tomu je jednodušší zdražit pojistky všem.  Viděl jsem x videí jak se hasí elektro auta ve světě většina odborné veřejnosti se shoduje že nejjednodušší je to auto po uhašení hodit do kontejneru a zaplavit ho vodou nebo zasypat pískem aby k tomu nemohl vzduch. Většina firem který se zabejvaj stavbou hasičských nástaveb takový kontejner umí postavit ale věř tomu že ten kontejner aby splnil všechny požadavky co se týče technických požadavků legislativy je cenově tak vysoko že bude trvat hodně dlouho než to bude běžné vybavení řekněme na každé druhé stanici HZS další věcí je že ty kontejnery se musí na něčem převážet  a díky velikosti se pod to budou muset dokoupit i auta což je další hromada peněz. Co vím tak zatím je rozhodnuto že tyto kontejnery by měli v rámci HZS ČR být rozmístěné na krajských stanicích po jednom kuse protože na krajských stanicích jsou dislokované auta které to můžou obsluhovat.  A když jsme u těch peněz tak HZS se téměř podařilo dohnat dluh na investicích který vznikl díky omezení jejich rozpočtů v době ekonomické krize 2008-2010 nebo kdy to přesněji bylo pozor podařilo se srovnat ten dluh tzn. že se podařilo obnovit techniku která musela přesluhovat ne že by se nakoupila nějaká nová technika. Nová technika se nakoupila jen na těch pár nově budovaných stanic který ale byli také plánované x roků zpětně a teď už se mluví opět o škrcení státního rozpočtu tudíž i přiškrcení peněz na investice do IZS/HZS jako takového.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ač jsem sám docela odpůrce elektra v autech (pro normální lidi to stále nedává smysl) tak tento incident je prostě mimo mísu a hlavně uměle vyvolaný.. Proč? Odpověď je přesně toto: "Závod totiž trval déle, než kdokoliv očekával. A zatímco ve Formuli 1 by byl předčasně ukončen po překročení časového limitu, takže nikomu by palivo nedošlo, tady se jezdilo tak dlouho, než se vybily baterky." 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peugeot představuje svou vizi ekologické mobility: „POWER OF CHOICE“ 

Zivotni prostredi Čt, 11/03/2021 - 14:15

V roce 2040 bude téměř 5 miliard lidí žít ve městech. Udržitelná urbanizace je tak jednou z hlavních výzev 21. století. Snahu řešit tuto otázku přitom sdílejí i všichni obyvatelé měst. Faktory, jako jsou kvalita ovzduší, raketový rozvoj e-commerce či rozšiřování dopravních prostředků s alternativními pohony, mění charakter měst, dopravu a způsob života v městských centrech.

Peugeot se tomuto novému scénáři přizpůsobuje prostřednictvím globálního závazku z hlediska elektrifikace. Usiluje o dosažení 100% elektrifikované modelové řady do roku 2023. K dnešnímu dni ji tvoří městské vozy Peugeot e-208 a e-2008, ale také kompletní nabídka 100% elektrických užitkových vozů schopných zabezpečit veškeré přepravní a zásobovací potřeby.

Peugeot je poskytovatelem komplexní mobility s širokou nabídkou elektrických jízdních kol, skútrů a koloběžek, ale také zastoupením vozů Peugeot ve vozových parcích pro sdílení automobilů, jako je Free2Move. Peugeot také přináší ekologicky šetrná řešení, aby zajistil tzv. mobilitu či logistiku poslední míle.

Ve vyspělém světě se začíná prosazovat nový model města, který klade důraz na udržitelnost, vyhrazuje nové prostory pro chodce, jízdní kola a vozidla poháněná alternativními energiemi. Postupně se zbavuje vozů se spalovacími motory.

Peugeot jako poskytovatel mobility zajišťuje svým zákazníkům svobodu pohybu díky velmi rozmanité škále elektrifikovaných vozidel, jejichž výkon a dojezd se staly na trhu referenční hodnotou. Kompaktní vozy, SUV, užitkové vozy, kola, skútry... všechny kategorie mají v elektrifikační strategii značky Peugeot své místo.

Jedním z pilířů technologické ofenzivy značky Peugeot je filosofie „Power of Choice“. Nová generace elektrifikovaných vozů nabízí zákazníkům značky možnost zvolit si druh energie, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám a využití, aniž by to bylo na úkor designu, komfortu, úrovně vybavení, prostornosti, nosnosti nebo potěšení z jízdy. Současně volba tvaru vozu nelimituje jeho použití. Tato filozofie se již stala realitou. V kategorii osobních vozů ji demonstrují modely Peugeot e-208, e-2008, 3008 Hybrid, 508 Hybrid a 508 SW Hybrid, v rámci užitkových vozů jde o Peugeot e-Expert, e-Traveller a e-Boxer. Všechny tyto vozy nabízejí stejný nákladový prostor a stejné asistenční systémy řízení jako jejich benzinové a naftové verze.

