Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Pro pobavení: Odbyt Škody Auto se v srpnu vrátil k poklesu. Automobilce Škoda Auto v srpnu meziročně klesl prodej o 6,8 % na 82 100 aut po červencovém nárůstu o 5,6 %, oznámil koncern Volkswagen. Od ledna do srpna odbyt Škody klesl o 24 % na 617 300 vozů. Škoda Auto také oznámila, že vyprodala svůj první sériový elektromobil Citigo iV.

Tak tomu říkám správná marketingová lež. Přeložíme si to do češtiny. Skupině VW šly do kytek prodeje *neumím psát slušně*kometů a rakovinometů. Tak není potřeba dělat tolik elektrik, aby se neplatily emisní pokuty. Ale raději řekneme, že se vyprodaly. Větší blbost v kapitalismu nevymyslíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

připadá mi to tady jako se známýma, co postavili eko barák s tepel. čerpadlem atd. uprostřed dědiny mezi starousedlíkama, co topí všelijakým levným bordelem, co se dá sehnat..., no a teď nemůžou otevřít v zimě okno, bo je ve vzduchu samý prach a saze, tak by chtěli po ostatních, aby taky investovali a topili ekologicky, a to pude hooodně ztuha... :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Radovanek napsal:

Jsem, protože kam jsme si řekli, tam se taky. šlo.

Nepopisuj mi tu, co nefunguje. To já dobře vím, že nefungují politruci a byrokradi a s nimi celá MHD i meziměstská, kterou mají na starost a objednávají ji jako veřejnou službu. Taky proč Tvoje děti chodí tak daleko, když by mohla být ve vsi malotřídka, že? Ale  nejsi v tom sám, moje děti mohly dojíždět na školu 6 km (komanč malotřídku zrušil), ale vybrali jsme si lepší 11 km a náměstek pro dopravu z magistrátu mi tvrdil, jak je fajn, že tam dojedou MHD za 45 minut s 2 přestupy, že si nemám nač stěžovat. Přitom celý problém byl v prvních 2 kilometrech z okrajové městské části k páteřní tramvaji. Nic víc než 1 spoj. 

Ano, taky máme díky tomu 2 auta a historicky nám už zůstaly. Alespoň elektromobily. Manželka to dělá dobře, kde by taky pak v Plzni zaparkovala, že? 

Všechno je řešitelné. Hledej jak to jde, ne proč to nejde. Pomáhá to. 

A co má průmysl v ČR společného s tím, že si děláme pod sebe? Že jsme větší prasata než Dáni, snad jedině.

máš pravdu všechno řešitelné.
Ale řekl bych že ty se přizpůsobuješ technologii místo aby se technologie přizpůsobovala tobě.

Malotřídka je vzdálena 8km a ta naše 11km. Nemusím řešit stres při přechodu na druhý stupeň školy a nikdy bych to svým dětem neudělal. Příjde mi to trochu paskvil.

Asi stejně jako 8mi leté Gymnázia.

Ono parkovat v Plzni není zas tak těžké když máš v rámci práce vyhrazené parkoviště v centru města 🙂
Ale cestování z centra ve špičce není nic moc...

Ja ti v podstate i rozumim. Zijes ve sve socialni bubline a jsi nadsen ekotechnologiemi. Ale pro prumernou vetsinu (uz je tu zase ten prumer) jsou tyhle technologie stale malo pouzitelne.
Jsou proste moc omezujici ve zpusobu uziti beznych veci na ktere jsou doted zvykli.

