Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

V 14. 11. 2020 at 17:27, MJSytic napsal:

@Radovanek Ty jsi vážně pacient :o Chtěl jsem tím říct, že testuju e2008 a za stávajících podmínek, které mám k dispozici, mám možnost nabíjet takhle. A dělám si analýzu sám pro sebe, jak bych s elektromobilem mohl/nemohl fungovat. Nepotřebuju, aby mi někdo vygumovanej, jako jsi ty, něco ohledně elektromobility radil :roll

Máš to říci rovnou a nepsat, že je k ničemu, protože se Tobě nehodí. Pak to vygumovanej zjevně není na mne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 11. 2020 at 17:34, sitler napsal:

Radsi to nebudu rozebirat. Ano, elektro dotujeme vsichni. A to jeho kazdodenni provoz. To fakt u saplovaku neexistuje a pobidky a dotace pro fabriky jsou uplne mimo. Ty totiz delaj pracovni mista s nejakou navratnosti...

A carsharing JE proste obycejna pujcovna, jen bez provozovny.  Jen se tomu rika moderne a ma to opet nesmyslne nastavene vyhody.

A T y si jako mysliš, že spalovací vozy vyráběné v dotovaných fabrikách se nebudou prodávat levněji a tím lépe než z těch, co jedou za své? Tak to jsi hodně naivní. Návratnost těch fabrik je v podstatě nulová, protože dále zatěžují své okolí a když se na ně podíváš pořádně, tak v nich dělají většinou cizinci ze zemí EU a mimo EU. My si jen vyžíráme negativa jejich provozu. 

Carsharing je carsharing právě proto, že je bez provozovny. A že auto můžeš odstavit buď na mnoha místech, nebo kdekoliv a stejně si ho tak i půjčit. A platit můžeš paušálem nebo od kilometrů. A využíváš ho jen tehdy, když opravdu potřebuješ jet, ne když parkuješ. Prostě je to něco jiného. Jen na okraj, kolikrát jsi využíval služeb půjčovny a carsharingu, že se tady o něm bavíme? Já soukromě i služebně obého mnohokrát od koloběžky po dodávku. Takže je v tom setsakra rozdíl. To mi věř.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 11. 2020 at 19:03, Pepito napsal:

Je mnoho hezkých elektrovozítek které by se mi líbily, ale kvůli pro mě nedosažitelné ceně zůstane jen u toho okukování a může mě tu přesvědčovat o výhodách kdo chce.. :fnuk :myslim :papa

Dočkáš se Pepito. Ceny jdou pomalu, ale jistě, dolů. Fabriky rostou, baterkárny taky. Prozatím minimálně stojí auto stejně, ale s 2-3 kapacitou baterky a lepší výbavou, než starší model. No a bazarovek tím přibývá taky velmi rychle. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jake EV bych si mel koupit do 600tis kc? Casto jezdim z jednoho domova do druheho 650km tam a 650km zpet. Nekdy jen na otocku, abych neco vyridil, ci se venoval pritelkyni. Moznost dobijet v podzemni garazi a na sidlisti nemam.  A hodinova kaficka po benzinkach, ci dlouhe nakupy u OC nepraktikuji.

Dojezd mam tabulkove az 1700km:-). Dojezd doplnen v jednotkach minut a vsude (D, CH, F, CZ) zaplatim jednou platebni kartou.

Tech 650km dam i za 4h20min, ale musi to byt v nedeli brzy rano (03h) a musim si zapomenout piti, kdyz ho nezapomenu, tak to jedu 4h25min:-)

Tak hledam nejake EV, ktere si vyrovna memu autu vlastnostmi a i cenou.

