Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

smogovou inverzi v Ostrave jsem videl jen u nas doma v obyvaku kdyz mama zhulila krabku Peter za večer a ja přišel domu a v obyvaku rožnul (čti rozsvítil)

to jsem poprve v praxi poznal mlhu co by se dala krájet 😁

Upraveno uživatelem Pe.Tr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem prolezl sauto vyložene auta s elektro pohonem.
Když někdo řekne že je to v podstatě nákupní taška tak já dodám že dost těchto aut na můj víkendový nákup nestačí😉
A zároveň není ani vhodné na dopravu do práce a odvoz dětí...Fiat 500 by se mi fakt líbil i interiér ale bohužel ta velikost.
Nejlevnější Citigo je 452000 ale na druhou stranu je to 11/2019 a je fakt pěkné.
Jsou tam i nějaké VW Up za 250k
E-Golf by asi nebyl špatný ale 330k a 6/2015
No a pak srdcovka BMW i3 ale ta cena...já vím že nová stojí přes mega...
A pak Kia Soul...a ta se mi teda líbí...velikostně OK...být to tak za....250😇

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Péťa napsal:

Tak co myslíte? Podaří se zlikvidovat ty smraďochy?

To už tu mělo dávno být. Jen si nedovedu představit, jak to bude fungovat v praxi na STK\emisích...viz @Hafity :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem narazil na dva články. První se zabývá situací, kdyby v ČR bylo milion elektroaut a druhý baterkami:

https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne

https://fdrive.cz/clanky/baterie-pro-elektromobily-potrebuji-mnohem-mene-surovin-nez-benzin-6684

Vím, že to mnoho lidí tady nebude chtít přijmout, ale snad se jim po přečtení svět úplně nezhroutí ;) a najdou si své argumenty. A zrovna dodávám - ano, nabíjení na sídlištích je problém.

https://www.iamrenew.com/wp-content/uploads/2019/01/Norway-EV-e1546589198433.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a taky je dobré si uvědomit že to jsou studie...
Tu vždy někdo platí a já pak vždy pochybuju o výsledcích. Je to z jiného soudku ,ale strašně mi to připomína humbuk okolo Digital Factory 4.
A zrovan ta T&E je ta samá z jiného článku na hrotu....viz konec kdo to platil...

https://www.tydenikhrot.cz/clanek/spalovaci-motor-baterie-srovnani-elektromobilita

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Péťa napsal:

Já čekám na cenu :D A ta nebude, dokud se elektroauta masově nerozšíří a nevyřeší pár technologických detailů s cenou baterie. Takže se asi nedočkám :(

To mi připomíná debatu o vejci a slepici 

Elektroauta se masivně nerozšíří dokud nebude splněna podmínka naprosto bezproblémového užívání (zejména ceny a dobíjení). No a ta nebude vytvořena, dokud nebude rozšíření masívní = nebude tolik uživatelů, aby se taková investice do nabíječek v pro investora zajímavé době vrátila. 

Co se ceny elektroaut týče, tak platí totéž - dokud se nebudou elektromobily vyrábět v takových sériích, aby se je vyplatilo prodávat za cenu blízkou spalovákům (nebudou stát nové řekněme pod půl mega), tak se dle mého širšího rozšíření netřeba bát. 

Zatím pořád chci věřit, že mě povinnost obdivně-radostného hýkání nad ekektromobilem a zběsilé likvidace jinak plně funkčního diesela mine = že se tohoto stádia nedožiju. 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám příliš času odpovídat průběžně, ale k tomu poslednímu slintu takový protičlánek,, který je bohužel pravdivý. Jak potvrdí lidi z automotive. Tlačí to spalovací dinosauři, ne zelená lobby. Potřebují prodat, co už dávno roky připravují. https://finmag.penize.cz/ekonomika/425328-eu-chce-zakazat-prodej-spalovacich-aut-proc-vam-to-muze-byt-burt? 

