Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Radovánku - znáš mě málo a tak chápu, že netušíš, že na svých cestách opravdu občas i ten vlak nebo autobus použiju a věř, že na rozdíl od Tvých pohádek jsou mé zkušenosti se zaplivaným nádražím plným bezďáků a progresivní ceny jízdného založené na reálných zážitcích. Jestliže si třeba jízdenku FlixBusem u řidiče koupím o xxx% dráž než "předprodeji" (vím, že to chtěl prosadit i JanČůrá v jeho Student Agency - ale už nevím, jestli s tím i u vlaků uspěl),  což mě nutí i takovou věc jako výlet "plánovat" a doufat, že vyjde počasí, že nikdo nebudeme mít rýmu nebo že mladej nedorazí ze školy s koulí nebo poznámkou (v normálním školním roce), pak je prostě výhodnější a příjemnější sednout do auta a na ten výlet jet bez jakýchkoli omezení. Takže se holt chovám antiRadovánkovsky a Tvé vlákno tady si čtu, když se chci od srdce zasmát. 

Jsem rád, že lidi jako Ty ZATÍM ještě nemají takovou moc, aby dokázali běžný život lidí omezit a donutit je uvažovat podobně sebemrskačským způsobem, jaký tu prezentuješ Ty. 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Medvěd

On už musí, nemůže už ani chtít se po tom všem odvrátit. 

Když tady byly fota jak jel na dovču, tak to by bylo  do natoč to. 😁

Ale zase na druhou stranu pokud by byl nevimjak v plné náloži za cca 500000 /600000  tak to na couračky beru, kamarád to jezdí jako test pro Škodu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milan+ 

Já si v tomhle směru celkem jsem schopen rozumět např. s Péťou, který chápe, že moje a jeho potřeby i možnosti jsou naprosto jiné. Peťa má 2 auta - jedno na cesty rodinné (stejně ale využité jiným způsobem než auto moje) , druhé hopsadlo kolem komína. Na rozdíl ode mě bydlí v rodinném domku a tak by neměl problém mít jedno elektroauto, které by klidně noc co noc nabíjel a dojezd do 100 km by mu jistě seděl. 

Já bydlím kde bydlím, tzn. v cinžáku z roku 1905 a jsem rád, pokud zaparkuju v dohledu - nabíjení přes noc je pro mě zkrátka fikce. Auto využívám hlavně na víkendové výlety a to pak chci v momentu, kdy mám náladu někam jet, sednout za volant a jet bez starostí o to, zda mám či nemám nabito. Přestávky si dělám kdy potřebuju já nebo někdo z rodiny, ne proto, že auto potřebuje půl hodiny na nabití po ujetí 200 km (plnou nádrž nafty tankuju 2 - 3x měsíčně a nalít tam 60 litrů je otázka tak 5ti minut) . 

No a v neposlední řadě je CENA. Vím, že pro Radovánka je to marginálie, ale já jsem na Galaxu v hodnotě 200 000 Kč fakt docela dlouho šetřil. Teď mám auto, které mi sice vyhovuje, ale je mu 14 let a já bych na novou Galaxu za cca milion nejen nedosáhl, ale i kdybych ty prachy měl, dost by mě trápilo takovej balík za auto vyhodit. Když vidím užitné hodnoty elektromobilů a jejich ceny ve srovnání s podobnými či identickými spalováky, koupě elektriky mi smysluplná nepřijde. 

V tom rozumím i Tobě. Taky máš kde případně nabíjet a tak by tě ten Enyjaq zajímal, ale za jinou cenu. Nepřeju si ale žádné "dotace" tohoto segmentu, jen ať si elektrofanatici hezky zaplatěj auta tak jako každý druhý (ono by se 0ak líp vidělo jestli je tato cesta smysluplná nebo jenom moderní) 

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Radovanek napsal:

Je vidět, že jsi poslední dobu nejel MHD a hromadnou dopravou, takže nevíš, že vše řeší aplikace v mobilu. Jízdenky objednáváš online, ruší stejně, stačí 15 minut před odjezdem a bez storno poplatků. Na vlak na zaplivaném nádraží čekat nebudeš, je vidět, že jsi na něm taky dlouho nebyl. Navíc máš jako cestující k dispozici od dopravce většinou i útulnou čekárnu, u RJ třeba i s kávou neomezeně zdarma, wifi zdarma, čajem za 10 a pivem za 20 korun.

Do 04/2020 jsem nejake 3 roky jezdil tyden co tyden Pce-Brno a zpet. Tzn hlavni koridor. Zpozdeni naprosto pravidelne... nekdy par minut, nekdy treba 15, nekdy hodinu, jednou celou noc nekde v polich... , navaznost na MHD? Sorry, zpozdeni vlaku = ujety nocni rozjezd v Brne => taxi pres cele mesto... nebo hodinu pockat na zaplivanem, odpornem nadrazi (kdo nekdy byl v brne, moc dobre vi co je nadrazi a prednadrazi za hnus). 