Ja mam taky svoje "hracky" co me bavi.
Ale kdyz chci jet nekam dal tak bud tam chci byt co nejrychleji...takze opravdu nechci nabijet co 200-300km. A nebo kdyz si to teda chci uzit tak idelane v aute s hnusnym neekologickym benzinovym motorem. Zatim to stale jde. Nastesti😉

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to všechno možná i hezký, co tu píše Radovanek. Ale já bych měl rád v budoucnu možnost volby. Už to neustálé tlačení elektrifikace mě upřímně od toho odrazuje. :roll U nás na vsi, která má kolem 1000 obyvatel je taky škola/školka a obec školu dotuje, aby ji mohli provozovat. Ano je to devítiletka, ale to je jedno. Do města je to od nás 5km. Ať do jednoho nebo druhého, záleží na kterém konci obce se nacházíte. :D Dojíždíme naštěstí do stejné práce přes školku, takže tam a zpět denně 20km většinou jedním autem. Autobus je třeba pro mě nemyslitelný. Pracuji od šesti, když jedu sám a bus jede lehce po páté a potom 3km pěšky. Bydlíme ve velkém rodinném domě, vytápíme tuhými palivy a plynofikace tu není, ani kanalizace, ani chodníky. Ale mám to tu celkem rád. A že bych chodil přemlouvat souseda, aby netopil paletama a podobným otopným sotimentem? To fakt ne. Někomu vyhovuje zapadákov, někomu střed obce, jinému velká aglomerace. A tak je to i s auty. Jeden chce spalovák, druhý hybrid a třetí chce elektriku. Já taky nikomu nenutím, aby se přestěhoval z města na vesnici. Osobně bych se kolikrát radši přestěhoval někam za les do malé chalupy pod lesem a seděl u teplých kachláků a koukal ven do zahrady malým opoceným oknem... Ale to je zase jiný příběh. Každý ať si zvolí sám, co chce a co mu vyhovuje. Ne násilně tlačit a až hystericky přesvědčovat, že jen zelený styl je ten správný.

edit: jo jednu nevýhodu to tu má. Není tu hospoda, ale zase máme dvoje potraviny na každém konci obce jedny. :D

Upraveno uživatelem radim.1008
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Pežoťáci

Mám zkušenost s Ionem i s elektrickým nákladním Berlingem. Oba vozy mají stejný motor možná i baterku, ale to už si nevzpomínám. Před lety si jeden můj klient chtěl pořídit auto na baterky pro rozvoz obědů, které vařila jeho restaurace. Při jednání projevil zájem o testovací jízdu. Samo sebou v této době běžně vlastnil každý koncesionář takovou předváděčku. 😀 To je ale blbost co. Dost mi zamotal hlavu jak mu jeho přání splnit. Pochopil jsem, že pro něho takové auto má smysl a pro mne to může být obchod kde budu zase za hvězdu, tak jako když jsem soukromníkovi prodal nového Iona. Zjistil jsem, že na centrále v Praze je elektrické Berlingo. Původně testovací novinářský vůz. Berlingo je vlastně Partner a to klientovi vysvětlím. Dohodl jsem si zápůjčku a vyptával jsem se zda spolehlivě dojedu na koncesi. Je to cesta cca 100 km po D8. Odpověď mne tak trochu zarazila. Prý si mám na půl cesty dohodnout odtah. Mé řešení? Telefon kolegům Mělníka, že možná přijedu na kávu a použiji jejich zásuvku na dobití. Nakonec jsem to nepotřeboval. Použil jsem kamion jako rozrážeče vzduchu a v těsném závěsu jsem jen lechtal plynový pedál. Ano byl to celkem adrenalin přes návěs jsem neviděl na cestu. Oči na brzdových světlech a naprosté soustředění. Opravdu se tak ale nedá jezdit. Výsledek? S rekuperací při každé možné situaci byl dojezd ještě cca 45 km. Ve firmě jsme si elektromobil vyzkoušeli a i dalším klientům ukázali. Výsledek testovacích jízd? Snad každý říkal. Dobré, ale drahé a jen na cesty kolem komína. Jak dopadl ten obchod? No nedopadl. Klient byl s vozem naprosto spokojený. Bohužel nabízená cena za nového užitkového Partnera a ani za tu již jetou předváděčku mu nevyhovovala. Nakonec si koupil dražší Nissan Leaf, kterého může využívat i jako osobák.

