Péťa Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 Já se už těším, to by šlo: https://vtm.zive.cz/clanky/elektricka-dacia-se-zacina-prodavat-bude-jednim-z-nejdostupnejsich-elektromobilu/sc-870-a-208997/default.aspx Ale jako druhé auto na popojíždění to je pro mě i tak vysoko nad cifrou, kterou jsem ochotný zaplatit Medvěd ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 (upraveno) smogovou inverzi v Ostrave jsem videl jen u nas doma v obyvaku kdyz mama zhulila krabku Peter za večer a ja přišel domu a v obyvaku rožnul (čti rozsvítil) to jsem poprve v praxi poznal mlhu co by se dala krájet Upraveno 14. březen 2021 uživatelem Pe.Tr Pepito a skypeja ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rhinos Odesláno 14. březen 2021 Sdílet Odesláno 14. březen 2021 já jsem prolezl sauto vyložene auta s elektro pohonem. Když někdo řekne že je to v podstatě nákupní taška tak já dodám že dost těchto aut na můj víkendový nákup nestačí A zároveň není ani vhodné na dopravu do práce a odvoz dětí...Fiat 500 by se mi fakt líbil i interiér ale bohužel ta velikost. Nejlevnější Citigo je 452000 ale na druhou stranu je to 11/2019 a je fakt pěkné. Jsou tam i nějaké VW Up za 250k E-Golf by asi nebyl špatný ale 330k a 6/2015 No a pak srdcovka BMW i3 ale ta cena...já vím že nová stojí přes mega... A pak Kia Soul...a ta se mi teda líbí...velikostně OK...být to tak za....250 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 19. březen 2021 Sdílet Odesláno 19. březen 2021 Tak co myslíte? Podaří se zlikvidovat ty smraďochy? https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/zmizi-konecne-z-ulic-obludne-kourici-auta-od-leta-se-zprisni/r~d6448a80869311ebaedf0cc47ab5f122/ To bude asi mít můj FoFo smůlu... Pepito ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 Ono to nějak půjde..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 před 10 hodinami, Péťa napsal: Podaří se zlikvidovat ty smraďochy? Sonda s tlakovým čidlem.... A jak ta sonda pozná, že se nachází ve výfuku toho oficoš měřeného vozidla Online video Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 Tím, že se o auta nezajímám, pro mě novinky, jak to je s vodíkem v praxi: https://www.novinky.cz/auto/automoto-testy/clanek/auto-budoucnosti-test-vodikoveho-elektromobilu-hyundai-nexo-40354309 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 před 11 hodinami, Péťa napsal: Tak co myslíte? Podaří se zlikvidovat ty smraďochy? To už tu mělo dávno být. Jen si nedovedu představit, jak to bude fungovat v praxi na STK\emisích...viz @Hafity Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 Ještě jsem narazil na dva články. První se zabývá situací, kdyby v ČR bylo milion elektroaut a druhý baterkami: https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne https://fdrive.cz/clanky/baterie-pro-elektromobily-potrebuji-mnohem-mene-surovin-nez-benzin-6684 Vím, že to mnoho lidí tady nebude chtít přijmout, ale snad se jim po přečtení svět úplně nezhroutí a najdou si své argumenty. A zrovna dodávám - ano, nabíjení na sídlištích je problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 (upraveno) Péťo - dokud dobíjení nebude pro všechny zcela bezproblémově, nemám důvod začít přemýšlet o změně mých naprosto elektro*****odmítavých postojů Upraveno 20. březen 2021 uživatelem Medvěd Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 Já čekám na cenu A ta nebude, dokud se elektroauta masově nerozšíří a nevyřeší pár technologických detailů s cenou baterie. Takže se asi nedočkám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 @Péťa tak to nějak nevím co budu s mým Parťáčkem dělat.. chudinka malá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rhinos Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 a taky je dobré si uvědomit že to jsou studie... Tu vždy někdo platí a já pak vždy pochybuju o výsledcích. Je to z jiného soudku ,ale strašně mi to připomína humbuk okolo Digital Factory 4. A zrovan ta T&E je ta samá z jiného článku na hrotu....viz konec kdo to platil... https://www.tydenikhrot.cz/clanek/spalovaci-motor-baterie-srovnani-elektromobilita Péťa a Medvěd ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 (upraveno) před 2 hodinami, Péťa napsal: Já čekám na cenu A ta nebude, dokud se elektroauta masově nerozšíří a nevyřeší pár technologických detailů s cenou baterie. Takže se asi nedočkám To mi připomíná debatu o vejci a slepici Elektroauta se masivně nerozšíří dokud nebude splněna podmínka naprosto bezproblémového užívání (zejména ceny a dobíjení). No a ta nebude vytvořena, dokud nebude rozšíření masívní = nebude tolik uživatelů, aby se taková investice do nabíječek v pro investora zajímavé době vrátila. Co se ceny elektroaut týče, tak platí totéž - dokud se nebudou elektromobily vyrábět v takových sériích, aby se je vyplatilo prodávat za cenu blízkou spalovákům (nebudou stát nové řekněme pod půl mega), tak se dle mého širšího rozšíření netřeba bát. Zatím pořád chci věřit, že mě povinnost obdivně-radostného hýkání nad ekektromobilem a zběsilé likvidace jinak plně funkčního diesela mine = že se tohoto stádia nedožiju. Upraveno 20. březen 2021 uživatelem Medvěd Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 20. březen 2021 Sdílet Odesláno 20. březen 2021 před 38 minutami, Medvěd napsal: prodávat za cenu blízkou spalovákům Na tom se už pracuje.... Zdražujou spalováky.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 21. březen 2021 Sdílet Odesláno 21. březen 2021 Nevím, zda už bylo, ale zajímavé, byť je to zase na tom zlém autoforu https://www.autoforum.cz/zajimavosti/spinave-tajemstvi-elektrickych-aut-nema-reseni-detaily-odhaluji-cele-realne-dopady/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sitler Odesláno 26. březen 2021 Sdílet Odesláno 26. březen 2021 Taky pohled na vec. Tentokrat ekonomicky. https://echo24.cz/a/SSY8P/evropa-ztratila-rozum-kdyz-si-necha-znicit-automobilovy-prumysl?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=ATvbV2B4FoT-202103260908&dop_id=11002399 Hafity ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 26. březen 2021 Sdílet Odesláno 26. březen 2021 Tak s tím článkem souhlasím na 100% Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radovanek Odesláno 26. březen 2021 Sdílet Odesláno 26. březen 2021 Nemám příliš času odpovídat průběžně, ale k tomu poslednímu slintu takový protičlánek,, který je bohužel pravdivý. Jak potvrdí lidi z automotive. Tlačí to spalovací dinosauři, ne zelená lobby. Potřebují prodat, co už dávno roky připravují. https://finmag.penize.cz/ekonomika/425328-eu-chce-zakazat-prodej-spalovacich-aut-proc-vam-to-muze-byt-burt? Jinak ten nesmysl z echo24.cz je samozřejmě plný nesmyslů a blbostí, které vyvrátí pár čísel z ČSÚ za uplynulé roky. ČR vyveze ročně +-16 TW elektřiny, to by stačilo už dnes na uživení 4 milionů osobních aut z 6 milionů celkem, co jich v ČR máme. A na "chudé" lidi či ty ze sídliště v klidu zapomeňme. Průměrné stáří auta je v ČR 15 let, takže i kdyby se nakrásně od zítřka neprodal jediný spalovák, výměna by přišla nejdříve v roce 2036. A to taky "chudého" člověka nebo sídliště nezasáhne, protože 80% nových aut u nás nakupují firmy, které je drží 3-5 let, podle leasingu, takže se bavíme o roce 2039-2042, kdy se k ojetinám dostane běžný občan. A v ČR máme přes 2 miliony rodinných domků, takže už dnes může 1/3 z 6 milionů registrovaných osobních spalovacích aut být elektro, mají kde přes noc nabíjet. Průměrné auto parkuje 95% dne, takže v klidu příkonem nižším, než má žehlička nebo rychlovarná konvice, nabije za den přes 20 kWh elektřiny. Na to po městě ujede 150-200 km, po dálnici 100-120 km. Průměrný Čech najede za den 60 km. A to jsou v tom všichni cesťáci a referenti. Prostě taková jsou fakta. Padá i oblíbený hejt - "Musíš plánovat. Najednou potřebuješ zajet tam a tamhle.... dojde baterka a jsi v zadeli. Teď najdeš benzinku nebo dárce pár litrů, naleješ a jedeš.... Na nabíječce musíš být nějaký čas a není to o minutách...." Každý to máme jinak, ale já mohu hovořit za průřezově všechna elektro vozidla v ČR, protože je testuji a jezdím s nimi v běžném provozu dnes a denně. Můj Pugeot Ion, po 7 letech a 93 tis. km (jde vývojově o 13 let staré japonské auto, Peugeot dělá jen licenci Mitsubishi iMiev) má degradaci tehdejší baterky na úrovni 25%. Výrobce garantoval 20% po 5 letech, to dodržel. Mně dojezd kolem 100 km denně bohatě stačí, protože každé ráno mohu mít auto nabité z obyčejné zásuvky do plna a totéž během 4,5 hodiny stání před kanclem, kde bývám běžně 8-10 hodin. Nebo 10-15 minut u rychlonabíječky, kterých je v okolí dost a dost. a k jejich spuštění stačí mobilní telefon. Tento víkend testuji Hyundai Ioniq, auto srovnatelné s Octavií. 39 kWh využitelná kapacita baterky, v plné palbě včetně pokročilého Autopilota. Dojezd 246 km při 92% baterky. Nevyjezdím to za den, přestože lítám po rychlostkách a dálnici a mám auto klimu na 20°C. Minulý týden jsme měl na 4 dny SUV Hyundai Kona, co se dělá v Nošovicích. 64 kWh baterka, průměrný dojezd 484 km, v mých podmínkách okolo 0°C na zimních pneu plus kromě dálnic jsem jezdil Beskydy (třeba Šance, Bumbálku, Horní Bečvu), byl dojezd stále i v -5°C a na sněhu s komfortním topením včetně sedačky a volantu 364 km. To je Ostrava-Praha. Prostě ty veřejné nabíječky používám naprosto okrajově, se spalovákem na benzínku musím vždy. A navíc ta Kona uměla 75 kW příkon nabíjení, takže když jsem ji v podhůří Jeseníků ve Vítkově pověsil na hypernabíječku Pražské energetiky na pumpě Eurooilu, švihalo to tam přes 12 kWh za 10 minut, což mi ve městě stačilo na 100 km. Prostě jsme dnes jinde, než v dubnu 2014, kdy jsem si elektromobil kupoval. A mimochodem cena šla brutálně dolů. Peugeot Ion se prodával 2011-2013 za 750 tisíc Kč s DPH, já ho měl ve slevě za 439, dnes kolem 800 pořídíte násobně větší elektormobil s násobně větším dojezdem, výkony, nabíjením i výbavou. Péťa a sitler ohodnotil 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sitler Odesláno 26. březen 2021 Sdílet Odesláno 26. březen 2021 To vubec nic nemeni na tom, ze se Evropa a jeji statyu ekomonicky rujnuji za to, ze ve zbytku sveta na to serou jak na placatej sutr a totalne nas ekonomicky zvalcujou. Pak nam to bude uplne k nicemu. My se vzdame toho, co umime, v cem jsme svetovi lidri a najhradime to necim, co delat neumime, kde nemuzeme normalne konkurovat a kde nas ostatnio s klidem rozdrti. Jo, to se fakt vyplati. Nez aby se zamerili na zaoceanske lode, tankery a podobne ohromne, tak radsi rozesrat ekonomiku evropy a lidi. Medvěd, Péťa, BubakGS a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.