Jako ano, melo to nejake vyhody oproti jezdeni autem, ale ze by to byl az takovy zazrak - ne, opravdu ne. A to jsem zasadne volil prvni tridu s rezervaci mista.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych dodal, že mám dobrého známého, který si asi před rokem pořídil elektroFIATa 500e a je s tím  taky spokojenej. Je to ale tím, že 
a) bydlí v baráčku mimo Prahu a tak neřeší nabíjení
b) jako podnikatel má takřka denně jednání v Praze a tak mu sakra vyhovuje, že jako majitel elektrovozítka může ignorovat zóny (dojezd toho prcka je pro jeho potřeby dostatečný)
c) má rodinný vůz se spalovákem a ten používá na opravdové cesty

Tak se podle mého názoru chová rozumně uvažující člověk. FIATa koupil jetého za cenu jeté Fóbie a má pod sebou dostatek vaty na to, aby si - až mu třeba baterky řeknou "Ahoj, konec" nebo až i elektro budou muset respektovat zóny - mohl dovolit to auto po X letech provozu hodit ze skály nebo se ztrátou prodat a pořídit něco novějšího. Být závislý jenom na elektrice a předvádět před cestou přes půl malé české republiky takovou ekvilibristiku jako Radovánek před srazem v Řásné, to chce být pro tento druh pohonu asi i víc než jen nadšencem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak jeste treba muj aktualni use-case:

2-3x tydne jezdim Prelouc-Praha a zpet. Do kancelare, do prace. Autem, na spalovak. Bydlim v bytovem dome z 60.let, parkvani ve vnitrobloku. Zasuvky? Nejsou, nebudou. Moznost nabijeni doma: nula. 

V praci? Parkovani na odstavne pronajate plose. Zasuvky? Nejsou, nebudou. Moznost dobijeni: nula. Takze mi z toho plyne, ze kdyz pojedu ve stredu a ctvrtek, tak v patek uz proste do prace nedojedu. Leda bych cestou nekde ztratil hromadu casu dobijenim a cekanim.

A ted hromadna: Prelouc-Praha je na rychlikove trase, vlak jede 55 minut. +cesta na nadrazi a z nadrazi v prelouci, 15min pesky nebo 8 v MHD, budiz. V praze... dalsich 20+min v tramvajich, pristup pres prazsky sherwood. Cena? Radsi ani nemluvit. Autem? 1:10 od dveri ke dverim, 1:20 kdyz jedu tak, ze v praze chytnu spicku.

Tak jo no. Elektro auto uplne na *neumím psát slušně pro dany use case, hromadna? Spousta ztraceneho casu a naprosto odporne prostredi, kterym se pohybovat.

Neni vse jen elektricky ruzove...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

😄 málo tlačíš - musíš tlačit v baráku na ty dinosaury, aby ti udělali nabijecí stanici na dvoře a taky na ty tvoje dinosaury v práci, aby udělali stanici na tom pronajatym parkovišti. 
Oni to rádi ze svýho zaplatěji a postavěji, co na tom že to bude jen kuli tobě. A možná pak až to uviději sousedi, tak poletěj nakoupit taky elektromobily, ale to saze pak bude u tý nabiječky fronta, tak bude lepší když už to dinosauři budou dělat, aby postavili čtyři, pět stání. 
Pak si koupíš pětikolík a budeš zadarmo nabijet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medveď to povedal presne,

Priemer najazdených km je asi taky výpovedná údaj ako priemerná spotreba elektriky. To ze ja spravím ročne 25000km a manželka 6000 km je priemer 15000km a teda je pre mňa elektromobil výhodný, km nájazd sme riešili riešili 10 stránok späť. Stále si ideš svoje.

sa nedaj vysmiať radovánek, a tlačiť na politikov, ty si odkiaľ? Voľby sú každé 4 roky, a všetci sa držia pravidlá, keď sme dolu spievame s vami, keď sme hore se reme na vás. Nasľubovať hory doly je jednoduché no realizovať to, je po nástupe ťažké, vidno ti na našom dementovi z Trnavy, ráno povie to, o hodinu neskôr opraví to co povedal, lebo mu to niekto vysvetli že to tak nejde, a potom ešte poobede zvolá tlacovku, ze on to tak nemyslel ako to povedal. Čiže v tomto smere 0 bodov.

Co sa týka nastupist, zastávok, povedz manželke alebo dcére, aby išla večer z prace, z obchodu MHD, či vlakom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z mojí "roční výroční zprávy" od Googleaimage.thumb.png.3c164134f5aeda3146933b2d72d68646.png

V "auto - sekci" jsou určitě i pracovní cesty a ty pěší km mi nějak nesedějí, věřím, že to muselo být za rok mnohem víc

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potřebuju parťáka-sparinga na tenhle rok. Spravedlivě si rozdělíme úkoly, já obstarám to pití piva a dosažení průměru 5 litrů piva/100km, ale potřebuju, aby sparing nachodil aspoň 6-7 tisíc, jinak nám to nesedne, jasný!

Upraveno uživatelem morepower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějaký stranický ideolog nařídil, že se během řízení nemáme radovat, protože se máme stydět za ty hrozné emise, litovat soustavného ohrožování matek s kočárky a máme trpět výčitkami svědomí, že nejezdíme do práce na kole. Automobilky se toho zhostily s obvyklou devótností velkých firem k jakékoli státní ideologii. A tak jsme začali platit za věci, které nechceme. E-call, start-stop, zařízení na čtení značek, airbagy pomalu i v šaltpáce, technologie na ochranu nepozorných chodců a ožralých cyklistů a další haraburdí, za které bychom sami dobrovolně nezaplatili ani vindru.

Julča je řešení. Julča je veřejně vyslovené ne. Není to rodinné auto, není to ani ekologické auto, je to řidičské auto.

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přiznám, že jsem to sem asi zkopnul asi poněkud nešťastně.... Je to závěr pojednání o jedné Julče (takže Jůlinka, potažmo Giulietta, takže Alfa Romeo....), která se ještě donedávna dala koupit bez nějakých multifunkčních displayů a podobných nesmyslů.... Nechtěl jsem ten článek sem dávat celý, ale ten závěr článku mi tak nějak jde z duše....

 http://dfens-cz.com/5864-2/

Ten odkaz dával @zingali v jiném vlákně....

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...