 Proč to píšu? Mám taky jiné zkušenosti. Například při uvedení prvního modelu Peugeot 208 do prodeje jsme jeli na školení do Bratislavy. Já jsem na toto školení jel modelem Peugeot 207 1.4 HDi. Cestu Teplice - Bratislava - Teplice jsem dal na jednu nádrž. Vzhledem k času odjezdu a plánovaného začátku jen s jednou zastávkou na hranicích pro pořízení dálniční známky. Nebo jsem na otočku s vozem P 406 Coupé 2.2 absolvoval cestu Teplice - Klimkovice (lázně před Ostravou) - Teplice taky na jednu nádrž benzínu. Tyto dlouhé cesty si nedovedu elektromobilem z časového důvodu představit.

Při republikové průměrné mzdě, kterou stejně nikdo nedostává, je a asi ještě dlouho nebude nemožné vlastnit v rodině dva nové a tím pádem nejmodernější technikou vybavené automobily na elektřinu a benzín či naftu. V mnoha rodinách jsou již dva vozy vzhledem k práci a dětem nutné.

Při školení na elektromobily byl jeden dost dobrý argument pro nákup elektrického auta pro běžného uživatele. Značkové půjčovny naftových vozů s velice výraznou slevou pro majitele elektromobilů zakoupené u koncesionáře jako nové. Myšlenka asi dobrá. Celý rok využívat svůj elektromobil a dovolenkovou dlouhou cestu si vypůjčit moderní zánovní naftový vůz. Jen bych měl strach v jakém stavu se budou půjčené vozy vracet. Provozovatelé půjčoven můžou vyprávět. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ještě uvidíme, jak se to celé vyvine. A opravdu každý nemůže mít doma vlastní solární elektrárnu a vlastní baterky (v dostupné ceně), aby mohl kdykoli rychle nabíjet své auto (virtuální baterka kdesi u dodavatele neřeší problém popisovaný v článku)

https://www.auto.cz/energeticke-spolecnosti-chteji-dalkove-odpojovat-elektromobily-z-nabijecek-proc-136107

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nechápu, proč pořád hrotíme dva extrémy. Buď zaslepeně pro baterky nebo naopak.

Cca 3 roky si poctivě vedu statistiku našich dvou aut. Mercedes (benzinový), který rozhodně nechci nahradit nějakou elektrikou, ujel v průměru 38,43 km za den !!! Ročně to je nějakých 14000 km. Ano málo, poslední dobou nejezdí. Ale ten neřeším. Druhé auto, naftový Focus, najel denně v průměru 13.32 km, to není ani 5000 km za rok. To je můj adept na obměnu za baterkové auto.

A teď můžou odpůrci baterkových aut napsat své nájezdy. Ale pochopitelně uznávám, že to není jen o kilometrech, ale také o možnosti nabíjet. Já bydlím v rodinném domku, nabíjet mohu bez problémů. Kdo tu možnost nemá, tak asi také nebude kupovat elektromobil. To ale není nejmenší důvod na něj kydat hnůj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není o neustálém kydání. Ale o tom, že nic jiného dobrého neexistuje. Rozhodující bude jak říkáš možnost dobíjení. V rodinném domě to bude asi bez problému, ale umíš si představit jak by to vypadalo třeba na sídlišti? Nebo lidé bydlících v bytových domech nebudou mít možnost nabíjení? A už vidím zaměstnavatele, jak zřizují nabíječky na svých parkovištích, aby si mohli zaměstnanci v pracovní době nabít provozy. Proto si myslím, že elektrifikace není pro masové rozšíření vhodná. Chybí infrastruktura a jen tak vyřešena nebude. Nemáme ještě ani dostavěnou páteřní síť dálnic. :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ďábel ukrytý v detailu je právě to slovo "průměr" ....průměrný řidič v EU ujede denně méně jak 60 km a proto s BEV a dojezdem není problém ...hezká šedivá teorie, můj zelený strom života vypadá takto - přes týden s autem najedu 0 km (do práce MHD) a pátek až neděle cca 200-700 km - když vezmu průměr tak jezdím průměrně méně jak 50 km za den (když tam započtu i dovolené a svátky tak najedu průměrně cca 33 km/den)  - tedy BEV s dojezdem pod 200 km je pro mě nepraktický