Dekuji za tip.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radovanek, stale si hudies svoje.
Ze je problem s parkovacimi miestami je fakt, to nepopiera nikto z diskutujucich, že k panelaku kedysi patrilo X parkovaich miest a Y aut je fakt, ktory asi nikdy nebude rovnaky.
Ked sa stavali tie panelaky tak to bolo pre verejne blaho a učely obyvatelov, žial dnes sa nedaju nafuknut. Preto sa to rieši rezidentskymi kartami za xyz penazi.
Predaj na parkovaci dom "developerovi" je mozno najhorsie riesenie, lebo nikto nebude garantovat ceny na "normalnej" urovni, a co s tym bude po x rokoch nie je dane, ze z toho parkovaci dom ostane....
Ze nie je MHd spravne nastavena nie je problem ludi, ale ludi ktory o tom rozhoduju, a slubovať hory doly a fungujucu MHD ma v programe asi kazdy primator velkomesta, čiže to asi nie je uplne jednoduche a lacne. kedze elektro auta chcu mat vsade, vsetci a dotuju to hlava nehlava, ci uz parkovanim, nabijanim, ulava na cestnej dani, Eznamky, atd... tak sa to nikdy s fungujucou MHD neskriži. Preco by e auta mali mat ulavu na dialniciach atd ked ich pouzivaju tak isto, parkuju tak isto, atd....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sledoval jsem jiste kanaly na youtubu, nejdriv mi to prislo zajimave, nicmene jsem pak musel dat vsechny radeji do ignore.  A jako bylo usmevne, ze  jel na autosalon s kolegama a to az rychlosti 130km/h. A kdyz vecer prijeli do hotelu, tak misto aby sel s kolegama na veceri nebo proste spat, tak si jeste zajel na nejakou hodinu k nabijecce, protoze dojezd skoro nula:-) Ale byl na kameru spokojen, protoze si mohl v aute pohodlne preci vyrizovat maily. Meli by zacit vyrabet el. obytnaky a bydlet s tim u lampy....

Jinak jsem ochotem slevit jen z dojezdu na realnych 700km, ale v nemeckem tempu:-)

Upraveno uživatelem AlBunda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Radovanek napsal:

Dočkáš se Pepito. Ceny jdou pomalu, ale jistě, dolů. Fabriky rostou, baterkárny taky. Prozatím minimálně stojí auto stejně, ale s 2-3 kapacitou baterky a lepší výbavou, než starší model. No a bazarovek tím přibývá taky velmi rychle. 

Nechci sýčkovat, ale v mém věku (57) se už asi nedočkám. :myslim :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, AlBunda napsal:

Jake EV bych si mel koupit do 600tis kc? Casto jezdim z jednoho domova do druheho 650km tam a 650km zpet. Nekdy jen na otocku, abych neco vyridil, ci se venoval pritelkyni. Moznost dobijet v podzemni garazi a na sidlisti nemam.  A hodinova kaficka po benzinkach, ci dlouhe nakupy u OC nepraktikuji.

Dojezd mam tabulkove az 1700km:-). Dojezd doplnen v jednotkach minut a vsude (D, CH, F, CZ) zaplatim jednou platebni kartou.

Tech 650km dam i za 4h20min, ale musi to byt v nedeli brzy rano (03h) a musim si zapomenout piti, kdyz ho nezapomenu, tak to jedu 4h25min:-)

Tak hledam nejake EV, ktere si vyrovna memu autu vlastnostmi a i cenou.

Dekuji za tip.

Žádné, protože používáš auto v podstatě nesmyslně a trávíš v něm hodiny. Pokud Ti to zaměstnavatelé platí, pak proč ne. Jinak 650 km jedním směrem kvůli 3 minutám rozkoše? A když nemáš kde nabíjet, tak pro Tebe nyní EV taky není. Pro tohle nesmyslné trávéní života v autě máš nyní ideální infrastrukturu s jednou platební metodou.  No a 650 za 4,5 hodiny je průměr 144 km/h. No coment. Jinak hledat budeš ještě dlouhý čas, protože EV začaly sériově existovat ve stovkách tisíc kusů ročně u pár automobilek přes 8 lety. Oproti 120 letům spalováků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 48 minutami, mmartinkovic napsal:

Radovanek, stale si hudies svoje.
Ze je problem s parkovacimi miestami je fakt, to nepopiera nikto z diskutujucich, že k panelaku kedysi patrilo X parkovaich miest a Y aut je fakt, ktory asi nikdy nebude rovnaky.
Ked sa stavali tie panelaky tak to bolo pre verejne blaho a učely obyvatelov, žial dnes sa nedaju nafuknut. Preto sa to rieši rezidentskymi kartami za xyz penazi.
Predaj na parkovaci dom "developerovi" je mozno najhorsie riesenie, lebo nikto nebude garantovat ceny na "normalnej" urovni, a co s tym bude po x rokoch nie je dane, ze z toho parkovaci dom ostane....
Ze nie je MHd spravne nastavena nie je problem ludi, ale ludi ktory o tom rozhoduju, a slubovať hory doly a fungujucu MHD ma v programe asi kazdy primator velkomesta, čiže to asi nie je uplne jednoduche a lacne. kedze elektro auta chcu mat vsade, vsetci a dotuju to hlava nehlava, ci uz parkovanim, nabijanim, ulava na cestnej dani, Eznamky, atd... tak sa to nikdy s fungujucou MHD neskriži. Preco by e auta mali mat ulavu na dialniciach atd ked ich pouzivaju tak isto, parkuju tak isto, atd....

