Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

před 4 hodinami, morepower napsal:

Hele, upřímně... je to passé...

I když se tady jako dokola furt někteří snaží argumentovat proti nebo řekněme rozumně proti, a jeden pro, je potřeba se na to kouknout realisticky. Elektroauta sou drahý, nikam to nedojede, uživatel furt musí přemejšlet, kam to píchne, jestli mu to nechcípne v půli cesty, musí se starat, aby měl nabito, i když se mu nechce se tim zabejvat, zapomněl na to nebo je prostě venku hnusně, řeší zastávky na hajzl a free nabíječky u neútulnejch supermarketů atd. Je to nekomfortní, užívání je nekomfortní. Právě a nejednom z těhle důvodů. Je úplně jedno, jestli novej Ion nebo Leaf nebo jak se ty piksly všechny jmenujou ušetří 0,3761384 korun na kilometru, nebo jakej máme každej kabel u baráku, důležitý je, že se to normálně, NORMÁLNĚ, používat prostě nedá. Tečka

Je to pro fandy, je to pro průkopníky (i ty "slepých uliček" myslim) a nebo je to pro někoho, kdo to chce řešit a starý koupit krabičku na cesty do kauflandu. Jinak je to k h*vnu.

Lenost je základem pokroku, protože je člověk línej, tak vymejšlí elektrický žehličky, automatický pračky a tabletky na hubnutí. Tohle pro líný není.Vyžaduje to extra porci čehosi, na co nezbejvá kolikrát čas ani chuť.

Až ten komfort užívání bude blízko komfortu normálního auta, tak si to samo najde cestu...nebo ne a najde si ji něco jinýho....

Pokud hodnotíš moje auto, vývojově 13 let staré, tak ano. Pokud moderní dnešní elektromobil, tak nikoli. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, Radovanek napsal:

Žádné, protože při tak malém měsíčním výdaji zjevně jezdíš minimálně a auto nepotřebuješ vůbec. 

tohle bych tesal do kamene...      ...jako MEMENTO!

Párkrát už tu takoví byli. Takoví, co věděli, co všechno potřebujem a co ne. Co všechno můžem a co ne. Teď se objevujou znova, pěkně pomaloučku, plíživě.

Já, sem na tý druhý straně a dycky budu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Péťa napsal:

Je to marný, je to marný, je to marný ;) Proč, vy odpůrci auta na baterky, nejste zase naopak ochotni připustit, že může mít smysl? Jste úplně stejně fanatičtí, jako ten, na koho zde narážíte. Mnoho (možná i většina) rodin má v garáži nebo před rodinným domkem dvě (a více) auta. Jedno z nich pak v pohodě může být elektro. Na dojíždění do zaměstnání, na nákup, vození dětí do školky a školy,...

Překážkou je pořizovací cena, to je jasný. Jenže to chce čas, ona i ta cena se dostane na přijatelnou úroveň. Já pamatuji dobu, kdy auto bylo v ČSSR luxus a nebylo zcela samozřejmé, že každá rodina má své.

Argumenty, že před panelákem si baterky nenabijete, ty neberu. Prostě kdo nemá kde nabíjet, nebude si elektroauto kupovat. To je snad prosté. A na delší dojezdy jsou ty "první" auta v rodině, jak jednoduché. Nebo snad někdo má dvě auta, která současně musí najet 400km v kuse? Pokud ano, tak jednoduše nebude mít žádné elektrické. Co je na tom složité?

Ale na druhou stranu mi nevyhovují ani argumenty @Radovanek, že si při pauze na WC nebo kávu dobiju auto. Co když nebude žádná nabíječka volná? Až bude hodně elektroaut, bude to dost pravděpodobné. I dnes jsou u TANK-ONO fronty a to natankování plné i se zaplacením trvá jednotky minut. Takže, jak píšu na začátku, jedno elektroauto na couračky u rodinného domku, kde ho budu nabíjet, je přijatelná varianta.