navíc bydlím paneláku a parkuji na sídlišti - tedy nabíjení opět problém, přitom na chalupě provozuji FVE a vyrábím víc jak 6MWh energie ročně - jenže samotná FVE má na smysluplné nabíjení malý výkon a a instalovat dodatečné baterky v kapacitě baterie BEV je ekonomicky nesmyl (i když vím i o takových instalacích), k tomu vozím stavební materiál (ideálně plocha v autě 2,5 metru - délka OSB desky) a na kouli alespoň 1,5tuny aby utáhnul vlek s minibagrem

BEV v současném stavu technologie má určité vlastnosti - má své výhody a nevýhody a pro konkrétní použití už může být smysluplný, pro jiné zatím ne

BEV v současnosti vidím jako lokálně bezemisní, tišší, efektivní při popojíždění a nízkých rychlostem - tam má nad ICE navrch, má však problém s ukládáním energie tedy na dlouhé cesty, těžké náklady jsou zatím drahé nebo nedostupné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, radim.1008 napsal:

Chybí infrastruktura a jen tak vyřešena nebude. 

tohle je jediny a podstatny problem, ktery se moc neresi. Asi jako kdyby se resila auta o objemu V8, vsem vnucovala, ale po republice by bylo 12 cerpacich stanic na benzin.

Nase rozvodna sit elektriny neni na elektromobilitu stavena a neunese ji. Dokud nebude vyreseno toto, je to jen o par lidech co za takovy kram utrati nesmyslne penize. O ekologii se vubec bavit nebudeme, protoze elektro auto je stejne neeekologicke jako nafta s FAP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stale sa to riesi 70 stranok dozadu, Jeden nadsenec do elektromobility by povedal ze je to vyhodne pre kazdeho kto vela nenajazdi.
Ako + - cena za km je viac menej rovnaka, pokial nenabijas doma, a nemas elektraren na streche za 10000€, co v podstate pri 100 000 ludoch moze byt rafineria. Neberiem ekologiu atd....
rozdiel je vstupna cena, Berlinko benzin/nafta 18000€, elektrika 33000€, Hyiundai Kona b/n 17000€, elektro 37000€, Leaf 34000€, e golf 36000€, co je pre bezneho cloveka dost.
Fakt ide to to plnohodnotne vyuzitie, nie len na cestu do a z prace, ale na vikendy, vylety, dovolenky, a to je problem s casovym vyuzitim nabijania. teraz sa to da, lebo aut je desiatky, ale ked ich budu tisice, desat tisice??? elektrika urcite nebude za rovnaku cenu o 5 r ako dnes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Péťa napsal:

A teď můžou odpůrci baterkových aut napsat své nájezdy.

Ať dělám co dělám, furt se motám okolo 25000km/rok.... Ale já nejsem militantní odpůrce elektra, jen se mi něco líbí a něco zas ne.... A celkově to prostě není připravené....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám úryvek z hospodské debaty . Při pokecu o autech se to zvrhlo i na EV a někteří by do toho i šli, hlavně domkaři, ale všichni měli obavy, co pak s ním? Většina u stolu vlastní auto stáří od 4-16let. Většinou 2 a 3 majitel. Někteří kupují auto po prvním majiteli , cca 4leté a další 4 roky s ním jezdí a pak jde do prodeje. Obava, jakou zůstatkovou cenu a jak složitý bude prodej EV, který má min. 8let. Další to samé, auto po prvním majiteli, ale už ho mají 10 let a více a nechávají si ho z důvodu, že po nich to auto nic nechce a bude asi sloužit dalších X let. Vydrží EV min 14let ? s tím, že pak ještě někde rozumně dojede? a majiteli nezůstane černý Petr?. Nikdo z nich by neměl problém koupit auto se spalovákem staré 8let, ale do EV starého 8let by nešel nikdo. Ti kteří by do toho šli, tak ve stejné výbavě jako spalovák, ale při nižší ceně, ale pořád s obavami co s ním dál, jako ojetým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hoši zásadní problém vidím i v pojištěni a následném plnění.....

