Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 44 minutami, Radovanek napsal:

Kontrolní otázka soudruzi 😉 a v autě se nesedí jako chuj? Jezdíš na stojáka? 😀 Mně sedět v Business Regiojet se sklenkou sektu Bohemia Brut v ceně jízdenky v ruce nijak nevadí. Dobře vychlazený byl. Holt mám trnitou cestu 🤣

Ne. Já v autě při sezení řídím, sleduju co se děje kolem a těch X hodin na cestě mi uteče ani nevím jak. To je holt tak - pro někoho může být i cesta cíl, pro jiného je cesta pruda a tak vyhledává možnosti jak cestovat a při tom neopustil pohodlí ušáku v obýváku. Mě baví varianta a) a k tomu mi krásně sedí i má pracovní pozice, kdy vlastně vůbec neřeším, kdy v rámci práce cestuju a kdy pracuju. Prostě si užívám a ekoteristi mi se svými  omezujícími pseudonázory můžou skočit na hrb.

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím jak ostatní. Já se vlaky najezdil docela dost. Jezdil jsem dost často Vsetín - Plzeň a řeknu vám byl to vopruz.

Ale Radovánku máš pravdu jednou jsem si to v LEO expressu užil když jsem si jel z Plzně do Přerova pro moje tehdejší BMW a to jsem se faaakt těšil.
Autem jezdím čas od času i tu Plzeň na Vsetín a pak za rodinou do Těšína. Nemám s tím velký problém a cestou na Vsetín to beru úmyslně přes Buchlovské kopce abych se trošku vyřádil. Takže nevím možná to dělám blbě....ale vzpomněl jsem si na Radovánkovo moudra pro lidi co jezdí málo...že vlastně auto nepotřebují.
A ty ho potřebuješ když jedeš tím vlakem? Nechceš tu svoji elektromobilitu přehodnotit?😇

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sitler - abych nebyl až takový oportunista, napadá mě, že mé relativně bezproblémové cesty po D1 a vlastně po všech dálnicích spočívají v načasování cest - většinou vyjíždím brzy ráno (nebo až hodně pozdě odpoledne z Prahy) a je pravdou, že hlavně ráno vyjíždím ve všech směrech proti opravdu dlouhým kolonám (příjezd lidí bydlících v satelitech do práce a k tomu dodávky zboží a lidi ze zbytku republiky na jednání v Praze). Odpoledne se vše lépe rozloží v čase a tak je proti mě při mém návratu do Prahy jen silnější provoz. 

Ucpaný zažívám třeba Brno mezi 8 - 9 ráno, ale většinou se to dá objet přes město - jinak ta ranní špička mezi cca 7,30 - 9 bývá ve všech větších městech a když se s těma cca 20ti minutama zdržení počítá, není to nic neřešitelného. 

Mám ve škole kamarádku, která bydlí ve Frenštátu pod Radhoštěm a jenom za poslední rok vím o několika akcích, kdy vlakem dojela až s několikahodinovou sekerou. Takže se může stát nejen v autě na D1, ale i ve vlaku s tou výhodou, že si v autě můžu topit jak chci a když se situace pohne, můžu to zkusit nějak objet - ve vlaku kamarádka stála několik hodin kdesi mezi poli a jen poslouchala vzteklé nadávky spolucestujících (vlak prý ani netopil, páč byla nějaká porucha v drátech - ale co přesně, to netuším) 

Takže - páč já, jedu-li někam, jedu buď pracovně nebo na výlet, jsem v naprosto jiné situaci než někdo, kdo pravidelně dojíždí z Perníkova do Brna, to bych možná vážně i to auto někdy oželel. Já to do práce mám 3 zastávky MHD a taky jezdím mastnou tyčí, páč je mi líto na takovej kousek trápit auto. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Radovanek napsal:

Zjevně je tu dost lidí, co neví, co to je dnes jet vlakem x jet autem Praha - Ostrava a zpět. Takže například ten nedělní Leo expres za 4 stovky jedním směrem pohodlný nízkopodlažní nástup, třída Economy plus, v ceně parkování zdarma, k tomu v ceně také 1 voda, výběr denního tisku, 1 jídlo z Economy Plus Menu + 2 nealkoholické nápoje, elektrická zásuvka a stoleček u každého sedadla, rychlé připojení k WiFi, možno dokoupit teplé i studené občerstvení. Člověk si může vybrat podle peněženky i chuti, kam si sedne . Jinak zakoupení jízdenek v aplikaci, možnost vrácení bez storno poplatků 15 minut před odjezdem. O klimatizaci a čistých WC nemluvě.