Proč moje? Snad naše, ne? To je prostě realita a musíš se s ní smířit nebo ji začít měnit. Jinak o ní můžeš jen psát. S tím developerem samozřejmě nemáš pravdu, protože pokud přežene ceny, nikdo mu tam parkovat nebude. Takže bude muset nabízet snesitelné. Navíc mu brzy při takové poptávce vyroste konkurence. 

Nějak si domotal MHD a EV. MHD je věcí občanů, jako trotly si zvolí, klidně opakovaně. EV politici kecy podporují, ale skutek utek. Jinak by ministerstva a státní správa nejezdili v ničem jiném. A nabíječky by byly na všech veřejných budovách a parkovištích, klidně jen jako obyčejné zásuvky. Nic z toho není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jak ziju svuj zivot je moje vec. To nemusite resit. A tech prumernych 144km/h je od dveri ke dverim, tedy i mesto.

Takze ev pro me a podobne vzdalenosti jeste nexistuje a jeste dlouho nebude. Dekuji:-)

A je velmi zajimave, jak zeleni "fanatici" vedi presne, od jakeho km se jim jejich EV vyplati, a od jakeho roku se jim navrati investice do fotovoltaiky. A kdyz jim to kdysi pred lety nedavalo ekonomicky smysl, tak si ekologie musela pockat.

Upraveno uživatelem AlBunda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, AlBunda napsal:

Sledoval jsem jiste kanaly na youtubu, nejdriv mi to prislo zajimave, nicmene jsem pak musel dat vsechny radeji do ignore.  A jako bylo usmevne, ze  jel na autosalon s kolegama a to az rychlosti 130km/h. A kdyz vecer prijeli do hotelu, tak misto aby sel s kolegama na veceri nebo proste spat, tak si jeste zajel na nejakou hodinu k nabijecce, protoze dojezd skoro nula:-) Ale byl na kameru spokojen, protoze si mohl v aute pohodlne preci vyrizovat maily. Meli by zacit vyrabet el. obytnaky a bydlet s tim u lampy....

Jinak jsem ochotem slevit jen z dojezdu na realnych 700km, ale v nemeckem tempu:-)

Tak vidíš, koukáš se na videa, takže znáš vývoj. Tak proč se ptáš na 1300 km na otočku německým tempem v noci po prázdných dálnicích? Asi jen aby řeč nestála. Dnes se bavíme o bateriích 50 kWh+ pro městské a 100 kWh meziměstské elektromobily. A rychlonabíjení ne 50 kW, ale 75, 100 a více, nějak automobilky zjistily, proč ta Tesla začíná se Superchargery na 125 kW. Co se Tvého videa s odjezdem na nabíječku týče, tak celý problém je pouze v hotelu. Vytáhnout na zeď vedle parkoviště červený pětikolík umí a když nejsou hloupí, mají to i zdarma jako Tesla Destination Charger. V Ostravě třeba Clarion nebo Vista.  takže nemusíš jet nabíjet nikam. Pokud jso byl na srazech, kde jsem byl se svým malým městským Ionem, tak šlo nabíjet na všech. Na chatkách, na hotelu, v kempu pak úplně samozřejmě, tak jsou zásuvky pro karavany a obytňáky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, Medvěd napsal:

Já jsem o něco málo mladší a DOUFÁM že se masivního rozšíření ekektro ***** nedožiju 

To Tě ale musí hrozně iritovat vlaky, tramvaje, trolejbusy, metro, lanovky, elektrobusy a úplně nejvíce asi elektrolodě na brněnské přehradě, zahrnuté do MHD a jezdící už od roku 1946 dodnes. Páč ty jsou rozšířeny fakt elektro masivně.

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...