Taky se divím, že se jim chce. Elektřina prostě asi všechny spalovák, závislé na kraválu, vibracích, smradu a zdrogovaných jedy nejen z výfuku dráždí, přišli by o to své. Většina z nich, co má auta 2, už by mohla jít letos i loni do elektro ojetiny. Ale nepůjdou, protože by se ze spalováku stala ta smrdutá líná lemra, co stojí furt před barákem a všichni chtějí jet elektrem. Taky pořád řešíte nabíjení, ale ono není proč. Moderní elektromobily se začínají blížit Teslám a po zadání cíle samy vyhledají nabíjení po cestě, pokud je potřeba. Tesla ukáže kdy dojedete, s kolika % v baterce nebo zda se stavíte na Superchargeru na přesně X minut a započítá to do cíle cesty. Ujel jsem s ní s rodinkou (Tesla Model S 85 kWh baterka dvoumotorová čtyřkolka ojetina 100 tis. km) 3200 km do Bulharska a zpět. Po cestě jsme neřešili nabíjení, ale kvalitu vozovek a furt něco rozkopaného, kvůli čemuž jsme se ploužili mezi pokut chtivými radary. Většinu cesty navíc odřídil autopilot, dálnice jsou jeho doména. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Agrafik napsal:

Nerozumím, na co si mají počkat?

A elektromobilem ano? , když můžeš jezdit na kole? Předpokládám, že do práce to máš pár km.

Můžeš mi ,prosím tě vysvětlit, jak tě palivo vyjde na tuto cenu?, jednoduchý výpočet.  Zatím jsem se nedočkal.

Napsat, že si všichni obyvatelé paneláku o reklamní pauze zapnou rychlovarnou konvici, znamená, že to udělá celá republika. Když vezmu počet rodin, příkon konvice, tak to je dost vysoké číslo :D.

Až to zlevní, na co jiného. Jako si počkali až budou levnější spalováky. 

Na rozdíl od spalováku elektromobil nevytvoří žádné lokální emise, spalovák na krátké trase násobky toho, co má v papírech.

Elektřina mne dnes stojí doma stejně nebo méně, než když jsme elektromobily neměli. Díky nočnímu tarifu 1/3 dne za poloviční cenu za 1 kWh pro celý dům. Takže nabíjím za nulu. V práci nabíjím v rámci parkovacího paušálu k pronájmu, nezvedl se, takže za nulu. V mnoha obchoďácích okolo nabíjím pomalu (3,6 kW výkon a za hodinu másm skoro 1/4 baterky) zadarmo, často i rychlonabíjení je zdarma (Globusy některé, Lidly všechny, sem tam soukromé nabíječky a firemní atp.). Pokud platím, tak většinou mimo dům 2,50 na pomalé a 5 na rychlé nabíječce. 13 kWh spotřeba je pak 32,50 nebo 65 Kč na 100 km jízdy. Tedy 0,325 nebo 0,65 Kč na 1 km jízdy, ale to platím opravdu výjimečně. 

Nepochopil jsi příklad, nic jiného to nebylo. Ovšem v Anglii tohle docela vážně zkoumali, protože jim tam při sportovních událostech v reklamních přestávkách brutálně nabíhala chvilková spotřeba. Lidi si odbíhali ohřát toust, udělat kafe nebo čaj. Elektricky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, ozzy56 napsal:

v podstatě souhlasím se vším, co napsal @Péťa

jen to druhé el. auto stojí zatím 800 tisíc a pochybuju, že to v brzké době klesne na 300--asi tolik stojí dnes to druhé auto v rodině, pokud je nové...:roker

Ty si opravdu kupuješ do rodiny 2 fungl nová auta? Pak jsi bohatý člověk, patříš mezi oněch 20% v republice, co kupují funglovky a 800 papouchů pro Tebe není problém. Je to přeci trochu lépe vybavená oktávka. 1,4 TSI 180 kW s automatem přijde dokonce na 940 papouchů. To už bych šel do Kony elektromobil 64 kWh baterka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Milan+ napsal:

To je přesně ten uplacený redaktůrek, který je tam aby dělal šou pro podporu prodeje spalováků. Ještě na tom dožije, ukazovat spalovací popelnice a rozplývat se za volantem paradoxně třeba nad tím, jak je to krásně tiché, jak to hezky odhlučnili 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, Radovanek napsal:

Žádné, protože při tak malém měsíčním výdaji zjevně jezdíš minimálně a auto nepotřebuješ vůbec. 

dekuji zes mi rekl co ja potrebuju nebo nepotrebuju. To je prave tvuj problem.

Pokud ti najezd 15000 km v rodine se dvema auty prijde malo...