Jinak ten nesmysl z echo24.cz je samozřejmě plný nesmyslů a blbostí, které vyvrátí pár čísel z ČSÚ za uplynulé roky. ČR vyveze ročně +-16 TW elektřiny, to by stačilo už dnes na uživení 4 milionů osobních aut z 6 milionů celkem, co jich v ČR máme. A na "chudé" lidi či ty ze sídliště v klidu zapomeňme. Průměrné stáří auta je v ČR 15 let, takže i kdyby se nakrásně od zítřka neprodal jediný spalovák, výměna by přišla nejdříve v roce 2036. A to taky "chudého" člověka nebo sídliště nezasáhne, protože 80% nových aut u nás nakupují firmy, které je drží 3-5 let, podle leasingu, takže se bavíme o roce 2039-2042, kdy se k ojetinám dostane běžný občan. A v ČR máme přes 2 miliony rodinných domků, takže už dnes může 1/3 z 6 milionů registrovaných osobních spalovacích aut být elektro, mají kde přes noc nabíjet. Průměrné auto parkuje 95% dne, takže v klidu příkonem nižším, než má žehlička nebo rychlovarná konvice, nabije za den přes 20 kWh elektřiny. Na to po městě ujede 150-200 km, po dálnici 100-120 km. Průměrný Čech najede za den 60 km. A to jsou v tom všichni cesťáci a referenti. Prostě taková jsou fakta.

Padá i oblíbený hejt - "Musíš plánovat. Najednou potřebuješ zajet tam a tamhle.... dojde baterka a jsi v zadeli. Teď najdeš benzinku nebo dárce pár litrů, naleješ a jedeš.... Na nabíječce musíš být nějaký čas a není to o minutách...." Každý to máme jinak, ale já mohu hovořit za průřezově všechna elektro vozidla v ČR, protože je testuji a jezdím s nimi v běžném provozu dnes a denně. Můj Pugeot Ion, po 7 letech a 93 tis. km (jde vývojově o 13 let staré japonské auto, Peugeot dělá jen licenci Mitsubishi iMiev) má degradaci tehdejší baterky na úrovni 25%. Výrobce garantoval 20% po 5 letech, to dodržel. Mně dojezd kolem 100 km denně bohatě stačí, protože každé ráno mohu mít auto nabité z obyčejné zásuvky do plna a totéž během 4,5 hodiny stání před kanclem, kde bývám běžně 8-10 hodin. Nebo 10-15 minut u rychlonabíječky, kterých je v okolí dost a dost. a k jejich spuštění stačí mobilní telefon. Tento víkend testuji Hyundai Ioniq, auto srovnatelné s Octavií. 39 kWh využitelná kapacita baterky, v plné palbě včetně pokročilého Autopilota. Dojezd 246 km při 92% baterky. Nevyjezdím to za den, přestože lítám po rychlostkách a dálnici a mám auto klimu na 20°C. Minulý týden jsme měl na 4 dny SUV Hyundai Kona, co se dělá v Nošovicích. 64 kWh baterka, průměrný dojezd 484 km, v mých podmínkách okolo 0°C na zimních pneu plus kromě dálnic jsem jezdil Beskydy (třeba Šance, Bumbálku, Horní Bečvu), byl dojezd stále i v -5°C a na sněhu s komfortním topením včetně sedačky a volantu 364 km. To je Ostrava-Praha. Prostě ty veřejné nabíječky používám naprosto okrajově, se spalovákem na benzínku musím vždy. A navíc ta Kona uměla 75 kW příkon nabíjení, takže když jsem ji v podhůří Jeseníků ve Vítkově pověsil na hypernabíječku Pražské energetiky na pumpě Eurooilu, švihalo to tam přes 12 kWh za 10 minut, což mi ve městě stačilo na 100 km. Prostě jsme dnes jinde, než v dubnu 2014, kdy jsem si elektromobil kupoval. A mimochodem cena šla brutálně dolů. Peugeot Ion se prodával 2011-2013 za 750 tisíc Kč s DPH, já ho měl ve slevě za 439, dnes kolem 800 pořídíte násobně větší elektormobil s násobně větším dojezdem, výkony, nabíjením i výbavou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vubec nic nemeni na tom, ze se Evropa a jeji statyu ekomonicky rujnuji za to, ze ve zbytku sveta na to serou jak na placatej sutr a totalne nas ekonomicky zvalcujou. Pak nam to bude uplne k nicemu. My se vzdame toho, co umime, v cem jsme svetovi lidri a najhradime to necim, co delat neumime, kde  nemuzeme normalne konkurovat a kde nas ostatnio s klidem rozdrti. Jo, to se fakt vyplati. Nez aby se zamerili na zaoceanske lode, tankery a podobne ohromne, tak radsi rozesrat ekonomiku evropy a lidi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...