I ty Brute.Já už v tom mám vážně hokej.Furt tady tlačíš elektroauta a najednou tady prosazuješ zase vlaky? Proč?

Celou dobu tady meleš,jak je elektroauto seper,jak bez problémů všude dojedeš,jak dobíjíš zdarma nebo za pár šušňů,a pak vyhodíš 4 kila za vlak?A to ještě jedete dva,takže jedna cesta 800,- plus další náklady a čas na mhd,sdílené koloběžky a auta,aby ses dostal na místo určení.Tak za ty prachy to dám v pohodě i se spalovákem a časově tam velkej rozdíl taky nebude.Navíc sem svým pánem a na trase z bodu A do bodu B nemusím řešit žádné přestupování na mhd,kolbrndy ap. Pohodlně sedím ve své sedačce,můžu si zvolit kudy pojedu,můžu se kdekoliv zastavit,místo tisku si pustím rádio nebo svou oblíbenou muziku a klimatizaci si taky nastavím jak mi to vyhovuje.

Takže buď to elektroauto zas tak super není,nebo ses v tym Práglu nadejchal špatnýho vzduchu.Jinak si to nedovedu vysvětlit,protože v tom vašem kraju razovitem se přeci dožíváte 140 let,takže bys měl  bejt ještě v plné síle a při smyslech.Jinak si fakt nedokážu vysvětlit,proč vyhazuješ peníze za vlak a děláš si cestu složitější,když máš doma elektrokhár a jezdíš skoro zadarmo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Medvěd napsal:

Já to do práce mám 3 zastávky MHD a taky jezdím mastnou tyčí, páč je mi líto na takovej kousek trápit auto. 

Je fajn, když bydlíš ve městě, který je hodnocený jako jedno z nejlepších co se MHD týče tu dopravu občas využíváš. Jen je trochu smutný, že jen kvůli tomu, že Ti je líto auta. 😕

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to beru tak, že si každej má právo zvolit, čím pojede. A i já chci pro sebe právo si zvolit, čím pojedu. Což zatím mám, zatím...

Pochopím, že v určitejch situacích může bejt vlak príma, jo, třeba na čundr bych elektroautem nejel, žejo..tam se ten vlak úplně nabízí 🙂

Ale...

prostě zkušenost mi řiká, že auto je pro mě v současný době mnohem vyšší komfort. Hned uvedu na příkladu:

Bráchu mám v Karviný, sám sem od Mělníka, takže když ke mně chtěl jet vlakem (tři lidi celkem), vypadalo to tak, že musel nejdřív do Ostravy na nádraží (40min), tam nechat auto, nasednout, dejme tomu rozumně a pohodlně dojel za tři hoďky do Prahy, kde sem ho já autem vyzvedával (takže sem vyrážel 3/4 hoďky předem, blbě se tam parkuje, byť i jen na vyzvednutí) a pak sem znovu těch 3/4 hoďky jeli ke mně. 4x manipulace se zavazadlama, všechno na čas, všude radši předem, no prostě voser.....

Kdežto:

Když ke mě jede autem, tak prostě naloží kufry a kdy chce vyrazí a za 4 hoďky je tu. Nic nepřekládá, nic nemusí stíhat, a vše v pohodlí a komfortu vlastního auta. Navíc to vyjde levnějc a to výrazně.

 

No...a to je vše. Takže jako vlakem...někdy.... proč ne, když to má logiku. Ale já tim nejezdim...

Upraveno uživatelem morepower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dave_k - pokud je to časově či jinak výhodné nemám s užitím MHD problém ani jindy (auto v podstatě od neděle večer do pátečního odpoledne stojí před domem), ale zase - pokud bych měl jet MHD násobně delší čas než při použití auta, nemám problém do něj skočit a kam potřebuju dojet (byť to určitě stojí víc než těch 10,- Kč, co mě na den stojí "Lítačka")

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekni to třeba před někým kdo má doma astmatika apod. Ono to není jen o těch emisích a myslím, že to moc dobře víš. Je to třeba taky o tom, když při cestě autem z lesa vyběhne srna, ve městě chodec (dítě), na silnici proti zaspí nebo se jen ohlídne po děcku v autě atd. Nikdo přeci neříká, že tohle je jediný, všespásný a pro každýho, ale je to prostě další volba.