Mimochodem kdyz uz pocitas ty naklady. Ja dost casto ve firme pocitam kooperacni naklady a dosel jsem k zaveru ze i muj volny cas ma svou hodnotu. Takze stravit i kdyby jen 15 minut na nabijecce je ztrata ,kterou zapocitavam do nakladu.
Ja vim ze si zajdes treba do fastfoodu a to je dalsi ztrata. Normalne bys tam se spalovakem nesel  a neutratil zbytecne penize😃

Ja ti rozumim. Je to pro tebe fajn hracka a konicek. Ale je to proste jen pro urcity okruh lidi. Je to jako bys drevorubci nutil elektrickou pilu na baterky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic ti nenutím, jen ukazuji alternativu. Ano, 15 tisíc na 2 auta je hodně málo. Jistě, čas je drahý, ale jde o to, jak si ho plánuješ. A odpočívat mimochodem potřebujeme všichni. Vidíš, a on tu pilu na baterky už taky má. A dělá ji třeba jeho oblíbená Husqarna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak nenutis? Pises ze auto nepotrebuju😉

samozrejme je to na jedno auto a to ktere jezdi mene. Ale i kdybych najel 100km za 10 let tak je to ma volba.
Jen na okraj...Byl jsem na Lipne prijel tam typek ve WV ID2 a nabijel. Fajn,super ale ta nabijecka pokud jsem koukal spravne je tam jen jedna😉

Upraveno uživatelem rhinos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3x je to marný.... To co u spalováku můžu, u elektra musím.... A to je hodně vzdálené svobodnému rozhodování.... Svoboda (i svoboda rozhodování) je jedna ze základních věcí.... A jsem především uživatel a v podstatě je mi úplupr, kde má elektrovehykl vejfuck....

Upraveno uživatelem Hafity
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, Radovanek napsal:

Tesla ukáže kdy dojedete, s kolika % v baterce nebo zda se stavíte na Superchargeru na přesně X minut a započítá to do cíle cesty. Ujel jsem s ní s rodinkou (Tesla Model S 85 kWh baterka dvoumotorová čtyřkolka ojetina 100 tis. km) 3200 km do Bulharska a zpět. Po cestě jsme neřešili nabíjení, ale kvalitu vozovek a furt něco rozkopaného, kvůli čemuž jsme se ploužili mezi pokut chtivými radary. Většinu cesty navíc odřídil autopilot, dálnice jsou jeho doména. 

Zítra si jdu koupit Teslu, přesvědčil mě fakt, že na ujetí 3200 km nemusíte řešit nabíjení a nemusíte ani řídit, autopilot vás odveze domů... :myslim :super :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, Radovanek napsal:

Většina z nich, co má auta 2, už by mohla jít letos i loni do elektro ojetiny.

Někde leží použitelná elektro ojetina za 80.000,- Kč? Víc za druhé auto, které najede 5000 km za rok, dát nechci. I když je mi jasné, že jakmile by bylo v garáži, najezdilo by víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@RadovanekOd začátku, co jsem tady má fóru, tady tohle téma sleduju a zarekl jsem se, že se do tohohle tématu zapojovat nebudu, ale po tom, co jsem si dnes přečetl, že jsem chudák, protože bydlím v paneláku (sorry nevytuneloval jsem banku, ani se nenarodil do zlaté kolébky, děda zrovna nevlastnil dvě pole a bohužel ve dva a třiceti nemám úspor, abych si koupil pozemek a postavil barák a pak si ještě koupil elektromobil, abych z té díry, kde bych si byl vůbec schopnej koupit za úspory pozemek, mohl jezdit do práce) a pak jsem se ještě dozvěděl, že vlastně nepotřebuji auto, protože třebas ve dvě v noci, můžu jet na pohotovost se synkem MHD, tak to už je vážně moct.... Ano, auto moc nepoužívám, najezdim jen 13000 km za rok, ale nemyslím si, že auto potřebuju min než ty. To pak můžu použít argument, že ty nemusíš mít auto, protože nemusíš bydlet v RD, když můžeš bydlet v bytě na sídlišti 

Furt se tu řeší, jak si auto doma nabijes zadarmo, jak je elektřina čistá... Nevím jak to máte doma vy, ale my chudáci máme doma za hlavním jisticem elektroměr a ten neúprosně počítá každou miliwattu a ta se logicky musí zaplatit. Pokud jsou nabíjecí stanice, kde prakticky nabijis zadarmo, tak ale to musí někdo logicky dotovat a je jedno jestli je to sám výrobce elektřiny, stát, nebo EU, ve finále to zaplatíme všichni okolo.... Ok, máš na strese fotovoltaiku? Pořízení ale neco stojí, když to rozpocitas na životnost panelů tak i kWh ze sluníčka tě něco stojí... A že je elektřina čistá? Chlape, asi jsi neviděl, jak to vypadá třeba v hnedouhelne elektrárně a čím se tam topí.... Koneckonců i na to, aby se vyrobil FV panel, tak určitě vznikne nějaký chemický odpad/bordel a to samé u baterií.... A jak se to vše bude potom likvidovat? Hm?