Nový Peugeot e-208 nabízí volnost pohybu ve městě i mimo něj. Baterie o velké kapacitě 50 kWh umožňuje dosáhnout dojezd až 340 km dle certifikačního protokolu WLTP. Motor o výkonu 100 kW (136 k) poskytuje točivý moment 260 Nm, funguje tiše a bez vibrací, zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 8,3 vteřiny. Nový Peugeot e-208 nabízí tři režimy řízení a s nimi širokou škálu možností jízdy: režim Eco pro optimalizaci dojezdu, režim Normal pro optimální komfort pro každodenní používání a konečně režim Sport pro maximální dynamiku a zážitek z jízdy. Peugeot e-208 je díky svému dojezdu, výkonům a ovladatelnosti vozem, který dokonale splňuje potřeby jízdy ve městě.

Nový Peugeot e-2008 obohacuje nabídku segmentu kompaktních SUV o vůz, který je delší, nižší, technologicky vyspělejší a úspornější než jeho předchůdce. Designéři značky ho vytvarovali tak, aby byl design vozu silný, robustní, působivý, ale také praktický. Stejně jako Peugeot e-208 je i model e-2008 vybaven motorem o výkonu 100 kW s točivým momentem 260 Nm a vysokokapacitní baterií 50 kWh s dojezdem až 310 km dle certifikačního protokolu WLTP. Tyto vlastnosti doplňuje tichý chod a vynikající dynamika při nulových emisích CO2. Baterie osazené do podlahy vozu zajišťují ideální těžiště a příkladnou rovnováhu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi. Díky tomu je model e-2008 ztělesněním nejlepšího know-how značky Peugeot z hlediska nápravového systému.

Použitím platformy CMP/e-CMP, která byla určena pro elektrickou verzi vozu již od počátku návrhu, nebyla nijak omezena prostornost vozu. Při rozvoru 260 cm a celkové délce 430 cm je prostornost kabiny a druhá řada sedadel zcela kompatibilní s rodinným využitím vozu. I objem zavazadlového prostoru je stejný bez ohledu na verzi (s elektrickým nebo spalovacím motorem), v závislosti na vybavení může dosahovat až 434 litrů (norma VDA210).

Pokud jde o plug-in hybridní vozy, Peugeot připravil jednu z nejrozmanitějších nabídek na trhu.

Jeden z bestsellerů značky, nový Peugeot 3008, je k dispozici v plug-in hybridní verzi o výkonu 225 k s pohonem předních kol nebo 300 k s pohonem všech kol. Dalšími plug-in hybridními vozy jsou Peugeot 508 a 508 SW. Rozmanité způsoby použití, které umožňují režimy ZEV (100% elektrický), 4x4, Hybrid nebo Sport, zajišťují skutečnou radost z jízdy. Elektrický režim navíc přináší i zcela nové zážitky z řízení při absenci jakýchkoli vibrací, hluku, zápachu či nutnosti řazení rychlostí, a to vše s nulovými emisemi. Dojezdy v tomto režimu jsou navíc dostačující k pokrytí naprosté většiny potřeb.

V nedávné době představil Peugeot vozy 508 a 508 SW Peugeot Sport Engineered jako první z nové produktové řady vysoce výkonných vozů. Jde o dokonalé spojení sportovního charakteru a technologií. Touto kombinací Peugeot definuje principy nového odpovědného výkonu, který označuje jako Neo-Performance. Značka tak zahájila novou éru výkonosti, jaké ještě nikdy nebylo v rámci sériové výroby u značky Peugeot dosaženo. Motor může díky kombinaci tepelné a elektrické energie vyvinout výkon 360 k a točivý moment 520 Nm, a to s rekordně nízkými emisemi CO2. Tato kombinace sportovního charakteru a technologií umožňuje dosáhnout téměř okamžité odezvy, a podtrhuje tak význam potěšení z jízdy, které je samotnou podstatou DNA značky Peugeot. Tato vysoce výkonná verze dosahuje podle protokolu WLTP emise CO2 46 g /km, což odpovídá spotřebě 2,03 l/100 km.

Rychlý růst e-commerce, kdy je klíčová rychlost a bezpečné doručování do domu, ukázal v posledních letech, zejména v souvislosti s epidemií COVID-19, jak je důležité mít k dispozici flotilu elektrifikovaných užitkových vozů. Peugeot je dnes na tomto trhu jedním z hlavních hráčů, neboť nabízí 100% elektrické verze svých dodávek menších či větších rozměrů: nový Peugeot e-Traveller, e-Expert a e-Boxer.