baterie, reduktor,.....

a servisní síť taky nic moc, ne každý autorizák může dělat i elektro, mmch kolik znáte neautorizáků na elektroauta?

Upraveno uživatelem Pe.Tr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se servisem to bude stejné, jako se spalovacíma plechovka. Potřeba "vyj*bat" s STK, která ve ve zdejších krajích běžná se přenese do elektroaut a to teprve bude sranda. A pak přijdou různí frantové experimentátoři, stáhnou si nějaký soft z netu a nahrají si ho do auta, třeba aby "rychlejc nabíjelo"... myslím že se máme na co "těšit".

Pojišťovny zatím řeší, jak se k eletroautům postaví, protože z hlediska totálních škod jsou považována za vysoce riziková. Zatím hledají únosnou hranici, kdy je budou moci pojistit, aby to pro všechny bylo únosné. Pokud bude zhruba pětina celkového počtu aut elektrických, je celkem jisté, že vznikne pojištění pro tento typ auta a že bude vyšší, než u spalováků. Zatím se ale sbírají riziková data, protože je to statisticky nevýznamná skupina pro analýzu rizik.

Já se ale spíš bojím, jak budou postupovat lidé, dnes je například běžné, že když tě někdo nabourá tak, že auto je pojízdné, tak pojišťovna se snaží řešit to rozpočtem, pošle ti prachy a vlastník auto neopravuje. Když u elektrickýho auta dojde k poškození baterie a nikdo to nezkontroluje, může to mít fatální následky. Například u nás v garáži zakázalo družstvo / družstvo vlastníků garážování elektroaut a hybridů, dokud nebude vyřešena požární směrnice. Obávám se, že to bude stát docela balík peněz, než se to vyřeší, protože pokud se něco stane, pojišťovna se na tom otočí. Já jsem třeba uvažoval o plug-in hybridu, ale dokud se v garáži nevyřeší, jak to bude, nechystám se měnit.

Dnešní elektro auto pro mne není volba, používám jej prakticky výhradně na dlouhé trasy, málokdy pod 200km, druhý problém by pak bylo nabíjení, v garážích zatím nelze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobně si myslím, že na baterii se pojištění nebude vztahovat - je to tak u všech bateriových zařízení co znám

proto je dobrá otázka jak s ojetým BEV? - BEV se hodně vyvíjí a starší modely jsou generačně jinde - to platí u všech výrobků ve fázi velkého vývoje viz počítače nebo elektrokola - můžete koupit nejvyšší specifikaci ale za pár let je to podprůměr

když jsem kupoval elektrokolo (v ceně ojetého auta s ICE 😛 ) tak jsem jich vyzkoušel dost a zcela jasně jsem dospěl k názoru, že starší jak 2017 se mi nevyplatí brát - ten rozdíl ve fungování elektroniky a senzorů je prostě citelný, třeba samotná baterie je v podstatě nezajímavý problém - u starých modelů se blbě shání ale dá se udělat repase, u novějších se dá přes diagnostiku zkontrolovat a když vezmu kolik cyklů vydrží tak než ty cykly vypotřebuji tak už kolo bude na opis celkově (jsem na 97% kapacity a na 50 cyklech po 3najetých 000 km)

u BEV je problém v tom, že baterka je velká část ceny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...