Nic nekážu, jen píšu co si o tom myslím. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, morepower napsal:

Bráchu mám v Karviný, sám sem od Mělníka, takže když ke mně chtěl jet vlakem (tři lidi celkem), vypadalo to tak, že musel nejdřív do Ostravy na nádraží (40min), tam nechat auto, nasednout, dejme tomu rozumně a pohodlně dojel za tři hoďky do Prahy, kde sem ho já autem vyzvedával (takže sem vyrážel 3/4 hoďky předem, blbě se tam parkuje, byť i jen na vyzvednutí) a pak sem znovu těch 3/4 hoďky jeli ke mně. 4x manipulace se zavazadlama, všechno na čas, všude radši předem, no prostě voser.....

Kdežto: Když ke mě jede autem, tak prostě naloží kufry a kdy chce vyrazí a za 4 hoďky je tu. Nic nepřekládá, nic nemusí stíhat, a vše v pohodlí a komfortu vlastního auta. Navíc to vyjde levnějc a to výrazně. No...a to je vše. Takže jako vlakem...někdy.... proč ne, když to má logiku. Ale já tim nejezdim...

IDOS.CZ  říká:

Os 2934 České dráhy, a.s. 11:59 Karviná hl.n. - 12:19  Ostrava hl.n., RJ 1012 RegioJet a.s. 12:45 Ostrava hl.n. - 16:07 Praha hl.n. Přesun asi 6 min Metro C Dopravní podnik hl.m. Prahy, a.s. 16:14 Hlavní nádraží - 16:25 Ládví Přesun asi 2 min Bus 100369  ČSAD Střední Čechy, a.s. 16:30 Praha,,Ládví - 17:14 Mělník,,aut.st. Částečná cena 305,- Kč 415 km 5 hodin 15 minut - do označených vozů možno zakoupit místenku, občerstvení (roznášková služba nebo samoobslužný automat), wifi zdarma, palubní portál, ve vlaku řazen vůz s přípojkou 230 V, tichý oddíl, vůz nebo oddíly vyhrazené pro cestující s dětmi do 10 let, dětské kino.

Nebo taky jednoduše LE 1256 Leo Express 12:40 Karviná hl.n. - 15:49 Kolín, R 784 Střekov České dráhy, a.s. 17:14 Kolín - 18:14 Mělník  405,- Kč 388 km 5 hodin 34 minut - do označených vozů možno zakoupit místenku, ve vlaku řazen vůz s přípojkou 230 V, vůz nebo oddíly vyhrazené pro cestující s dětmi do 10 let, přeprava spoluzavazadel s možností rezervace místa pro jízdní kolo a cestujícího.

Autem 450 km po D1 4 hodiny 41 minut. U prvního spoje s 3 přestupy úspora 34 minut, u druhého 53 minut. Ale neříkej, že při skoro 5 hodinové cestě (a to nepočítáme kolony, zúžení, havárie a další libůstky) nikde nezastaví na toaletu nebo jídlo. A cena? Spotřeba dejme tomu 7 L na 100 km a za 30,- Kč, paušální náhrada za vozidlo pro zaměstnance (tedy to, co uznává stát jako výdaje na cenu a provoz bez paliva) 4,20 Kč / 1 km = (450 / 100 x 7 x 30) +(450 x 4,2) = 945 + 1890 = 2835,- autem.

Jinými slovy muselo by Vás jet tím autem alespoň 7 dospělých, abyste jeli stejně draho, jako by Vás vyšel vlak v druhém případě.

V prvním případě, ale to není fér, protože je to jen částečná cena, by Vás v tom autě muselo jet 9 a 1/3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, *nohafuc* napsal:

I ty Brute.Já už v tom mám vážně hokej.Furt tady tlačíš elektroauta a najednou tady prosazuješ zase vlaky? Proč?

Celou dobu tady meleš,jak je elektroauto seper,jak bez problémů všude dojedeš,jak dobíjíš zdarma nebo za pár šušňů,a pak vyhodíš 4 kila za vlak?A to ještě jedete dva,takže jedna cesta 800,- plus další náklady a čas na mhd,sdílené koloběžky a auta,aby ses dostal na místo určení.Tak za ty prachy to dám v pohodě i se spalovákem a časově tam velkej rozdíl taky nebude.Navíc sem svým pánem a na trase z bodu A do bodu B nemusím řešit žádné přestupování na mhd,kolbrndy ap. Pohodlně sedím ve své sedačce,můžu si zvolit kudy pojedu,můžu se kdekoliv zastavit,místo tisku si pustím rádio nebo svou oblíbenou muziku a klimatizaci si taky nastavím jak mi to vyhovuje.