Vozy Peugeot e-Expert a e-Traveller postavené na multienergetické modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform) nabízí 100% elektrický pohon s maximálním výkonem 100 KW a maximálním točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2. Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-208 a nového SUV Peugeot e-2008. Došlo však k úpravě převodovky, která je kratší, aby lépe vyhovovala potřebám zátěže užitkových vozů. Jak e-Expert tak e-Traveller nabízejí dva různé dojezdy.  Kapacita lithium-iontových baterií je v závislosti na potřebách 50 kWh a 75 kWh. Umožňuje dosahovat dojezdu až 230 km (50 kW), resp. 330 km (75 kWh) dle certifikačního protokolu WLTP.

Nový Peugeot e-Boxer[1], věrný koncepci „Power of Choice“, nabízí širokou škálu verzí karoserie přizpůsobených každému použití a každé profesi. Na základě 3 rozvorů (300 cm, 345 cm a 404 cm) jsou verze dodávky se skříňovou karoserií dodávány ve 4 délkách (L1, L2, L3 a L4) a 3 výškách (H1, H2 a H3). Celkem jde o 5 různých verzí karoserie s užitečným objemem od 5 do 17 m3 a užitečnou hmotností až 1890 kg. Nový Peugeot e-Boxer je k dispozici také v jiných variantách, aby vyhovoval specifickým profesním potřebám. V nabídce základu pro přestavby jsou: šasi kabina (L2, L3 a L4), šasi dvoukabina (L3), plošina (L3 a L4). Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také podporuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti zajišťuje stejný jízdní komfort jako u verzí vybavených spalovacím motorem. Nový Peugeot e-Boxer nabízí dvě úrovně dojezdu. Dostupné kapacity lithium-iontových baterií jsou v závislosti na požadavcích 37 kWh a 70 kW. 

Stejně jako u osobních vozů, ani u elektrifikovaných verzí užitkových vozů Peugeot nedošlo k omezení užitečných funkcí, modularity nebo možností specifických přestaveb pro profesionální zákazníky. Vozy umožňují také neomezený přístup do městských center.

Řada užitkových vozů Peugeot bude v letošním roce kompletně elektrifikována. Již brzy bude nabídka značky doplněna o 100% elektrickou verzi dodávky Partner. Hnací ústrojí tohoto vozu je převzaté od platformy eCMP a tvoří jej elektrická baterie o kapacitě 50 KWh chlazená vodou umožňující dobíjecí výkon až 100 kW, elektrický motor 100 kW/136 k a palubní nabíječka (jednofázová 7,4 kW a třífázová 11 kW). Současně s elektrickým užitkovým vozem e-Partner bude na trh uveden také jeho protějšek v osobním provedení - elektrická osobní dodávka e-Rifter.

Pokud jde o mobilitu poslední míle, Peugeot má v nabídce širokou škálu jízdních kol, koloběžek a elektrokoloběžek. Mezi jednostopé dopravní prostředky patří jízdní kolo eF01 z dílen designového centra Peugeot Design Lab. Tento produkt způsobil revoluci na trhu skládacích elektrických jízdních kol. Díky hliníkovému podvozku váží méně než 20 kg, skládání a rozkládání zabere méně než 10 vteřin. Baterii lze dobíjet ve vlastní dobíjecí stanici, kterou lze namontovat například do zavazadlového prostoru vozu Peugeot 3008. Kolo eF01 s osmistupňovou převodovkou Altus Revoshift od společnosti Shimano může dosáhnout rychlostí téměř 30 km/h, dojezd je více než 60 kilometrů.

V roce 2020 oživila společnost Peugeot Motorcycles jeden ze svých nejikoničtějších skútrů, Peugeot Ludix, a představila jeho elektrickou verzi Peugeot e-Ludix. Jedná se tak o čtvrtý bezemisní model značky. Peugeot e-Ludix je ideálním skútrem pro generaci mileniálů, třicátníků až čtyřicátníků, kteří se touží pohybovat po městě, v němž žijí, pracují a cestují. Jednoduchý a městský Peugeot e-Ludix vyznává styl „retro“. Dláždí cestu novému konceptu městské mobility a nabízí atraktivní, pohodlný a spolehlivý dopravní prostředek pro každodenní cesty. Skútr e-Ludix se dobije za 3 hodiny na 80 %, dojezd je až 50 km. Dost na to, abyste mohli cestovat celý den bez obav o úroveň dobití baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

První tučný odstavec mě jednoznačně přesvědčil, že dál pokračovat ve čtení pro mě nemá smysl. Ve městě bydlím, stejně tak drtivá většina mých přátel a nemám mezi nimi jediného, který by toužil po změně charakteru svého života.

V souvislosti s nucením k obecně omezujícím parametrům žití jsem alergický na výraz VŠICHNI SI PŘEJOU - páč zdaleka ne VŠICHNI jsou z rozvoje těchto hraček nadšeni (a je tedy hodně odvážné tvrdit, že si VŠICHNI podobné zhůvěřilosti přejou)

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...