Nejsem odpůrcem eletromobility, se zájmem to sleduju, ale zaznělo to tady už několikrát, když se říká A, musí se říkat i to B. Jestli je to správná, nebo třebas jen lepší cesta ukáže až čas. Každý má dnes jiné potřeby, jiné zájmy, jiné možnosti a zaplať pánbůh máme ještě možnost volby.

Další věc je ze když chceš dneska povolit novostavbu RD a chtěl bys ho vytápět čistě a "čistě" elektřinou, tak ti nevyhovi průkazem energetické náročnosti, protože vytápění elektřinou není dostatečně "zelené" . Problém už je I kondenzační plynový kotel, takže jediná možnost defakto padá na tepelné čerpadlo a nebo musíš mít na střeše FVE. A tady už se dostáváme k tomu, že možnost volby ztrácíme a to je špatná cesta....

Omlouvám se za odbočení od tématu, ale už jsem nemohl sledovat to nekonečné kázání, červené puntíky mě nerozhodi, takže si klidně posluzte. 

Edit na YouTube je kanál, jmenuje se Vidlak. Je to recesista, ale v jednom dilu, kdy měl pujcenou teslu, tam řekl jednu věc, která by se měla tesat do kapoty všech elektro hejblatek: "elektromobil má výfuk, ale má ho v elektrárně" a teď moje dokončení úvahy: a tenhle výfuk, ale kouří, i když můj elektromobil nejezdí/nenabiji, kdežto spalovak kouří alespoň jen "když je to potřeba" 

Upraveno uživatelem skypeja
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Hafitytěžko říct, ale doufám, že ještě není vše ztraceno....ikdyž před rokem jsem chtěl koupit ctyr válec s objemem aspoň 1.4 a na výběr bylo defakto už jen tři válce 1.0 a 1.2.... Za rok už bude na výběr 0.8 a pak se vrátíme ke konskym povozum.... A třeba zase budeme bydlet v jeskyních, svítit loucema a vzpomínat na to že bylo něco jako elektřina, benzín, pára a tak.... 😬

Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc... Developeri masivně upousti od nabíječek v garážích bytových a kancelářských domů... Děláme projekty pro AFI (teď bytový dům v Praze v Karlíně) , ale podobnou cestou jdou i jiní... 

1) normove není vyřešeno požární řešení stání s nabijeckama:

Případ když začne hořet samotné auto... Chování a charakteristika požáru a jeho šíření je jiná, legislativa na to není, nezná to, není na to pripravena

Případ kdy začne hořet v garážích hořet něco jiného... První co hasiči dělají je, že vypnou barák od elektřiny... A až začnou kropit vodou třebas napůl zasazeny elektromobil? Jak zareaguji baterie, dostanou hasiči zásah proudem? A vodu na to nemusí lít jen hasiči, může tam začít valit sprinklery, jak se zachovají žárem poškozené baterie až je začne zkratovat voda? 

2) zájem o taková stání z pohledu developera není, při prodeji bytů mají jen možnost to stání prodat dráž, ale to jim nevrátí investice s tou elektrifikaci spojené a když to mají na pronájem, tak už je to pro ně úplně nesmysl. 

Konkrétně u AFI vím, že v jejich administrackach v Karlíně jsou ta nabíjecí stání nevyuzivana, respektive na nich ve finále stejně nechali parkovat spalovaky. 

Tolika příběh z reality.

Elektro je alternativa, nezatracujme ji, ale ani se přehnaně neupinejme na to, že je to naše spása... Může být a nemusí, a co budeme dělat, až zjistíme, že to byla slepá ulička, ale už není jiná alternativa... 

Jo a ještě jedno zamyšlení... Pořád se tu řeší osobní auta, ale odhaduju, že daleko větší množství eko zátěže a spalin bude z nákladní dopravy a to nemyslím jen kamiony, ale i letadla, tankery, trajekty, neelektrifikovane železnice (jen v Americe co takových mají ). Tak jestli ten osobní segment vlastně není jen zrnko písku v Sahaře. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...