Takže buď to elektroauto zas tak super není,nebo ses v tym Práglu nadejchal špatnýho vzduchu.Jinak si to nedovedu vysvětlit,protože v tom vašem kraju razovitem se přeci dožíváte 140 let,takže bys měl  bejt ještě v plné síle a při smyslech.Jinak si fakt nedokážu vysvětlit,proč vyhazuješ peníze za vlak a děláš si cestu složitější,když máš doma elektrokhár a jezdíš skoro zadarmo.

Klasika, neumíš počítat. Hromadná doprava, zvláště pak na delší trasy, je vždy levnější než individuální, zvláště pak u konkurenčních tras. Takže volím z domu na vlak elektroauto, jelikož mi nesedí časově většinou MHD v časech, kdy jezdím, pak auto v ceně jízdenky parkuje v kryté garáži a já se vezu včetně stravy a wifi v klimatizovaném vagonu. Mohu spát, pracovat, odpočívat, číst si, cokoliv. Místo určení v Praze je vždy jednoduše dostupné MHD, obvykle metrem za 24,- Kč, které stojí hned na vlakovém nádraží. Nebo - a to je častěji - mám jednání či akci v docházkové vzdálenosti pěšky. Kdybychom jeli ve dvou autem, tak 3:36 h a 357 km na 1 zátah. Opět počítáme:

Spotřeba dejme tomu 7 L na 100 km a za 30,- Kč, paušální náhrada za vozidlo pro zaměstnance (tedy to, co uznává stát jako výdaje na cenu a provoz bez paliva) 4,20 Kč / 1 km = (357 / 100 x 7 x 30) +(357 x 4,2) = 749,7 + 1499,4 = 2249,10  Kč autem. Nás to stálo 800,- Kč. Jinými slovy muselo by nás jet tím autem alespoň skoro 6 dospělých, abychom jeli stejně draho, jako by nás vyšel vlak. A to se bavíme o vlakové třídě Leo expresu na úrovni 1.třídy Českých drah, dokonce ještě lepší, protože jídlo tam není a parkování zdarma také ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, sitler napsal:

Ja bych treba Vsetin-Plzen vlakem uz nejel :) , je to mimo hlavni koridor, nutny prestupy. To fakt nebrat. Podle me se to neda obecne pausalizovat. Ova-Pha je pohodlna vlakem vic nez autem, Pardubice-Brno taky, ale cokoliv mimo tyhle hlavni koridory je na prd :D

Ano, přestupy jsou nutné, respektive zde 1 přestup a s časovou rezervou, takže pohoda - Ex 220 Valašský expres České dráhy, a.s. 8:53 Vsetín - 12:39 Praha hl.n., R 766 Berounka České dráhy, a.s. 13:13 Praha hl.n. - 14:38 - Plzeň hl.n. 453 km 5:45 h. 556,- Kč. U toho jízdného se navíc bavíme o základním plném jízdném pro dospělého, existuje spousta slev, není problém se dostat na polovic. Třeba Prahu jsme 17.11. jeli 3 dospělí, 1 puboš a 2 děti v kupé pro 6 jedním směrem vč. místenek za 523,50 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Radovanek Hele, to je ale strašný sraní s těma přestupama. Tahat se s taškama a drndat se přes tolik spojů. Navíc furt se musí nějak přesně a na čas dostavit na nádraží a někdo ho taky z toho nádraží s těma všema taškama a pitomym parkováním musí odvézt,

Takže realita je taková, že skočí do auta, (podotýkám kdy chce, ale samozřejmě když jede ráno, aby tu měl celej den a nebo navečír, abysme dali knajpu, tak se jede rychlejc, páč silnice sou prázdnější), takže teda skočí do auta a od baráku k baráku je to 4:10-4:20-vyzkoušeno(záleží na waze, někdy je lepší silnice 35 než D1). Nikde stavět nemusí, leda na pumpě na hajzl a na cígo (může se vůbec ve vlaku hulit?) a rovnou pádí k nám. Cca 440km (ale i 400km, podle trasy), při spotřebě 5l a ceně 26 mi to vychází na něco kolem 12kil na tři lidi s bezvadnym komfortem (teda cesta tam i zpátky dohromady). A nemusí řešit kdo ho odveze a jestli to stihne.

Nehledě k tomu, že je pak i u nás mobilní. Za mě vlakem v tomhle případě ne.

Jako dobrej je vlak, když jedeš na vodu a můžeš během jízdy kropit, to jako jo :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na posledních dvou stránkách prosvítá priorita pohodlí (před ekologií a lácí).... Mám to stejně.... Co je platný, že samotná cesta vlakem pohodlná je, když "to okolo" je opruz.... A ani vlak, ani MHD mně neochrání před osobami, se kterými nechci sdílet dopravní prostředek.... :roker  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...